Tarzan

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 665
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Tarzan

OdgovorNapisal/-a trackpan » 20.03.2014, 23:35

Vsaka zgodba ima nek začetek. Med utrinki iz mojih “rosnih let" so ostali bežni dogodki, slike, kot so parni valjar, letališče Moste, poglabljanje Ljubljanice, mini avtodrom ob želežniški postaji itd.

V šestdesetih letih sem hodil v osnovno šolo “Vida Pregarc”in del poti me je vodil mimo “Kemične tovarne Moste”, sedanje “Kemire”. Med tehničnimi čudesi je nekako izstopala zelena “premikalka”, kamion na tračnicah . Običajno tovornjaki vozijo po cestah, v tem primeru pa takšno čudo premika vagone na tirih.

Potem je čas mineval in mineval. Pred časom sem dobil informacijo, da “premikalka” še zmerom živi oz . izpolnuje svoje poslanstvo (zapis v “vlaki.info” - 2007).

Vsa zgodba se potem nadaljuje do današnji dni. Menil sem, da je najbolje, če povprašam pri “Kemiri” o zdravstvenem stanju “zelenega tovornjaka”. Prav lahko bi se zgodilo, da bi ga “upokojili” oz. spravili v zbirko starega železja. Na moje povpraševanje se mi je oglasila gospa Mirjam, ki me je “potolažila”, da “Tarzana” ( tako so ga poimenovali”) še zmerom koristno uporabljajo. Izrazil sem željo za ogled, fotografiranje in objavo na forumu.

“Tarzana” je bilo opaziti na koncu industrijskega tira priključenega k vagonu cisterna. Ob razgovoru z gospo Mirjam in sodelavcem, ki ga upravlja, sem si zapomil sledeče. Pred kratkim (mislim, da prejšnje leto) so ga obnovili. Razmišljali so že, da bi ga zamenjali z “Unimog-om”, vendar so se odločili, da mu podaljšajo . Obnovljena je bila kabina, del obtežbe na zadnjem delu, motor je bil zamenjan itd. Povezava med motorjem gre preko sklopke, reduktorja in diferenciala. Reduktor je iz ameriškega vojaškega tovornjaka (GMC CCKW) po domače imenovanega “gemsa” .

V razgovoru je bilo še povedano, da je razlog obstoja v dejstvu, da jim surovine transportirajo po železnici. Podjetja drugače opuščajo industrijske tire, saj zanje predstavljo dodaten strošek.

Ob koncu, mi je bilo povedano, da v primeru dopolnilnih vprašanj oz. ogleda ni problema za obisk. Še dobro. V drugo bi ne bilo odveč, povprašati še o kakšni tehnični podrobnosti, narediti kakšno dodatno sliko itd.


Dodajam slike:


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1283
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Tarzan

OdgovorNapisal/-a bart » 21.03.2014, 1:09

Trackpan

=D> =D> =D>

Carski prvi post. :thumbupr

Takih si želim še (objav in forumašev).

Jernej
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Tarzan

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 21.03.2014, 1:11

bart napisal/-a:Trackpan

=D> =D> =D>

Carski prvi post. :thumbupr

Takih si želim še (objav in forumašev).

Jernej


Podpišem!!!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 665
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Tarzan

OdgovorNapisal/-a trackpan » 21.03.2014, 7:33

Jernej in _Borsig_ hvala za spodbudne besede. Skušal bom svoje "pisanje" nadgraditi in se opravičujem, če bom v tehničnih detajlih spisal kakšno "neumnosti". Vsak popravek bo tako dobrodošel. Želim si, da bom(o) o "Tarzanu" našli še kaj več dokumentarnega gradiva. Osebno sem mi zdi škoda, da bi takšni in podobni tehnični "biseri" odšli v večno pozabo.

LP
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Tarzan

OdgovorNapisal/-a Tono » 21.03.2014, 7:34

Fina reportaža iza betonskega zidu. O Tarzanu pa: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Puhalnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 119
Pridružen: 09.01.2010, 15:10
Kraj: Dobrepule

Re: Tarzan

OdgovorNapisal/-a Puhalnik » 21.03.2014, 12:42

Je pa res kapselj tale Tarzan. Kot iz Alana Forda. Bravo!!!
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 838
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Tarzan

OdgovorNapisal/-a Tomy » 21.03.2014, 17:34

V začetku sedemdesetih let sem tudi jaz obiskoval šolo Vide Pregarc. In dobro se spomnim rohnenja "tovornjaka na tririh". Ampak takrat ni bil tako oglat. Nekako imam v spominu, da naj bi bil kar en FAP "postavljen" na tire. Lahko da se motim, ampak sigurno pa je, da oglat ni bil.

Pa še neka anekdota mi je znana (po priporvedovanju takrat zaposlenega v KTM): menda en dan zjutraj, ko so prišli na šiht, tega "Tarzana" ni bilo nikjer na fabriških tirih. In menda, ko so ravno pri vratarju raziskovali in ugotavljali kaj se je zgodilo z njim, se po tirih mimo pripelje vlak s tovorno kompozicijo in na sklepu vlaka se je "švercal" Tarzan. Namreč, prejšni večer so železničarji prišli z Jenbachom po vagone, in premikač ni bil pozoren in ni odrezal Tarzana od kompozicije in so vse skupaj odvlekli v Zalog.

Lep dan
Tomaž
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Tarzan

OdgovorNapisal/-a Tono » 21.03.2014, 20:10

Tarzanu ob rob: ob gruntanju, kako opremiti mojega Jenbacha, da bo interoperabilen na ozkotirnih kolovozih pri nas in v tujini, sem dojel, da morajo tudi industrijske in druge "zaplotne" mašine izpolnjevati skoraj enake predpise kot tiste, ki gredo na odprto progo. Naj omenim le registratorski brzinomer, budnik, in še kup ostale ropotije, vključno z opravljanjem rednih predpisanih revizij. Tako da, Tarzan, hmmmm :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov