SŽ Helga

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 124
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

To temo odpiram zato, ker me zanimajo Helge in če bi mi vi poznavalci povedali kaj vec od tega ker piše na Tinetovi strani. Najbolj pa me zanima če je kdo v objektiv ujel Helgo z rdečimi boki in napisom sž.
Slika

LP
Nejc
Uporabniški avatar
Tapetar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.10.2013, 18:03
Kraj: Maribor & Ptuj

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a Tapetar »

Bi mi, prosim, kdo lahko enostavno razložil, zakaj sta si siemens 189 in Bombardier traxx 185 v grobem tako podobna ( okna, luči, vrata...), ko pa sta si vendar konkurenta?
Upam, da ni preveč otročje vprašanje. :-)
Zaljubljen v modelno (Märklin Digital H0) in pravo železnico
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a mkx »

Zna biti, da je bil takšen design del zahtev (ali pa odgovor na zahteve), ko so DB konec 1980-tih iskale nove likomotive. Na koncu so DB takrat izbrale ABB Henschel (sedaj ADtranz) v obliki lomotiv serije DB 101 (še ena zelo podobna). Siemens je za razpis skupaj s Krauss-Mafei naredil prototip EuroSprinterja, AEG (sedaj Bombardier) pa serijo 128, ki se je preko 145/146 razvila v TRAXX ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 124
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

Še dve slikci
ES64F4
Slika
TRAXX AC2
Slika

Sliki sta z http://www.railcolor.net
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a milchy »

pramati Siemensovih lokomotiv je serija 127 izdelana leta 1992 (več tukaj,
pramati Traxxovih lokomotiv pa je serija 128 izdelana leta 1994 - več tukaj
Uporabniški avatar
Tapetar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.10.2013, 18:03
Kraj: Maribor & Ptuj

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a Tapetar »

OK, hvala za odziv.
Zdaj pa še eno 'otročje' vprašanje, ki me zelo zanima in ko smo ravno pri štirih OT na helgi in ostalih.
Ali je za vse 4 sisteme predviden svoj OT in če ni, zakaj so sploh štirje OT?
Ali pa strojevodja poljubno dvigne 1., 2., 3., 4. OT, kot je pač situacija, ker v SVN je običajno dvignjen 3. OT, pri 'germanih' pa je dvignjen npr. 4. OT., drugič spet 1., čeprav zadaj ni nevarnega tovora... (samo moja nepoznavalska opažanja)
Lp.
Zaljubljen v modelno (Märklin Digital H0) in pravo železnico
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a mkx »

Mislim da so OT v osnovi ločeni med DC in AC. Potem pa je še "švicarski" OT za AC, ki je nekaj širši (menda imajo tam širšo poligonacijo). Koliko katerih in na kateri poziciji je pa najbrž prilagoditev po meri kupca ...
Pri SŽ Živah (ES64U4) sta končna OT za AC, srednja pa za DC. Mislim, da je isto pri (večini?) ÖBB Taurusih 1216. Ne vem pa, kako je pri Helgah (ES64F4 - DB189, RE474, ...), mislim si da imajo švicarke po dva "švicarska" OT in po enega ožjega za AC in enega DC...
LP, Metod
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a milchy »

torej, ko govorimo o Helgah, so to lokomotive, ki so imele rumene kabine in srebrn srednji del, pri teh so bili (vsaj pri tistih, ki so vozile pri nas) štirje različni odjemniki toka

http://www.vlaki.net/dodatno/slika8310.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vlaki.net/dodatno/slika8311.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kolikor sem pa lahko videl, pa pri serijah 482 (vsaj pri tistih, ki vozijo na Js) za 15 kV uporabljajo oba notranja odkemnika, medtem, ko sta zunanja za vožno po Švici
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Sem se spomnil, da sem pred časom dobil neko dokumentacijo o Siemensovi ES64F4-090, ki je vozila pri nas in na Hrvaškem. Streha bi naj izgledala tako (je slika malo slabša, samo se vidi, kateri odjemnik je za kaj)

Slika

Za 15 KV / 16,7 Hz sta potrebna dva različna odjemnika, ker se vozne mreže Nemčije/Avstrije in Švice precej razlikujejo. Tako je SBB drsalka precej ožja od ÖBB/DB drsalke. To se lepo vidi na spodnji skici:

Slika

Prikazuje odjemnike dvosistemskega elektromotornika DB ET403 in je prenešena z naslednje strani:

http://www.et403.pymt.bplaced.de/web_ac ... index.html

LP

Jože
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a desiro »

Res so ločeni na naših 541 sta notranja dva naša, zunanja pa eden za 25 eden pa za 15 kV, zunanja dva sta med seboj baje tudi zamenljiva. Software je napisan tako da se v sistemu 15 kV dvigne dotični odjemnik, če pa bi strojevodja želel voziti z drugim, ga mora s sikalom izbrati. Obb 1216 pa mislim da softwearskega blokiranja zunanjih dveh OT nimajo, saj se med menjavo kabin tudi odjemniki menjajo (videno v Villach Sud ) vedno se dvigne zadnji.

mkx napisal/-a:. Potem pa je še "švicarski" OT za AC, ki je nekaj širši (menda imajo tam širšo poligonacijo).
Švicarji imajo ožje odjemnike in tudi ožjo poligonacijo.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Tapetar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.10.2013, 18:03
Kraj: Maribor & Ptuj

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a Tapetar »

Odlično, odlično... :thumbupl Spet vem nekaj novega! 8)
Zaljubljen v modelno (Märklin Digital H0) in pravo železnico
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 385
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a kvak »

kaj pa se zgodi če se strojevodja zmoti in dvigne napačen odjemnik?
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 124
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Sem se spomnil, da sem pred časom dobil neko dokumentacijo o Siemensovi ES64F4-090, ki je vozila pri nas in na Hrvaškem. Streha bi naj izgledala tako (je slika malo slabša, samo se vidi, kateri odjemnik je za kaj)

Slika

Za 15 KV / 16,7 Hz sta potrebna dva različna odjemnika, ker se vozne mreže Nemčije/Avstrije in Švice precej razlikujejo. Tako je SBB drsalka precej ožja od ÖBB/DB drsalke. To se lepo vidi na spodnji skici:

Slika

Prikazuje odjemnike dvosistemskega elektromotornika DB ET403 in je prenešena z naslednje strani:

http://www.et403.pymt.bplaced.de/web_ac ... index.html

LP

Jože
Ali bi se dalo dobiti dokumentacijo o ES64F4?
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

kvak napisal/-a:kaj pa se zgodi če se strojevodja zmoti in dvigne napačen odjemnik?
Nič usodnega se ne zgodi. Ob dotiku napačnega odjemnika z voznim vodom elok prepozna napako in avtomatično spusti odjemnik brez škode.
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 385
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: SŽ Helga

Odgovor Napisal/-a kvak »

1216-001 napisal/-a:
kvak napisal/-a:kaj pa se zgodi če se strojevodja zmoti in dvigne napačen odjemnik?
Nič usodnega se ne zgodi. Ob dotiku napačnega odjemnika z voznim vodom elok prepozna napako in avtomatično spusti odjemnik brez škode.
hvala, kaj pa v primeru serije 363, 342 itd?
Odgovori