Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Mene pa zanima občutek strojevodij na Borsigu, ko ima le ta za seboj malo težji vlak in še na vzponu. Verjetno se izkaže kot zelo močna parna lokomotiva. Vleka muzejca s tistimi par vagončki je verjetno, kot bi s traktorjem obdeloval vrt.
preglednik
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Ne vem če je bil bruto tovornega vlaka kaj večji od velike muzejske garniture. Težo pa občuti izključno kurjač, po možnosti v kombinaciji s slabim premogom Sicer pa lahko ima serija 06 na 28 promilskem vzponu na kavlju največ 290 ton. Muzejc z 06 na Bohinjki je sicer za kurjača kar orng podvig.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Koliko znaša teža običajne muzejske garniture. Kolikor se spomnim, ko je še oče vozil s parno vleko po Bohinjki progi je vrsta 17 vlekla tistih 125 t s hitrostjo tistih 20-25 km/h. Serija 28 je imela max. obremenitev 270ton, vendar ne več kot 15-20km/h, vrsta 33 okoli 310ton in 36-tka do 360 ton. Druge pa itak niso vozile. Kasneje je kenedi (661) povlekel 500-600 ton, španke pa so imele obremenitev 360 ton pri malo višji kritični hitrosti okoli 27 km/h. V časih soškega koridorja sta dva regana vlekla s hitrostjo 22-25 km/h okoli 1500 ton. Danes pa itak vozijo poleg občasnega muzejca samo še fiati.
preglednik
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Pozdravljeni .
Morda še "nekaj" besed iz knjige "Lokomotive bohinjske železnice" (Tadej Brate, 1991).
Poleti leta 1976 je po progi nekajkrat zapeljal posebni vlak z lokomotivo JŽ 28-006. Naročniki so bili tujci. Na dimnik so namontirali iskrolovno napravo, četudi jo ta lokomotiva "ni nikoli imela".
Lokomotiva vrste JŽ 36 je bila zelo močna in je imela dobre vozne lastnosti. Trije pogonski cilindri so zahtevali relativno veliko pare, tako da so se kurjači morali potruditi, da so vzdrževali visok tlak. Imeli so navado reči: "Ta je požrla vse, kar je videla, pa še nazaj je gledala !"
Leta 1968 so v Makedoniji ukinili parno vleko. V Sloveniji je primanjkovali lokomotiv in so jih pet vrste JŽ 33 odkupili. Po popravilu so jih tri vozile po bohinjski progi, dve pa sta bili dodeljeni kurilnici v Ljubljani.
LP Igor
Morda še "nekaj" besed iz knjige "Lokomotive bohinjske železnice" (Tadej Brate, 1991).
Poleti leta 1976 je po progi nekajkrat zapeljal posebni vlak z lokomotivo JŽ 28-006. Naročniki so bili tujci. Na dimnik so namontirali iskrolovno napravo, četudi jo ta lokomotiva "ni nikoli imela".
Lokomotiva vrste JŽ 36 je bila zelo močna in je imela dobre vozne lastnosti. Trije pogonski cilindri so zahtevali relativno veliko pare, tako da so se kurjači morali potruditi, da so vzdrževali visok tlak. Imeli so navado reči: "Ta je požrla vse, kar je videla, pa še nazaj je gledala !"
Leta 1968 so v Makedoniji ukinili parno vleko. V Sloveniji je primanjkovali lokomotiv in so jih pet vrste JŽ 33 odkupili. Po popravilu so jih tri vozile po bohinjski progi, dve pa sta bili dodeljeni kurilnici v Ljubljani.
LP Igor
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Tukaj bi dodal pomislek na
Taka je zgleda ostala, saj ga še vedno ima v Divači. Vendar pa "ni ga nikoli ni imela" - mogoče pod oznako JŽ 28-006, sem pa skeptičen kako je bilo na začetku. Po Pospichalovi statistiki je lokomotiva ugledala luč sveta v Wiener Neustadtu leta 1923 pod številko 5740 in je sprva vozila kot SHS 80.306. Videl sem nekaj slik te serije, ko so bile kolikor toliko nove in večina jih je imela iskrolovec tako da bi verjel, da ga je tudi ta imela na začetku. Poudarjam, ne trdim, da ga je zares imela, samo predvidevam. Moram pa reči, kakor se nekaterim zdi tak dimnik grd, je meni prav simpatičenPoleti leta 1976 je po progi nekajkrat zapeljal posebni vlak z lokomotivo JŽ 28-006. Naročniki so bili tujci. Na dimnik so namontirali iskrolovno napravo, četudi jo ta lokomotiva "ni nikoli imela".
Goran
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Zdravo!
Mnoge staroavstrijske (in tako tudi nekatere naše) parne lokomotive so bile opremljen s tovrstnimi iskrolovci. Več o tem na linku
http://www.zeno.org/Roell-1912/A/Funkenf%C3%A4nger
Sama konstrukcija sploh ni samo iz pločevine sklepan "klobuk za na dimnik", ampak je kar kompliciran sestav. Kot je razvidno iz slike 180, je pomembna komponenta tudi spiralasto vodilo tik nad puhalom. Kasnejše verzije tega iskrolova so imele skozi "klobuk" paralelno z lokomotivsko osjo vdelani 2 cevi za zrak, ki sta za njim zmanjšali vrtinčenje in nezaželeno zanašanje "dimne zavese" v smeri strojevodske hišice.
Tudi meni so bile všeč lokomotive s to napravo, zlasti se spominjam nekaterih lokomotiv serije 24 v krajšem obdobju po letu 1945.
LP Peter
Mnoge staroavstrijske (in tako tudi nekatere naše) parne lokomotive so bile opremljen s tovrstnimi iskrolovci. Več o tem na linku
http://www.zeno.org/Roell-1912/A/Funkenf%C3%A4nger
Sama konstrukcija sploh ni samo iz pločevine sklepan "klobuk za na dimnik", ampak je kar kompliciran sestav. Kot je razvidno iz slike 180, je pomembna komponenta tudi spiralasto vodilo tik nad puhalom. Kasnejše verzije tega iskrolova so imele skozi "klobuk" paralelno z lokomotivsko osjo vdelani 2 cevi za zrak, ki sta za njim zmanjšali vrtinčenje in nezaželeno zanašanje "dimne zavese" v smeri strojevodske hišice.
Tudi meni so bile všeč lokomotive s to napravo, zlasti se spominjam nekaterih lokomotiv serije 24 v krajšem obdobju po letu 1945.
LP Peter
Zadnjič spremenil Peter 5, dne 07.10.2014, 15:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Pa nazaj k tovornemu vlaku....
http://www.redbull.com/si/sl/stories/13 ... t-red-bull
http://www.redbull.com/si/sl/stories/13 ... t-red-bull
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Pozdravljeni.
Mislim, da bo najbolje, če dodatno citiram avtorja knjige "Lokomotive bohinjske železnice" . Bolje tako, kot da bi se narobe razumeli ali pa da bi avtorju delal krivico. Lahko se tudi razume, da lokomotiva ni imela iskrolovno napravo te vrste.
Mislim, da bo najbolje, če dodatno citiram avtorja knjige "Lokomotive bohinjske železnice" . Bolje tako, kot da bi se narobe razumeli ali pa da bi avtorju delal krivico. Lahko se tudi razume, da lokomotiva ni imela iskrolovno napravo te vrste.
LP IgorOb koncu parne vleke na Slovenskem je v poletju leta 1976 nekajkrat zapeljal posebni vlak po naročilu tujih naročnikov z lokomotivo JŽ 28-006, ki so ji za ta primer montirali na dimnik staro iskrolovno napravo, čeprav prav ta lokomotiva ni nikoli imela montirane te naprave.
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Igor,
lahko se razume dvoumno:
1. ni imela montiranega iskrolovca na splošno
2. ni imela montiranega iskrolovca dotičnega starega tipa
Torej 28-006 ima namontiran takel iskrolovec:
Slika iz Tin€-tove strani Miniaturna zeleznica
Originalno so imele lokomotive KkStb 80 takle iskrolovec:
Slika lokomotive KkStB 80.963 iz strani http://www.mdc.sk/katalog-kategoria/204/201/
In če se ne motim, je en tak "pisker" tudi v rotundi muzeja na Parmovi, tam pri zidu na tleh, ko so sicer različni dimniki (na žalost brez kake pametne razlage, v čem je poanta različnih dimnikov in katerim serijam so pripadali)
Na prvi pogled ni neke razlike...?
lahko se razume dvoumno:
1. ni imela montiranega iskrolovca na splošno
2. ni imela montiranega iskrolovca dotičnega starega tipa
Torej 28-006 ima namontiran takel iskrolovec:
Slika iz Tin€-tove strani Miniaturna zeleznica
Originalno so imele lokomotive KkStb 80 takle iskrolovec:
Slika lokomotive KkStB 80.963 iz strani http://www.mdc.sk/katalog-kategoria/204/201/
In če se ne motim, je en tak "pisker" tudi v rotundi muzeja na Parmovi, tam pri zidu na tleh, ko so sicer različni dimniki (na žalost brez kake pametne razlage, v čem je poanta različnih dimnikov in katerim serijam so pripadali)
Na prvi pogled ni neke razlike...?
Goran
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Ah ja.. pa še en tak iskrolovec smo srečali na forumu v temi o JŽ 28...
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Goran
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Nemcem očitno še ni dovolj...
Na spletni strani http://plandampfteam.de/news.html so zapisali naslednje:
Zgodba se nadaljuje...
Na spletni strani http://plandampfteam.de/news.html so zapisali naslednje:
Po zanesljivih informacijah naj bi tokrat želeli imeti obe lokomotivi.Mehr Bilder folgen in kürze, wir werden die Tour im Oktober 2015 wiederholen
Zgodba se nadaljuje...
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Zdravo!
Na netu se je pojavil odličen posnetek omenjene vožnje, ki ga je objavil Wannentender. Vredno ogleda.
Na netu se je pojavil odličen posnetek omenjene vožnje, ki ga je objavil Wannentender. Vredno ogleda.
EBI2 = EisenBahnIdiot #2
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Dušan,
hvala za posredovan video!
Resnično se ga splača pogledat!
hvala za posredovan video!
Resnično se ga splača pogledat!
LP, Miran
Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi
Torej, leto je naokrog in Nemci so se zares odločili za povratek na Bohinjko. Termin je od četrtka, 8.10. do nedelje, 11.10.2015. Letošnja vožnja bo potekala nekoliko drugače kot lanska, udeleženi bosta dve lokomotivi, pa tudi program je spremenjen zaradi vzdrževalnih del na Bohinjki.
1. dan: Nova Gorica - Grahovo - Anhovo - Grahovo - Nova Gorica, lokomotiva 06-018
2. dan: Nova Gorica - Sežana - Nova Gorica, lokomotiva 06-018
3. dan: Nova Gorica - Jesenice - Bohinjska Bistrica - Jesenice, lokomotiva 06-018
4. dan: Jesenice - Most na Soči - Jesenice, lokomotiva 33-037
Ob vsem tem je potrebno še dodati, da vozi v soboto, 10.10. (3. dan), tudi redni muzejski vlak ABC Tourism z lokomotivo 33-037. Torej bosta na ta dan vozila kar dva vlaka s parno vleko! Križanje obeh bo na Grahovem.
1. dan: Nova Gorica - Grahovo - Anhovo - Grahovo - Nova Gorica, lokomotiva 06-018
2. dan: Nova Gorica - Sežana - Nova Gorica, lokomotiva 06-018
3. dan: Nova Gorica - Jesenice - Bohinjska Bistrica - Jesenice, lokomotiva 06-018
4. dan: Jesenice - Most na Soči - Jesenice, lokomotiva 33-037
Ob vsem tem je potrebno še dodati, da vozi v soboto, 10.10. (3. dan), tudi redni muzejski vlak ABC Tourism z lokomotivo 33-037. Torej bosta na ta dan vozila kar dva vlaka s parno vleko! Križanje obeh bo na Grahovem.