Bohinjska Proga

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori

Ali ste se že preljali po Bohinjski progi?

Glasovanje se je zaključilo dne 28.08.2006, 8:34

Da, velikokrat
17
61%
Enkrat
6
21%
Se imam namen peljati
1
4%
Še nikoli
4
14%
 
Skupaj glasov: 28
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a preglednik »

V Perli se začnejo "ta pravi" programi šele po pol noči. Mislim, da je ura idealna.
preglednik
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a trocken »

Da zadevo malo bolj razložim. Največji delež debate na srečanju v Tolminu se je vrtel okoli jutranjih kapacitet za kolesa iz Nove Gorice do Bohinja in Bleda in direktni povezavi Posočja z Ljubljano. Nasploh je bilo veliko govora o kolesarskem turizmu v povezavi z vlaki (avtobusna prevoznika sta se takoj izločila iz te debate, češ da povpraševanja za avtobusne prevoze in kolesa ni). Citadela bi namesto nekih novih dodatnih vlakov nadomestila te želje saj je direktna povezava in še prostor za kolesa ima.
Idejo sem predlagal tudi zato, ker so ciljni trgi naših gorskih središč tudi vzhodna Slovenija in Madžarska in bi potencialnim obiskovalcem omogočala neki višji nivo prevozov. Pravzaprav so madžarski gostje za razliko od Ljubljane (kjer vlak trenutno vožnjo konča) veliko pomembnejši za gorski turizem, saj v vseh treh središčih predstavljajo kar velik procent gostov. Enako velja za obiskovalce iz vzhodne Slovenije.
Predvsem pa sem povezavo predlagal ob vikendih od petka do ponedeljka zjutraj. Res je, da je prihod v Posočje pozen,(sploh Nova Gorica ni mišljena kot glavni cilj) vendar je to vse mišljeno tudi v povezavi s turističnimi ponudniki in dejstvom, da je Tolmin letos proglašeno za Alpsko mesto.
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Pa še včeraj sprejeti memorandum: https://drive.google.com/file/d/0B9T2pa ... sp=sharing
Tako počasi se prebujamo ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Citadela bi namesto nekih novih dodatnih vlakov nadomestila te želje saj je direktna povezava in še prostor za kolesa ima.
Hudičevi sanjači. dajte se že enkrat vsest na vlak pa si zadeve malo ogledat. Citadela ima prostor za kolesa v dveh kupejih, ranga 16 koles maksimalno.
avtobusna prevoznika sta se takoj izločila iz te debate, češ da povpraševanja za avtobusne prevoze in kolesa ni
Seveda ni povpraševanja, najprej mora biti ponudba. V tujini po krajih namenjenih turizmu so avtobusi opremljeni s prtljažnikiali prikolicami. Sicer pa menda avtobus iz Kr. Gore na Vršič prevaža kolesa.
V Perli se začnejo "ta pravi" programi šele po pol noči. Mislim, da je ura idealna.
Gostje v Perli niso potencialne stranke železnice, še zlasti ne iz Madžarske!

Kar manjka Bohinjki je njena usposobitev za prevoz večjega števila, a manjših, enodelnih potniških motornih vlakov, recimo Triebwagen VT15. Primer so lahko razni Waldbahni v bavarskem/Češkem gozdu, na Zgornjem Frankovskem, v Turingiji, etc... Tam vlaki lepo voze po enotirni progi brez kakšne posebne signalizacijske tehnike (mehanski signali) v tudi polurnih razmikih. In ker vozijo pogosto, jih uporabljajo turisti in domačini in seveda ni nobenega zmrdovanja glede koles, kar se na tem forumu pogosto sliši. Takoj se bo slišal odgovor starih ajzenponarjev, koliko ljudi pa bo potrebno za premikanje kretnic. Seveda se ve, da so kretnice lahko tudi vzmetne, na preljubem tramvaju si jo pa voznik lepo sam postavi v pravilno smer. Za komunikacije je, ali pa v kratkem bo itak poskrbljeno. In to je vsa umetnost, samo potrebno je prenehati misliti po starem.

LPL
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a trocken »

1. 16 mest je več kot 0. 16 + jutranji potniški vlak pa že del rešitve problema.
2. Avtobusi iz Kr. gore v Bovec ne prevaža več koles. Ni zanimanja. (po besedah direktorjev Avriga in Alpeturja).
3. "ta pravi" program, med navednicami je zafrkancija. No, ali pa kakšna "kraljica noči", na kar menda niso imuni tudi Madžari :D Z vlakom ali brez.
4. Tvoj zadnji odstavek pa itak, preberi kar svoje začetne besede "hudičevi sanjači..."
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

16 mest je več kot 0. 16 + jutranji potniški vlak pa že del rešitve problema.
Odgovoril bom samo na tole točko. Kot mnogokrat navajaš polresnice ali pa laži. Vsi dizel motorni vlaki SŽ namenjeni lokalnemu prometu omogočajo omejen prevoz koles, tudi na Bohinjki, o čemer se lahko prepričaš na spletni strani .

