Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Načrt tramvajskega omrežja in plani za razvoj omrežja iz leta 1940...
Objavljeno v Naš Bežigrad, Ljubljana 1940
Še povečava za vsak slučaj...
pozdrav
Darko
Objavljeno v Naš Bežigrad, Ljubljana 1940
Še povečava za vsak slučaj...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
danes sem se zaradi kolesarske dirke sprehodil po prenovljeni Slovenski cesti.
Namestili so tudi panoje s starimi fotografijami...
Sedaj, ko so na razpolago, si poglejmo tiste, na katerih je tramvaj ali pa vsaj tiri...
Seveda so slabe kvalitete, ker se vidijo odsevi. Sem hotel fotografirati, ko je deževalo, pa sem rekel, bom že kasneje, pa je posvetilo sonce.
Bomo poslali enega iz ljubljanske MRS, da poslika tako kot je treba...
Zaenkrat kar je na razpolago...
Slovenska po prenovi...
Sedaj pa panoji...
Hotel Slon
povečan napis...
povečan napis...
povečan napis:
povečan napis:
pozdrav
Darko
danes sem se zaradi kolesarske dirke sprehodil po prenovljeni Slovenski cesti.
Namestili so tudi panoje s starimi fotografijami...
Sedaj, ko so na razpolago, si poglejmo tiste, na katerih je tramvaj ali pa vsaj tiri...
Seveda so slabe kvalitete, ker se vidijo odsevi. Sem hotel fotografirati, ko je deževalo, pa sem rekel, bom že kasneje, pa je posvetilo sonce.
Bomo poslali enega iz ljubljanske MRS, da poslika tako kot je treba...
Zaenkrat kar je na razpolago...
Slovenska po prenovi...
Sedaj pa panoji...
Hotel Slon
povečan napis...
povečan napis...
povečan napis:
povečan napis:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Za tale avtoportret, objavljen pod pretvezo približevanja napisa, bi si lahko malo uredil frizuroželezocestnik napisal/-a:povečan napis...
LP, Metod
Re: Ljubljanski tramvaj
Wow! Sploh ne morem verjet da je Slovenska cesta res postala peš-cona! Ko sem se zadnjič sprehajal po njej, so avtobusi še vedno vozili. Kako so linije zdaj organizirane?
Ljubljančani, bravo za projekt ureditve - čeprav mi bo zdaj nedostajal velikomeščanski utrip na bivši centralni prometnici.
Se opravičujem za OT.
P.S. Sedaj na Slovenski manjka le tramvaj
Ljubljančani, bravo za projekt ureditve - čeprav mi bo zdaj nedostajal velikomeščanski utrip na bivši centralni prometnici.
Se opravičujem za OT.
P.S. Sedaj na Slovenski manjka le tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Metod, za to fotko sem si posebej razmrščil lase
Glede tramvaja v Ljubljani pa...
še: http://www.ppmol.org/urbanizem5/upload/ ... oritev.pdf
http://users.volja.net/savone/tram.html
http://urbani-izziv.uirs.si/Portals/uiz ... 01-003.pdf
pozdrav
Darko
Glede tramvaja v Ljubljani pa...
še: http://www.ppmol.org/urbanizem5/upload/ ... oritev.pdf
http://users.volja.net/savone/tram.html
http://urbani-izziv.uirs.si/Portals/uiz ... 01-003.pdf
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Sanje, sanje... dokler ne vidim polaganja tirov, ne bom verjel.
Mimogrede, na eBayu prodajajo negativ tramvaja iz Osijeka, posneto leta 1966. Tramvaj močno spominja na Ljubljanskega:
Sliko sem skopiral na svoj Photobucket, da ne pobegne prehitro.
Povezava na eBay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Larger-Negati ... 54208e0151
Mimogrede, na eBayu prodajajo negativ tramvaja iz Osijeka, posneto leta 1966. Tramvaj močno spominja na Ljubljanskega:
Sliko sem skopiral na svoj Photobucket, da ne pobegne prehitro.
Povezava na eBay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Larger-Negati ... 54208e0151
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Gorchi, tale tramvaj tako močno spominja na ljubljanskega,da je kar ljubljanski
Seveda izdelan v Slavonskem Brodu.
V Osijek pa so ga pripeljali leta 1958. Seveda iz Ljubljane.
pozdrav
Darko
Seveda izdelan v Slavonskem Brodu.
V Osijek pa so ga pripeljali leta 1958. Seveda iz Ljubljane.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:131490
ne vem sicer, od kod je ta @filigranofil pobiral te fotografije, lahko bi jih podal v boljši resoluciji
Aja, pa seveda citiral, od kod si je "sposodil" fotografije
Misli, da ve vse, pa imamo tukaj na forumu sigurno večjo "bazo" fotk (in znanja)
Na razpolago imamo fotko iz časa po drugi svetovni vojni, ko je "Ford" prešel v roke Jugoslovanske države. Seveda brez plačila. Kar tako, po
Tudi ta fotografija je brez opisa ali letnice, vendar se da rekonstruirati vsaj lokacija: vogal pri kavarni "Evropa".
V ozadju je sedaj že bivša prodajalna "Borovo" (tudi "naš" nekdanji "Bata").
Na tabli se da razbrati (seveda če poznaš takratne razmere...):
Prodajalna obutve
Generalne direkcije zvezne industrije ....
Seveda so tudi tablo "Ford" odstranili in že je bila v lasti Generalne direkcije za...., ki je potem v teh prostorih ustanovila "Avtoobnovo".
Danes je v teh prostorih za bivšo "Jugobanko", sedanjo A-banko, garaža državnih organov za notranje zadeve
Seveda imamo na fotografiji tudi tramvaj in tramvajske tire, da ne gre zadeva zopet v OT.
Se zahvaljujem ravnatelju Železniškega muzeja v Ljubljani prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografije na forumu.
In sedaj še datiranje.
Moje mnenje: 100-letnica železnic v Jugoslaviji, ki je potekala v Ljubljani.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,železocestnik napisal/-a:O:116680
Takole je izgledalo, ko so progo postavljali...
Fotografija je "sposojena" iz knjižice Viator 75 let.
Se pa lepo vidi dovoz do nekdanjega "Ford" servisa na Tyrševi ulici.. Tam so sedaj garaže policije ali enega ministrstva.Dostop prepovedan
Ob cesti je sedaj nekdanja Jugobanka, sadaj A-banka.
Fotografija je "sposojena" od @filigranofil-a na forumu skyscrapercity
Fotografije so začele tudi v tej temi izginjati. Za tiste, ki jih kaj zanima, je zadnji čas, da si "pretočijo" fotografije na svoje trde diske
pozdrav
Darko
ne vem sicer, od kod je ta @filigranofil pobiral te fotografije, lahko bi jih podal v boljši resoluciji
Aja, pa seveda citiral, od kod si je "sposodil" fotografije
Misli, da ve vse, pa imamo tukaj na forumu sigurno večjo "bazo" fotk (in znanja)
Na razpolago imamo fotko iz časa po drugi svetovni vojni, ko je "Ford" prešel v roke Jugoslovanske države. Seveda brez plačila. Kar tako, po
Tudi ta fotografija je brez opisa ali letnice, vendar se da rekonstruirati vsaj lokacija: vogal pri kavarni "Evropa".
V ozadju je sedaj že bivša prodajalna "Borovo" (tudi "naš" nekdanji "Bata").
Na tabli se da razbrati (seveda če poznaš takratne razmere...):
Prodajalna obutve
Generalne direkcije zvezne industrije ....
Seveda so tudi tablo "Ford" odstranili in že je bila v lasti Generalne direkcije za...., ki je potem v teh prostorih ustanovila "Avtoobnovo".
Danes je v teh prostorih za bivšo "Jugobanko", sedanjo A-banko, garaža državnih organov za notranje zadeve
Seveda imamo na fotografiji tudi tramvaj in tramvajske tire, da ne gre zadeva zopet v OT.
Se zahvaljujem ravnatelju Železniškega muzeja v Ljubljani prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografije na forumu.
In sedaj še datiranje.
Moje mnenje: 100-letnica železnic v Jugoslaviji, ki je potekala v Ljubljani.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Jaz se tramvaja še spomnim, pa njegovega "pogreba" tudi, ko je Frane Milčinski Ježek zganjal svoje norčije. Tam blizu Magistrata smo stali z očetom ter starim očetom, bilo je ogromno ljudi, bil sem še otrok in se smejali Ježkovim norčijam. Če bi vedel kakšno neumnost so takrat storili, kaj bi tramvaj danes pomenil za Ljubljano se seveda temu dogodku zagotovo ne bi veselili. Nikoli pa ne bom pozabil njegovega cingljanja, predno se je ustavil ali speljal s postajališča, ki se je nahajalo skoraj pred našo hišo na Poljanski cesti. Še posebej čarobno je bilo ob zimskih večerih, kot iz kakšne žive pravljice, snežinke, sneg in tisti mali tramvaj, cin, cin. Nepozabno, ostane v spominu. Zamenjali so ga avtobusi in trole (trolejbusi), ki pa so jih tudi kamlu ukinili ter pobrali žice. Sedaj imamo to kar imamo.
Simpl je tanartabul.
Re: Ljubljanski tramvaj
Morda bi se našlo še zanimivih spominov na tramvaj, ki bi jih lahko napisal tukaj?bisabre napisal/-a:Jaz se tramvaja še spomnim,
Trolejbusi so po Ljubljani vozili celih 20 let, kar (če primerjamo s človeškim življenjem) pa niti ni tako malo - se najdejo kakšni zanimivi spomini tudi nanje?bisabre napisal/-a:Zamenjali so ga avtobusi in trole (trolejbusi), ki pa so jih tudi kamlu ukinili ter pobrali žice.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Ljubljanski tramvaj
Spomnim se, ko me je oče kot mulca peljal v Ljubljano. Pravzaprav mi je v spominu ostalo bolj malo: Gomulka- takrat najsodobnejši potniški vlak v Sloveniji, tekoče stopnice v Nami, trolejbus ter golaž pri Tišlerju.
preglednik
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:133000
Pozdravljeni,
glede na to, da je Borsig to napisal pred več kot dvema letoma (na strani 34) "transformiram" zapis na to stran, glede na to, da nas je na dogodek spomnil bisabre...
Seveda sem se mu zahvalil za prispevek:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
glede na to, da je Borsig to napisal pred več kot dvema letoma (na strani 34) "transformiram" zapis na to stran, glede na to, da nas je na dogodek spomnil bisabre...
