Gozdna železnica Raka

Najnovejše v svetu železniških maket.
Odgovori
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Igor T »

714 napisal/-a:Pred kratkim sem predstavil gradbeno garnituro, vendar pozabil na vlečnega konja, ki je služil pri vseh akcijah do sedaj.
Ljubkovalno klicani SMRDIZEL oz. O&K disel.
Sem se že večkrat spraševal: Kakšen način prenosa ima tale diesel ?

- Zobniški
- Jermenski
- Hidrostatični
- Hidrodinamični
- Kombinacija
- Elektro - verjetno ne ...

P.S.: Začel sem pri bolj verjetnih ...
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Prenos na dizlovki.

V njem so skoraj vsi mehanski prenosi :) .

Potek prenosa med motorjem in kolesi
Najprej sledi zobati jermen -multiplikator med motorjem in variomatom
Nato sledi varimot -Scooter -drug jermen, nove osi, brez ohišja, težji valčki....
Zobati jermen -reduktor
Smerni menjalnik z šapasto sklopko in tremi stožčastimi hipoidnimi poševno ozobljenimi zobniki.
Veriga -med smernim menjalnikom in sprednjo osjo Reduktor
Veriga med prvo in zadnjo osjo -prenos moči še na drugo osjo.

Skoraj bi pozabil.
Nato je pa še micro zobati jermen za pogon diname. Ki pa preko usmernika in DC Step up -down konverter napaja ventilator za hlajenje motorja.

Lp,

714
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Igor T »

714 napisal/-a:Prenos na dizlovki.

V njem so skoraj vsi mehanski prenosi :) .

Potek prenosa med motorjem in kolesi
Najprej sledi zobati jermen -multiplikator med motorjem in variomatom
Nato sledi varimot -Scooter -drug jermen, nove osi, brez ohišja, težji valčki....
Zobati jermen -reduktor
Smerni menjalnik z šapasto sklopko in tremi stožčastimi hipoidnimi poševno ozobljenimi zobniki.
Veriga -med smernim menjalnikom in sprednjo osjo Reduktor
Veriga med prvo in zadnjo osjo -prenos moči še na drugo osjo.

Skoraj bi pozabil.
Nato je pa še micro zobati jermen za pogon diname. Ki pa preko usmernika in DC Step up -down konverter napaja ventilator za hlajenje motorja.

Lp,

714
Ko berem tole bi bilo odosti lažje montirat 220v generator in na pogona 2x 220v elektromotor z reduktorjem, vmes pa smerno stikalo in odklopno stikalo, mogoče eventuelno bi lahko še naredu variabilno vzbujanje generatorja, da ne bi prehitro potegnil ...
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Glede na velikost lokomotive, dvomim da bi spravili generator in El motor pod pokrov.

Pa uporaba tako visoke napetosti pomeni še eno skrb, električnega udara.

Pri frekvenčni vožnji AC motorja pa je treba vedeti da je navor pri nizkih frekvencah nizek (rabiš zelo veliko moč, da dosežeš spodoben navor pri štartu), kar povzroča dodatne težave.

Ampak nikoli ne reci nikoli za kakšno 4 osno primikalko bi pa mogoče bilo.

LP,

714
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a mkx »

714 napisal/-a:Pri frekvenčni vožnji AC motorja pa je treba vedeti da je navor pri nizkih frekvencah nizek (rabiš zelo veliko moč, da dosežeš spodoben navor pri štartu), kar povzroča dodatne težave.
Najbrž si sicer imel v mislih pravi pomen, zapisano je pa precej nerodno.

Gre pa za to, da ima asinhroni motor ob startu nek čisto spodoben navor. Zaradi nizkih obratov je mehanska moč, ki jo razvija (moč je produkt navora in kotne hitrosti vrtenja), precej majhna ali nič.

Problem pa je, da je zaradi narave motorja v tem primeru električna moč znatna in, ker se razvija malo mehanske moči, obstaja velik presežek energije. Ta se sprošča v obliki toplote - v skrajnem primeru pride do pregrevanja različnih delov motorja. Poleg tega pa je posledica tudi zelo slab izkoritek vložene električne energije. Te težave se bolj ali manj uspešno rešuje z raznimi regulacijami (frekvenčno in napetostno).

Nekaj več o tem se, skupaj z ilustrtivnim grafom in nekaj primeri, lahko vidi na tej povezavi.
LP, Metod
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Mislim, da sem malo preveč površno vpisal problem.

Živa je kar poskočna lokomotiva. Ima ravno takšno konfiguracijo kot si jo opisal. Krmiljenje tako po napetosti kot tudi po frekvenci. Enako rešitev najdeš tudi na modernih CNC strojih.

Tudi 6000kW na lokomotivi, ki ima samo 87t, že veliko pove. (Res je, da karakteristikam vožnje po Sloveniji ne ustreza prestavno razmerje med kolesom in motorjem -moje mišljenje)

V mislih sem imel primer, ko si za domač frezalni stroj kupiš frekvenčni regulator cca 400€. In ugotoviš, da ne moreš vrezati navoja, ker lahko vreteno zaustaviš že z roko. Kje je problem?
Verjetno slabo poznavanje elektronike in zakonov električnih strojev.


Je pa res, da si že dolgo časa želim videti model električne lokomotive na tirni širini 7 1/4, ki bo dobesedno vlekel šine iz pod sebe, za po vrhu pa letel kot strela.


Lp,

714
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Igor T »

714 napisal/-a: Je pa res, da si že dolgo časa želim videti model električne lokomotive na tirni širini 7 1/4, ki bo dobesedno vlekel šine iz pod sebe, za po vrhu pa letel kot strela.

Lp,

714
Samo eno dodatno vprašanje:
Kakšne velikosti bi bila mašina Kenedi, Če bi jo izdelal v največji tirni širini ?
Je teža tud važna ? Oz koliko je max obremenitev na os ?
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a željko halambek »

Igor T napisal/-a:
Samo eno dodatno vprašanje:
Kakšne velikosti bi bila mašina Kenedi, Če bi jo izdelal v največji tirni širini ?
Če bi se delal Kenedi na največi tirni širini vretne železnice katera opstaja v Sloveniji bi bila to tirna širina 7 1/4" oziroma 184mm.
Po standardih bi to pomenilo da bi Kenedi bil v merilu 1:8.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a mkx »

Igor T napisal/-a:Je teža tud važna ?
Teža je sorazmerna z volumnom telesa in če so dimenzije v razmerju 1:8, je volumen v razmerju 1:512. Kar bi pomenilo težo modela Kenedija tam okoli 210kg (in moč motorja okoli 2,5kW :wink: ). Takole na oko se mi zdi, da bi imel model v tem razmerju težo tukaj nekje (dolžina bi vendarle bila okoli 2,3m) ali celo malce večjo, verjetno pa bi se notri dalo stisniti motor z malce večjo močjo kot omenjenih 2,5kW ...

Bi prosil mojstre graditelje vozil te tirne širine da komentirajo glede teže ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

mkx napisal/-a:
Igor T napisal/-a:Je teža tud važna ?
Teža je sorazmerna z volumnom telesa in če so dimenzije v razmerju 1:8, je volumen v razmerju 1:512. Kar bi pomenilo težo modela Kenedija tam okoli 210kg (in moč motorja okoli 2,5kW :wink: ). Takole na oko se mi zdi, da bi imel model v tem razmerju težo tukaj nekje (dolžina bi vendarle bila okoli 2,3m) ali celo malce večjo, verjetno pa bi se notri dalo stisniti motor z malce večjo močjo kot omenjenih 2,5kW ...

Bi prosil mojstre graditelje vozil te tirne širine da komentirajo glede teže ...

Moj pogled na to je malo drugače.

Ko imaš izbran model -veš dimenzije razpoložljivega prostora.
Od tu naprej pa je vse podvrženo -dobrim karakteristikam (moč, hitrost, vlečna sila) -Spraviti čim več moči v razpoložljiv prostor.

Za vlečne motorje bi izbral motorje od električnih skuterjev. (dovolj so tenki da jih lahko uporabiš za tramvajsko obešenje.
Prenos zobniški z ravnim ozobjem (iskreno povedani všeč mi je kovinski zvok zobnikov)
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... r&_sacat=0
Jaz bi na vsako os dal motor med 750W -1000W (1000W bi bilo zame čisto sprejemljivo :D ).

Več informacij na 9 strani Gozdna železnica Raka

Teža take lokomotive pa seveda pri 6KW ne sme biti ravno zanemarljiva saj drugače nebi imela nobene vlečne sile. Menim da bi taka lokomotiva morala imeti med 200 in 300kg. Kar pri konfiguraciji alternatorja, motorja, akumulatorja, kompresorja, hladilnega in zavornega sistema... niti ni težko doseči.


LP,

Primož
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Sem mel idejo da bi agregat postavu na tire, pa dodal dva motorja ... ž
Slika

Pa me je presenetila tirna širina,,, je agregat širši ... Tako da bi se mogu zelo potrudit da bi zadevo spelu, na konc pa ne bi niti izgledalo kot Kenedi ..
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Branko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 397
Pridružen: 11.10.2005, 21:17
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Branko »

Če agregat ni širši od 350- 400 mm potem bi šlo. :D
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Gneratorji imajo praviloma 220V AC za pogon motorjev pa potrebujete DC 24-48V napetosti.

Zato bi jaz uporabil stabilni motor nekaj takega najdete na strani spodaj:
http://www.honda-as.com/engines/honda-engines

Za električni del pa bi uporabil alternator -proizvodna iskra elektrika
http://www.iskra-agv.cz/us/pdf/alternators.pdf

Seveda bi bilo potrebno izvesti predelavo na krmilniku alternatorja in prevezavo navitja.
(Na žalost mi manjka znanja o električnih strojih, zato vam ne morem dati bolj natančnih navodil)

Nekaj močnostnih stikal za prevezavo motorjev (vzporedna, zaporedna vezava...) in za spremembo smeri vožnje.

Toliko o mojem pogledu na to stvar.

Lp,

714
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Nič bat, znanja je dovolj. STILL je že v 80-ih letih delal viličarje na tak pogon.
DC generator 120-300V pa DC motor za pogon.
Zdej delajo AC generator 200-400V -> usmernik -> razsmernik -> AC motor in zaviralni upor ali kondenzatorji za hitri štart ...
Z drugimi besedami hibrid .,..

Večja težava je tole stlačt v tako majhno škatlo.... no da sem iskren govorim hudem pogonu nekaj kW ...
Mogoče čez nekaj let ...

24V pogonski motor pa - ne hvala ... premajhn ... prešvoh.
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Še malo na samo železnico iz naslova te teme:

Po manjši reviziji MIZENDOL zopet veselo vozi po "svoji" progi na Raki.

Raka, julij 2015
Slika
Odgovori