izobraževanje strojevodij

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Nejc

izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Strojevodje!

Zanima me, kako je potekalo vaše izobraževanje za poklicni naziv strojevodja? Na kateri lokomotivi ste delali izpit in kaj sedaj vozite? Se še vedno dela izpit na Mopedu? Je to kakšen poseben vlak ali prvi, ki pride pod roko? Kako poteka izpit, moate pripeljati kakšen vlak ali kaj?

Če kdo, ki ni strojevodja in ve kako poteka izobraževanje strojevodij, prosim da ga malo opiše!

L.P.

nejc
darkoh2
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 31.01.2006, 11:35
Kraj: NM

izobraževanje za strojevodjo

Odgovor Napisal/-a darkoh2 »

Najprej moraš opraviti zdravniški pregled (prva zdravstvena skupina).Potem opraviš teorijo za pomočnika strojevodje in vežbaš na mašini cca 2.meseca in opraviš še praktični izpit za pomočnika strojevodje. Potem opravljaš službo pomočnika strojevodje. Po kakšnem letu pa greš na izobraževanje za strojevodjo. Jaz sem bil še po starem sistemu eno leto v šoli, danes pa so samo 4 mesece ( in vidim da je občutno premalo , saj fantje niso osvojili tolikšnega znanja kot nekoč). Potem sledi vožnja pod nadzorom strojevodje cca 4. mesece. Sledi opravljanje izpita in to je to.
Moped pa je v žargonu električna lokomotiva serije 342 in je bila ( vsaj mislim tako) osnovna lokomotiva za opravljanje izpita na elektro vleki. Potem je potrebno še opravljanje izpita za vsako vozilo, ki ga kasneje lahko voziš. jaz sem delal izpite samo na dizel lokomotivah in motornih potniških garniturah
strojevodja
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Trenutno je na Zavodu za zaposlovanje razpis za delovna mesta "Kandidat za strojevodjo". Ne vem sicer zakaj je različen čas zaposlitve po SVV-jih (=čas izobraževanja) - določen čas 6, 9 in 12 mesecev...

Pogoji pa so:

Poklicna/strokovna izobrazba: strojni tehnik
Alternativno: elektrotehnik, MB in CE tudi: srednja strokovna ali splošna izobrazba
Vozniški izpit: B
Zahtevane telesne sposobnosti: oster vid, ročne spretnosti, fizična moč
Pogoj: IZPOLNJEVANJE ZDRAVSTVENIH POGOJEV PO PRAVILNIKU O POSEBNIH ZDRAVSTVENIH POGOJIH ZA ŽELEZNIŠKE DELAVCE PRI OPRAVLJANJU ŽELEZNIŠKEGA PROMETA
Urnik dela: gibljiv/nestalen urnik

Torej kot je bilo že rečeno, najprej zdravniški pregled potem pa vse ostalo ... Kandidatov bo pa po mojem precej. :wink:
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Omenil si "OSTER VID", kaj pa "OSTER SLUH"?? Po moje ljudje z okvaro sluha odpadejo s seznama...
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

SZ312 napisal/-a:Omenil si "OSTER VID", kaj pa "OSTER SLUH"?? Po moje ljudje z okvaro sluha odpadejo s seznama...
No to sem kopiral s strani Zavoda za zaposlovanje. Imaš prav, čudno, da ne omenjajo sluha. :roll: In seveda s slabim sluhom ne narediš zdravniškega pregleda ... prav tako ne, če imaš visok krvni tlak, sladkorno itd. Kolikor sem slišal, je to kar temeljit zdravniški pregled.
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

Strojevodja.....

Odgovor Napisal/-a s52r »

Lep pozdrav !!!!
Bom napisal na kratko, kako je bilo z menoj....
2 leti sem delal v kurilnici NM na vzdrževanju parnih lokomotiv,
opravil zdravniški pregled,
opravil teoretični in praktični izpit za kurjača parne lokomotive,
vozil kot kurjač 1 leto,
opravil eno letno šolanje za strojevodje v Kastvu nad Reko,
v drugem polletju obiskoval poleg razreda parne vleke še razred
motorne vleke...
po končani šoli in opravljenem teoretičnem izpitu vozil pod nadzorom
1,5 meseca na seriji 25 in 1.5 meseca na seriji 17 in nato opravljal
izpit na seriji 25, peljal sem nabiralno tovorni vlak na relaciji Črnomelj-
Novo mesto...potem pa sem začel voziti samostojno....
6 let parne lokomotive, vmes včasih tudi GOŠO, to je serijo 812...
Z prihodom Špank, pa sem presedlal na EMD...lok 644-013 je bila
mnogo let moja odlična lokomotiva...
Opravil sem tudi prekfalifikacijo v ljubljanski kurilnici za serijo 711,
vozil tako imenovani Zeleni vlak na relaciji LB-Metlika-LB, kasneje tudi
na 713...lepo je bilo tudi na seriji 813.....
A vsega je enkrat konec....sedaj sem že 12 let v penziji....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a kondukter »

Kapo dol pred tabo Tone!
Zdaj pa gre vse tako na hitro in starejši majstri pravijo, da to ni najbolj modro!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

Tale način izobraževanja za strojevodjo kot se opravlja zdaj se meni ne zdi najbolj posrečena rešitev. Kandidati v tako kratkem času ne pridobijo dovolj kvalitetnega znanja kar se bo kasneje med opravljanjem službe še kako poznalo. Med kandidati so tudi takšni, ki niso imeli prej nobenih stikov z železnico in za take bo delo še bolj naporno. Poklic stojevodje namreč zahteva znanje vseh poklicev v izvršilni službi.
Sam sem obiskoval enoletno šolo za strojevodjo in lahko rečem, da je bila količina in kvaliteta osvojenega znanja visoka. Kasneje med delom glava naredi selekcijo in v njej ostane tisto kar pri delu res potrebuješ manjkajoče pa nadomestijo izkušnje.

