Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Darko, hvala za potrditev. Levi zgornji kot fotografije kar hitro zavede v "predstavo", da bi bil tam balkon. No, da ne bo mišljeno kako sem odkril "toplo vodo", mi je pomagalo tudi naslednje pisanje Emila Tanka pod naslovom "Šprickahla" v knjigi "Tramvaj pripoveduje" (založba "Sanje", 2001). Objavljena je edina znana fotografija tramvaja (boljše kakovosti). Iz teksta bi citiral tri stavke: "Šprickahla" je črpala vodo na Krekovem trgu, natančno tam, kjer je sedaj avtobusna postaja, pred t.i. Makrovo hišo, kjer je danes vodovod. Takrat je bil tam postavljen stranski tir, da "škropilnik" ni oviral ostalega rednega tramvajskega prometa." In še "To je bilo kmalu po koncu vojne, v letih 1946-48, dokler pač nismo malo zrasli ..."
LP Igor
Darko, hvala za potrditev. Levi zgornji kot fotografije kar hitro zavede v "predstavo", da bi bil tam balkon. No, da ne bo mišljeno kako sem odkril "toplo vodo", mi je pomagalo tudi naslednje pisanje Emila Tanka pod naslovom "Šprickahla" v knjigi "Tramvaj pripoveduje" (založba "Sanje", 2001). Objavljena je edina znana fotografija tramvaja (boljše kakovosti). Iz teksta bi citiral tri stavke: "Šprickahla" je črpala vodo na Krekovem trgu, natančno tam, kjer je sedaj avtobusna postaja, pred t.i. Makrovo hišo, kjer je danes vodovod. Takrat je bil tam postavljen stranski tir, da "škropilnik" ni oviral ostalega rednega tramvajskega prometa." In še "To je bilo kmalu po koncu vojne, v letih 1946-48, dokler pač nismo malo zrasli ..."
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:151500
Tako, s progo proti Viču smo zaključili.
Danes si poglejmo samo še slavnostni sprejem tramvaja na koncu proge pri cerkvi sv. Antona Padovanskega 27. maja 1931...
Povzeto iz knjige Milan Škrabec: Slovenstvo na razglednicah, Ljubljana 2009
Sedaj pa proti Šiški...
pozdrav
Darko
Tako, s progo proti Viču smo zaključili.
Danes si poglejmo samo še slavnostni sprejem tramvaja na koncu proge pri cerkvi sv. Antona Padovanskega 27. maja 1931...
Povzeto iz knjige Milan Škrabec: Slovenstvo na razglednicah, Ljubljana 2009
Sedaj pa proti Šiški...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
pogledali si bomo traso nove proge proti Šiški...
povečava, da si ne kvarite oči
Smo na Ajdovščini, na odcepu proti Šiški.
Ta načrt je osnutek, ki ga je izdelal Jugoslavensko Siemens d.d. verjetno leta 1928. Predvidena dolžina tega dela proge: 1.940 m.
Danes bomo pogledali traso do križanja z Južno železnico...
Gradiva in fotografij ter razglednic za komentarje je več kot dovolj
pozdrav
Darko
pogledali si bomo traso nove proge proti Šiški...
povečava, da si ne kvarite oči
Smo na Ajdovščini, na odcepu proti Šiški.
Ta načrt je osnutek, ki ga je izdelal Jugoslavensko Siemens d.d. verjetno leta 1928. Predvidena dolžina tega dela proge: 1.940 m.
Danes bomo pogledali traso do križanja z Južno železnico...
Gradiva in fotografij ter razglednic za komentarje je več kot dovolj
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Super, glede na to, da je Šiška "moj kvart" se že zelo veselim umeščanja tega dela proge. Obenem bom lahko lazje prispeval kakšno fotko s terena (prostore imam direktno nasproti Stare cerkve - v hiši, kjer je slaščičarna Mihalek).
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Anzee, pozdravljen,
odlično, boš lahko fotke naredil kar skozi okno.
Bomo prišparal pri potnih stroških, da bomo pol lahko šli na
Verjetno je kar nekaj detajlov na tej progi, ki so zanimivi.
Predvsem pa je priložnost, da skupaj spravimo stare in nove fotografije za primerjavo.
pozdrav
Darko
odlično, boš lahko fotke naredil kar skozi okno.
Bomo prišparal pri potnih stroških, da bomo pol lahko šli na
Verjetno je kar nekaj detajlov na tej progi, ki so zanimivi.
Predvsem pa je priložnost, da skupaj spravimo stare in nove fotografije za primerjavo.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Ali imajo odtenki barve na načrtih kakšen pomen? Na primer: Dunajska cesta je lepo siva, Tavčerjeva pa ob robovih siva, po sredi rožnata? Morda to označuje tlakovana (sivo) in makadamska (rožnato) tla? Na Gosposvetski se pa vidi še svetlo oranžna.
Ali pa si morda te barve jaz samo domišljam?
Ali pa si morda te barve jaz samo domišljam?
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Fotoshop in specialna obdelava fotografije
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Lepo da gremo naprej. Torej je na vrsti proga v kraj Ljubljane z (meni) najbolj smešnim nazivom (ne zamerite zaradi tega ).
Iz načrta lahko ugotovimo da je (spet?) eno bilo projektirano, drugo pa izvedeno - niso bile predvidene kretnice iz smeri Kolodvora proti Šiški in sta čez železniško progo bila projektirana dva tira, kar (sodeč po fotografijah) ni bilo izvedeno.
Iz načrta lahko ugotovimo da je (spet?) eno bilo projektirano, drugo pa izvedeno - niso bile predvidene kretnice iz smeri Kolodvora proti Šiški in sta čez železniško progo bila projektirana dva tira, kar (sodeč po fotografijah) ni bilo izvedeno.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:152.070
Pozdravljeni,
res neverjetno zanimanje za to temo...
Nismo naredili še nič, pa smo že pri 152.000 ogledih.
Ja, ponavadi je to tako, da se v zadnjem trenutku najdejo nekatere pametne rešitve. Dokler je to vse še na papirju,je še poceni.
Huje je, da nekaj zgradiš in šele potem ugotoviš, da bi bilo mogoče bolje
Seveda bi lahko marsikaj pravočasno ugotovili v fazi snovanja in projektiranja, vendar takrat še niso poznali timskega dela kot pri MRS
Pravzaprav pa tudi danes širom Slovenije še marsikaj pravočasno ne premislijo/premislimo
Na žalost načrtov izvedenih del nimam na razpolago, so na razpolago še eni načrti, seveda pa ravno tako kot ti brez datuma, tako da brez tega, kar se bo pokazalo v diskusijah tudi jaz v tem trenutku ne vem, kaj za eni načrti so.
V bistvu niti ne želim sam prej vse pregledati in preučiti, saj potem ni tako zanimivo za druge.
Pravzaprav nimam niti časa.
Torej: nobene prednosti pred vami. Sproti brskam po disku in iščem načrte...mislim, da sem jih fotografiral 2011, potem pa so šle fotke v pozabo in hrambo na disk. Seveda so preživele na diskih marsikakšno uro groze pri sesutjih diskov. Važno pa je, da so preživele...
Tako imamo možnost, da skupaj ugotavljamo, kaj je prav in kaj ne in najdemo rešitve...
Tako je tema bolj zanimiva in vsi se maksimalno potrudijo izbrskati kaj novega in to je tisto, kar je nekaj vredno.
Ravno to pa vleče tudi druge obiskovalce foruma, da spremljajo temo in se vanjo vključujejo.
Kako je bilo kaj izvedeno, bo potrebno ugotavljati po fotografijah, če bomo vedeli, kdaj so bile posnete.
Po drugi strani pa je velika prednost poznavanje zgodovine razvoja ljubljanskega tramvaja v tem, da lahko na podlagi tega poznavanja datiramo marsikatero fotografijo!
Nekaj zadev smo obdelali že v drugih temah in nam bodo prišle prav, lahko bomo naredili samo copy-paste v to temo...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
res neverjetno zanimanje za to temo...
Nismo naredili še nič, pa smo že pri 152.000 ogledih.
železocestnik napisal/-a:O:150400
Pozdravljeni,
neslišno smo zapeljali temo preko 150.000 ogledov
pozdrav
Darko
Ja, ponavadi je to tako, da se v zadnjem trenutku najdejo nekatere pametne rešitve. Dokler je to vse še na papirju,je še poceni.
Huje je, da nekaj zgradiš in šele potem ugotoviš, da bi bilo mogoče bolje
Seveda bi lahko marsikaj pravočasno ugotovili v fazi snovanja in projektiranja, vendar takrat še niso poznali timskega dela kot pri MRS
Pravzaprav pa tudi danes širom Slovenije še marsikaj pravočasno ne premislijo/premislimo
Na žalost načrtov izvedenih del nimam na razpolago, so na razpolago še eni načrti, seveda pa ravno tako kot ti brez datuma, tako da brez tega, kar se bo pokazalo v diskusijah tudi jaz v tem trenutku ne vem, kaj za eni načrti so.
V bistvu niti ne želim sam prej vse pregledati in preučiti, saj potem ni tako zanimivo za druge.
Pravzaprav nimam niti časa.
Torej: nobene prednosti pred vami. Sproti brskam po disku in iščem načrte...mislim, da sem jih fotografiral 2011, potem pa so šle fotke v pozabo in hrambo na disk. Seveda so preživele na diskih marsikakšno uro groze pri sesutjih diskov. Važno pa je, da so preživele...
Tako imamo možnost, da skupaj ugotavljamo, kaj je prav in kaj ne in najdemo rešitve...
Tako je tema bolj zanimiva in vsi se maksimalno potrudijo izbrskati kaj novega in to je tisto, kar je nekaj vredno.
Ravno to pa vleče tudi druge obiskovalce foruma, da spremljajo temo in se vanjo vključujejo.
Kako je bilo kaj izvedeno, bo potrebno ugotavljati po fotografijah, če bomo vedeli, kdaj so bile posnete.
Po drugi strani pa je velika prednost poznavanje zgodovine razvoja ljubljanskega tramvaja v tem, da lahko na podlagi tega poznavanja datiramo marsikatero fotografijo!
Nekaj zadev smo obdelali že v drugih temah in nam bodo prišle prav, lahko bomo naredili samo copy-paste v to temo...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 21.10.2015, 22:36, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
vseene se mi zdi prav, da malo obnovimo, v katerem času se je ta investicija odvijala in v kakšnih razmereah.
Najenostavneje si ustvarimo vpogled v zgodovino ljubljanskega tramvaja skozi očala ljubljanskega mestnega sveta iz leta 1940 (knjižica:Pet let dela za Ljubljano)...
Seveda brez Copy rigt-a...
V predgovoru knjižice piše:
"Magistrat naj bo odprta knjiga"
To je citat izjave župana dr. J. Adlešiča na prvi seji takratnega občinskega sveta dne 23.12.1935.*
* Splošno znano je, da se na prvih sejah marsikaj obljubi
sedaj pa sken pomembnih strani iz zgodovine SMD...
Aja, SMD = "Splošna maloželezniška družba d.d." s sedežem v začetku na Dunaju/Wien, kasneje v Ljubljani.
Pozor samo na eno:
Promet na progi v Šiško je stekel v letu 1931, nekaj let za tem (1933/1934) pa je bila izvedena rekonstrukcija proge na Dunajski cesti, tudi odcepa proge v Šiško.
Na to je potrebno biti pozoren pri datiranju fotografij.
Zapis v knjigi: Viator-75 let:
"Dovoljenje za podaljšanje omrežja električne cestne železnice proti Šiški in Viču je bilo izdano šele 18.3.1930, graditi pa so začeli septembra 1930.
Dne 19.maja 1931 je prvič stekel tramvaj proti Šiški, mesec dni kasneje, 27. junija pa proti Viču.
Že med pripravljalnimi deli za gradnjo proge Vič-Šiška so ugotovili, da samo ta proga ne bo zadostovala za potrebe razvijajočega se mesta in da je treba resno misliti na gradnjo nadaljnih prog. Kot prvo je mestni svet odobril progo Šiška-Šentvid, ker so ugotovili, da je proga do Šiške nepopolna in ob takratnem avtobusnem prometu privatnega podjetnika med Figovcem in Šentvidom ne bo dovolj rentabilna. Promet v Šentvid je stekel 28. novembra 1931."
pozdrav
Darko
vseene se mi zdi prav, da malo obnovimo, v katerem času se je ta investicija odvijala in v kakšnih razmereah.
Najenostavneje si ustvarimo vpogled v zgodovino ljubljanskega tramvaja skozi očala ljubljanskega mestnega sveta iz leta 1940 (knjižica:Pet let dela za Ljubljano)...
Seveda brez Copy rigt-a...
V predgovoru knjižice piše:
"Magistrat naj bo odprta knjiga"
To je citat izjave župana dr. J. Adlešiča na prvi seji takratnega občinskega sveta dne 23.12.1935.*
* Splošno znano je, da se na prvih sejah marsikaj obljubi
sedaj pa sken pomembnih strani iz zgodovine SMD...
Aja, SMD = "Splošna maloželezniška družba d.d." s sedežem v začetku na Dunaju/Wien, kasneje v Ljubljani.
Pozor samo na eno:
Promet na progi v Šiško je stekel v letu 1931, nekaj let za tem (1933/1934) pa je bila izvedena rekonstrukcija proge na Dunajski cesti, tudi odcepa proge v Šiško.
Na to je potrebno biti pozoren pri datiranju fotografij.
Zapis v knjigi: Viator-75 let:
"Dovoljenje za podaljšanje omrežja električne cestne železnice proti Šiški in Viču je bilo izdano šele 18.3.1930, graditi pa so začeli septembra 1930.
Dne 19.maja 1931 je prvič stekel tramvaj proti Šiški, mesec dni kasneje, 27. junija pa proti Viču.
Že med pripravljalnimi deli za gradnjo proge Vič-Šiška so ugotovili, da samo ta proga ne bo zadostovala za potrebe razvijajočega se mesta in da je treba resno misliti na gradnjo nadaljnih prog. Kot prvo je mestni svet odobril progo Šiška-Šentvid, ker so ugotovili, da je proga do Šiške nepopolna in ob takratnem avtobusnem prometu privatnega podjetnika med Figovcem in Šentvidom ne bo dovolj rentabilna. Promet v Šentvid je stekel 28. novembra 1931."
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Za razgibavanje "malih sivih celic" sem vam s strani 41. tega foruma izposodil tole sliko:
in dodajam še ta prispevek
"Jutro", 26.4.1931
Vir: dLib - NUK
ostalo pa si izbrskajte iz spodnjih povezav
Se je kdo vprašal, kje so sprva nameravali shraniti ta "novo konjenico" ?
Kdaj je že "uradno" zapeljal tramvaj v Šiško, a ?
LP Igor
Za razgibavanje "malih sivih celic" sem vam s strani 41. tega foruma izposodil tole sliko:
in dodajam še ta prispevek
"Jutro", 26.4.1931
Vir: dLib - NUK
ostalo pa si izbrskajte iz spodnjih povezav
Jeseni leta 1929 so si "pomembni možje" ogledali kje naj bi tramvaj vozil v smeri Viča in Šiške. Od načrtovanja pa do uresničitve, sta minili skoraj dve leti (spomladi 1931). Kaj sta pisala "Slovenski narod" in "Slovenec", si lahko spodaj preberete.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-T14MPTSW
"Slovenski narod",9.9.1929
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-6120QL4O
"Slovenski narod",10.9.1929
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-LW2YU3K1
"Slovenec", 8.9.1929
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-MUN1FRV3
"Slovenec", 10.9.1929
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-Z8BNVKTB
"Slovenec", 11.9.1929
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-WWOHR880
"Slovenec", 12.9.1929
Se je kdo vprašal, kje so sprva nameravali shraniti ta "novo konjenico" ?
Kdaj je že "uradno" zapeljal tramvaj v Šiško, a ?
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Kje smo se že "predahnili"
Ali bi nam slikar Gojmir Anton Kos pomagal pri ovekovečenju tramvajske idilike v Ljubljani
http://www.mg-lj.si/si/razstave/508/goj ... tografijo/
LP Igor
Kje smo se že "predahnili"
Ali bi nam slikar Gojmir Anton Kos pomagal pri ovekovečenju tramvajske idilike v Ljubljani
http://www.mg-lj.si/si/razstave/508/goj ... tografijo/
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:152450
Če gremo po vrsti...
Križanje proge proti Šiški z Južno železnico.
Pogled v smeri proti Šiški.
V ozadju Pivovarna Union
Gosposvetska cesta/Celovška cesta pri Delavskem domu.
Sedaj poznamo fotografa: slikar Gojmir Anton Kos
Poglejmo si, kje smo iz zraka...
Vseeno pa poglejmo po Gosposvetski v smeri Šiške še iz Ajdovščine...
pozdrav
Darko
Če gremo po vrsti...
Križanje proge proti Šiški z Južno železnico.
Pogled v smeri proti Šiški.
V ozadju Pivovarna Union
Gosposvetska cesta/Celovška cesta pri Delavskem domu.
Sedaj poznamo fotografa: slikar Gojmir Anton Kos
Poglejmo si, kje smo iz zraka...
Vseeno pa poglejmo po Gosposvetski v smeri Šiške še iz Ajdovščine...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Ljubljanski tramvaj
pozdravljeni!
Ali smo že imeli to fotografiju. Zdi se mi da je drugi tramvaj v ozadju št 53 (prototip).
Slika prevzeta z: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 862&page=2
Ali smo že imeli to fotografiju. Zdi se mi da je drugi tramvaj v ozadju št 53 (prototip).
Slika prevzeta z: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 862&page=2
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Željko, pozdravljen,
ja, imeli smo že to fotko, vendar ne vem, če je kdo zaznal prototip v ozadju.
To lahko zazna samo nekdo z ostrim pogledom in.... poznavanjem tramvajev
Škoda, da nimamo boljše resolucije fotke. Bo treba poiskati fotografa...
pozdrav
Darko
ja, imeli smo že to fotko, vendar ne vem, če je kdo zaznal prototip v ozadju.
To lahko zazna samo nekdo z ostrim pogledom in.... poznavanjem tramvajev
Škoda, da nimamo boljše resolucije fotke. Bo treba poiskati fotografa...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers