drugi tir Ljubljana Jesenice

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a holding »

...yes, yes, lepe sanje.... :roll: ...kva pa d'nar... :?: ...
...X. koridor so Avstrijci in Nemci že zdavnaj speljali preko Madžarske.... :shock: ...Srbija sploh nima več potniške povezave z Nemčijo preko Hrvaške in Slovenije, saj Budimpešta - München laufajo Railjet-i.... [-X ...tovora iz Villacha za Srbijo, Bolgarijo, Turčijo, Grčijo pa je preko Jesenic za dva do tri vlake (po 900 ton) na teden, vse ostalo laufa via Madžarska...

...pred 25-timi leti, ko je bila Nemčija še zainteresirana za "Tauern axe" je via Jesenice je laufal trikrat tolk tovora na dan, kot ga sedaj na teden.... :oops: ..

...ko bodo Avstrijci prebili še "Koralp tunnel", bodo zgradili direkt povezavo Šentilj - Zagreb, pa bo še vsa Hrvaška in Bosna šla tam čez.... :^o ...

..aha, Koper... #-o ...ja, do Pontebanne ga loči sam 7 km....vse ostalo je že zgrajen'...

...aja, nacionalni ponos, bomo sami nared'l tri glajze na Gorenjsko, kva bodo tujci komandiral, edino to še ostane... #-o ...
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Ali ni eden naših bistrih oblastnikov rekel, da je Slovenija svetilnik Evrope! Prav je imel, vse gre okoli nas, kot da smo neka čer. Krivi smo si pa sami, babi Evropa se nam itak smeji :noro
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

topol napisal/-a:Potrebe po novogradnji ni, ....
Zaradi takih kot si ti se pri nas nikamor nič ne premakne. Na osnovi česa sklepaš da ni potreb?
Potem je pa brezveze, da še sploh karkoli gradimo in bomo edini daleč naokoli, ki letališča in prestolnice nimamo povezane s tiri.

@Ljubitelj: nova postaja v Kranju mora biti oz. bo locirana bliže mestu, na platoju pred Kranjem in Avtocesto. Saj je obstoječa na najbolj neugodni možni lokaciji.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ali ni eden naših bistrih oblastnikov rekel, da je Slovenija svetilnik Evrope! Prav je imel, vse gre okoli nas, kot da smo neka čer. Krivi smo si pa sami, babi Evropa se nam itak smeji
Saj se mora smejati, ker se obnašamo točno na način, kakršnega je predstavil Topol.
-Čez moj travnik se ne bo gradilo!
-Po njegovem je postaja Kranj v središču mesta?
-Okolica Vodic je redko poseljena??
-Med Radovljico in Kranjem je bojda silna poselitev, ki kliče po ohranitvi proge (le koliko potnikov je na Otočah in Globokem, tudi v Podnartu je po mojih opažanjih nekam sila mirno, vsaj na pozno popoldanskih vlakih?!
-Progo bi naredil "moderno" s hitrostmi 80-120 km/h ,kar je primerno za lokalno železnico v srednje zahtevnem terenu, ne pa za nek pan-evropski koridor.
-Sicer pa ni daleč čas, ko bo proga Lj-Je samo še lokalna.
...pred 25-timi leti, ko je bila Nemčija še zainteresirana za "Tauern axe" je via Jesenice je laufal trikrat tolk tovora na dan, kot ga sedaj na teden.... ..
Gornja Holdingova trditev je pa nedvomno rezultat naših političnih odločitev o dezintegraciji skupne države. Torej ne jamrat, tako smo/so hoteli.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a preglednik »

holding napisal/-a:...

...ko bodo Avstrijci prebili še "Koralp tunnel", bodo zgradili direkt povezavo Šentilj - Zagreb, pa bo še vsa Hrvaška in Bosna šla tam čez.... :^o ...

..aha, Koper... #-o ...ja, do Pontebanne ga loči sam 7 km....vse ostalo je že zgrajen'...

...aja, nacionalni ponos, bomo sami nared'l tri glajze na Gorenjsko, kva bodo tujci komandiral, edino to še ostane... #-o ...
Pozabil si na sodobno povezavo med Reko in Madžarsko, ki jo bodo Hrvati zagotovo realizirali. Iz Reke čez Istro, do Kopra in Trsta pa je samo korak...
preglednik
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, čisto drugačna scena na Slovenskem v primerjavi z osemdesetimi in devetdesetimi leti 19. stoletja (z besedo: devetnajstega)...