Naj še odgovorim SZ 312.
Izpit smo delali na mopedu. Bil je uveden posebni vlak sestavljen iz enega pulmana in 342. Vozili smo do Dobove in nazaj v Lb in sicer vsak kandidat po nekaj postaj. Za serijo 311 smo izpit (vožnjo) opravljali na rednem vlaku.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Če sem pravilno informiran ... Na poti do strojevodje si moral najprej narediti teoretični izpit - kako dolgo je to trajalo (torej predavanja, študiranje ...)? In koliko časa si vozil pod mentorjevim nadzorom, da si prišel na izpitno vožnjo in da so ti kasneje zaupali vlak za samostojno vožnjo?
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Kakšen je način izobraževanja so se zmiselni verjetno na upravi, kajneda. Verjetno pa ni kdo kej preveč protestiral, na drugače. Izobraževanja pa ni nikoli dosti, samo tistemu k je na železnici že recmo 10 - 20 let je jasno kako se tej stvari streže, ko so pa začel pa vrjetno niso bli nič bolj kot te fantje k so zdej na tem mestu.

Priznati je pa treba, da se jih pa krvavo potrebuje, ker drugač bodo vlaki kej kmalu samo še stali po postajah.


Sicer pa tako kot sem jaz neke informacije šlišu tko po vetru, nej bi bili kandidati za katere je zdej razpis, šolani po rednem programu. Septembra v šolo :D :D

Fantje pa znajo toliko kot jih sam poklic zanima.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Mojster_Strojevodja napisal/-a: Priznati je pa treba, da se jih pa krvavo potrebuje, ker drugač bodo vlaki kej kmalu samo še stali po postajah.
Razpis je za 40 strojevodij. Sem pa od malih nog govoril, da bom strojevodja, potem pa sem šolo "zgrešil". :(

Je pa razpis tudi za vlakovne odpravnike, sprevodnike, kretnike, premikače ... očitno na vseh področjih v prometu primankuje kadra.
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Od malega hrepenim po želji, postati strojevodja, toda načrti so davnega leta splavali po vodi......... :cry: :cry:

Si pa uteho delam v računalniški obliki strojevodje, kar pa še zdaleč ni realnost.

Zato, tisti, ki imate možnost, IZKORISTITE JO!!!!!!!

Pravijo: priložnost zamujena, ne povrne se nobena!!
Toda zame to ne velja..
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

541 napisal/-a:Če sem pravilno informiran ... Na poti do strojevodje si moral najprej narediti teoretični izpit - kako dolgo je to trajalo (torej predavanja, študiranje ...)? In koliko časa si vozil pod mentorjevim nadzorom, da si prišel na izpitno vožnjo in da so ti kasneje zaupali vlak za samostojno vožnjo?
Takole je šlo včasih: po končani elektro šoli in opravljeni pripravniški /6 mesecev/ (vCD Moste) je sledil tečaj za pomočnika strojevodje /3 meseci/ nato delo na tem delovnem mestu /v mojem primeru 3 meseci/ potem septembra strojevodska šola /1 šolsko leto/..... sledi teoretični izpit...nato čez poletne mesece spoznavanje dela na drugih delovnih mestih v izvršilni službi /2 meseca/ ..... septembra-februarja vožnja na vseh elektro lokomotivah pod nadzorom /5-6 mesecev/.....praktični izpit (vožnja) /1dan/ po opravljenem izpitu so še sledili praktični izpiti na ostalih serijah /cca 1 mesec/. Zgodba zaključena.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

hulk napisal/-a:Tale način izobraževanja za strojevodjo kot se opravlja zdaj se meni ne zdi najbolj posrečena rešitev. Kandidati v tako kratkem času ne pridobijo dovolj kvalitetnega znanja kar se bo kasneje med opravljanjem službe še kako poznalo. Med kandidati so tudi takšni, ki niso imeli prej nobenih stikov z železnico in za take bo delo še bolj naporno. Poklic stojevodje namreč zahteva znanje vseh poklicev v izvršilni službi.
Sam sem obiskoval enoletno šolo za strojevodjo in lahko rečem, da je bila količina in kvaliteta osvojenega znanja visoka.

Današnja generacija znanje mnogo hitreje dojema, kot pa je to bilo včasih. :wink:


Dokaz:
Želja po znanju je pripeljala devet-letko. 8)
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Kandidat
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 20.03.2006, 10:16

Odgovor Napisal/-a Kandidat »

Najprej lep pozdrav vsem....

Tudi jaz sem opazil razpis za delovno mesto strojevodje. Ker načeloma odgovarjam razpisanim pogojem sem v resni dilemi ali naj se prijavim ali ne. Delovno mesto me zelo zanima, je pa res da si vsak po svoje predstavlja kako naj bi to delo potekalo.

Ali mi lahko kdo malo bolje razloži "vse" o tem delu, delovniku, plači, dopustu...

Skratka res čim več.

Za odgovore se zahvaljujem in upam da se srečamo na železnici

LP
Odgovori