Ogrevanje kretnic
Ogrevanje kretnic
Mario, mogoče tema zate?
Za ogrevanje kretnic je v uporabi več sistemov. Lahko kaj poveš o tem, kateri so v uporabi in njihove prednosti, oziroma slabosti?
lp
Dolfe
Za ogrevanje kretnic je v uporabi več sistemov. Lahko kaj poveš o tem, kateri so v uporabi in njihove prednosti, oziroma slabosti?
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Saj ni kaj veliko za povedati, s stališča vzdrževanja je veliko boljše električno ogrevanje, plinsko se tako ali tako izgrajuje povsod kjer se zamenjuje kretnice in povsod se gre na električno gretje - varnost je seveda večja, ni menjave plinskih jeklenk, piš vetra ne more ugasniti elektrike, dočim je pri eleketričnem gretju potrebno urediti povečan odjem na Elektro in slične zadeve, ni pa nobenega večjega servisiranja.
+
V čem je problem, da se skoraj nikjer, izjema je postaja Zidani Most, odločijo za ogrevanje šele takrat, ko je že prepozno. Tako sneg zamete ostrice in pravljice je konec.
Po eni informaciji nekega bivšega nadzornika, ki je imel partizansko ime podobno kot dva naša člana, naj bi se pregrevale ostrice. Je to res?
lp
Po eni informaciji nekega bivšega nadzornika, ki je imel partizansko ime podobno kot dva naša člana, naj bi se pregrevale ostrice. Je to res?
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
To ni res, problem je v tem, da se včasih te zadeve niso dajale v predračune, ker naj bi se kao vgradili nazaj stari, sedaj pa je to del predračunov in se kompletno montira nove grelne naprave, seveda pa mora biti možnost dodatnega povečanega odjema električnega toka.Dolfe napisal/-a:V čem je problem, da se skoraj nikjer, izjema je postaja Zidani Most, odločijo za ogrevanje šele takrat, ko je že prepozno. Tako sneg zamete ostrice in pravljice je konec.
Po eni informaciji nekega bivšega nadzornika, ki je imel partizansko ime podobno kot dva naša člana, naj bi se pregrevale ostrice. Je to res?
lp
Drugi problem pa je v tem, da se ponavadi začnejo dela na koncu leta ( ko strokovnjaki ugotovijo, da ostaja denar ) in predno gradbeniki naredijo končno regulacijo, ponavadi zapade sneg.
Vendar tudi temu ni več tako, saj pri elketričnem gretju namestijo grelne naprave kmalu in ne čakajo do končne regulacije.
zadeve se popravljajo na boljše, vsi se učimo in iz vsega vlečemo pametne zaključke ( več ali manj ).
+
Ja Ljubljana in Zalog imajo še stare sisteme ogrevanja, tam lahko pride do takih težav, kot jih je opisal ZM nadzornik, zakaj pravzaprav pa res ne bi vedel, se bom pa pozanimal pri fantih, ki se ukvarjajo s tem.Dolfe napisal/-a:Mario, ne gre za na novo vgrajevanje teh grelcev. V mislih imam obstoječe kretnice, z že dolgo vgrajenimi grelci. Predvsem gre tu za režim ogrevanja na postajah kot sta Ljubljana in Zalog.
lp
Če je zraven elektrika, jaz ne šlatam
+
Hm, se mi zdi, da nisem dovolj jasno povedal.
Gre za to, da se v primeru sneženja uporabljajo različni režimi glede ogrevanja kretnic.
V Zidanem Mostu naprimer, vsaj tako se mi dozdeva, prižgejo kompletno ogrevanje takoj ko se pojavijo prve snežinke. Snežinke padajo na ogreto kretnico in se sproti topijo. Tako nimajo prometniki nobenih opaznih težav s postavljanjem premikalne in vlakovne poti.
V postaji Ljubljana grelce zakurijo šele ko je najmanj 10 cm in več snega. In še to le nekatere. Zato se vse skupaj še bolj zapaca z ledom itd. In redno so potem velike težave s prometom.
V Zalogu, je bivši nadzornik izrecno prepovedal kakršno koli ogrevanje, češ da se ostrice zvijajo. Raje je v zimo nagnal eno ekipo svojih ljudi, ki se je potem do onemoglosti trudila s čiščenjem kretnic. Njihov rezultat je bil podoben, kakor če bi s kahlo hotel izpraznit Savo. Novi nadzornik je sicer nekoliko boljši, vendar je vseeno bil predolgo v "šoli" pri staremu tiču.
Morda veš, koliko Wattni so ti električni grelci?
lp
Gre za to, da se v primeru sneženja uporabljajo različni režimi glede ogrevanja kretnic.
V Zidanem Mostu naprimer, vsaj tako se mi dozdeva, prižgejo kompletno ogrevanje takoj ko se pojavijo prve snežinke. Snežinke padajo na ogreto kretnico in se sproti topijo. Tako nimajo prometniki nobenih opaznih težav s postavljanjem premikalne in vlakovne poti.
V postaji Ljubljana grelce zakurijo šele ko je najmanj 10 cm in več snega. In še to le nekatere. Zato se vse skupaj še bolj zapaca z ledom itd. In redno so potem velike težave s prometom.
V Zalogu, je bivši nadzornik izrecno prepovedal kakršno koli ogrevanje, češ da se ostrice zvijajo. Raje je v zimo nagnal eno ekipo svojih ljudi, ki se je potem do onemoglosti trudila s čiščenjem kretnic. Njihov rezultat je bil podoben, kakor če bi s kahlo hotel izpraznit Savo. Novi nadzornik je sicer nekoliko boljši, vendar je vseeno bil predolgo v "šoli" pri staremu tiču.
Morda veš, koliko Wattni so ti električni grelci?
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Pri električnem ogrevanju imajo manjše postaje pogosto težave, ker zaradi prevelike porabe ne sme biti istočasno vključeno gretje vseh kretnic. Ponekod imajo varianto samo A ali pa samo B del, nekatere postaje pa imajo nekaj vmes.
Da se kretnica ne da prestaviti, je pa pogost krivec tudi mraz - material se skrči in potem ne gre kretnica nikamor več - ob poskusu prestavitve včasih več ne gre niti v prvotno lego.
Da se kretnica ne da prestaviti, je pa pogost krivec tudi mraz - material se skrči in potem ne gre kretnica nikamor več - ob poskusu prestavitve včasih več ne gre niti v prvotno lego.
Re: Ogrevanje kretnic
Pozdravljeni
Prosim če mi lahko poveste, kje najedem več informacij in literature o sistemih ogrevanja kretnic in sistemih, kateri so trenutno v uporabi v SŽ.
Lep pozdrav
Prosim če mi lahko poveste, kje najedem več informacij in literature o sistemih ogrevanja kretnic in sistemih, kateri so trenutno v uporabi v SŽ.
Lep pozdrav
Re: Ogrevanje kretnic
Morda ti bodo priskočili na pomoč @grikos, @marlo in @mario. Najzanesljivejše informacije pa boš dobil, če se boš oglasil v kakšni od sekcij za vzdrževanje prog UVP, ki so locirane na večjih žel. postajah.
Sicer pa to niti ni ne vem kakšen sistem. Obstajata dva načina: Plin propan butan, gorilnik in cev za dovod ogretega zraka vzdolž ostric. Drugi način je nekaj metrov dolg električni grelec, ki je pritrjen vzdolž ostrice.
lp
Dolfe
Sicer pa to niti ni ne vem kakšen sistem. Obstajata dva načina: Plin propan butan, gorilnik in cev za dovod ogretega zraka vzdolž ostric. Drugi način je nekaj metrov dolg električni grelec, ki je pritrjen vzdolž ostrice.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Ogrevanje kretnic
Dolfe, pa še metlo in lopato, kot najbolj zanesljivi orodji si pozabilDolfe napisal/-a:Morda ti bodo priskočili na pomoč @grikos, @marlo in @mario. Najzanesljivejše informacije pa boš dobil, če se boš oglasil v kakšni od sekcij za vzdrževanje prog UVP, ki so locirane na večjih žel. postajah.
Sicer pa to niti ni ne vem kakšen sistem. Obstajata dva načina: Plin propan butan, gorilnik in cev za dovod ogretega zraka vzdolž ostric. Drugi način je nekaj metrov dolg električni grelec, ki je pritrjen vzdolž ostrice.
Re: Ogrevanje kretnic
...za časa bivše Juge je bila elektrika dobrina, ki jo je stalno primanjkovalo...(starejši člani se še spominjate redukcij)....in je bilo boga-pardon-partijsko kletno uporabljati elektriko za ogrevanje kretnic..... ...pa tudi nekaj sto KW moči za večjo postajo ni bilo kje vzeti.....pa še ogromen dodatek za priključno moč, ki si jo potreboval le v času sneženja je bilo treba plačevati celo leto.... ...
....prve električne krteniške grelce na SŽ so namontirali leta 1987 na Jesenicah (nova ERSVN) in sicer na vse "angleže", enojne kretnice pa so plinske.... ...
....praksa je pokazala, da je z električnimi bistveno manj težav, kot s plinskim ogrevanjem....pa še nekaj je: električni grelci so montirani na matično tirnico in jo težko pregreješ (naj bi imeli tudi termostat), plinski pa v glavnem na ostrico, ki jo laže pregreješ in skriviš.... ...
...sosedje imajo zadevo enostavno rešeno:....15 KV izmenično že od nekdaj lahko transformiraš, zato imajo odvzem toka kar iz mreže... ...
....prve električne krteniške grelce na SŽ so namontirali leta 1987 na Jesenicah (nova ERSVN) in sicer na vse "angleže", enojne kretnice pa so plinske.... ...
....praksa je pokazala, da je z električnimi bistveno manj težav, kot s plinskim ogrevanjem....pa še nekaj je: električni grelci so montirani na matično tirnico in jo težko pregreješ (naj bi imeli tudi termostat), plinski pa v glavnem na ostrico, ki jo laže pregreješ in skriviš.... ...
...sosedje imajo zadevo enostavno rešeno:....15 KV izmenično že od nekdaj lahko transformiraš, zato imajo odvzem toka kar iz mreže... ...