Par besed o današnjem posvetu...
...udeležilo se ga je kar lepo število ljudi, tako novinarjev, kot tudi čisto navadnih prebivalcev ob Bohinjski železnici. Govora je bilo o primerih dobre prakse iz tujiine (proga Meran - Mals in dva primera iz Avstrije) o revitalizaciji prog in o popolnem uspehu z vsakoletnim povečevanjem števila potnikov, o kolesarski problematiki (prostor za kolesa na vlakih), podanih je bilo nekaj predlogov, kako na enostaven način rešiti problematiko koles na vlakih (z odstranitvijo sedežev v enem delu vlaka serije 813) ter o ponovni uvedbi vlaka Soča ali po novem IREX (InterRegio Express) od NG do LJ.
Sledila je okrogla miza s komentarji povabljenih udeležencev, tako predstavnika SŽ-Potniški promet, Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo, Ministrstva za infrastrukturo, župana občine Tolmin, predstavnika Avriga in Alpetoura... Bolj ali manj je bilo iz komentarjev razvidno, da strategije o upravljanju Bohinjske proge ni (Nekaterim se je zdelo, da so vozni redi avtobusov dobro usklajeni z vlakom, drugi pa da polovica vlakov, ki pripeljejo na ž.p. Most na Soči, nimajo povezave naprej z avtobusom), še manj bilokakšnega načrta o vzdrževanju ali nadgradnji. Bili so komentarji kot: ''Bohinjska železnica je bila zgrajena v drugem času, kjer je služila prevozu tovora iz Trsta na sever, danes je drugače.'', na vprašanje, zakaj po 15 letih delovanja na ž.p. Most na Soči ni kretnice, ki bi skrajšala oz. olajšala uvoz in izvoz avtovlaka na sedanji slepi tir, je bil odgovor: ''SŽ-potniški promet ni lastnik infrastrukture''. Mislim, da so komentarji odveč. Sedaj sem povzel samo dve največji cvetki... vseeno pa zadeva ni bila slaba. Vsi so se strinjali, da je dobro da se je posvet zgodil in da pozdravljajo tako inciativo. Predstavnik SŽ-potniški promet je poudaril, da SŽ ne vedo, kdaj bi bilo bolje npr. da vlak odpelje iz NG, ter pozval lokalne oblasti (občine), da dajo pobudo za spremembo vozega reda, saj le oni vedo kaj je najbolj primerno za njihove občane...
K komentarjem posveta so bili povabljeni tudi udeleženci posveta, kjer je bilo kar nekaj dobrih in zanimivih predlogov. Najbolj se mi je utrnil ta, da bi se vlak Citadela iz Budimpešte do LJ podaljšal do Nove Gorice. Predstavnik SŽ-potniški promet je idejo to začuda pozdravil, ter rekel, da bo zadevo preučil. Pa tudi ideje o avtobusnem prevozu ŽP Most na Soči - ŽP Čedad, o hitrem že omenjenem ''hitrem'' vlaku NG - LJ IREX, ki nebi ustavljal na vseh postajah, temveč samo najbolj pomembnih, itd.
Na koncu je bil sprejet memorandum o Bohinjski progi, kjer če povzamem na kratko, gre za opredelitev pomena Bohinjske proge ter o par točkah (ciljev), kjer je najbolj viden ta, da se predstavnika občine Tolmin in Bohinj sestaneta na to temo na SŽ še pred koncem novembra 2015. Ostalim županom ob Bohinjski progi bo ta memorantum tudi poslan, s predlogom, da kontakt med SŽ in regiji ob Bohinjski progi prevzameta občini Tolmin in Bohinj v imenu in interesu vseh občin.
Verjetno je bil še kdo s foruma na tem posvetu, komentarji in popravki zaželeni, lahko se bo pa čez kakšen dan tudi kaj kje dalo prebrati.