_Borsig_ napisal/-a:Poglejmo, kaj so na večerovem ( http://www.vecer.com )
"Podstrešju" http://www.podstresje.si/default.asp?p=1
pred kratkim objavili okoli zadnje vožnje oz. "pogreba" Ljubljanskega tramvaja:
Pa še slike:20. december 1958, Ljubljana
"Pogreb ljubljanskega tramvaja. Mestni trg pred Magistratom, Stritarjeva ulica, Tromostovje, Prešernova ulica, so bili dobesedno nabiti z ljudmi, ki so še razen tega viseli kakor grozdi po vseh bližnjih oknih, napuščih in balkonih med pisanimi zastavami in zelenobelimi simboli ljubljankega mesta. Tik ob Robbovem vodnjaku so stali trije "mrtvaki" - zeleni tramvaji, na levi strani magistratnega poslopja pa so že parkirali novi veliki avtobus OM. Točno ob 15. uri, ko so začele ljubljanske ure odbijati svoj čas, je godba brkatih "tramvajcev" oblečenih v starinske noše, zaigrala žalujočo koračnico na čast tramvaju. Sam presvetli Franc Jožef, po domače Frane Miličinki - Ježek, se je poslovil s stopnišča magistrata od zaslužnih vozil. Ob težkih trenutkih ljubljanskega mesta, ki ga je prizadela nenadomestna izguba, je nasmejal večtisočglavo množico in med drugim dejal: " Jaz, Franc Jožef der erste, bila zelo dobra vladar in smo 1901 dovolili, da je ljubljanski strasenban cviliti v domačem jeziku." Program je tekel ob poskočnih vižah godbe naprej in od tramvaja so se poslovili še člani radijske igralske družine Boris in radijska Špela. Po ceremoniji na stopnišču magistrata, si je glasba s peklenskim truščem s pomočjo miličnikov le utrla pot skozi množico ljudi do tramvajev, ki so čakali na svojo zadnjo vožnjo. Ob burnem pozdravljanju množice so razvili skozi okno črno zastavo, toda tramvaj se je le s težavo premaknil na svojo zadnjo pot. Gneča je bila nepopisna in mnogo Ljubljančank je izgubilo svoje čevlje z visokimi petami. Nekateri opazovalci so pete nataknili na konice dežnikov in veselo mahali z njimi. Končno se je tramvaj le izrtgal množici in Ježek, ki ni bil povsem zanesljiv pri upravljanju, je prijel ročico in pognal vozilo mimo pošte, "Evrope" in kolodvora proti Žalam.
Seveda sem se mu zahvalil za prispevek:
Iz tistih 200 takratnih ogledov jih je "ratalo" najmanj ene 2000železocestnik napisal/-a:Borsig, se ti zahvaljujem za prispevek...pripomogel si najmanj k ene 200 ogledov
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Tudi v mojem imenu se mu zahvali, pa tebi tudi hvala!
Moj spomin na tramvaj je čustven, kaj veliko pa se ne spomnim več. Vem da smo se z njim vozili na Žale na Vič (kino) pa v Šiško kjer je imel Remizo, ki je v bistvu še vedno na istem mestu, le da jo sedaj zasedajo "gumaši". Rad sem stal ob vozniku in gledal kako premika tisti medeninasti "hebel", pa cin, cin je bil zame kot otroka seveda najbolj interesanten. Zanimivo, da se z njim nikoli nisem peljal na Gornji trg, verjetno zato, ker smo stanovali poleg poljanske gimnazije in smo bili le preblizu, čeprav je bilo na Levstikovem trgu (poleg cerkve) takrat Lutkovno gledališče v katerega smo redno zahajali.
So mi pa v spominu ostali avtobusi, ki so jih zamenjali in so bili očitno angleške izdelave, OM če se ne motim, saj so imeli krmilo na desni strani, t.i. prikoličarji pa so imeli ločeno prikolico, ki je bila na avtobus pripeta podobno kot tovorne prikolice. Seveda so imela takratna vozila mestnega potniškega prometa kondukterje, tudi v prikolici je bil.
Glede "trole" pa mi je v spominu najbolj ostalo nameščanje odjemnih vodov (vsaka trola je imela par), ki so se radi snemali, v ta namen so morali šoferji izstopiti iz vozila in jih (z zadnje strani z vrvmi navitimi na vzmet nameščeno v posebnih bobnih na zadku vozila) namestiti nazaj na električni vod. Odjemnikom so rekli trola, od tod se je ustalilo poimenovanje trolejbusov in kasneje dolgo časa tudi avtobusov. Aja pa tudi kakšne elektro šoke smo doživljali, predvsme pozimi, ker je prihajalo do "preboja" in je potnike kar lepo treslo, ko so se prijeli ročaja ob vstopu ali izstopu. Je bil hec ja. Je pa zanimivo, da trolejbusi niso domovali v Remizi ampak na obračališču za Bežigradom. Če so se pokvarili so jih s tovornjaki pa tudi tramvaji (ironično kajne) odšlepali do Remize in jih tam popravili. Kaj več se pa ne spomnim.
