Konkurenca privatnih prevoznikov

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4411
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.05.2015, 7:02

V EU postajajo privatni prevozniki vse hujša konkurenca okostenelim "državnim" železnicam. Tudi na V Evrope. Primer zmanjševanje števila IC vlakov na glavni Slovaški liniji Bratislava Košice iz treh na dva dnevno. Po poročanju Railway Gazette je privatni prevoznik RegioJet premočan konkurent ZSSK, trenutno vozi s 3 vlaki dnevno, uvaja pa tudi nočni vlak Praga-Košice. Prevzemanje posla me tudi ne čudi. Nekaj let nazaj so bili ZSSK vlaki nekam hudo socialistični na omenjeni relaciji..... Močni so tudi že na Češkem, in upeljali so tudi že posebne linije med Češko in Slovaško namenjene študentom. Še to, karte se lahko preprosto kupi preko medmrežja, rezervacija je brezplačna a obvezna.
Lahko samo upamo, da se kaka Arriva (tudi prisotna na češkem železniškem omrežju) odloči zagnati posel na železnih tirih v naši domovini. Se bomo vsaj znebili od vzunaj zanemarjenih, da ne rečem obupnih garnitur.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3333
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 22.05.2015, 7:50

Ljubitelj napisal/-a:V EU postajajo privatni prevozniki vse hujša konkurenca okostenelim "državnim" železnicam...


Zanimiva izjava, glede na to, da stavka GDL-a ohromi skoraj vse. Še daleč je, do tega, da bi privatniki postali ubijalska konkurenca, glede na to, da DB pokriva skoraj celo srednjo in del severne ter vzhodne evrope s CNL-om in busom.
Da ne pozabim Railjeta od ÖBB-ja, kjer so zadeli terno.

Arriva? Hm... A nima to DB v lasti? Potem je to bolj "švohen" privatnik.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4411
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.05.2015, 9:19

Arriva? Hm... A nima to DB v lasti? Potem je to bolj "švohen" privatnik.


Re 4/4 Arriva je že v lasti DB toda nastopa kot "privatna" firma, namreč ni "državna" kot v omenjem primeru ZSSK. Privatno in državno ne jemati v dobesednem pomenu, temveč po načinu nastopanja. V RG jih imenujejo naprimer "Open access operator RegioJet ".

Še daleč je, do tega, da bi privatniki postali ubijalska konkurenca, glede na to, da DB pokriva skoraj celo srednjo in del severne ter vzhodne evrope s CNL-om in busom


Če nacionalni operater ukinja vlake zaradi nezasedenosti (selitev na konkurenco) je konkurenca očevidno močna. Kako pa DB pokriva vzhodno Evropo pa samo to, da se iz Műnchna v Prago z njim ne da peljat. Vozi družba LEXT. Res pa je, da je DB postal močan na področju avtobusnih prevozov na dolžini nad 50 km, odkar so v Nemčiji sprostili to dejavnost. Toda prevzeli so prenekaterega potnika z vlakov, zakar so prenekaterega ukinili! Sicer pa veš, da pelje iz Lj v Műnchen več avtobusov kot vlakov, pa še cenejši so.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3333
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 22.05.2015, 11:05

Iz Münchna se da priti v Prago z DB, samo moreš na CNL München-Amsterdam in potem prestop ali na Leipzig ali pa Frankfurt z vezo s CNL Zürich-Praga. Je res, da ima ta vlak čudno smer, vendar z razlogom, saj se v enem delu vozi skupaj s CNL-om za Amsterdam. Samo moreš imeti prakso, da vozni red tudi vseh varaint ne pokaže.

Zato pa imamo pri nas zelo dobro vezavo Gradec-Praga, ki jo vozi ČD. Sami informiranost pri nam je zelo slaba.

Drugače pa imaš primere dobrih praks. Berlin-Warsaw express, pod okriljem DB in PKP.

Sicer pa konkurenca je zelo dobrodošla. Zelo dober primer je Italo, ki je poskrbel da so sedaj "le frece" od Trenitaile dvignale svojo kakovost na skoraj identični nivo.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4411
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.05.2015, 12:53

Kar mene pri vsej množici novih prevoznikov skrbi je bodoči pregled nad voznimi redi. Se bojim, da bo situacija taka, kot nekoč z avtobusnimi voznimi redi v RS. Povprečen potnik je do sedaj rad potoval z železnico, ker je vsaj za vozni red enostavno izvedel. Sam recimo produkta CNL nisem še nikoli zasledil, kamoli vozni red..... Tudi zveličavni vozni red DB poda za zvezo s Mu-Pr le naslednje možnosti: ICE-Bus, Bus, ali ALX (ALEX) (prej sem narobe napisal LEXT, to je naš mikroskop), Arriva-Länderbahn-Express. No sedaj vem kaj City Night Express....., vendar je to vožnja okoli riti v žep. Ni čuda, da so prijatli iz Prage potovali v službo v Vaduzu z avtobusom.

LPL
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 611
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a trocken » 22.05.2015, 21:11

Med svetovnim prvenstvom v hokeju smo preizkusili dva privatna prevoznika na Češkem. Leo ekspres in Regio Jet. Oba na relaciji Olomouc - Ostrava. Vlaki na tej relaciji (sicer del Baltsko Jadranskega koridorja) vozijo na celotni relaciji s 160 kilometrov na uro (zamislite si iz Kopra v Ljubljano v 45 minutah :!: . ) Na Regio jetu smo imeli zastonj kavo, čaj, vodo, časopise... Leo express so novi Stadlerji, Regio Jet obnovljeni avstrijski vagoni. Za nas enostavno nedosegljive sanje in nivo. In vse to poceni, cenejše od državnega prevoznika. Konkurenca tam dela hudiča, vendar v pozitivnem pomenu!
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1349
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Gusar » 23.05.2015, 0:45

Drži napisano kar se Češke tiče. Še posebej je zanimiva zgodba Radima Jančure, ki je leta 1993 kot študent 4. letnika ustanovil lastno podjetje z imenom Student Agency. Sprva kot lastnik enega avtobusa je v nekaj letih prerasel v spoštovanja vredno podjetje, pod okriljem katerega so tudi že imenovani vlaki RegioJet. Njegove značilno rumene avtobuse ni moč videvati zgolj na Češkem, temveč v mnogih evropskih državah, s katerimi je vzpostavil redne povezave (nekatere v lastni režiji druge v sodelovanju z ostalimi prevozniki). V letu 2010 mu je z vlaki uspelo prodreti še na slovaški trg.

Leo Express je na drugi strani nekoliko mlajše zasebno podjetje, ki v veliki meri pokriva proge, na katerih vozi tudi RegioJet. Od lanskega leta je tudi njegove vlake moč videvati na slovaških tirih.

Obe podjetji na svojih vlakih ponujata potnikom potovanje v treh razredih - RegioJet jih imenuje Standard, Relax in Business, Leo Express Economy, Business in Premium. Oba omogočata nakup vozovnic preko interneta ter na postajah, kjer ustavljajo njuni vlaki. Sistem nakupa vozovnic je podoben - ob zgodnejšem nakupu ima potnik večjo verjetnost dobiti cenovno ugodnejšo vozovnico. Kot je bilo že omenjeno, vozovnica poleg vožnje vključuje tudi ostale malenkosti (pijača, hrana, časopisi, glasba itd., odvisno od razreda).

Sta pa oba zasebna prevoznika zelo agresivna (v pozitivnem smislu) in se resno spogledujeta tudi s tiri ostalih sosednjih držav. Pred dvema letoma je tako RegioJet pričel resne pogovore z Nemškimi železnicami (DB) o prevzemu linije Praga - Hamburg od Čeških železnic (ČD). Na drugi strani Leo Express v bližnji prihodnosti resno cilja s prodorom na poljski trg.

Tik pred velikim zasebnim "booomom" na čeških železnicah so se mnogi bali propada največjega državnega prevoznika. A da je konkurenca več kot dobrodošla, se je pokazalo ravno na primeru Čeških železnic. Državno podjetje je v namreč zadnjih letih občutno izboljšalo svoj vozni park (oba zasebna prevoznika sicer večkrat javno kritizirata finančno pomoč države ČDju) in storitve dvignilo na znatno višji nivo. Potnikom so se tako malo da ne preko noči ponudile številne možnosti potovanja po tirih. Borbo za vsakega potnika je moč čutiti na katerem koli vlaku. Skratka, kvaliteta potovanja z vlaki se je na Češkem v zgolj nekaj letih občutno dvignila. Ne vem točno, katero leto se je pisalo (mislim, da je bilo 2012 ali 2013), ko je cena vozovnice na Češkem v enem letu v povprečju padla za 20%, medtem ko se je kvaliteta vlakov dvignila za vsaj takšen procent.

