Ozkotira proga Kalka-Shimla (Indija)
Ozkotira proga Kalka-Shimla (Indija)
Oktobra in Novembra 2006 sem bil na potovanju po Indiji, kjer sem si med drugim imel namen ogledati tudi eno od mnogih zanimivih ozkotirnih železnic, ki se uporabljajo za redni promet.
Moja želja je bila videti progo med Siliguri-jem in Darjeeling-om a mi zaradi pomanjkanja časa tja (vzhodni del Indije) ni uspelo priti. Odločil sem se za podobno progo, ki poteka med mestoma Kalka (600 m nadmorske višine) in Shimla (2100 m nadmorske višine). Žal zaradi množice drugih slik nisem mogel fotografirati proge toliko kot bi sicer hotel toda za prvi vtis o progi bo upam dovolj slik.
to so vagoni indijskih državnih železnic, ta na sliki je spalnik s posteljami v treh nadstropjih in brez kupejev
vagoni ozkotirne železnice na postaji v Kalki, širina te proge je 760 mm
peron in ozkotirna proga, postaja Kalka
vagoni kompozicije našega vlaka za Shimlo, obstajata dva razreda in sicer prvi, ki ima malo udobnejše sedeže in drugi, ki ima lesene klopi in ponavadi veliko potnikov
modro in rdeče pobarvani vagoni na postaji v Kalki
postajni siganali, tipični Angleški
pogled iz vlaka med vožnjo skozi oprta vrata vagona, to početje ni tako nevarno, saj gre vlak zelo počasi cca 25 km/h
eden izmed številnih viaduktov, ki se mi je zdel še najbolj zanimiv
pogled na progo, ki smo jo že prevozili, se namreč vzpenja v serpentinah
še en viadukt na ovinku proge
dizelska lokomotiva, ki je vlekla naš vlak si je mogla na tretjini poti malo odpočiti, odpočili pa smo si tudi potniki, predvsem tisti v drugem razredu in si pretegnili ude
odhod s postaje Dharampur Himachal 1469 m nad morjem
na ostrem ovinku sem lahko slikal tudi lokomotivo
X križanje na končni postaji v Shimli
del proge med potniško postajo Shimla in tovorno postajo Shimla, ki je kakšna dva kilometra višje a je žal opuščena
naprava za iztirjanje po klancu pobeglih vagonov
na opuščenem delu proge med aktualno potniško postajo Shimla in tovorno postajo Shimla se pasejo koze, ob kretnici je videti zanimiv signal, ki sporoča ali je kretnica odprta ali zaprta
nadstrešek za lokomotive na postaji Shimla
X kretnica na potniški postaji Shimla
lepo restavrirana in vzdrževana parna lokomotiva, ki je nekoč vozila med Kalko in Shimlo, sedaj vozi le še ob posebnih priložnostih, predvsem organizirane skupine ljubiteljev železnic iz Anglije in Amerike
kretniški signal
detajl postajnega signala
ročna okretnica na postaji Shimla
lepo vzdrževana notranjost muzejske parne kokomotive s prejšnje slike
tehtnica za vagone na opuščeni tovorni postaji Shimla je že brez dovoznih tirov
No to so žal vse slike. Proga je bila zgrajena v 19.st (189?), dolga je 98 km, in gre skozi 90 tunelov, ki so večinoma bolj kratki, pri vzponu pa si vlak nikjer ne pomaga z zobato tirnico. Zaradi počasne voznje in postankov traja potovanje dobrih 5 ur, a je zaradi zanimive konfiguracije proge in pokrajine kratkočasno.
Lep pozdrav,
Miha
Moja želja je bila videti progo med Siliguri-jem in Darjeeling-om a mi zaradi pomanjkanja časa tja (vzhodni del Indije) ni uspelo priti. Odločil sem se za podobno progo, ki poteka med mestoma Kalka (600 m nadmorske višine) in Shimla (2100 m nadmorske višine). Žal zaradi množice drugih slik nisem mogel fotografirati proge toliko kot bi sicer hotel toda za prvi vtis o progi bo upam dovolj slik.
to so vagoni indijskih državnih železnic, ta na sliki je spalnik s posteljami v treh nadstropjih in brez kupejev
vagoni ozkotirne železnice na postaji v Kalki, širina te proge je 760 mm
peron in ozkotirna proga, postaja Kalka
vagoni kompozicije našega vlaka za Shimlo, obstajata dva razreda in sicer prvi, ki ima malo udobnejše sedeže in drugi, ki ima lesene klopi in ponavadi veliko potnikov
modro in rdeče pobarvani vagoni na postaji v Kalki
postajni siganali, tipični Angleški
pogled iz vlaka med vožnjo skozi oprta vrata vagona, to početje ni tako nevarno, saj gre vlak zelo počasi cca 25 km/h
eden izmed številnih viaduktov, ki se mi je zdel še najbolj zanimiv
pogled na progo, ki smo jo že prevozili, se namreč vzpenja v serpentinah
še en viadukt na ovinku proge
dizelska lokomotiva, ki je vlekla naš vlak si je mogla na tretjini poti malo odpočiti, odpočili pa smo si tudi potniki, predvsem tisti v drugem razredu in si pretegnili ude
odhod s postaje Dharampur Himachal 1469 m nad morjem
na ostrem ovinku sem lahko slikal tudi lokomotivo
X križanje na končni postaji v Shimli
del proge med potniško postajo Shimla in tovorno postajo Shimla, ki je kakšna dva kilometra višje a je žal opuščena
naprava za iztirjanje po klancu pobeglih vagonov
na opuščenem delu proge med aktualno potniško postajo Shimla in tovorno postajo Shimla se pasejo koze, ob kretnici je videti zanimiv signal, ki sporoča ali je kretnica odprta ali zaprta
nadstrešek za lokomotive na postaji Shimla
X kretnica na potniški postaji Shimla
lepo restavrirana in vzdrževana parna lokomotiva, ki je nekoč vozila med Kalko in Shimlo, sedaj vozi le še ob posebnih priložnostih, predvsem organizirane skupine ljubiteljev železnic iz Anglije in Amerike
kretniški signal
detajl postajnega signala
ročna okretnica na postaji Shimla
lepo vzdrževana notranjost muzejske parne kokomotive s prejšnje slike
tehtnica za vagone na opuščeni tovorni postaji Shimla je že brez dovoznih tirov
No to so žal vse slike. Proga je bila zgrajena v 19.st (189?), dolga je 98 km, in gre skozi 90 tunelov, ki so večinoma bolj kratki, pri vzponu pa si vlak nikjer ne pomaga z zobato tirnico. Zaradi počasne voznje in postankov traja potovanje dobrih 5 ur, a je zaradi zanimive konfiguracije proge in pokrajine kratkočasno.
Lep pozdrav,
Miha
Zadnjič spremenil Brižita, dne 17.04.2007, 21:13, skupaj popravljeno 1 krat.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Špica!!! Krasne slike! Ima pa Indija kar nekaj železniških biserov, kot so poleg prikazane proge in omenjene linije za Darjeeling še proga v gorovje Nilgiri in pa proga čez Bore Ghat. Nekaj o omenjenih progah najdete na naslednjih linkih:
Najprej povratek v leto 1935:
http://mikes.railhistory.railfan.net/r019.html
Pa nekaj o železnici v gorovje Nilgiri (wikipedija):
http://en.wikipedia.org/wiki/Nilgiri_Mountain_Railway
Pozdrav
Jože
Špica!!! Krasne slike! Ima pa Indija kar nekaj železniških biserov, kot so poleg prikazane proge in omenjene linije za Darjeeling še proga v gorovje Nilgiri in pa proga čez Bore Ghat. Nekaj o omenjenih progah najdete na naslednjih linkih:
Najprej povratek v leto 1935:
http://mikes.railhistory.railfan.net/r019.html
Pa nekaj o železnici v gorovje Nilgiri (wikipedija):
http://en.wikipedia.org/wiki/Nilgiri_Mountain_Railway
Pozdrav
Jože
gledam na netu je zelo zanimivo in lepo!Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Špica!!! Krasne slike! Ima pa Indija kar nekaj železniških biserov, kot so poleg prikazane proge in omenjene linije za Darjeeling še proga v gorovje Nilgiri in pa proga čez Bore Ghat. Nekaj o omenjenih progah najdete na naslednjih linkih:
Najprej povratek v leto 1935:
http://mikes.railhistory.railfan.net/r019.html
Pa nekaj o železnici v gorovje Nilgiri (wikipedija):
http://en.wikipedia.org/wiki/Nilgiri_Mountain_Railway
Pozdrav
Jože
Lp
Hvala za pohvale, kot sem že omenil sem prvotno hotel obiskati železnico v Darjeeling, vem pa tudi za tisto v gorovju Nilgiri, ki je zelo blizu Mumbai-a. Ko si tam je toliko stvari na katere moraš misliti, da sem le redko pomislil na morebitno nesrečo na železnici. Proge v Indiji niti niso v tako zelo slabem stanju, morda so nevarni nekateri mostovi in viadukti, ki so bolj slabo vzdrževani, sicer pa so glavne proge dvotirne in elektrificirane, vlaki pa vozijo kar presenetljivo hitro. Je pa na nekaterih odsekih prog kar nekaj počasnih voženj. Na progi v Shimlo sem pomisli, kako bi bilo če bi pri spustu vlak zbezljal. No vse je bilo uredu in imam zato na Indijo lepe spomine, morda bom šel še kdaj, da obiščem še katero od drugih ozkotirnih gorskih prog.
Lep pozdrav,
Miha
Lep pozdrav,
Miha
- marklinfan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 571
- Pridružen: 01.08.2006, 19:47
- Kraj: Stari grad Celje
- Kontakt: