Modernizacija Slovenskih Železnic
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Razlika v voznih časih, ledeni, seveda bo, ne pa velika, ker delajo remonte po 7,5-kilometrskih kosih.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
In kje ima po tvoje ledeni potniški promet smisel v Sloveniji, če ne na delu proge, ki zagotavlja solidne hitrosti vlakov in ki ima kar precej potnikov. Res pa "nadgradnja" v okviru obstoječih parametrov trase ne prinese čudeža. Sicer so pa vlaki z nizkim koeficientom nagibanja in nagibni vlaki še pred 10 leti na omenjenem odseku kar veselo nažigali, okoli 120-135 km/h, če me spomin ne vara.Remotni na štajerski progi dokazujejo, kako zelo dragi so "minimalni posegi", omembe vredne razlike v voznih časih pa kljub desetinam vloženim milijonov ne bo. Potniški promet na teh odsekih nima smisla.
Seveda so pa cilji, ki jih je dva dni nazaj nekdo zastavil na forumu, hitrosti potniških (verjetno je mislil potovalne) 70 km/h, regionalnih 80 km/h, IC 100 km/h in ICS 120 km/h težko dosegljive, potniški so omejeni s postanki in mislim da nikjer v obljudenem svetu nimajo potovalne hitrosti 70 km/h, intercity vlaki pa vključno z raznimi ICE tudi v Nemčiji večinoma ne dosegajo na daljšem odseku potovalne hitrosti 120 km/h. Razlog so spet postanki.
LPL
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Sicer je gradivo na spodnjem linku že kar po večini znano, vendar je vseeno zanimivo branje ukrepov. Upam da Ljubljanski urbani regiji uspe v novi finančni perspektivi zagotoviti tudi kakšna sredstva. Zato je objavljena tudi nekakšna peticija na:
http://www.pravapeticija.com/za_primest ... ani_regiji" onclick="window.open(this.href);return false;
Študija:
http://www.rralur.si/aktualni-projekti/ ... blikacije/" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. Sem samo na hitro prelistal kakšen obseg ima, pa sem našel notri eno, vsaj meni tehnično neznako: ERTMS-regional. Kaj pomeni ta regional oziroma kakšna je razlika od ERTMS? Omenja se kot nadgraditev SVN na progah Lj-Grosuplje in Lj-Kamnik in morda še kje...
http://www.pravapeticija.com/za_primest ... ani_regiji" onclick="window.open(this.href);return false;
Študija:
http://www.rralur.si/aktualni-projekti/ ... blikacije/" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. Sem samo na hitro prelistal kakšen obseg ima, pa sem našel notri eno, vsaj meni tehnično neznako: ERTMS-regional. Kaj pomeni ta regional oziroma kakšna je razlika od ERTMS? Omenja se kot nadgraditev SVN na progah Lj-Grosuplje in Lj-Kamnik in morda še kje...
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Napačno sem se izrazil. Nesmiselnost potniškega prometa je letela na lokalne proge, bolj natančno, na dolenjski del.Ljubitelj napisal/-a:In kje ima po tvoje ledeni potniški promet smisel v Sloveniji, če ne na delu proge, ki zagotavlja solidne hitrosti vlakov in ki ima kar precej potnikov.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Se ne strinjam, ledeni, da je dolenjska proga neuporabna za potniški promet. Vsaj odsek Grosuplje-Ljubljana je časovno že zdaj čisto konkurenčen avtobusnemu prometu na tej relaciji, zato se mi zdi zelo smiselno in nujno razvijati tudi ta krak primestne proge. Je pa brez posodobitve proge tudi naprej do Novega mesta nemogoče zagotoviti konkurenčnost železniškega potniškega prometa na celotni trasi Dolenjke v primerjavi z avtobusom na relaciji Novo mesto-Ljubljana.
Drugače pa prvič vidim te relativno sveže študije ureditve železniškega potniškega prometa v LUR. Zanimive rešitve, iz katerih je razvidno, da do leta 2030 zelo verjetno še ne bo nič s kakšnimi večjimi projekti na 'priključnih' progah v LŽV. V danih razmerah(beri: kronično pomanjkanje denarja) se mi zdi v študiji predlagana rešitev ureditve LŽV do leta 2030 solidna oz. veliko bolje kot to, kar imamo zdaj.
Drugače pa prvič vidim te relativno sveže študije ureditve železniškega potniškega prometa v LUR. Zanimive rešitve, iz katerih je razvidno, da do leta 2030 zelo verjetno še ne bo nič s kakšnimi večjimi projekti na 'priključnih' progah v LŽV. V danih razmerah(beri: kronično pomanjkanje denarja) se mi zdi v študiji predlagana rešitev ureditve LŽV do leta 2030 solidna oz. veliko bolje kot to, kar imamo zdaj.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
ERTMS Regional je ERTMS za reveže kot smo mi Če sem prav dojel: namenjen je lokalnim progam, ki jih upravlja avtomatika (nima progovnega prometnika), nima kakšnih naprednih varnostnih elementov (npr. števcev osi) in je skratka namenjen za proge s precej malo prometa.zigc0601 napisal/-a:... ERTMS-regional. Kaj pomeni ta regional oziroma kakšna je razlika od ERTMS?
LP, Metod
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Zanimivo, da ga avtorji te študije predlagajo za vodenje prometa na regionalnih progah v bodočem ljubljanskem železniškem primestnem prometu, čeprav naj bi bilo do leta 2030 tudi na teh progah bistveno več prometa kot danes.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Bistvena prednost ERTMS regional pred kombinacijo GSM-R in ETCS level 2 je, glede na opise, v dvojem: pri regional ni zahtevano 100% pokrivanje s signalom GSM-R (ampak to menda v našem primeru ne bo problem) in avtomatsko vodenje prometa preko nekih TCC. Sem pa precej prepričan, da bo do leta 2030 standardizirana polna avtomatizacija vodenja prometa tudi za ETCS level 2 ... mimogrede, Švedi na svojih ERTMS Regional menda že testirajo pomične progovne bloke (to je lastnost ETCS level 3).
V zagovor avtorjem študije: če nimaš ambicije postavljanaj standardov, potem v študiji pač upoštevaš v času pisanja veljavne sprejete standarde. Drugo vprašanje pa je, kaj v tem kontekstu pomeni "lokalna proga z malo prometa". Zna biti, da so takšne skoraj vse slovenske z izjemo smeri Koper - Hodoš/Šentilj.
V zagovor avtorjem študije: če nimaš ambicije postavljanaj standardov, potem v študiji pač upoštevaš v času pisanja veljavne sprejete standarde. Drugo vprašanje pa je, kaj v tem kontekstu pomeni "lokalna proga z malo prometa". Zna biti, da so takšne skoraj vse slovenske z izjemo smeri Koper - Hodoš/Šentilj.
LP, Metod
-
- Pom. strojevodje
- Prispevkov: 63
- Pridružen: 02.01.2015, 14:02
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Mogoče bodo elektrificirali kakšno novo progo, kot je dolenjski krak, krak proti Velenju, Kamnik ipd. Kaj mislite?gorican napisal/-a:Kot je razbrati z izjav ministrice, ne bomo videli še tako kmalu(če sploh bomo) gradnjo 2.tira Divača-Koper, po že izbrani trasi
OK, gremo dalje, zanima me ta stavek, citiram:
V novi finančni perspektivi je za železniško infrastrukturo v Sloveniji namenjenih dvesto milijonov evrov, ki jih bodo razdelili med že pripravljene projekte. “Drugega tira ni med njimi,” je dejala in opozorila, da imamo v Sloveniji še veliko prog brez elektrke.
Moja kmečka pamet mi da misliti, da so se v tej finančni perspektivi, katero financira EU, prijavili za projekt kakšnega odseka oziroma železniške povezave v Sloveniji, katera ni še elektrificirana??
Verjetno je malo preveč utopično, če upam, da so se prijavili na elektrifikacijo Bohinjske proge
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... ja--drzave" onclick="window.open(this.href);return false;
Pa še en link, izjava glavnega moža Luke Koper, kateri sem mnenja, da je že spoznal, da z 2.tirom v naslednjem desetletju ne bo nič
http://www.regionalobala.si/novica/mati ... ternativah" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
V dolgoročnem načrtu je predvidena elektrifikacija naslednjih prog: Sežana-Nova Gorica, Ljubljana-Kamnik, Ljubljana-Grosuplje-(Novo mesto, smiselno, a bolj časovno oddaljena opcija), Maribor-Ruše. Te proge oz. odseki bodo gotovo nekoč elektrificirani, kdaj točno pa še čarovnica ne ve. Opcijsko pa se v raznih študijah priporoča še elektrifikacija proge Trebnje-Sevnica, ker je to obvozna proga v primeru zapore proge Ljubljana-Zidani Most, nadalje odsek Nova Gorica-Jesenice(po mojem bo to bolj za Svetega Nikoli), Celje-Velenje(po mojem zelo smiselno) in to je več ali manj vse, kar bi prišlo v upoštev za elektrifikacijo v naslednjih 50 letih.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Med naštetimi regionalnimi progami bi bilo po moje najbolj smiselno elektrificirati kamniško, kjer je razmeroma dosti potniškega prometa, in jo povezati z Brnikom. Tudi dolenjska bi prišla v poštev, čeprav se človek vpraša, kakšna korist bi bila od tega. Če bi denimo vzpostavili promet proti Kočevju, bi bil del vlakov na relaciji Lj -Grosuplje dizelski, proti NM pa električni. Bolje bi bilo na relaciji LJ - Gr. zgraditi 2. tir v celoti ali vsaj delno, da se poveča prepustnost, in uvesti močnejše sodobne dizelske garniture z boljšimi pospeški, kanarčke pa seliti na manj frekventne proge namesto fiatov. Najbrž pa bodo že oboji v starem železu, ko se bo kaj od povedanega uresničilo.V dolgoročnem načrtu je predvidena elektrifikacija naslednjih prog: Sežana-Nova Gorica, Ljubljana-Kamnik, Ljubljana-Grosuplje-(Novo mesto, smiselno, a bolj časovno oddaljena opcija), Maribor-Ruše. Te proge oz. odseki bodo gotovo nekoč elektrificirani, kdaj točno pa še čarovnica ne ve. Opcijsko pa se v raznih študijah priporoča še elektrifikacija proge Trebnje-Sevnica, ker je to obvozna proga v primeru zapore proge Ljubljana-Zidani Most, nadalje odsek Nova Gorica-Jesenice(po mojem bo to bolj za Svetega Nikoli), Celje-Velenje(po mojem zelo smiselno) in to je več ali manj vse, kar bi prišlo v upoštev za elektrifikacijo v naslednjih 50 letih.
lp
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
No, po študiji http://www.rralur.si/fileadmin/user_upl ... LUR_02.pdf je nekaj podobnega tudi ena od opcij.
P.S.: Lahko povabim forumaše tudi k podpisu peticije za uvedbo primestnega železniškega prometa v LUR: http://www.pravapeticija.com/za_primest ... ani_regiji" onclick="window.open(this.href);return false;.
P.S.: Lahko povabim forumaše tudi k podpisu peticije za uvedbo primestnega železniškega prometa v LUR: http://www.pravapeticija.com/za_primest ... ani_regiji" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ljubitelj napisal/-a:In kje ima po tvoje ledeni potniški promet smisel v Sloveniji, če ne na delu proge, ki zagotavlja solidne hitrosti vlakov in ki ima kar precej potnikov. Res pa "nadgradnja" v okviru obstoječih parametrov trase ne prinese čudeža. Sicer so pa vlaki z nizkim koeficientom nagibanja in nagibni vlaki še pred 10 leti na omenjenem odseku kar veselo nažigali, okoli 120-135 km/h, če me spomin ne vara.Remotni na štajerski progi dokazujejo, kako zelo dragi so "minimalni posegi", omembe vredne razlike v voznih časih pa kljub desetinam vloženim milijonov ne bo. Potniški promet na teh odsekih nima smisla.
Seveda so pa cilji, ki jih je dva dni nazaj nekdo zastavil na forumu, hitrosti potniških (verjetno je mislil potovalne) 70 km/h, regionalnih 80 km/h, IC 100 km/h in ICS 120 km/h težko dosegljive, potniški so omejeni s postanki in mislim da nikjer v obljudenem svetu nimajo potovalne hitrosti 70 km/h, intercity vlaki pa vključno z raznimi ICE tudi v Nemčiji večinoma ne dosegajo na daljšem odseku potovalne hitrosti 120 km/h. Razlog so spet postanki.
LPL
Tole sem jaz pisal in pozabil komentirati zgornji prispevek Ljubitelja. Seveda se strinjam, da za navadne(beri: vlake brez nagibne tehnike) IC vlake povprečna potovalna hitrost 120 km/h niti na nadgrajeni infrastrukturi pri nas ni realna, ker imajo tudi ti vlaki pač preveč postankov, medtem ko bi vsaj nekateri IC vlaki(beri: z manjšim številom postankov na pomembnejših relacijah v konicah) na ustrezno nadgrajeni infrastrukturi lahko brez problema dosegali povprečno hitrost okoli 100 km/h, kot je to, denimo, v Švici. Za ICS, ki ima daleč najmanj postankov med vlaki v Sloveniji, pa se mi ob ustrezno nadgrajeni infrastrukturi povprečna hitrost 120 km/h med, recimo Mariborom in Ljubljano, ne zdi nič nemogočega. Pri lokalnih potniških vlakih pa so seveda problem pogosti postanki na vseh postajah in postajališčih ob progah, vendar se ne strinjam, da navadni potniški vlaki nikjer na svetu ne dosegajo povprečne potovalne hitrosti okoli 70 km/h. Že na naši trenutni infrastrukturi dosegajo lokalni potniški vlaki na dvotirnih elektrificiranih postajah med, denimo Zidanim Mostom in Ljubljano, povprečno potovalno hitrost okoli 60 km/h. Iz tega razloga se mi dvig potovalne hitrosti s 60 na 70 km/h na ustrezno nadgrajeni infrastrukturi ne zdi nič nedosegljivega, čeprav najbrž na čisto vseh relacijah oz. odsekih takšna povprečna hitrost ne bi bila mogoča. Kar se tiče primerjave z Nemčijo, hm, tudi tam imajo probleme s pogostimi postanki zaradi močnega lobiranja lokalnih skupnosti. Je pa treba vedeti, da ICE ni vlak z nagibno tehniko, kar pomeni, da na navadnih progah dosega nižje potovalne hitrosti, kot bi jih pendolino.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Da ne odpiram nove teme...
http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/ ... ovica/1402" onclick="window.open(this.href);return false;
Kot lahko razumem zgornjo novičko se testira primernost španskih vlakov za vožnjo po SLO in v primeru razpisa bi lahko konkurirali sedanjemu standardnemu izboru. No upam, da pride do razpisa in boja med večimi ponudniki.
http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/ ... ovica/1402" onclick="window.open(this.href);return false;
Kot lahko razumem zgornjo novičko se testira primernost španskih vlakov za vožnjo po SLO in v primeru razpisa bi lahko konkurirali sedanjemu standardnemu izboru. No upam, da pride do razpisa in boja med večimi ponudniki.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
V Sloveniji zgleda obstajajo samo vlaki na električno vleko saj gledam da se dizelske garniture nič ne omenjajo. Fiati so zanič kako jih ni sram ko pride fiat na Jesenice ves pografitiran pa še obupni so s primerjavo ÖBB na drugi stani Karavank. Lahko bi res malo posodobili dizelske potniške garniture!