Glede na navedeno je skrajna škoda časa za debato z lunatiki.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a:
Hudičevi sanjači. dajte se že enkrat vsest na vlak pa si zadeve malo ogledat. Citadela ima prostor za kolesa v dveh kupejih, ranga 16 koles maksimalno.
Res je hudo težko se zmenit z Madžari, da bi znova dali svoj prtljažni vagon v sestavo. Potem bi bilo prostora za 50+ koles.
Ljubitelj napisal/-a:
Kar manjka Bohinjki je njena usposobitev za prevoz večjega števila, a manjših, enodelnih potniških motornih vlakov, recimo Triebwagen VT15. Primer so lahko razni Waldbahni v bavarskem/Češkem gozdu, na Zgornjem Frankovskem, v Turingiji, etc... Tam vlaki lepo voze po enotirni progi brez kakšne posebne signalizacijske tehnike (mehanski signali) v tudi polurnih razmikih. In ker vozijo pogosto, jih uporabljajo turisti in domačini in seveda ni nobenega zmrdovanja glede koles, kar se na tem forumu pogosto sliši. Takoj se bo slišal odgovor starih ajzenponarjev, koliko ljudi pa bo potrebno za premikanje kretnic. Seveda se ve, da so kretnice lahko tudi vzmetne, na preljubem tramvaju si jo pa voznik lepo sam postavi v pravilno smer. Za komunikacije je, ali pa v kratkem bo itak poskrbljeno. In to je vsa umetnost, samo potrebno je prenehati misliti po starem.

LPL
Kdo je zdaj tu sanjač? Mi predlagamo podaljšanje enega vlaka, v sedanjih razmerah. Ti pa zmerjaš s sanjači, v resnici pa si sedaj povedal nekaj, kar je res - sanjsko!
(Samo namesto Regioshuttla bi raje videl GTW)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Res je hudo težko se zmenit z Madžari, da bi znova dali svoj prtljažni vagon v sestavo. Potem bi bilo prostora za 50+ koles.
Pa ste ljudje normalni, Madžari naj dajo vagon, da se bo reševal problem prevoza kolesarjev ob polnoči na lokalni progi v Sloveniji. Sedanja kolesarska ponudba na Citadeli je več kot ustrezna, to lahko povem iz lastnih izkušenj, saj razen moje družbe, še nisem videl na njej slovenskega kolesarja, ki bi vstopil na vlak nekje v Pomurju. Če pa na vsak način hočejo SŽ ustreči želji nekaterih sanjačev in ob polnoči prevažati kolesarje, si bodo pač same nabavile vozna sredstva. Toda se bojim, da bi vsak direktor firme, ki bi hotel početi kaj takega, ekspresno ( pa ne s SŽ expressom) končal v ustrezni psihiatrični ustanovi.
Glede na to, kakšni sanjači se lotevajo problema bom pa kar direktno povedal. Čez deset let, če se ne bo nekaj korenito spremenilo, Bohinjke ne bo več in tudi nobena polnočna Citadela je ne more rešiti. Pa tudi še prenekatera druga lokalna proga brez tovornega prometa bo zaprta, ne glede na novo postavljene GSM-R oddajnike. Taka je pač ekonomska računica, preprosto rečeno SŽ so na teh lokalnih progah premalo produktivne, uporabljajo prevelike vlake, prevelika zasedba osebja (strojevodja, sprevodnik) in seveda vsakih nekaj km posadka na postaji, ki vsake kvatre nekaj migne. Vso to osebje pa stane in to vsako leto bolj, končno vsakdo hoče imeti spodobno plačo, le vpraša se ne, kaj koristnega je pa naredil. Čas biciklistov kretnikov je nepovratno minil, ali se bodo vozne poti postavljale bolj ali manj samodejno, ali pa se sploh ne bodo več postavljale. In sredstva za to obstajajo, le zavračati se jih ne sme.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tudi jaz upam, da se bo čimprej zgodil podoben scenarij, kot na progi v dolini Val Venoste (Merano - Mals)
preglednik
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a trocken »