Takrat je bilo polno podjetnikov, graščakov, baronov brez gradu itd., ki bi radi zgradili/zbrali investitorje za kakšno progo....ja, v Sloveniji :!:

...oziroma na območju sedanje Slovenije...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a topol »

Nekaterim tu nad mano tudi manjka nekoliko zdravega razuma. Mednarodni vlaki na Gorenjskem so preteklost. Imamo vlak, ki pelje v vas 30 km pred velemestom. Imamo vlak, ki ponoči stoji lep čas sredi Avstrije. Imamo tudi Mimaro in nočnega za Munchen, kar je skoraj edino, kar sploh pelje. V drugo smer se dlje od Zagreba komaj pride. Na Gorenjskem potrebujejo potniški prevoz potniki, ki niso na eni postaji, zato velike hitrosti ne pridejo v poštev. Potreben pa je drugi tir ob sedanjem, ker je to najceneje in najhitreje. Zakaj sanjamo o nečem, česar si ne moremo privoščiti? Saj nove lokomotive niti na Štajersko ne morejo, ker ni denarja za popravilo, tu pa bi delali neke veleprojekte.
Ljubitelju: Podnart je kraj, ki ga izključno železnica povezuje s svetom, na postaji pa parkira ali jih pridejo čakat veliko prebivalcev okoliških vasi.
Postaja v Kranju omogoča, da v center prideš peš, prav tako v Stražišče in do Save. Postaja pri Baumaxu omogoča peš hojo zgolj v Šenčur, postaja na severu vojašnice je samo nekoliko bližje mestu. Postaja Naklo bo od vasi umaknjena v višje v gozd proti Savi. Za prečkanje Tržiške Bistrice bo potreben zelo velik viadukt, prav tako za prečkanje industrijske cone Naklo. Tir spodaj bo pripadal drugi železnici, ki bo imela postajo tudi v Kranju in bo morala imeti promet tudi s Škofjo Loko. Tu pridemo do problema dveh postaj v enem mestu. Odhod z ene in vrnitev na drugo je možen le, če te na postajo nekdo pripelje, sicer imaš na voljo le pol vlakov. Nepraktično je imeti dve vzporedni železnici za isti kraj. Vlakov vozi veliko, uporabnih je pa pol za veliko prebivalcev - izboljšanja torej ni.
Občina Vodice ima komaj 5000 prebivalcev, kar je neprimerno manj od Medvod in Škofje Loke. ali npr od Mengša in Komende, preko katerih bi lahko povezali Lj z Brnikom.
Letališče ne potrebuje nujno vlaka, ker očitno ne potrebuje niti avtobusa. Zadnji odhod je ob 20h, letala pristajajo do polnoči. Sobota nedelja in prazniki vozi avtobus komaj na dve uri, letal pa ni pol manj. Na podlagi česa sklepate, da ljudje ne potujejo v Ljubljano ali Kranj z avtobusom, z vlakom pa bodo? Cena očitno ne pomaga k privlačnosti avtobusa pred kombiji in taksiji.
Pa še nekaj: ob 21. uri na postaji v Ljubljani ima potnik na voljo le še štiri odhode vlakov v vse smeri (pet smeri). Ali je deveta ura zvečer res že ura, ko vsi pošteni ljudje že spijo in se torej ne moreš odpeljati skoraj nikamor več? Kakšen dodatni vlak zvečer na Gorenjsko bi že sedaj prišel prav. Če hočemo, da se bodo ljudje vozili, jim moramo dati možnost že sedaj. Če vlaka ni, se pač voziš drugače. Utopično pa je misliti, da se bodo vozili bodisi zaradi miljardo vredne nove proge ali nove postaje v Ljubljani. Vozili se bodo zaradi cenovne ugodnosti in pogostih voženj in večjega udobja in hitrosti kot z avtobusom. Vozili pa se bodo še bolj, če bodo v Ljubljani tudi težko parkirali.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a mkx »

Četudi se morda zdi @topolovo razmišljanje rahlo zapečkarsko pa je v njem kar nekaj zrn resnice. Če odštejemo nekaj deset (sto, tisoč?) delovnih mest, kaj pravzaprav Slovenija (kot država in družba) ima od vseh teh pan-evropskih prometnih koridorjev? Kaj ima recimo od tega, da se po avtocestnem križu valijo kolone tovornjakov od vzhoda proti zahodu in (počasi spet čedalje več) od juga proti severu? Slabih učinkov na družbo kot celoto je kar nekaj, dobrih pa ne dosti pa še tisti so skoncentirarni v nekaj točkah (recimo uprava podjetja Petrol d.d. ali pa z DARSom povezane razne Žlahta d.o.o.).

Če odštejemo potrebo, da se Slovenijo na teh koridorjih čim prej prečka, po možnosti brez postanka, res ni hudih potreb po zelo hitrih železnicah. Konec koncev je pomembneje, da je frekvenca vlakov na neki relaciji visoka, kot pa da to pot prepeljejo pol minute hitreje.
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Topol, tu se pa popolnoma strinjam s tabo. Precej podobno kot pri koprski progi, že zdavnaj bi imeli drugi tir, če bi ga počasi polagali ob obstoječem. Vendar na nekaj pa pozabljaš: kaj pa politika in prepotrebne obljube? Pa črpanje evropskih sredstev za projektiranje v neskončno mnogih variantah? Že zaradi tega se splača, ne glede na to kaj bo izvedeno in če sploh kdaj bo.
Tudi sam mislim, da je Slovenija svoje koridorske prilike dokončno izgubila. To kar se sedaj dela na naših progah je po mojem samo malo bolj razširjeno vzdrževanje. Zares ne vem, katera tranzitna smer preko Slovenije bi bila za Evropo sploh še zanimiva.
preglednik
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a topol »

Saj ne pravim , da ne bi bila proga pomembna za mednarodni promet. Za potniške vlake sem že dejal, da jih ni več veliko. Tovorni promet pa potrebuje veliko osno nosilnost, dovolj dolge postaje in drugi tir, da je večja prepustnost in se ni potrebno ustavljati, ali pa redkeje. Če je proga še sodobno daljinsko vodena, da se vlak lahko tudi npr. prehiti, če je možnost, potem za mednarodni tovorni promet ni nobenih ovir.
Železniške postaje so oblikovale podobo naših krajev. Zgradili so jih na obrobju kraja, po desetletjih so nekatere postale središče kraja, nobena pa ni ostala osamljena sredi ničesar. Enako bo v primeru nove kranjske postaje, pozidalo se bo še in še polja tam okoli.
Evropska sredstva pa zagotovo niso samo za gradnjo po popolnoma novi trasi, temveč tudi za gradnjo in obnovo ter modernizacijo obstoječe proge. Nova proga po stari trasi bo mnogo hitrejša in varnejša in bo manj vplivala na okoličane kot je to sedaj.
Ker pa v projektu za novo piše, hitrost do 160 kjer se da, drugje 120, okoli Brnika 80, modernizacija stare ne more dosti zaostajati za novogradnjo. Sedanja proga ni ovinkasta.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

160 km/h :?:
Panevropski koridorji so odšli iz Slovenije takrat kot maršal iz šefove stene :D
Saj je lepo, da se stremi k napredku, vendar le, če si ga lahko provoščimo. Zakaj bi do Jesenic, Kopra( v štuc :mrgreen: ) in še kam gradili progo za velike hitrosti - za lokalne vlake! Lepo vas prosim. Kot vas je že kar nekaj ugotovilo, smo postali ena revna vas. Dajmo se raje pobrigati za svoje, domače ljudi, in jim omogočimo kolikor toliko normalno vožnjo z vlaki. S tem ne mislim 160 km/h, ampak dovolj veliko število vlakov, dovolj postankov in ne čakanj na postajah. Vse proge bi lahko bile dvotirne, pa bi bilo vozni časi veliko bolj sprejemljivi, kot so sedaj. Na enotirnih, s kakšno ponesrečeno traso, je prevelik del vožnje čakanje na križanje. Za tovornega je konec koncev vseeno kolikšno hitrost omogoča proga, saj kaj več kot 80 tako ne bo vozil. Za potniške, predvsem lokalne, pa je 120 več kot dovolj, saj pri postajah na približno 5 - 7 km komaj dobro doseže hitrost, pa že zavira. Na Kamniški, recimo, je tudi Vmax 100 km/h, pa je tam bolj zaradi statistike, kot pa zaradi potrebe. Če bi tele naše uboge proge porihtali tako, kot bi bilo treba, vozili 80 - 120 km/h, bi zmagali. Vsaj domači potniki bi nedvomno bili zadovoljni. Za kakšne tuje nam je pa lahko vsaj ene toliko mar, kot je njim za nas
preverjevalec
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 66
Pridružen: 10.02.2013, 0:54

