Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, res je 1200.
Sploh se ne morem zgovarjati, da sta številki 2 in 8 čisto skupaj
Podatkov o resnični porabi "buč" pa ne bomo nikoli ugotovili. Vsaj za ECŽ ne.
Kolikor vem, je ohranjena od podjetja samo kadrovska evidenca. Pa še ta vprašanje od kdaj dalje
pozdrav
Darko
Sploh se ne morem zgovarjati, da sta številki 2 in 8 čisto skupaj
Podatkov o resnični porabi "buč" pa ne bomo nikoli ugotovili. Vsaj za ECŽ ne.
Kolikor vem, je ohranjena od podjetja samo kadrovska evidenca. Pa še ta vprašanje od kdaj dalje
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Najdena na fejsbuku.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56EB2B15
Piše da je nastala leta 1958
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56EB2B15
Piše da je nastala leta 1958
Re: Ljubljanski tramvaj
Fotografija ni nastala leta 1958, kajti tramvaj na Vič ni vozil od l. 1957. Posneto naj bi bilo najpozneje pozimi 1956 ali 57.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
tale fotka se zelo težko točno datira.
Na fejsbuku je obrezana.
Podobno, malo večjo najdemo v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj, vendar se je avtor datacije fotografije vzdržal.
Poleg fotografije je zapisal: Zima v Ljubljani. Tramvaj v nekdanji Šelenburgovi ulici.
Opazovalec slike takoj opazi sneg na fotografiji in to lahko poveže z zimskim časom
Na fotografiji je res Šelenburgova ulica. Z novo Ljubljansko kreditno banko, nebotičnikom in banko Slavija se je Tyrševa cesta razširila, pri novi zgradbi Bate (sedaj Nama, Narodni magacin) za celih 9 m. Seveda pa so stare zgradbe v Šelenburgovi ostale, vključno s Kozlerjevo hišo.
Vse te nove zgradbe so dokončali do leta 1940, stare hiše (Kozlerjevo in to na fotografiji) pa so podrli leta 1960.
link: http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DO ... 8c25c3/PDF
Torej bi lahko v ta čas datirali to zasneženo fotografijo Ljubljane.
Seveda pa lahko samo poznavalci ljubljanskega tramvaja malo prestavijo zgornjo letnico (1960) , in ugotovijo, kdaj je bila najkasneje lahko posneta ta fotografija.
To je naredil jž 363
Obstaja pa lahko še kakšna podrobnost, s katero bi lahko bolj natančno datirali fotografijo, recimo kakšna predelava tramvaja ali kakšne zgradbe
Še najlažje bi bilo, če bi poznali avtorja fotografije ali pa kdaj je bila prvič objavljena ali kdaj so jo prejeli v kakšno kolekcijo.
Vendar o avtorju fotografije vsi
pozdrav
Darko
tale fotka se zelo težko točno datira.
Na fejsbuku je obrezana.
Podobno, malo večjo najdemo v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj, vendar se je avtor datacije fotografije vzdržal.
Poleg fotografije je zapisal: Zima v Ljubljani. Tramvaj v nekdanji Šelenburgovi ulici.
Opazovalec slike takoj opazi sneg na fotografiji in to lahko poveže z zimskim časom
Na fotografiji je res Šelenburgova ulica. Z novo Ljubljansko kreditno banko, nebotičnikom in banko Slavija se je Tyrševa cesta razširila, pri novi zgradbi Bate (sedaj Nama, Narodni magacin) za celih 9 m. Seveda pa so stare zgradbe v Šelenburgovi ostale, vključno s Kozlerjevo hišo.
Vse te nove zgradbe so dokončali do leta 1940, stare hiše (Kozlerjevo in to na fotografiji) pa so podrli leta 1960.
link: http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DO ... 8c25c3/PDF
Torej bi lahko v ta čas datirali to zasneženo fotografijo Ljubljane.
Seveda pa lahko samo poznavalci ljubljanskega tramvaja malo prestavijo zgornjo letnico (1960) , in ugotovijo, kdaj je bila najkasneje lahko posneta ta fotografija.
To je naredil jž 363
Obstaja pa lahko še kakšna podrobnost, s katero bi lahko bolj natančno datirali fotografijo, recimo kakšna predelava tramvaja ali kakšne zgradbe
Še najlažje bi bilo, če bi poznali avtorja fotografije ali pa kdaj je bila prvič objavljena ali kdaj so jo prejeli v kakšno kolekcijo.
Vendar o avtorju fotografije vsi
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 26.11.2015, 15:04, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Kaj bi bilo na zgoraj prikazani fotografiji "zanimivega" ? V primeru, da se za "Slavijo" gradi t.i. "Iskra", bi lahko datum vmestli v zimo 1955/56. Ako pogledate v knjigo "Arhitektura Ljubljane" (Aleš Vodopivec, AB 1978) na stran 85, lahko preberete, da so jo gradili ("palačo glavne zadružne zveze") v letih 1955/56 (projektant Emil Medvešček). Drugo, kar je opazno, so brisalci. Bomo pogledali za nazaj, če so tramvaji sploh sprva imeli ta "pripomoček".
Ali je debata o usmernikih še "živa" ? Sam se namreč bolj nagibam k kovinski varianti (ne škatla, temveč sodček).
Morda ste že opazil. "Slovenski etnografski muzej" je prenovil spletno stran. Sicer spodbudna gesta, ampak "vidna zbirka" fotografij se je močno skrčila. Tudi nekatere "povezave" so mrknile . Sem pesimist. Že tako nimamo mnogo fotografij, potem pa so še te ...
LP Igor
Kaj bi bilo na zgoraj prikazani fotografiji "zanimivega" ? V primeru, da se za "Slavijo" gradi t.i. "Iskra", bi lahko datum vmestli v zimo 1955/56. Ako pogledate v knjigo "Arhitektura Ljubljane" (Aleš Vodopivec, AB 1978) na stran 85, lahko preberete, da so jo gradili ("palačo glavne zadružne zveze") v letih 1955/56 (projektant Emil Medvešček). Drugo, kar je opazno, so brisalci. Bomo pogledali za nazaj, če so tramvaji sploh sprva imeli ta "pripomoček".
Ali je debata o usmernikih še "živa" ? Sam se namreč bolj nagibam k kovinski varianti (ne škatla, temveč sodček).
Morda ste že opazil. "Slovenski etnografski muzej" je prenovil spletno stran. Sicer spodbudna gesta, ampak "vidna zbirka" fotografij se je močno skrčila. Tudi nekatere "povezave" so mrknile . Sem pesimist. Že tako nimamo mnogo fotografij, potem pa so še te ...
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Na prejšnji sliki se je pojavil komentar leto 1955.
Sem pa našel še par slik, verjetno so skenirane od nekod, pa, ker je tema že razvlečena ne bo škoda še enkrat jih objavit, če so že bile.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56F62592
Ljubljana?
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56E0E8E8
http://www.fototekamnzs.com/2013/12/20/ ... a-tramvaja
Za kaj več, pa kontaktirajte Bernarda Stramiča iz radia Slovenija
Sem pa našel še par slik, verjetno so skenirane od nekod, pa, ker je tema že razvlečena ne bo škoda še enkrat jih objavit, če so že bile.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56F62592
Ljubljana?
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56E0E8E8
http://www.fototekamnzs.com/2013/12/20/ ... a-tramvaja
Za kaj več, pa kontaktirajte Bernarda Stramiča iz radia Slovenija
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, sem tudi jaz videl to "razširitev" pri banki Slavija ali za njo. Ker je slaba resolucija, raje nisem napisal nič. Sem mislil, da se bo našel original te fotografije, pa bi bolje videli ta detajl.
Bo potrebno še malo pobrskati...
Ja, živosrebrni usmernik je še živ
Mislim pa, da vsekakor ni bil vgrajen ob razširitvi prog na Vič in Šiško/Šentvid takšen, kot ga lahko vidimo v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj ("sodček").
pozdrav
Darko
Bo potrebno še malo pobrskati...
Ja, živosrebrni usmernik je še živ
Mislim pa, da vsekakor ni bil vgrajen ob razširitvi prog na Vič in Šiško/Šentvid takšen, kot ga lahko vidimo v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj ("sodček").
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Zakaj razmišljam v smeri "sodčkov" ?
Ob prispetju usmernikov so napisali :
Predsednik MŽD Oton Fettich je povedal na "diskusijskem večeru" ("Slovenski narod", 6.3.1933)
Opomba: 8,5%
VIR: dLib -NUK
LP Igor
Zakaj razmišljam v smeri "sodčkov" ?
Ob prispetju usmernikov so napisali :
Usmerjevalca sta valjaste oblike, približno 2 m visoka.
Predsednik MŽD Oton Fettich je povedal na "diskusijskem večeru" ("Slovenski narod", 6.3.1933)
Pri prejšnji postaji se je izgubilo na toku približno 35%, pri novi postaji z jeklenimi živosrebrnimi usmerjevalci pa samo 8 1/2 %
Opomba: 8,5%
VIR: dLib -NUK
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Bravo, Igor, to pa je najdba
Točno definirano s strani dr. Fetticha, da so v novi postaji jekleni živosrebrni usmerniki.
Če so jekleni, potem pa so res valjaste oblike in visoki okoli 2m in naj bi jih vgradili v novo "podštacijo".
Zanimivo, da fotografij ali podatkov o teh Siemens & Schuckert jeklenih živosrebrnih usmernikov za manjše moči ni moč najti na internetu.
Zanimivi bi bili podatki o življenjski dobi teh jeklenih živosrebnih usmernikov.
Po WW2 so imeli idejo povečati "podštacijo" za 100%, vzporedno z gradnjo trolejbusne proge do Ježice.
Podatkov o tej povečavi zaenkrat nimam.
pozdrav
Darko
Točno definirano s strani dr. Fetticha, da so v novi postaji jekleni živosrebrni usmerniki.
Če so jekleni, potem pa so res valjaste oblike in visoki okoli 2m in naj bi jih vgradili v novo "podštacijo".
Zanimivo, da fotografij ali podatkov o teh Siemens & Schuckert jeklenih živosrebrnih usmernikov za manjše moči ni moč najti na internetu.
Zanimivi bi bili podatki o življenjski dobi teh jeklenih živosrebnih usmernikov.
Po WW2 so imeli idejo povečati "podštacijo" za 100%, vzporedno z gradnjo trolejbusne proge do Ježice.
Podatkov o tej povečavi zaenkrat nimam.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Na "usmernika" oz. "sodčka" se bomo še vrnili. V svojem "brskanju" sem našel fotografijo, kjer sem tuhtal o kraju oz. lokaciji posnetka. S pomočjo dveh drugih fotografij se mi je oz. .
Ne bo odveč, če bom še enkrat navedel članek "Slovenska cesta skozi čas", ki ga je Darko v enemu od prejšnjih prispevkov omenil. Priporočam .
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-XHFCCF5C
LP Igor
Na "usmernika" oz. "sodčka" se bomo še vrnili. V svojem "brskanju" sem našel fotografijo, kjer sem tuhtal o kraju oz. lokaciji posnetka. S pomočjo dveh drugih fotografij se mi je oz. .
Ne bo odveč, če bom še enkrat navedel članek "Slovenska cesta skozi čas", ki ga je Darko v enemu od prejšnjih prispevkov omenil. Priporočam .
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-XHFCCF5C
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, detektivsko delo...
Srednjo fotografijo bi lahko datirali med 1895 (leva) in 1920 (desna), če ne bi bili poznavalci razvoja ljubljanskega tramvaja.