A je res, da je pri tem potrebno upoštevati eno izmed zelo pomembnih dejstev - železnica ima na Češkem posebno mesto. Če se ne motim, ima za Švico drugo najgostejše železniško omrežje v Evropi. Tamkajšnje prebivalstvo je na železnico zelo navezano. Le redki so dnevi, ko med glavnimi poročili ni prispevka v povezavi z železnico. Televizije se kar pogosto odločajo za snemanja raznih (dokumentarnih) oddaj o zgodovini določenih odsekov prog, postajnih poslopij itd., ki jih nato tedensko predvajajo. Še posebej državna televizija zna biti zelo ostra in kritična do Čeških železnic. Mnogokrat se (tudi s skrito kamero) novinarji podajo na vlake, obiščejo postaje in tamkajšnje osebje ter javno preverijo ali državni prevoznik izpolnjuje vse zahtevane norme. Zgolj primer iz prakse: ko vlak ne more zagotoviti prevoza invalidne osebe na zahtevanem nivoju, nastane zelo kritičen prispevek na televiziji. Posledica kritike javnosti ima tudi svojo pozitivno lastnost, saj državne železnice nenehno sili v izboljševanje nivoja svojih storitev.

Se pa z modernizacijo infrastrukture in izboljšavo kvalitete storitev na Češkem pojavlja paradoks, ki si ga še pred dobrim desetletjem nihče ne bi predstavljal. Naj navedem zgolj dva, povezana s češko zahodno sosedo Nemčijo. Čehi so v lanskem letu pričeli z obnovo proge v svojem najzahodnejšem delu države, ki vodi skozi češki Cheb do Nürnberga. Zaradi dotrajanosti proge, je zadnji mednarodni vlak po njej peljal pred enajstimi leti. Hkrati s pričetkom obnove je Češka stran pričela vršiti pritisk na Bavarsko deželno vlado o obnovi proge na nemški strani. In vse kaže, da bodo Nemci prisluhnili Čehom in prav tako obnovili svoj del proge.

Drugi primer prihaja iz severnočeške regije Liberec. Na Češkem so namreč mnoge lokalne proge predane v upravljanje regijam oz. pokrajinam. Le-te nato izvedejo razpis, preko katerega izberejo prevoznika na določeni progi oz. odseku proge. Tako je na nedavnem razpisu za prevoz potnikov na lokalni progi Liberec - Varnsdorf zmagalo nemško podjetje Vogtlandbahn. A ker je v nasprotju z zahtevami v pogodbi na progo poslalo 20 let stare garniture, nad katerimi so potniki nezadovoljni, Nemce čaka pogodbena kazen. Kogar morda zanima prispevek Češke televizije na omenjeno temo, ga najde v sledečem linku (od 11:45 dalje): http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/215411000140409-udalosti-v-regionech/titulky .
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Igor T » 23.05.2015, 6:25

Gusar napisal/-a: Tako je na nedavnem razpisu za prevoz potnikov na lokalni progi Liberec - Varnsdorf zmagalo nemško podjetje Vogtlandbahn. A ker je v nasprotju z zahtevami v pogodbi na progo poslalo 20 let stare garniture, nad katerimi so potniki nezadovoljni, Nemce čaka pogodbena kazen. Kogar morda zanima prispevek Češke televizije na omenjeno temo, ga najde v sledečem linku (od 11:45 dalje): http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/215411000140409-udalosti-v-regionech/titulky .


Ej pa ta vlak je nekaj svetlobnih let pred kakim Fiatom ... Mogoče je le Desiro boljši ... Pa se pritožujejo. Sploh ni primerjave - pejte pa pokupte te "stare" vlake ...
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1349
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Gusar » 23.05.2015, 6:29

Ni poanta v tem, da je ta vlak boljši ali slabši od drugega. Bistvo je, da so Nemci na razpisu zagotovili najmodernejše vlake. A se jim je pri dobavi le-teh (časovno) zalomili, zato so zamudo kompenzirali s starejšimi garniturami. Zaradi česar jih čaka (pogodbena) kazen s češke strani.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4411
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 23.05.2015, 7:29

Gusar:
Se pa z modernizacijo infrastrukture in izboljšavo kvalitete storitev na Češkem pojavlja paradoks, ki si ga še pred dobrim desetletjem nihče ne bi predstavljal. Naj navedem zgolj dva, povezana s češko zahodno sosedo Nemčijo. Čehi so v lanskem letu pričeli z obnovo proge v svojem najzahodnejšem delu države, ki vodi skozi češki Cheb do Nürnberga. Zaradi dotrajanosti proge, je zadnji mednarodni vlak po njej peljal pred enajstimi leti. Hkrati s pričetkom obnove je Češka stran pričela vršiti pritisk na Bavarsko deželno vlado o obnovi proge na nemški strani. In vse kaže, da bodo Nemci prisluhnili Čehom in prav tako obnovili svoj del proge.


Mnogo verjetno jo obnavljajo, ker je bil lani avgusta na omenjeni progi na Gornjem Frankovskem nadomestni avtobusni prevoz. Na češki strani so pa delali 100 na uro!

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3333
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 23.05.2015, 14:46

Gusar napisal/-a: Pred dvema letoma je tako RegioJet pričel resne pogovore z Nemškimi železnicami (DB) o prevzemu linije Praga - Hamburg od Čeških železnic (ČD).


http://ekonomika.idnes.cz/lokomotivy-sk ... oprava_suj

Če sem prav zastopil potem bo še naprej ČD vozil na tej relaciji, tokrat s Škodo 380. 8)
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1349
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Gusar » 24.05.2015, 15:52

Ljubitelj napisal/-a:
Gusar:
...Čehi so v lanskem letu pričeli z obnovo proge v svojem najzahodnejšem delu države, ki vodi skozi češki Cheb do Nürnberga. Zaradi dotrajanosti proge, je zadnji mednarodni vlak po njej peljal pred enajstimi leti. Hkrati s pričetkom obnove je Češka stran pričela vršiti pritisk na Bavarsko deželno vlado o obnovi proge na nemški strani. In vse kaže, da bodo Nemci prisluhnili Čehom in prav tako obnovili svoj del proge.


Mnogo verjetno jo obnavljajo, ker je bil lani avgusta na omenjeni progi na Gornjem Frankovskem nadomestni avtobusni prevoz. Na češki strani so pa delali 100 na uro!

LPL


III. češki železnični koridor trenutno poteka severneje od Cheba in se na os Nürnberg - Dresden priključi pri kraju Plauen. Ker so Nemci smatrali omenjeni priključek z zahodno Češko kot zadosten, v prihodnosti ni bilo načrtovanih nobenih večjih investicij v južneje ležečo progo med Marktredwitzom in češko mejo. A po lanskem pričetku obnove proge na češki strani in javnem pričetku lobiranja, da se za enak korak odloči tudi zahodna soseda, je bil sprožen "domino efekt". Svojo priložnost je namreč začutilo tudi lokalno prebivalstvo na nemški strani. Zaenkrat se stvari odvijajo v "pozitivno" smer. A vseeno bo pot že zgolj do blagoslova pričetka obnove (če se ne motim, bo le-tega moral potrditi kar sam nemški vrh) odseka na nemški strani, trnova. Da bo odsek v celoti obnovljen, kot je želja mnogih, bo v najboljšem primeru minilo nekaj let.

Re 4/4 napisal/-a:http://ekonomika.idnes.cz/lokomotivy-sk ... oprava_suj

Če sem prav zastopil potem bo še naprej ČD vozil na tej relaciji, tokrat s Škodo 380. 8)


RegiJetu se (zaenkrat) računica finančno ne izzide, čeprav je čutiti, da so Nemške železnice pripravljene ponuditi priložnost tudi drugim v kolikor bodo izponjevali njihove (resda visoke) zahteve.

Škoda je v tem tednu dobila vsa potrebna dovoljenja za vožnjo po nemških progah in verjetno bo res od decembra dalje na čelu vagonov med Prago in Hamburgom.

Je pa Škodi že pred dvema letoma uspel veliki met s sklenitvijo pogodbe z DB Regio o dobavi šestih vlakov (vključno z lokomotivami) do konca leta 2016, ki naj bi vozili na progi München - Nürnberg.

http://byznys.ihned.cz/c1-60090030-skoda-transportation-ziskala-prulomovy-kontrakt-na-vlaky-v-nemecku-za-2-6-miliardy
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 641
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Florjan » 24.05.2015, 21:44

Gusar napisal/-a:Ni poanta v tem, da je ta vlak boljši ali slabši od drugega. Bistvo je, da so Nemci na razpisu zagotovili najmodernejše vlake. A se jim je pri dobavi le-teh (časovno) zalomili, zato so zamudo kompenzirali s starejšimi garniturami. Zaradi česar jih čaka (pogodbena) kazen s češke strani.


Bolje s starejšimi garniturami kot pa z nesigurnimi. :mrgreen: Prejšni teden se je med Beljakom in Celovcem jutranji šolski vlak kateri vozi preko Svetne vasi trikrat (3X) pokvaril . Okoli 300 potnikov so morali prepeljati z avtobusi in osebnimi vozili.
http://kaernten.orf.at/news/stories/2712288/
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3333
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 14.06.2015, 8:39

Evo @Ljubitelj. Se ti uresničuje želja.Arriva ve kako se streže. Pa so to komaj začetki.

www.arriva.si/news/uradno-odprtje-posta ... nska-jama/
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3333
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Konkurenca privatnih prevoznikov

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 08.02.2016, 16:34

Gusar napisal/-a:
Škoda je v tem tednu dobila vsa potrebna dovoljenja za vožnjo po nemških progah in verjetno bo res od decembra dalje na čelu vagonov med Prago in Hamburgom.




http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-problem-ceskych-drah-s-lokomotivami-skoda-f5b-/eko-doprava.aspx?c=A160204_185228_eko-doprava_suj

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov