Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-1914
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Zaradi slabega vremena je prireditev prestavljena
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Nič ni prestavljena.....je pod velikim šotorom in brez vstopnineželezocestnik napisal/-a:Zaradi slabega vremena je prireditev prestavljena
http://www.destinacija-rogla.si/?mod=ev ... 18&lang=sl
so pop - narodno zabavna glasba
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Za nas bi bilo najprimerneje:
SOBOTA, 1.6.
delavnice za najmlajše
SOBOTA, 1.6.
delavnice za najmlajše
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Eco nova ideja...namesto turisticnega vlakca bi se turisti lahko vozili v vagonih, ki bi jih vlekli konji, hmm vsak pa celado z lucko na glavo
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
K tehnični dokumentaciji, ki je bila v vlogi za gradbeno dovoljenje, spada tudi tehnično poročilo...
Poglejmo si vsaj eno stran poročila...
povečava, da sploh kaj vidimo...
Prevod-povzetek...
Splošni zaznamki:
Rudniška železnica je predvidena za prevoz premoga iz premogovnika c.k. priviligirane družbe "Južna železnica" v Radani vasi in sicer od sortacije premoga v Radani vasi do postaje Konjice, ki je na štajerski deželni železnici Poljčane-Konjice. Predviden je prevoz s takšnimi vagoni, da se lahko direktno prepeljejo do Poljčan in se s tem izogne prekladanju premoga v Konjicah,
Opis trase:
Trasa je dolga okoli 4 km, tirna širina je 0,76 m. Rudniška železnica Konjice-Radana vas se prične pri km 14,770 obstoječe linije Poljčane-Konjice. Loči se od desnega stranskega tira postaje Konjice proti desni strani navzgor.
Železniški graben poleg remize se premosti po 22 promilnem vzponu preko lesenega odra, dolgega 51 m.
Potem doseže trasa niveleto okrajne ceste Poljčane-Konjice in jo prečka v nivoju.
Trasa ostane na celotni dolžini na levem bregu Dravinjskega potoka in poteka v glavnem v severo-zahodni smeri.
Poglejmo si vsaj eno stran poročila...
povečava, da sploh kaj vidimo...
Prevod-povzetek...
Splošni zaznamki:
Rudniška železnica je predvidena za prevoz premoga iz premogovnika c.k. priviligirane družbe "Južna železnica" v Radani vasi in sicer od sortacije premoga v Radani vasi do postaje Konjice, ki je na štajerski deželni železnici Poljčane-Konjice. Predviden je prevoz s takšnimi vagoni, da se lahko direktno prepeljejo do Poljčan in se s tem izogne prekladanju premoga v Konjicah,
Opis trase:
Trasa je dolga okoli 4 km, tirna širina je 0,76 m. Rudniška železnica Konjice-Radana vas se prične pri km 14,770 obstoječe linije Poljčane-Konjice. Loči se od desnega stranskega tira postaje Konjice proti desni strani navzgor.
Železniški graben poleg remize se premosti po 22 promilnem vzponu preko lesenega odra, dolgega 51 m.
Potem doseže trasa niveleto okrajne ceste Poljčane-Konjice in jo prečka v nivoju.
Trasa ostane na celotni dolžini na levem bregu Dravinjskega potoka in poteka v glavnem v severo-zahodni smeri.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
"Dravinjskega potoka" - ali bi to lahko imenovali kot "potoka Dravinja"
Takrat bodo zadeve majčken bolj jasne
Takrat bodo zadeve majčken bolj jasne
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Nočni "Prevod-povzetek" nerazumljiv celo domačinom
Bo treba začeti delati podnevi
Spomnil sem se, da si nekaj pisal o potoku in ne reki Dravinji...po glavi pa mi je šel Vrtovinski potok, saj veš kateri je to...tisti iz srednjega veka
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
O:2500
Še druga stran poročila...tokrat s popravljenim potokom Dravinja
"Po prečkanju okrajne ceste v km 0.163 poteka trasa pod vinogradi, prečka vaško pot v km 0.352, potem pa v km 0.8 še mejo med Konjicami in Škalcami.
Konjice zapusti trasa v bližini potoka Dravinje v km 0.9/1.0.
Od tukaj do km 1.5/1.6 ostane trasa v bližini potoka Dravinje.
V km 1.620 trasa zopet preseka vaško pot, med km 2 0/1 in 2.1/2 pa je predvideno izogibališče.
V km 2.283 je predvidena rampa in prepust.
Pri km 2.7 preči projektirana trasa vas Gabrovlje na strani hriba.
Parcela 18/4 se žrtvuje za izgradnjo železnice.
Od km 2.736 do 2.842 se niveleta drži horizontale, glede na to, da je zraven proge hiša in obstaja nevarnost, da bi se pri progi, ki bi imela nagib, voz prevrnil."
Se nadaljuje
Še druga stran poročila...tokrat s popravljenim potokom Dravinja
"Po prečkanju okrajne ceste v km 0.163 poteka trasa pod vinogradi, prečka vaško pot v km 0.352, potem pa v km 0.8 še mejo med Konjicami in Škalcami.
Konjice zapusti trasa v bližini potoka Dravinje v km 0.9/1.0.
Od tukaj do km 1.5/1.6 ostane trasa v bližini potoka Dravinje.
V km 1.620 trasa zopet preseka vaško pot, med km 2 0/1 in 2.1/2 pa je predvideno izogibališče.
V km 2.283 je predvidena rampa in prepust.
Pri km 2.7 preči projektirana trasa vas Gabrovlje na strani hriba.
Parcela 18/4 se žrtvuje za izgradnjo železnice.
Od km 2.736 do 2.842 se niveleta drži horizontale, glede na to, da je zraven proge hiša in obstaja nevarnost, da bi se pri progi, ki bi imela nagib, voz prevrnil."
Se nadaljuje
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Odličen opis traseželezocestnik napisal/-a:
"potem pa v km 0.8 še mejo med Konjicami in Škalcami.
Konjice zapusti trasa v bližini potoka Dravinje v km 0.9/1.0.
Od tukaj do km 1.5/1.6 ostane trasa v bližini potoka Dravinje.
"
Gre za področje od ROSENHOF-a = Rožnega dvorca proti Zrečam. Tukaj se je proga tesno držala potoka Dravinje.
Gospoščina Rosenhof je imela v lasti 6ha veliko ozemlje na področju cca 1km iz Konjiške ŽP ob železnici proti Zrečam na desni.. Treba je upoštevat, da takrat Konjice na tem območju še niso bile sklenjeno naselje- kot so danes.
V raznih publikacijah lahko preberemo, da se je Rožni dvorec nahajal na jugu vasi Gabrovlje ..., kar pa po mojem mnenju ni pravilno pravilneje bi bilo," da se je Rožni dvorec nahajal južno od vasi Gabrovlje", ali še boljše na meji med Konjicami in Škalcami...
Kaj je konkretno od samega dvorca ostalo do danes, bi bilo pa treba preverit...
Jutri pa ropotanje
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
O:2600
Eni ropočejo...eni pa prevajajo
nadaljevanje opisa trase:
" Vaška pot v km 2.757, ki pripelje do železniške rampe, se tukaj nadaljuje.
Od km 2.846 do 2.924 je proga vsekana, sledi nadaljevanje z nasipom pri parceli št.119.
V km 3.382 zapusti trasa katastrsko občino Škalce in poteka po katastrski občini Radana vas.
Vaško pot prečka v km 3.786; 3.886 in 3.950. Prvo je pot in prepust skozi rampo.
Pri km 4.0/1 pride trasa v katastrsko občino Zreče (Rötschach), v kateri se tudi konča.
Obe poti na vaški meji pri km 4.084 se združijo na eni rampi.
Dolžina proge:
skupna dolžina tirov znaša 4.138 m, stranski tir in tir do kretnic znaša 188 m.
Skupno torej: 4.326 m
Nagib in smer proge:
rudniška železnica se vzpenja kontunuirno od postaje Konjice pa do konca pri prebiralni napravi premogovnika v Radani vasi.
Maksimalni vzpon znaša 34 promil, vendar samo na dolžini 262 m. Ta se prične pri km 3.8 in potrebno je doseči visoko ležečo sortirno napravo. To je tudi edini naklon, ki presega najvišji naklon 25 promil preostale proge.
Detajlni prikaz nagibov je prikazan v vzdolžnem profilu (priloga št.3) in v tabeli: nagibi proge (priloga št.5).
Kot minimalni radij je predviden radij 80 m.
Prehod od ravnega dela proge v lok je predviden parabolični prehod krivine s konstanto C=3000 za radije 300 m do 150 m ter C=1500 za polmere pod 150 m.
Razmerja smeri projektirane linije so prikazane v tabeli (priloga št. 5a).
Se nadaljuje...
Eni ropočejo...eni pa prevajajo
nadaljevanje opisa trase:
" Vaška pot v km 2.757, ki pripelje do železniške rampe, se tukaj nadaljuje.
Od km 2.846 do 2.924 je proga vsekana, sledi nadaljevanje z nasipom pri parceli št.119.
V km 3.382 zapusti trasa katastrsko občino Škalce in poteka po katastrski občini Radana vas.
Vaško pot prečka v km 3.786; 3.886 in 3.950. Prvo je pot in prepust skozi rampo.
Pri km 4.0/1 pride trasa v katastrsko občino Zreče (Rötschach), v kateri se tudi konča.
Obe poti na vaški meji pri km 4.084 se združijo na eni rampi.
Dolžina proge:
skupna dolžina tirov znaša 4.138 m, stranski tir in tir do kretnic znaša 188 m.
Skupno torej: 4.326 m
Nagib in smer proge:
rudniška železnica se vzpenja kontunuirno od postaje Konjice pa do konca pri prebiralni napravi premogovnika v Radani vasi.
Maksimalni vzpon znaša 34 promil, vendar samo na dolžini 262 m. Ta se prične pri km 3.8 in potrebno je doseči visoko ležečo sortirno napravo. To je tudi edini naklon, ki presega najvišji naklon 25 promil preostale proge.
Detajlni prikaz nagibov je prikazan v vzdolžnem profilu (priloga št.3) in v tabeli: nagibi proge (priloga št.5).
Kot minimalni radij je predviden radij 80 m.
Prehod od ravnega dela proge v lok je predviden parabolični prehod krivine s konstanto C=3000 za radije 300 m do 150 m ter C=1500 za polmere pod 150 m.
Razmerja smeri projektirane linije so prikazane v tabeli (priloga št. 5a).
Se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Eni pa ropočejo in prevajajo ...železocestnik napisal/-a:O:2600
Eni ropočejo...eni pa prevajajo
Rauschen in den alten Rötschach
Klirren in den alten Rötschach
V naslednjih tednih pa izvidnica direkt iz terena, da vidimo mal te kilometre...
Štart pri km 1.0 = Rosenhof
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Štart pri 0.0
nadaljevanje tehničnega poročila...
"Odkup zemljišč:
rudniška železnica Konjice-Radana vas spada:
od začetka do 0.9/1.0 v katastrsko občino Konjice
od 0.9/1.0 do 3.3/4 v k.o. Škalce
od 3.3/4 do 4.0/1 v k.o. Radana vas
ostanek do konca leži v k.o.Zreče
Za železnico potrebno površino je potrebno odkupiti poleg same površine proge še površino za obratovanje potrebnih pomožnih naprav in še varnostni pas na obeh straneh proge in sicer v širini od 0.5 do 1 m.
Za odkup predvidene površine so razdeljene po k.o. v posebnem popisu (priloga 8a-8d) in tudi v posebnem planu (priloga 6a-6d)
Gradnje: potrebno je odkupiti le na parceli 18/4 stoječo klet, ki je na km 2.725.
Zakonodaja v zvezi s projektom:
Izvedba spodnjega in zgornjega ustroja je na osnovi odloka iz leta 1892, ki ga je izdalo trgovsko ministrstvo za štajersko deželno železnico Poljčane-Konjice.
Osnove za železnico so:
širina gramozne grede v višini zgornjega robu praga...2,0m
višina gramozne grede...0,25 m
širina spodnjega ustroja...3,0 m
minimalna globina železniškega grabna pod zgornjim robom praga...0,50 m
minimalna širina grabna...0,25 m
Za zgornji ustroj so predvidene tirnice visoke 90 mm in teže 17.89 kg/m.
se nadaljuje...
nadaljevanje tehničnega poročila...
"Odkup zemljišč:
rudniška železnica Konjice-Radana vas spada:
od začetka do 0.9/1.0 v katastrsko občino Konjice
od 0.9/1.0 do 3.3/4 v k.o. Škalce
od 3.3/4 do 4.0/1 v k.o. Radana vas
ostanek do konca leži v k.o.Zreče
Za železnico potrebno površino je potrebno odkupiti poleg same površine proge še površino za obratovanje potrebnih pomožnih naprav in še varnostni pas na obeh straneh proge in sicer v širini od 0.5 do 1 m.
Za odkup predvidene površine so razdeljene po k.o. v posebnem popisu (priloga 8a-8d) in tudi v posebnem planu (priloga 6a-6d)
Gradnje: potrebno je odkupiti le na parceli 18/4 stoječo klet, ki je na km 2.725.
Zakonodaja v zvezi s projektom:
Izvedba spodnjega in zgornjega ustroja je na osnovi odloka iz leta 1892, ki ga je izdalo trgovsko ministrstvo za štajersko deželno železnico Poljčane-Konjice.
Osnove za železnico so:
širina gramozne grede v višini zgornjega robu praga...2,0m
višina gramozne grede...0,25 m
širina spodnjega ustroja...3,0 m
minimalna globina železniškega grabna pod zgornjim robom praga...0,50 m
minimalna širina grabna...0,25 m
Za zgornji ustroj so predvidene tirnice visoke 90 mm in teže 17.89 kg/m.
se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Nadaljevanje in konec...
Zgradbe
Maksimalna svetla širina odprtih odprtih objektov znaša 1,5 m, izvzet je leseno ogrodje v km 0.1 do 0.151.
Kot nosilne konstrukcije se uporabljajo samo takšne iz lesa. Za izračun konstrukcij se uporabi 40% vrednosti iz paragrafa 3, lit a in b iz predpisa za normirane obremenitve c. kr. trgovinskega ministrstva z dne 15.9.1887.
Vse zgradbe projektirane trase so navedene v seznamu poti in vodnih tokov (priloga 7a-7d).
Postaje
Kot priključna in izhodiščna postaja služi postaja Konjice.
Pri visokih gradnjah razen porušitve lope za premog v km 14.840 in postavitve odra za premog v km 14.875 kot zamenjavo za lopo, ni potrebno zgraditi nobenih drugih zgradb.
Med km 2.0/1 in 2.1/2 je zaradi obratovanja potrebno zgraditi izogibališče z okoli 5 m uporabne dolžine. Izogibališč je v nagibu 2,5 promila in obsega tir in stranski tir, razdalja med njima je 4 m.
V km 4.108 se odcepi v levo od tira k sortirni napravi postavljalni tir, ki obenem služi kot lovilni tir za vagone, ki se bi speljali in je v ta namen projektiran s protinagibom 2,5 promila.
Zamenjava v km 4.108 se izvede v normalni postavitvi in pri zaprtju lovilnega tira. Poleg tega je potrebno za dodatno varnost na glavni ir postaviti tudi zapornico, ki je pri spremembi naklona na tiru pri km 4.082.
Požarna varnost
Glede na to, da je za obratovanje železnice predvidena živalska moč in sicer konjska, odpade izvedba požarnih ukrepov in ni potrebno izdelati požarnega elaborata.
Dunaj, 3.maj 1902
Generalna direkcija
podpis nečitljiv
Še zadnja stran dokumenta, da se vidi, da je podpis res nečitljiv
Zgradbe
Maksimalna svetla širina odprtih odprtih objektov znaša 1,5 m, izvzet je leseno ogrodje v km 0.1 do 0.151.
Kot nosilne konstrukcije se uporabljajo samo takšne iz lesa. Za izračun konstrukcij se uporabi 40% vrednosti iz paragrafa 3, lit a in b iz predpisa za normirane obremenitve c. kr. trgovinskega ministrstva z dne 15.9.1887.
Vse zgradbe projektirane trase so navedene v seznamu poti in vodnih tokov (priloga 7a-7d).
Postaje
Kot priključna in izhodiščna postaja služi postaja Konjice.
Pri visokih gradnjah razen porušitve lope za premog v km 14.840 in postavitve odra za premog v km 14.875 kot zamenjavo za lopo, ni potrebno zgraditi nobenih drugih zgradb.
Med km 2.0/1 in 2.1/2 je zaradi obratovanja potrebno zgraditi izogibališče z okoli 5 m uporabne dolžine. Izogibališč je v nagibu 2,5 promila in obsega tir in stranski tir, razdalja med njima je 4 m.
V km 4.108 se odcepi v levo od tira k sortirni napravi postavljalni tir, ki obenem služi kot lovilni tir za vagone, ki se bi speljali in je v ta namen projektiran s protinagibom 2,5 promila.
Zamenjava v km 4.108 se izvede v normalni postavitvi in pri zaprtju lovilnega tira. Poleg tega je potrebno za dodatno varnost na glavni ir postaviti tudi zapornico, ki je pri spremembi naklona na tiru pri km 4.082.
Požarna varnost
Glede na to, da je za obratovanje železnice predvidena živalska moč in sicer konjska, odpade izvedba požarnih ukrepov in ni potrebno izdelati požarnega elaborata.
Dunaj, 3.maj 1902
Generalna direkcija
podpis nečitljiv
Še zadnja stran dokumenta, da se vidi, da je podpis res nečitljiv
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
železocestnik napisal/-a:Nadaljevanje in konec...
Kot priključna in izhodiščna postaja služi postaja Konjice.
********************************************************************************************
********************************************************************************************
********************************************************************************************
KM 0.0
FOTO: GC 2.6.2013
********************************************************************************************
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
železocestnik napisal/-a: Po prečkanju okrajne ceste v km 0.163
********************************************************************************************
KM 0.163
FOTO: GC 2.6.2013
********************************************************************************************