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a preverjevalec »

Ljubitelj napisal/-a:Glede na splošno stanje duha na železnici (in tudi na forumu) se bojim, da se bo celo še našel denar za drugi tir v katerikoli obliki. Prvi problem bo, ker ne bo načrtov (nekateri na tem forumu močno nasprotujejo izdelavam načrtov).
LPL
V roki držim publikacijo Kranj 2006-2010 "Poročilo o projektih" (Najpomembnejši projekti Mestne občine Kranj v obdobju 2006-2010), kjer je na straneh 16 in 17 narisana skica (NAČRT), bodočih železniških povezav med Kranjem in Ljubljano.

Poleg obstoječe povezave Kranj-Škofja Loka-Medvode-Ljubljana, sta navedeni še 2 povezavi:
1. Kranj-Vodice-Ljubljana :train2
2. Kranj-Šenčur-letališče Brnik-Komenda-Mengeš-Domžale-Ljubljana :train1

Od takrat so minila "samo" 3 leta in se še ni nič premaknilo :m2.

Lep pozdrav.
Zadnjič spremenil preverjevalec, dne 05.07.2013, 20:34, skupaj popravljeno 1 krat.
Only fools never change!
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Še v maršalovih časih je bil objavljen načrt hitre proge Lb - Zagreb preko Litije, pod Bogenšperkom, preko Trebnjega in Brežic. Že takrat so imeli ljudje po raznih vaških krajevnih skupnostih sestanke v smislu 'a po naši njivi tudi?' [-X . No in kot sem že večkrat zapisal, je maršal odšel, njegova država tudi, Temenica še vedno mirno teče po stari strugi, drugi tir Lb -Js, elektrifikacija dolenjske proge in še kaj pa so tudi nekje v maršalovi družbi. Saj so bili vsi projekti že zdavnaj narejeni, cestni in vsi ostali prilagojeni potrebam železnice, zgodilo pa se ni nič. Razen, da so vsi zastarali, vsaj kar se standardov gradnje tiče. In tako se stvar ponavlja že dolga leta in kot kaže, se bo še naprej. Služijo pa edino razni projektivni biroji prisesani na državno korito :mrgreen:
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Če sem prav slišal smo edina (ali skoraj edina) država v Evropi, ki nima železniške povezave do letališča (ki obratuje z rednimi mednarodnimi linijami, ne mi zdaj s Šentvidom pri Stični in podobnim).

Povezavo po železnici do Brnika rabimo in bi morala to biti pomembna prioriteta (vsakemu državljanu, ki ima kaj soli v glavi).

Vse napredne države to imajo zelo lepo urejeno in so potniki nad povezavami bolj ali manj zadovoljni.

Po togi finančni logiki (to ni moje mišljenje) pa lahko rečemo, da je bolje da letališče zapremo in milijonskih izgub ne bo več.

Vseeno pa lep pozdrav :wink:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a mkx »

zelencek napisal/-a:Če sem prav slišal smo edina (ali skoraj edina) država v Evropi, ki nima železniške povezave do letališča (ki obratuje z rednimi mednarodnimi linijami, ne mi zdaj s Šentvidom pri Stični in podobnim).
Ko si že ravno tako slišal: kako je z železniško povezavo letališč v Pragi in v Zagrebu? Pa ne mi sedaj omenjat postaje Velika Gorica ker se ne kvalificira kot letališka ŽP, tudi v Pragi je tam samo industrijski tir. Mnogokrat sem preizkusil na lastni koži: v Pragi se lepo usedeš na (mestni) avtobus, se slabe pol ure voziš in potem prestopiš na metro - končna postaja linije A na Dejvicki je nejbližje kar potniškega pripelje po šinah v bližino Ruzyn ...

In to sta samo dve Evropski mesti, ki imata bolj prometni letališči kot Ljubljana (Praga bistveno bolj), pa mesti sta tudi kar nekaj večji kot Ljubljana.
LP, Metod
Odgovori