Ljubitelj napisal/-a:
Res je hudo težko se zmenit z Madžari, da bi znova dali svoj prtljažni vagon v sestavo. Potem bi bilo prostora za 50+ koles.
Pa ste ljudje normalni, Madžari naj dajo vagon, da se bo reševal problem prevoza kolesarjev ob polnoči na lokalni progi v Sloveniji. Sedanja kolesarska ponudba na Citadeli je več kot ustrezna, to lahko povem iz lastnih izkušenj, saj razen moje družbe, še nisem videl na njej slovenskega kolesarja, ki bi vstopil na vlak nekje v Pomurju. Če pa na vsak način hočejo SŽ ustreči želji nekaterih sanjačev in ob polnoči prevažati kolesarje, si bodo pač same nabavile vozna sredstva. Toda se bojim, da bi vsak direktor firme, ki bi hotel početi kaj takega, ekspresno ( pa ne s SŽ expressom) končal v ustrezni psihiatrični ustanovi.
Glede na to, kakšni sanjači se lotevajo problema bom pa kar direktno povedal. Čez deset let, če se ne bo nekaj korenito spremenilo, Bohinjke ne bo več in tudi nobena polnočna Citadela je ne more rešiti. Pa tudi še prenekatera druga lokalna proga brez tovornega prometa bo zaprta, ne glede na novo postavljene GSM-R oddajnike. Taka je pač ekonomska računica, preprosto rečeno SŽ so na teh lokalnih progah premalo produktivne, uporabljajo prevelike vlake, prevelika zasedba osebja (strojevodja, sprevodnik) in seveda vsakih nekaj km posadka na postaji, ki vsake kvatre nekaj migne. Vso to osebje pa stane in to vsako leto bolj, končno vsakdo hoče imeti spodobno plačo, le vpraša se ne, kaj koristnega je pa naredil. Čas biciklistov kretnikov je nepovratno minil, ali se bodo vozne poti postavljale bolj ali manj samodejno, ali pa se sploh ne bodo več postavljale. In sredstva za to obstajajo, le zavračati se jih ne sme.

LPL
Tu se na žalost kar strinjam s tabo. Z enim dodatkom, namreč da tudi Ljubljana ne bo več glavno mesto....
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Tako počasi se prebujamo ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tu se na žalost kar strinjam s tabo. Z enim dodatkom, namreč da tudi Ljubljana ne bo več glavno mesto....
To si pa lahko misliš v mokrih sanjah. Kakorkoli bo Slovenija organizirana, pa magari razparcelirana, bo Ljubljana središče neke organizacijske enote, pa magari samo današnje osrednje Slovenije, ali Kranjske, kakor vam drago. O obstoju Bohinjke pa nisem tako prepričan, še zlasti, če se ne naredi nek občuten preskok v miselnosti, pa ne v smislu, da bodo Madžari dali vagon za prevoz koles/kolesarjev ob polnoči.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

@Ljubitelj, morda se ne spomniš, ampak ta vagon je v Citadelli že vozil, vse dokler ni bila za eno leto "ukinjena". Zato sem pomislil, da bi ga lahko vrnili v sestavo.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a trocken »

Za podaljšanje Citadele nisem nič mislil, da bi moral kdorkoli kaj dati. Posoške občine, Bled, Bohinj in njihovi gorski centri se bodo morali združiti v konzorcij tako, kot se združujejo drugje ob prihodu nizkocenovnikov (predvsem Ryanaira) na določeno letališče. Saj predstavlja vlak višjega kakovostnega razreda dodatno možnost trženja njihovih programov. Mislim, da razmišljanje v tej smeri tudi obstaja in je bilo to tudi izraženo na srečanju. Tudi predstavnik SŽ je povedal, da smo občine na tem območju ene redkih, ki redno kontaktiramo z njimi glede prevozov in tudi subvencioniramo določene zadeve. Drugje v Sloveniji takih sogovornikov nimajo.
Turistično gospodarstvo bo moralo nadomestiti regijo kot upravno enoto, katere pri nas žal ne obstajajo, katere pa v tujini največ investirajo v regionalne proge. Konkretno, v Furlaniji vlake kupuje regija, železnice z njimi samo upravljajo. To je seveda tudi omenil predstavnik SŽ v svoji obrambi. Pri nas občine seveda ne bodo financirale obnov tirov in nakupov vlakov. To so samo pobožne želje. Država denarja za te namene nima in ga tudi še dolgo ne bo imela (v tem kontekstu sem tudi razmišljal o Ljubljani kot glavnem mestu) , torej je podaljšanje enega že obstoječega vlaka, ki pa je zanimiv tudi za turistično gospodarstvo en čisto normalen kompromis.
Odgovori