Moj spomin na tramvaj je čustven, kaj veliko pa se ne spomnim več. Vem da smo se z njim vozili na Žale na Vič (kino) pa v Šiško kjer je imel Remizo, ki je v bistvu še vedno na istem mestu, le da jo sedaj zasedajo "gumaši". Rad sem stal ob vozniku in gledal kako premika tisti medeninasti "hebel", pa cin, cin je bil zame kot otroka seveda najbolj interesanten. Zanimivo, da se z njim nikoli nisem peljal na Gornji trg, verjetno zato, ker smo stanovali poleg poljanske gimnazije in smo bili le preblizu, čeprav je bilo na Levstikovem trgu (poleg cerkve) takrat Lutkovno gledališče v katerega smo redno zahajali.
So mi pa v spominu ostali avtobusi, ki so jih zamenjali in so bili očitno angleške izdelave, OM če se ne motim, saj so imeli krmilo na desni strani, t.i. prikoličarji pa so imeli ločeno prikolico, ki je bila na avtobus pripeta podobno kot tovorne prikolice. Seveda so imela takratna vozila mestnega potniškega prometa kondukterje, tudi v prikolici je bil.
Glede "trole" pa mi je v spominu najbolj ostalo nameščanje odjemnih vodov (vsaka trola je imela par), ki so se radi snemali, v ta namen so morali šoferji izstopiti iz vozila in jih (z zadnje strani z vrvmi navitimi na vzmet nameščeno v posebnih bobnih na zadku vozila) namestiti nazaj na električni vod. Odjemnikom so rekli trola, od tod se je ustalilo poimenovanje trolejbusov in kasneje dolgo časa tudi avtobusov. Aja pa tudi kakšne elektro šoke smo doživljali, predvsme pozimi, ker je prihajalo do "preboja" in je potnike kar lepo treslo, ko so se prijeli ročaja ob vstopu ali izstopu. Je bil hec ja. Je pa zanimivo, da trolejbusi niso domovali v Remizi ampak na obračališču za Bežigradom. Če so se pokvarili so jih s tovornjaki pa tudi tramvaji (ironično kajne) odšlepali do Remize in jih tam popravili. Kaj več se pa ne spomnim.
Simpl je tanartabul.
Re: Ljubljanski tramvaj
Samo mimogrede: OM je bil Italijanski proizvajalec vozil iz Milana, v poznih 60-tih letih pa je bil dokončno absorbiran v Fiat oz. kasneje Iveco.
Sam ne poznam razloga zakaj so bili OMi na naših cestah precej praviloma z desnim volanom. Sam se še spomnim tovornjakov OM z desnim volanom, ki so sredi 70-tih še vozili po Sloveniji, predvsem po jugozahodnem delu.
Sam ne poznam razloga zakaj so bili OMi na naših cestah precej praviloma z desnim volanom. Sam se še spomnim tovornjakov OM z desnim volanom, ki so sredi 70-tih še vozili po Sloveniji, predvsem po jugozahodnem delu.
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Nekaj komadov so naredili za Anglijo, pa so potem odpovedali naročilo.
Pol smo jih pa mi kupili s popustom
Kaj pa šefi vedo, kje mora biti volan Glavno, da so bili na liniji (šefi namreč)...če ne veste na kakšni, vprašajte dedke
pozdrav
Darko
Pol smo jih pa mi kupili s popustom
Kaj pa šefi vedo, kje mora biti volan Glavno, da so bili na liniji (šefi namreč)...če ne veste na kakšni, vprašajte dedke
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers