Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a volkun »

Pripravil sem ponovno zrisan tloris železniške proge skozi sotesko reke Pake, v CDR formatu. Od Velenjske ž.p. do Mislinje in na vsako starn proge okoli 100 m reliefa. Če koga zanima, ga seveda lahko objavim, je pa precej zajeten, tako da sem ga razdelil v 5 delov, ki so seveda v JPG formatu.
Kot osnova so služile stare vojaške karte JNA ("strogo zaupno"), stari zemljevidi tega konca štajerske, turistični zemljevidi in "obisk" same trase, kjer je to še mogoče. Ogromno zemljišča je posejanega z raznimi objekti, kot zasebnimi hišami. Zanimivost: našel sem kilometrske kamne iz časov, ko je bila kilometrina zabeležena še od Zeltwega do Celja. Seveda so kamni skriti v podrastju in zemlji in potrebno jih je izkopati.
Zanima me, v čigavi lasti so sedaj ti kamni - mogoče lastnika zemljišča?

Kot orientir pri iskanju zanimivih železniških "točk", uporabljam zanesljiv vzdolžni presek proge, izdelan v avstriji, katerega kopijo posedujem.

Nameravam tudi vso traso poslikati - delno sem jo že (Velenje - Huda luknja, kjer je bila nekoč davno postajica Huda Lukna).

Skratka, precej zamudno in mukotrpno delo, ki še zdaleč ni končano, saj manjka delček proge med Šalekom in Selami pri Velenju, ter poslikava ostalega dela trase.
Zelo slabo, ali po sploh nevidno železniško traso bom moral prehoditi z GPS-jem in nato vnesti kordinate v tloris. Sledi...

P.S.
Sem nov na tem forumu in me preseneča širina vsebine in količina informacij, ki jih lahko tukaj najdem in ki jih potrebujem - železnice so moj hobi.

Čestitke in hvala za tako dober Forum, kot je ta!
Lp
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Pozdravljen na forumu.

Tloris kar objavi, ker na tem forumu ne škodi nobena stvar, ki je v zvezi z železnico. Lahko objaviš v obeh formatih, imamo nekateri tudi "specialne programe".

Če imaš dovolenje bi te prosil tudi, če objaviš specialke in ostalo gradivo.

LP
Nejc

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Se pridružujem, ukinjena proga me kljub ukinitivi, še vedno zanima, pa čeprav je zajeten del že "zbrisan".
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a volkun »

Dobro jutro vsem!

Me vseli, da je odziv na prispevek o žal ukinjeni in edini gorski progi (Mislinjska proga) na slovenskem štajerskem, za katero se zelo zanimam.
Trenutno sem službeno na Finskem in bom karte pripravil naslednji teden, ko se vrnem domov in jih poskusil spraviti na splet.

So pa domačini ob nekdanji progi precej prijazni in sem zbral kar nekaj zabeležk iz prve in druge roke, z starimi fotografijami v zasebni lasti pa je malo teže, bom pa tudi to uredil.

Lp iz zasnežene in "tople" severne dežele, trenutno v Oulu minus 3 stopinje in tudi proge so zasnežene, nekatere stranske pa zaprte, zaradi obilice snega...
Nejc

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a Nejc »

volkun napisal/-a: Lp iz zasnežene in "tople" severne dežele, trenutno v Oulu minus 3 stopinje in tudi proge so zasnežene, nekatere stranske pa zaprte, zaradi obilice snega...
Pričakujem-o kakšen fotopis o tej deželci zasneženi. \:D/
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a volkun »

Slike iz finske sledijo naslednjič, ko se vrnem v Suomi (čez kake 14 dni).
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a volkun »

pa daljšem premoru nadaljujem z besedilom:
Proga skozi sotesko reke Pake (del Mislinjske proge)
(k.k.StB – Direction Villach, 1899)

1.del

Izziv
Po vrnitvi iz Združenih držav Amerike, sem se ponovno lotil zbiranja dokumentacije o t.i. mislinjski progi, ki je potekala med Velenjem in Dravogradom. Tam, čez lužo, so me spet razvneli pogovori in prebiranje literature o ameriških železnicah. Nikakor ne morem prezreti dejstva, da tudi izginule ameriške železniške proge, ne glede na svoj namen ali dolžino trase, še vedno obstajajo v vseh mogočih dokumentih in o njih nastajajo vedno nove in nove knjige, VHS posnetki, DVD-ji... Vredno si je ogledati samo ogromno knjižnico na sedežu NMRA (zveza severno ameriških železniških modelarjev), v mestu Chattanooga - država Tennessee, pa bo vsakomur takoj jasno, kaj pomeni spoštovati svojo zgodovino, pred vsem pa tehnično izročilo!
Vse od konca 19. pa do sredine 20. stoletja, je bilo v Državah ogromno normalno tirnih in ozko tirnih prog. Tako ene kot druge, so poleg običajnega prevoza potnikov in vsakodnevnega tovora, opravljale najrazličnejše naloge: prevoz izkopanega premoga, podrtega in rezanega lesa, skal, kamenja in peska, gline in še in še.
V Ameriki makete ne nastajajo v nekaj tednih, ampak so plod dolgotrajnega in natančnega zbiranja vseh mogočih podatkov. Med železniškimi modelarji namreč prednjači modeliranje pravih železnic, ki so bile ali pa so še. Ni pomembno, ali je to celotna proga, ali pa samo njen del in ni pomembno, na katerem koncu dežele se nahaja. Modelarji prepotujejo nešteto milj in prelistajo veliko knjig, da pridejo do željenih podatkov. Da o fotografiranju sploh ne govorim! Najbolj priljubljeno je modeliranje Short Line RR (samostojnih kratkih železniških prog).

Predor in most, tik pred postajo Gornji Dolič (arhiv):http://www.mojalbum.com/volkun/mislinjs ... o/20251996

Če lahko oni, lahko tudi jaz!
Ob 100. obletnici otvoritve proge Velenje – Dravograd, leta 1999, je bila v Slovenj Gradcu postavljena odlična razstava vsega, kar je v povezavi s to progo, ki so jo žal leta 1969 podrli. Tudi sam sem sodeloval na razstavi z modulno maketo v merilu H0 (1:87), ki je vzbudila veliko zanimanja pri obiskovalcih Koroškega pokrajinskega muzeja. Module so prispevali še ostali železniški modularji iz Slovenije, da je bila proga dovolj dolga in zanimiva za vožnjo vlakov.

Srečal sem nekaj zanimivih ljudi, ki hranijo kar precej spisov, fotografij in ostalega iz tistih časov. Kupil sem nekaj knjig, z dovoljenjem muzeja kopiral veliko načrtov železniških objektov in tirnih situacij ter posameznih presekov. Še vedno zbiram dokumentacijo, hodim fotografirat traso proge, ki je še vedno zadovoljivo vidna, sprašujem ljudi in urejam zbrano gradivo ter načrtujem maketo. To je v bistvu mozaično delo: nenehno dodajam nove, manjkajoče delčke v celotno traso proge, ki jo nameravam modelirati. Maketa v merilu N (1:160), bo predstavljala progo skozi sotesko rečice Pake, ki je tu še potok. Natančneje med krajema Velenje in Mislinja. To je najzahtevnejši in najbolj razgiban del proge med Celjem in Dravogradom. Prikazovala bo obdobje med leti 1910 in 1960, ki je z normami evropskih modelnih železnic (NEM 800), opredeljeno kot I., II. in III. obdobje železnic.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a volkun »

Nadaljevanje / 1.del

Brskanje po zgodovini
Zbiranje dokumentacije traja že nekaj let. Najteže je vse informacije preverit, kajti veliko je različnih, celo nasprotujočih si podatkov o eni in isti stvari. Velika težava nastopi, ko se srečamo z avstrijskimi in slovenskimi podatki – praviloma si nasprotujejo in pojavi se dvom, kaj je prav…
Najbolje je stvar preveriti na terenu samem, če je le mogoče. Iz leta v leto so sledi bolj zabrisane, tako da je v naravi težko preveriti prav vse. Z vztrajnim iskanjem, brskanjem po stari železniški trasi, neštetokrat pregledani in preverjeni zemljevidi, ustna izročila ljudi, ki živijo ob trasi (te jemljem z veliko rezervo, kajti večina ljudi, ki so delali na železnici ali bili kakorkoli v povezavi z njo, je že umrlih) in so jim stari oče pripovedovali, da je »baje« bilo …
Teh »baje« je ogromno in najraje si vse stvari sproti zapišem, kajti ljudje v magnetofone nočejo govoriti!
Tudi starih fotografij nočejo pokazati, še manj dovolijo kopiranje njih.

Trasa proge v prerezu (Tiri in čas): http://www.mojalbum.com/volkun/mislinjs ... o/20251997

Zadevo sem sprakticiral tako, da s sabo prinašam knjige z zgodovino železnice teh krajev, jim jo pokažem in večkrat omenim in argumentiram njihov kraj v knjigi ali jim pokažem fotografijo. Na tak način pogovor hitro steče in smo že malo bolj »domači«. Skratka ljudi je treba prepričati, da jim s svojim početjem nikakor ne bomo škodili, kvečjemu koristili! To je del naše zgodovine oz. tehnične kulture, ki je že zdavnaj v pozabi in prahu – žal.

Ugotovil sem, da ko ljudem to pojasnimo na nevsiljiv in njim domač način, se v njih zbudi nostalgija. Spomnijo se »tistih časov« in večkrat sami od sebe kaj zanimivega privlečejo na plano!
Predvsem se takih stvari lotevajmo sistemsko! Prevečkrat sem že naletel na » mešano na žaru«, ki nima ne repa ne glave.
Se nadaljuje .....
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

volkuna in ostanke mislinjske roge je zasul sneg ali prekril žled :snowman

Škoda. Bilo je obetavno...

Spomnil nas je tudi na razstavo, ki smo jo zamudili...

Poročilo o razstavi je bilo objavljeno v Koroškem zborniku št.3 (2001).

Slika

Slika

Slika

Slika


Seveda je izšla ob razstavi še spominska publikacija o progi, pri kateri so sodelovali:
Valerija Grabner, Karel Rustja in Jurij Simoniti

Naslovnica...

Slika


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Branko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 397
Pridružen: 11.10.2005, 21:17
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: Velenje-Mislinja, rekonstrukcija

Odgovor Napisal/-a Branko »

Sem po etapah prehodil celotno traso od prvega tunela do zadnjega tunela vse tja do SG.
Seveda vse to ob sobotah in nedeljah, ko tam ne vozi :train2
Sedaj je od SG do Mislinje speljana lepa kolesarska steza, zgradili so celo nov most in uredili okolico.
Imam pa kar nekaj lepih spominkov s te proge.
Prehodil sem tudi celoten Mislinjski jarek, kjer je potekala gozdna železnica in našel tudi tam kar nekaj ostankov, ki spominjajo na zgodovino tega dela.
Odgovori