Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Hvala obema
ŽC, posebej hvala za linke. Mislim, da sem vsaj dve fotki , ki so na bolhi že videl. Se pa že na teh majhnih lepo vidi kakšna je bila postaja. Je moralo biti kar lepo, Sevnica je pred 2. Vojno veljala za precej turistično, s posebej milo klimo...
LPB
ŽC, posebej hvala za linke. Mislim, da sem vsaj dve fotki , ki so na bolhi že videl. Se pa že na teh majhnih lepo vidi kakšna je bila postaja. Je moralo biti kar lepo, Sevnica je pred 2. Vojno veljala za precej turistično, s posebej milo klimo...
LPB
LPB
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Če pogledamo v knjižico Karol Rustja: Dolenjske proge, Tiri in čas št.6, vidimo, da so ob izgradnji proge Trebnje-Sevnica preurejali tudi postajo Sevnica.
Postaja Sevnica je imela do takrat le 4 postajne tire, dogradili so še 3. Povečali so vodno postajo, zgradili kurilniško remizo z dvema tiroma, čistilne jarke, deponijo za premog, okretnico in prostore za kurilniško osebje. Postaja je imela le čakalnico III. razreda, zato so dogradili še čakalnici I. in II. razreda. Bločna varnostna naprava ni omogočala razširitve, so predvideli novo, staro pa naj bi premestili na Breg.
Poskusni vlak je peljal 2.12.1938, otvoritveni vlak je peljal 8.12.1938. Na otvoritev je prišel ministrski predsednik dr. Stojadinović.
V knjižici Karol Rustja: 90 let Trebnje-Tržišče, 60 let Tržišče-Sevnica, LJ 1998 pa izvemo, da so montirali okretnico leta 1941.
Okretnica s premerom 23 metrov in nosilnostjo 150 ton je ostala v uporabi do leta 1988, ko so jo izgradili in montirali v ......Novi Gorici. Sedaj pa itak vemo, kaj se z njo dogaja...zasul jo je pesek (pa ne tisti, saharski)...
Bomo morali poiskati fotografije izpred leta 1938 da bomo lahko primerjali, če so postajno zgradbo kaj povečali.
Pozdrav
Darko
Postaja Sevnica je imela do takrat le 4 postajne tire, dogradili so še 3. Povečali so vodno postajo, zgradili kurilniško remizo z dvema tiroma, čistilne jarke, deponijo za premog, okretnico in prostore za kurilniško osebje. Postaja je imela le čakalnico III. razreda, zato so dogradili še čakalnici I. in II. razreda. Bločna varnostna naprava ni omogočala razširitve, so predvideli novo, staro pa naj bi premestili na Breg.
Poskusni vlak je peljal 2.12.1938, otvoritveni vlak je peljal 8.12.1938. Na otvoritev je prišel ministrski predsednik dr. Stojadinović.
V knjižici Karol Rustja: 90 let Trebnje-Tržišče, 60 let Tržišče-Sevnica, LJ 1998 pa izvemo, da so montirali okretnico leta 1941.
Okretnica s premerom 23 metrov in nosilnostjo 150 ton je ostala v uporabi do leta 1988, ko so jo izgradili in montirali v ......Novi Gorici. Sedaj pa itak vemo, kaj se z njo dogaja...zasul jo je pesek (pa ne tisti, saharski)...
Bomo morali poiskati fotografije izpred leta 1938 da bomo lahko primerjali, če so postajno zgradbo kaj povečali.
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Zdravo!
Ko smo že pri postaji Sevnica, bi omenil, da je to bila ena prvih postaj pri nas, ki je bila po WW2 opremljena s svetlobnimi izvoznimi signali.
LP - Peter
Ko smo že pri postaji Sevnica, bi omenil, da je to bila ena prvih postaj pri nas, ki je bila po WW2 opremljena s svetlobnimi izvoznimi signali.
LP - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Mislim, da smo tole že imeli. Je pa nekaj novosti...
Zapis najdete na Stare slike Cerknica
link: http://stareslike.cerknica.org/2011/03/ ... a-nesreca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapis najdete na Stare slike Cerknica
link: http://stareslike.cerknica.org/2011/03/ ... a-nesreca/" onclick="window.open(this.href);return false;
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Mariborski železniški most še nismo ovekovečili s posebno temo. Bomo že...
Fotografijo podrtega smo že imeli, samo ne vem kje.
Sposojamo si fotografijo, ki jo ima Plinarna Maribor na spletu...
pa še eno...samo toliko, da vidimo, ali govorimo o "tapravem".
Podrla ga je kraljeva starojugoslovanska vojska pred prihodom nemške vojske leta 1941.
Podrt pa ni bil tako, da ne bi bil onemogočen prehod preko njega.
Seveda je začela nemška vojska takoj s sanacijo mostu.
Dne 6. junija 1941 so okupatoji že vabili ob 11. uri na svečano otvoritev saniranega mostu...
Pozdrav
Darko
Fotografijo podrtega smo že imeli, samo ne vem kje.
Sposojamo si fotografijo, ki jo ima Plinarna Maribor na spletu...
pa še eno...samo toliko, da vidimo, ali govorimo o "tapravem".
Podrla ga je kraljeva starojugoslovanska vojska pred prihodom nemške vojske leta 1941.
Podrt pa ni bil tako, da ne bi bil onemogočen prehod preko njega.
Seveda je začela nemška vojska takoj s sanacijo mostu.
Dne 6. junija 1941 so okupatoji že vabili ob 11. uri na svečano otvoritev saniranega mostu...
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Zanimivo izrazoslovje:
»Železniški most čez Dravo v Mariboru, vezni člen in vrata Nemškega Reicha s Spodnjo Štajersko in Egejskim morjem, bo v kratkem končan…"
»Železniški most čez Dravo v Mariboru, vezni člen in vrata Nemškega Reicha s Spodnjo Štajersko in Egejskim morjem, bo v kratkem končan…"
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Bravo Marlo,
sem dal tole kopijo "gor" ravno zaradi tega zapisa.
To je napisal komandir iz štaba ajzenponarskega gradbenega regimenta, ki je popravljal most...
Nadaljevanje sledi...
Pozdrav
Darko
sem dal tole kopijo "gor" ravno zaradi tega zapisa.
To je napisal komandir iz štaba ajzenponarskega gradbenega regimenta, ki je popravljal most...
Nadaljevanje sledi...
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Zadeva se je zakomplicirala. Izgleda, da so hoteli, da bi se otvoritve udeležila kakšna visoka "živina"....
in so otvoritev prestavili za en dan...
Zanima koga program?
Pozdrav
Darko
in so otvoritev prestavili za en dan...
Zanima koga program?
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Jasno.
Pa še kakšna slikca?
Pa še kakšna slikca?
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Evo program...
...se vidimo "Pri črnem orlu"
za STIB-a, ki si je zaželel še slikco, pa ena načrt, ki je dopolnilo k programu...
povečava...
BP1 se sploh ne oglasi več, da ne bi dobil slučajno programa za prevajat
Pozdrav
Darko
...se vidimo "Pri črnem orlu"
za STIB-a, ki si je zaželel še slikco, pa ena načrt, ki je dopolnilo k programu...
povečava...
BP1 se sploh ne oglasi več, da ne bi dobil slučajno programa za prevajat
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Mariborski železniški most
Vir: Zgodovina slovenskih železnic na razglednicah, Tadej Brate
Vir: Zgodovina slovenskih železnic na razglednicah, Tadej Brate
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Da ne bi kdo prišel preveč našemljen: tako častni gostje kot vojaštvo morajo biti oblečeni v "radne" uniforme ...
LP, Metod
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
pa štalhelmo, flinto pa fišeklije morajo imeti tudi s sabomkx napisal/-a:Da ne bi kdo prišel preveč našemljen: tako častni gostje kot vojaštvo morajo biti oblečeni v "radne" uniforme ...
Meni se najbolj dopade program od 14:45 dalje
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pozdrav
Za tiste, ki ne vedo, kje je bil hotel "Schwarze Adler", ena slikica slednjega kar nekaj let po WWII:
Slika je od tukaj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... l_1961.jpg
@ŽC (mogoče pa je to zametek teme o mariborskem železniškem mostu, ki je bila napovedovana nekaj let nazaj...)
LP
Jože
Za tiste, ki ne vedo, kje je bil hotel "Schwarze Adler", ena slikica slednjega kar nekaj let po WWII:
Slika je od tukaj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... l_1961.jpg
@ŽC (mogoče pa je to zametek teme o mariborskem železniškem mostu, ki je bila napovedovana nekaj let nazaj...)
LP
Jože
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Iz "Hotel Schwarze Adler" je torej nastal "Hotel Orel"!!!
A oni "Schwarze" se je pa pri prevodu zgubil?!?
A oni "Schwarze" se je pa pri prevodu zgubil?!?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!