Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Ker je grešiti nebeško, odpuščati pa božansko, se vsem prizadetim v tej temi globoko opravičujem.
Spoštovani potniki, Slovenske železnice Vas pozdravljajo na vlaku InterCity Slovenija, naš vlak bo imel postanek v Zidanem Mostu, Celju, na Pragerskem in v Mariboru. Vse ostale informacije dobite pri vodji vlaka. Želimo Vam prijetno potovanje.
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Začela bom s pripadnostjo firmi. Govorim na splošno za slovenske firme.Tabolši napisal/-a: Pa daj že no nehaj klatit neumnosti okrog starosti zaposlenih.Ravno take junake rabimo,da bodo odločali kdo bo šel na čakanje in zakaj.Sit sem filozofije,da je treba starejše delavce odrivat nekam v kot.Dober delodajalec bo upoševal strokovnost in delovne izkušnje,pa tudi odnos do dela,tega mladi v večini ne premorete kaj dosti,si dovolim pripomnit iz lastnih izkušenj in pripadnost firmi.
Kako lahko od mladega človeka, ki opravlja isto delo kot njegov starejši kolega, vendar brez plačanega dopusta, bolniške, regresa, potnih stroškov, malice, saj delo opravlja na študentsko napotnico, avtorsko ali podjemno pogodbo ali s.p. (katerega je bil prisiljen odpreti), pričakuješ pripadnost firmi? Od nekoga, ki je za isto delo plačan manj in dobi brco v rit čez noč? Ali od nekoga, ki ima celo to srečo, da je dokaj »normalno« zaposlen za določen čas in vsako leto (ali celo na krajši interval) upa na podaljšanje pogodbe? Še vedno pa je prvi na listi za odstrel, ko gre firmi za nohte. In pri tem kvaliteta dela nima nobene veze, saj je bistveno laže odsloviti študenta, človeka na podjemni pogodbi ali tistega za določen čas kot pa nekoga, ki na svojem delovnem mestu vedri že 30 let.
Kako lahko od nekoga, ki ni star niti še 30 let, pa je zamenjal že več delodajalcev kot večina starejših od 50 let v tej državi, pričakuješ pripadnost firmi? Prvi delodajalec mu obljublja, da ga bo po preteku študentskega statusa zaposlil, potem pa ga po diplomi brcne v rit, ker postane zanj predrag in vzame drugega študenta. Drugi delodajalec gre po enem letu v stečaj, tretjega zapusti sam, ker mu ne izplačuje honorarja (kaj je to plača, itak ne ve). Potem ima srečo in se zaposli za določen čas, ko nadomešča delavko na porodniškem dopustu. Kljub temu, da dela bolje in učinkoviteje od nje, dobi nogo, ko se ona vrne, saj je zaposlena za nedoločen čas, on pa ne, kvaliteta dela pa tudi ni pomembna, saj gre za javno upravo ali (para)državno podjetje (kjer lastnik ne tvega s svojim denarnim vložkom kot pri privatnem podjetju). In tako dalje. Takih zgodb je med mladimi in tudi malo manj mladimi ogromno.
Država, sindikati in marsikateri starejši z varno službo tak sistem še vedno podpirajo – na eni strani so (pre)zaščiteni delavci za nedoločen čas, na drugi strani armada ostalih, ki so pogosto brez najosnovnejših delavskih pravic. Tu išči odgovor o nepripadnosti firmi.
Nadaljevala bom s sprevodniki. Pri mlajših opažam, da znajo vsaj slovensko in angleško. Tudi osnove bontona so jim jasne. Pri starejših tega nisem zasledila. Pri njih je pogost jezik mutavost.
Primer: potujem iz LJ na Jesenice in naprej na Bohinjko. Tam nekje pri Škofji Loki (prej ga ni bilo od nikjer) se sprevodnik le prikaže. Postavi se zraven mene in me gleda. Podam mu karto, jo preščipne, mi jo vrne in gre brez besed naprej. Na vlaku od Jesenic naprej je isti sprevodnik. Ko spet pride brez besed do mene, mu podam karto, on pa samo zamahne z roko in gre naprej.
Sprevodnik me ni niti pozdravil, niti mi ni podal informacije, da je na potovanju potrebno prestopanje, ni se mi zahvalil, kot to zahteva osnovni bonton, potem pa je bil še tako len, da se mu ni ljubilo odtisniti še druge številke vlaka.
Ja, res je, da veliko mladih nima primernega odnosa do dela, ampak pri starejših, sploh tistih v varnih službah, je slika še bolj porazna.
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Podpišem, saj je čista resnica. In rešitev ? Konkurenca, konkurenca in še enkrat konkurenca.mateja napisal/-a:Začela bom s pripadnostjo firmi. Govorim na splošno za slovenske firme.Tabolši napisal/-a: Pa daj že no nehaj klatit neumnosti okrog starosti zaposlenih.Ravno take junake rabimo,da bodo odločali kdo bo šel na čakanje in zakaj.Sit sem filozofije,da je treba starejše delavce odrivat nekam v kot.Dober delodajalec bo upoševal strokovnost in delovne izkušnje,pa tudi odnos do dela,tega mladi v večini ne premorete kaj dosti,si dovolim pripomnit iz lastnih izkušenj in pripadnost firmi.
Kako lahko od mladega človeka, ki opravlja isto delo kot njegov starejši kolega, vendar brez plačanega dopusta, bolniške, regresa, potnih stroškov, malice, saj delo opravlja na študentsko napotnico, avtorsko ali podjemno pogodbo ali s.p. (katerega je bil prisiljen odpreti), pričakuješ pripadnost firmi? Od nekoga, ki je za isto delo plačan manj in dobi brco v rit čez noč? Ali od nekoga, ki ima celo to srečo, da je dokaj »normalno« zaposlen za določen čas in vsako leto (ali celo na krajši interval) upa na podaljšanje pogodbe? Še vedno pa je prvi na listi za odstrel, ko gre firmi za nohte. In pri tem kvaliteta dela nima nobene veze, saj je bistveno laže odsloviti študenta, človeka na podjemni pogodbi ali tistega za določen čas kot pa nekoga, ki na svojem delovnem mestu vedri že 30 let.
Kako lahko od nekoga, ki ni star niti še 30 let, pa je zamenjal že več delodajalcev kot večina starejših od 50 let v tej državi, pričakuješ pripadnost firmi? Prvi delodajalec mu obljublja, da ga bo po preteku študentskega statusa zaposlil, potem pa ga po diplomi brcne v rit, ker postane zanj predrag in vzame drugega študenta. Drugi delodajalec gre po enem letu v stečaj, tretjega zapusti sam, ker mu ne izplačuje honorarja (kaj je to plača, itak ne ve). Potem ima srečo in se zaposli za določen čas, ko nadomešča delavko na porodniškem dopustu. Kljub temu, da dela bolje in učinkoviteje od nje, dobi nogo, ko se ona vrne, saj je zaposlena za nedoločen čas, on pa ne, kvaliteta dela pa tudi ni pomembna, saj gre za javno upravo ali (para)državno podjetje (kjer lastnik ne tvega s svojim denarnim vložkom kot pri privatnem podjetju). In tako dalje. Takih zgodb je med mladimi in tudi malo manj mladimi ogromno.
Država, sindikati in marsikateri starejši z varno službo tak sistem še vedno podpirajo – na eni strani so (pre)zaščiteni delavci za nedoločen čas, na drugi strani armada ostalih, ki so pogosto brez najosnovnejših delavskih pravic. Tu išči odgovor o nepripadnosti firmi.
Nadaljevala bom s sprevodniki. Pri mlajših opažam, da znajo vsaj slovensko in angleško. Tudi osnove bontona so jim jasne. Pri starejših tega nisem zasledila. Pri njih je pogost jezik mutavost.
Primer: potujem iz LJ na Jesenice in naprej na Bohinjko. Tam nekje pri Škofji Loki (prej ga ni bilo od nikjer) se sprevodnik le prikaže. Postavi se zraven mene in me gleda. Podam mu karto, jo preščipne, mi jo vrne in gre brez besed naprej. Na vlaku od Jesenic naprej je isti sprevodnik. Ko spet pride brez besed do mene, mu podam karto, on pa samo zamahne z roko in gre naprej.
Sprevodnik me ni niti pozdravil, niti mi ni podal informacije, da je na potovanju potrebno prestopanje, ni se mi zahvalil, kot to zahteva osnovni bonton, potem pa je bil še tako len, da se mu ni ljubilo odtisniti še druge številke vlaka.
Ja, res je, da veliko mladih nima primernega odnosa do dela, ampak pri starejših, sploh tistih v varnih službah, je slika še bolj porazna.
P.S. Opazujem današnji avtovlak. Več kot je avtov, manj vagonov ima. Kot da bi se eden zajebaval. Rešitev, poglej prejšnjo vrstico!!!
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Glede opisa sprevodnika,ki ga je podala @mateja,jaz vem,da se take stvari dogajajo in zanje ni opravičila.Vem pa tudi,da so to posamezni primeri,ki jih ne gre posploševati in s tem metati slabo luč na vse,ki delajo dobro.Tudi najdeš tak neodgovoren odnos do dela pri delavcih vseh starosti,bi si upal trditi,da pri starejših z izkušnjami še najmanj.
Veš,večina nas na delovnem mestu ne vedri 30 let,ampak smo svoja leta pošteno oddelali,včasih v tako težkih pogojih,pa s takšno voljo in entuziazmom,o katerem se mlajšim niti ne sanja.In jaz nimam nobenega razloga,niti mi ne pride na misel,da bi svoje delovno mesto prepustil mlajšim prej,preden dosežem pogoje za polno upokojitev.
Moti se tisti,ki misli,da bo zaposlovanje mladih rešil z odpuščanjem starejših!
Se pa strinjam,da je izkoriščanje predvsem tistih,ki pričenjajo z delom ogromno in nedopustno.Ampak to situacijo je treba rešit s temeljito spremembo delovno pravne zakonodaje,ki pa sama po sebi ne bo prinesla ničesar,če ne bodo ustrezno reagirale inšpekcijske službe in poskrbele tudi za njeno spoštovanje pri delodajalcih.
Poznam kar nekaj mladih,ki občutijo veliko pripadnost firmi (ne gre za železnico),ampak da občutijo to pripadnost,za to so poskrbeli njihovi delodajalci.Z ustrezno plačo,možnostjo napredovanja,zahtevo po nenehnem izobraževanju in s poštenim odnosom brez izigravanja zakonodaje in podobnih igric,ki si jih opisala.Res,da takih ni prav veliko,se pa najdejo.
Veš,večina nas na delovnem mestu ne vedri 30 let,ampak smo svoja leta pošteno oddelali,včasih v tako težkih pogojih,pa s takšno voljo in entuziazmom,o katerem se mlajšim niti ne sanja.In jaz nimam nobenega razloga,niti mi ne pride na misel,da bi svoje delovno mesto prepustil mlajšim prej,preden dosežem pogoje za polno upokojitev.
Moti se tisti,ki misli,da bo zaposlovanje mladih rešil z odpuščanjem starejših!
Se pa strinjam,da je izkoriščanje predvsem tistih,ki pričenjajo z delom ogromno in nedopustno.Ampak to situacijo je treba rešit s temeljito spremembo delovno pravne zakonodaje,ki pa sama po sebi ne bo prinesla ničesar,če ne bodo ustrezno reagirale inšpekcijske službe in poskrbele tudi za njeno spoštovanje pri delodajalcih.
Poznam kar nekaj mladih,ki občutijo veliko pripadnost firmi (ne gre za železnico),ampak da občutijo to pripadnost,za to so poskrbeli njihovi delodajalci.Z ustrezno plačo,možnostjo napredovanja,zahtevo po nenehnem izobraževanju in s poštenim odnosom brez izigravanja zakonodaje in podobnih igric,ki si jih opisala.Res,da takih ni prav veliko,se pa najdejo.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Tu sem jaz neomajen in rigorozen.Medgeneracijska solidarnost je tudi to,da se starejši umaknejo,ko izpolnijo pogoje za upokojitev.Ne pa da vedno več ljudi daljša,izsiljujejo privilegije in kaj bodo delali zaradi njihovega "staža".Vlečejo take plače da ...... kar pa je najhuje.Se postavlja zaradi njih utemeljeno vprašanje ali so benificirani poklici sploh potrebni.Če lahko strojevodja,ki bi moral že par let nazaj v penzijo še vedno vozi vlake.Firma mora nujno najti vzvode da te ljudi umakne in firmo pomladi in jo naredi bolj fleksibilno in konkurenčno.Mladim pa da kruha in vsaj malo upanja za prihodnost.Prišli smo do točke ko imamo preveč starih generalov in premalo ljudi za "delat".
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Mislil sem na Avstrijo, vse kabine vsaj tiste z dostopom iz potniškega oddelka vlaka imajo na eni strani udarno kljuko (v sili) , na drugi strani pa bunko. Tako, da se vrata sama "zaklenejo", je pa res da potem lažje pride do takšnih dogodkov ko se strojevodja nekje na progi sam zaklene iz kabine...petindvajsetka napisal/-a:
Vseskozi zadnjih nekaj postov vztrajno ponavljaš, da ima strojevodja (v bistvu nisem ugotovil za katero državo govoriš) vrata strojevodjske kabine zaklenjena. Od kod ti ta podatek? Ali si na lastni koži poskusil vstopiti v kabino? Ker dvomim, da se strojevodje zaklepajo, ker si ne predstavljam kako bi se končalo v primeru, ko bi bilo potrebno v nepredvidljivi situaciji zbežati iz kabine, vrata pa zaklenjena.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Glede na vse slabe in mejne izkušnje s sprevodniki, ki jih imamo skoraj vsi, upam, da se boste počasi nehali zgražati nad entuziazmom mnogo nam poznanega "Maximum Power!" ... več takih bi rabili, ne pa da se nekateri norčujete iz njega.
LP, Metod
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Sprevodnik je lahko prijazen brez osladnosti in vzvišenosti...mkx napisal/-a:Glede na vse slabe in mejne izkušnje s sprevodniki, ki jih imamo skoraj vsi, upam, da se boste počasi nehali zgražati nad entuziazmom mnogo nam poznanega "Maximum Power!" ... več takih bi rabili, ne pa da se nekateri norčujete iz njega.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Včeraj sem gledal na Svetu primerjavo med SŽ in ÖBB. Avstrici dajo vsako leto 2 Milijardi za železnice (za nove hitre vlake-RailJet, za progo, ... ÖBB imajo kartico za celo družino in se lahko vozijo neomejeno po Avstriji. In to ubistvu privablja potnike saj je cenovno ugodno ter vlaki ne zamujajo. Če bi se SŽ vsaj malo zgledovali po ÖBB bi se tudi nekaj dalo zaslužit in nekaj ukrenit.
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Narobe ... Če bi Slovenija dala vsako leto 2 Milijardi za železnico... potem bi lahko kritike dajal SŽ ... do takrat imamo kar imamoOBB napisal/-a:.... Avstrici dajo vsako leto 2 Milijardi za železnice ... . Če bi se SŽ vsaj malo zgledovali po ÖBB bi se tudi ....
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Članek o grafitih na vlakih, zurnal24.si, izjava SŽ:
"Takoj, ko se grafiti pojavijo moramo na vlakih in vagonih očistiti oznake, saj zakonodaja ne dovoljuje vožnje železniških vozil brez vidnih oznak. Če to ni mogoče storiti takoj, in oznake po prvem odstranjevanju še vedno niso vidne, pa je treba potniško garnituro odstraniti iz prometa"
Razumem, oznake morajo biti vidne. Malo manj razumem, da se potniki vozimo v vagonih s pografitiranimi okni. Cena vozovnice ni zato nič bolj ugodna. Sedela sem že v vagonu (vlak precej poln), ki je imel na eni strani vsa okna pografitirana. Od potnika se itak pričakuje, da sam ve, kje mora izstopiti - lahko šteje postaje ali sprašuje druge potnike.
Izjava o stroških čiščenja grafitov, isti vir:
"Prvi del stroškov sestavljajo: stroški ekipe, ki grafite odstranjuje, sestavine in kemikalije za čiščenje, katerih poraba je odvisna od debeline nanosa in površine na kateri se grafit pojavi. Ti stroški znašajo več sto evrov. Drugi del stroškov, v višini več tisoč evrov, pa predstavlja izločitev potniške garniture iz prometa, saj večine grafitov ni mogoče odstraniti takoj in jih odstranjujejo po posebnem postopku v delavnicah."
Več tisoč evrov? Moja skromna ekonomska pamet mi pravi, da se za več tisoč evrov lahko nabavi kamere in eno tablo z napisom "območje je pod video nadzorom". Če je to preveč napredno, pa več tisoč evrov zadostuje za plačo nočnega čuvaja. Grafit ne nastane v eni minuti.
"Takoj, ko se grafiti pojavijo moramo na vlakih in vagonih očistiti oznake, saj zakonodaja ne dovoljuje vožnje železniških vozil brez vidnih oznak. Če to ni mogoče storiti takoj, in oznake po prvem odstranjevanju še vedno niso vidne, pa je treba potniško garnituro odstraniti iz prometa"
Razumem, oznake morajo biti vidne. Malo manj razumem, da se potniki vozimo v vagonih s pografitiranimi okni. Cena vozovnice ni zato nič bolj ugodna. Sedela sem že v vagonu (vlak precej poln), ki je imel na eni strani vsa okna pografitirana. Od potnika se itak pričakuje, da sam ve, kje mora izstopiti - lahko šteje postaje ali sprašuje druge potnike.
Izjava o stroških čiščenja grafitov, isti vir:
"Prvi del stroškov sestavljajo: stroški ekipe, ki grafite odstranjuje, sestavine in kemikalije za čiščenje, katerih poraba je odvisna od debeline nanosa in površine na kateri se grafit pojavi. Ti stroški znašajo več sto evrov. Drugi del stroškov, v višini več tisoč evrov, pa predstavlja izločitev potniške garniture iz prometa, saj večine grafitov ni mogoče odstraniti takoj in jih odstranjujejo po posebnem postopku v delavnicah."
Več tisoč evrov? Moja skromna ekonomska pamet mi pravi, da se za več tisoč evrov lahko nabavi kamere in eno tablo z napisom "območje je pod video nadzorom". Če je to preveč napredno, pa več tisoč evrov zadostuje za plačo nočnega čuvaja. Grafit ne nastane v eni minuti.
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
saj bi že zadostovalo če jih ne bi parkirali na najbolj osamljene in temne tire. N jesenicah polno praznih tirov, gomulke in simensi pa stojijo na najtemnejšem.
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Treba, da se denar razporeja znotraj holdinga, pa še kakšen hišni dobavitelj čistil/premazov ima kaj od tega.
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Pozdravljeni .
Vprašanje ? Kako našim severnim sosedom uspeva, da nimajo "popackanih" vagonov ? Se strinjam z Matejo, da bi morali najti rešitev. Podoben vandalizem se dogaja na Jakopičevem sprehajališču (podrti panoji, razbite svetilke). Odgovor je približno vedno enak. Nekaj jamranja koliko evrov namenijo popravilu in da ne morejo kaj dosti storiti . Sami izgovori . Je pa tako pri vseh zadevah. Dokler samo posamezniki ali manjša skupina kritizira takšno početje in neustrezno odzivnost, se prav nič ne zgodi (psi lajajo, karavana gre dalje). Tedaj, ko mediji zagrabijo zadevo, politiki pristavijo svoj "piskrček" pripomb, se javnost "zgraža" in se začenjajo nekomu tresti hlače, tedaj obstaja "majhna" možnost, da se bo kaj spremenilo .
LP Igor
Vprašanje ? Kako našim severnim sosedom uspeva, da nimajo "popackanih" vagonov ? Se strinjam z Matejo, da bi morali najti rešitev. Podoben vandalizem se dogaja na Jakopičevem sprehajališču (podrti panoji, razbite svetilke). Odgovor je približno vedno enak. Nekaj jamranja koliko evrov namenijo popravilu in da ne morejo kaj dosti storiti . Sami izgovori . Je pa tako pri vseh zadevah. Dokler samo posamezniki ali manjša skupina kritizira takšno početje in neustrezno odzivnost, se prav nič ne zgodi (psi lajajo, karavana gre dalje). Tedaj, ko mediji zagrabijo zadevo, politiki pristavijo svoj "piskrček" pripomb, se javnost "zgraža" in se začenjajo nekomu tresti hlače, tedaj obstaja "majhna" možnost, da se bo kaj spremenilo .
LP Igor
Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ
Sicer nimam osebnih izkušenj , mislim pa si da gre za tole: če tam kakšen varnostnik (ali policaj) zagrabi mazača, ga mazač ne toži zaradi protipravnega pridržanja in psihičnih težav, ampak je sam kaznovan ... lastnik popackanega predmeta je pa upravičen do kritja stroškov čiščenja.trackpan napisal/-a:Vprašanje ? Kako našim severnim sosedom uspeva, da nimajo "popackanih" vagonov ?
In potem umetniki malo razmislijo o podlagi za svoje umetniško izražanje.
LP, Metod