Glede na to, da je ljubljanski tramvaj "zalaufal" leta 1901, lahko obdobje nastanka srednje fotografije skrajšaš od 1901 do 1920.
Seveda, če poznaš dogodek na srednji fotografiji ali če je bila fotografija kje objavljena ali če obstaja več fotografij z dogodka, lahko obdobje še občutno skrajšaš.
Lahko se zgodi, da pa je fotografija celo datirana na hrbtišču.
Ali pa popisana v zapiskih fotografa. Tako kot recimo v primeru mojstra Lampiča...
Še o "sodčku".
Ja, Jugoslavensko Siemens je po tej ponudbi, ki jo imamo na razpolago (16.1.1928), ponudil svoje izdelke in delo še enkrat. Dne 4.7.1928 je poslal dodatni ponudbi z dne 23. in 25.6.1928.
Na žalost teh dodatnih ponudb (še) nimam na razpolago in tudi ne vem, ali so ohranjene v ljubljanskih arhivih.
pozdrav
Darko
Srednjo fotografijo bi lahko datirali med 1895 (leva) in 1920 (desna), če ne bi bili poznavalci razvoja ljubljanskega tramvaja.
Glede na to, da je ljubljanski tramvaj "zalaufal" leta 1901, lahko obdobje nastanka srednje fotografije skrajšaš od 1901 do 1920.
Seveda, če poznaš dogodek na srednji fotografiji ali če je bila fotografija kje objavljena ali če obstaja več fotografij z dogodka, lahko obdobje še občutno skrajšaš.
Lahko se zgodi, da pa je fotografija celo datirana na hrbtišču.
Ali pa popisana v zapiskih fotografa. Tako kot recimo v primeru mojstra Lampiča...
Še o "sodčku".
Ja, Jugoslavensko Siemens je po tej ponudbi, ki jo imamo na razpolago (16.1.1928), ponudil svoje izdelke in delo še enkrat. Dne 4.7.1928 je poslal dodatni ponudbi z dne 23. in 25.6.1928.
Na žalost teh dodatnih ponudb (še) nimam na razpolago in tudi ne vem, ali so ohranjene v ljubljanskih arhivih.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdrav
Se tudi jaz zahvaljujem @Trackpan-u za on članek. Kar me je presenetilo, je dokaj visoka raven izgub, ki so ga bojda imeli rotacijski pretvorniki naprav živosrebrnim...
LP
Jože
Se tudi jaz zahvaljujem @Trackpan-u za on članek. Kar me je presenetilo, je dokaj visoka raven izgub, ki so ga bojda imeli rotacijski pretvorniki naprav živosrebrnim...
LP
Jože
Re: Ljubljanski tramvaj
Mimogrede ... fizikalni proces pri usmerjanju toka je bil res kompliciran .. preveč za poročevalca, ki je spisal članek v Slovenskem narodu 24.4.1931. Navedel je, da gre za "... jonizacijo atomov zraka" kar seveda ni res. Zraka v buči oz. valju ne sme biti kaj dosti, ionizirajo se atomi živega srebra.
Očitno novinarji tudi kar se tega tiče vlečejo dolgo tradicijo
Očitno novinarji tudi kar se tega tiče vlečejo dolgo tradicijo
LP, Metod
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Re: Ljubljanski tramvaj
Če odmislimo rjavino, so najbrž večni. Z malo vzdrževanja seveda.železocestnik napisal/-a:
Zanimivi bi bili podatki o življenjski dobi teh jeklenih živosrebnih usmernikov.
Darko
LP
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ali je kdo zasledil, da je leta 1928 izdeloval Siemens jeklene živosrebrne usmernike za majhne tokove, recimo 200 do 300 A?
AEG jih je izdeloval od ene 500 A dalje.
pozdrav
Darko
AEG jih je izdeloval od ene 500 A dalje.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers