drugi tir Ljubljana Jesenice

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
Moped 342
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 20
Pridružen: 25.03.2013, 13:44

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a Moped 342 »

Ko takole malo bereš nekatera mnenja te kar nekam prime... ](*,)

Nekateri bi kar gradili ob obstoječem tiru, ker je to kao najcenejša rešitev. Naj samo omenim, da je proga iz leta 1870, to pomeni da je stara 143 let in od takrat razen elektrifikacije, leta 1964 ni doživela večjih investiciji. Proga je pač to kar je (enotirna, Vmax110). Ali ne bi bila najboljša rešitev nova trasa do Kranja ob avtocesti z navezavo na Brnik. Od Kranja naprej se bi pa lahko tudi malo stare trase poslužilo, potem od Lesc naprej pa tudi lepo ob avtocesti direktno do nove postaje na Jeseniceh. Ne pa da se po stari progi cijaziš čez Škofjo Loko ali Slovenski Javornik, vsaka vas pač ne more imeti železnice. No, če pa vse skupaj prenesemo v Slovenske razmere, bi bilo karkoli bi že naredili bolje kot nič :pope Lp Nejc
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a trocken »

Izvirni greh je bil narejen, ko se ni ob gradnji avtocest kupil še dodatni koridor za železnico. Bilo bi najceneje in danes že na pol narejeno, če upoštevamo, kakšne muke predstavlja umeščanje infrastrukture v prostor v naši državi.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

zelencek napisal/-a:Po togi finančni logiki (to ni moje mišljenje) pa lahko rečemo, da je bolje da letališče zapremo in milijonskih izgub ne bo več.
Od kje tebi informacija, da je letališče zgubar? Je ena izmed največjih molznih krav v državni lasti v Sloveniji!
Goran
preverjevalec
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 66
Pridružen: 10.02.2013, 0:54

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a preverjevalec »

zelencek napisal/-a:Če sem prav slišal smo edina (ali skoraj edina) država v Evropi, ki nima železniške povezave do letališča (ki obratuje z rednimi mednarodnimi linijami).

Povezavo po železnici do Brnika rabimo in bi morala to biti pomembna prioriteta (vsakemu državljanu, ki ima kaj soli v glavi).

Vseeno pa lep pozdrav :wink:
Lahko pa bi zgradili kolesarsko progo od železniške postaje Kranj do letališča Brnik, kupili kolesa in bi turistom zaračunavali izposojo le-teh :bicikl!

Zdrav duh v zdravem telesu, pa še hujšali bi po naravni poti :pomezik.

Lep pozdrav.
Only fools never change!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a Tono »

Za nezmožne bicikliranja pa bi uvedli rikše :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
preverjevalec
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 66
Pridružen: 10.02.2013, 0:54

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a preverjevalec »

Tono napisal/-a:Za nezmožne bicikliranja pa bi uvedli rikše :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tono,

lahko bi uvedli navadne in posebne fetiš rikše, take z ženskami v posebni opravi, seveda za ustrezno plačilo :mrgreen: :-D :batina!
Only fools never change!
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a bugear »

mkx napisal/-a:Ko si že ravno tako slišal: kako je z železniško povezavo letališč v Pragi in v Zagrebu? Pa ne mi sedaj omenjat postaje Velika Gorica ker se ne kvalificira kot letališka ŽP, tudi v Pragi je tam samo industrijski tir. Mnogokrat sem preizkusil na lastni koži: v Pragi se lepo usedeš na (mestni) avtobus, se slabe pol ure voziš in potem prestopiš na metro - končna postaja linije A na Dejvicki je nejbližje kar potniškega pripelje po šinah v bližino Ruzyn ...

In to sta samo dve Evropski mesti, ki imata bolj prometni letališči kot Ljubljana (Praga bistveno bolj), pa mesti sta tudi kar nekaj večji kot Ljubljana.
Lahko naštejemo tudi Slovaško.

V Pragi se o tem govori že 20 let, pa še dolgo bo, ker je gradnja drugega tira na odseku Veleslavín-Bubny politično neizvedljiva (oz. izvedljiva samo v grozno dragi obliki, za katero nikoli ne bo denarja). Vsaj vozijo direktni avtobusi tudi na glavno železniško postajo.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a trocken »

bugear napisal/-a:
mkx napisal/-a:Ko si že ravno tako slišal: kako je z železniško povezavo letališč v Pragi in v Zagrebu? Pa ne mi sedaj omenjat postaje Velika Gorica ker se ne kvalificira kot letališka ŽP, tudi v Pragi je tam samo industrijski tir. Mnogokrat sem preizkusil na lastni koži: v Pragi se lepo usedeš na (mestni) avtobus, se slabe pol ure voziš in potem prestopiš na metro - končna postaja linije A na Dejvicki je nejbližje kar potniškega pripelje po šinah v bližino Ruzyn ...

In to sta samo dve Evropski mesti, ki imata bolj prometni letališči kot Ljubljana (Praga bistveno bolj), pa mesti sta tudi kar nekaj večji kot Ljubljana.
Lahko naštejemo tudi Slovaško.

V Pragi se o tem govori že 20 let, pa še dolgo bo, ker je gradnja drugega tira na odseku Veleslavín-Bubny politično neizvedljiva (oz. izvedljiva samo v grozno dragi obliki, za katero nikoli ne bo denarja). Vsaj vozijo direktni avtobusi tudi na glavno železniško postajo.
Ne vem če sem lahko štejemo tudi Bratislavo. Le to spada pod Dunaj, Bratislava pobira nizkocenovnike, Dunaj pa "ta resne". To je ta takoimenovani TWINCITY sistem.
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a topol »

Zakaj potem na Brnik avtobus ne vozi pogosteje? Avtobus ne stane nič. Vsa infrastruktura zanj je že. Pelje se po cesti, ki je že, ustavi na postajah, ki so že. Biti morajo samo potniki, da se pokrije strošek prevoza, zraven pa pride še državna subvencija.
Danes je priletelo 8 letal po odhodu zadnjega avtobusa. Avtobusna prevoznika Alpetour in LPP očitno boli za potnike. Ali pa potnike za njih. Kako bodo napolnili vlak? Vlak do Brnika pride v poštev le, če ga bodo polnili lokalni prebivalci - dnevni migranti večinoma v Ljubljano.
Osebno sem mnenja, naj vlak povezuje Brnik preko Mengša in Komende in gre do Šenčurja, drugi tir pa naj se gradi pri obstoječi progi. Če zdaj vlaki vozijo na Škofjo Loko, bi pa novi na Brnik, kar podaljša pot ostalim Gorenjcem. Vlakov samo na Brnik ne bo, ker bi bili prazni, Brnik s tiri in brez vlakov pa ne pride v poštev. Torej bodo vsi gorenjski vlaki vozili mimo Brnika.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a električar »

Strinjam se s Topolom glede gorenjskega 2. tira. Za SLO je uporabna in dosegljiva rešitev tir ob obstoječi progi in lokalna povezava KR- Brnik- kamniška proga z modernizacijo kamniške. V tem primeru je možna etapna gradnja. V 80. tih ali 90.tih letih so predlagali 2. tir LJ -KR po etapah in eno etapo višje na Gorenjskem, vmes bi do povečanja prometa ostala dva krajša enotirna odseka.
Vse to bi stalo vsaj pol manj kot famoznih 1,3 mrd €, ki mmg. postaja magična številka za slovenske infrastrukturne investicije. Kar pomislite: gorenjski 2. tir, koprski 2. tir, HE na sr. Savi, TEŠ (ta bo še dražji), 3. razvojna os. Kaže, da se načrtovalcem ne splača delati cenejših projektov, se pač premalo zasluži. Po drugi strani o velikih projetih nakladajo politiki in vizionarji, ki nimajo stika z realnostjo. Lepo vas prosim, koliko pa je potnikov na relaciji LJ -Munchen, ki bi se vozili z 200 km/h, sploh pa taka hitrost zlepa ne bo dosežena skozi Ture, če sploh kdaj. Za domače dnevne migrante in za dostop na letališče je 100 do 120 km/h povsem dovolj.
V temi http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=33&t=2110 smo že govorili o tem in utemeljevali svoje predloge podobno kot sedaj Topol.

Lep pozdrav
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Kdaj pa se bo res rabilo drugi tir, zaenkrat še prvi ni izkoriščen, tako kot bi lahko bil? Čakaš ob progi uro in pol, pa vse kar je videt so štirje Desiroji. Drugič pa v desetih minutah en potniški in dva tovorna, vsi proti Jesenicam, se pravi se da. Morda pa bi bolj prav prišla še kakšna napajalna, pa da se izkoristi APB? Ne vem kakšna je situacija ponoči, ampak podnevi ne zgleda da bi zmanjkovalo prostora.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

.....ampak podnevi ne zgleda da bi zmanjkovalo prostora.
Seveda, saj potniški vlaki vozijo na vsake kvatre, tudi z 2 urnimi luknjami sredi dneva. Primerjaj s prometom na Lj-ZM, kjer vozijo bolj ali manj v taktu.
Druga stran pa je tovorni promet, vlakov je vsaj 1/2 manj kot v časih Jugoslavije. Toda razpad države smo si želeli in ne jamrat. Se je pač tovor iz Balkana preusmeril na primernejšo in bolje opremljeno relacijo po dolini v Nemčijo. še sreča, da Luka Kp še ni propadla.

LPL
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a inovak »

Kar se tiče potniškega prevoza z letališče Brnik in železnice sem se spomnil na prevoze tovornih vagonov v Mariboru pred leti, ko so bili ti naloženi na posebno prikolico in pripeljani na dvorišče podjetja. Tako bi lahko "organizirali" železniški prevoz samo s to razliko, da bi bil naložen potniški vagon in problem infrastrukture bi bil rešen :D. Sicer pa, zakaj naj železnica ne bi imela tudi kakšen avtobusni prevoz na določeni liniji?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a mkx »

inovak napisal/-a:Sicer pa, zakaj naj železnica ne bi imela tudi kakšen avtobusni prevoz na določeni liniji?
Ta ideja je dobra. Za smiselnost pa nekaj robnih pogojev, med drugim:
  • avtobus bi vozil do najbližje ŽP (recimo z Brnika v Kranj ali Domžale
  • avtobus bi na ŽP imel zvezo z vlaki
Če tega ni, potem bi bil SŽ samo eden izmed avtobusnih prevoznikov na določeni relaciji. Če bi se SŽ tega lotil na način, kot se sicer loteva potniškega prometa, bi jih konkurenca avtobusarjev (vsaj na teh relacijah) enostavno povozila.
LP, Metod
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: drugi tir Ljubljana Jesenice

Odgovor Napisal/-a glajz »

Pozdravljeni,
Takole pa napreduje študija variant za to progo:

Izdelava Študije variant (ŠV) in okoljskega poročila (OP) za novo železniško progo Ljubljana - Kranj - Jesenice - državna meja z navezavo na letališče Jožeta Pučnika Ljubljana - aneks 3

Izvajalec študije je med samim izvajanjem naloge (17. delovni sestanek, 5.11.2014) ugotovil, da se zaradi vseh do sedaj izvedenih optimizacij (številni predori, pokriti vkopi ipd.) investicije posameznih variant neprestano povečujejo, in sicer v taki meri, da je vprašljiva njihova ekonomska upravičenost in da bi bilo smotrno poiskati racionalnejše variante.
Dne 18.5.2015 je izdelovalec skladno z opredeljenimi roki iz osnovne izvajalske pogodbe oddal Okoljsko poročilo (OP) in elaborate za vse vidike vrednotenja variant (okoljski, prostorski, funkcionalni in ekonomski vidik), dne 25.5.2015 pa je izvajalec oddal še dopolnjeno Kronologijo variant. Iz vseh gradiv izhaja, da v obravnavanem prostoru iz varstvenega vidika ni sprejemljive variante, ter da so vse variante pod pragom ekonomske upravičenosti, zato je stroka predlagala, da se v nadaljnjih fazah načrtovanja preučijo še dodatne variante v koridorju obstoječe proge - rekonstrukcija obstoječega tira ter dograditev novega tira (nadgradnja). Obdelavo dodatne variante (v koridorju obstoječe proge) v študijo dopušča tudi nova TEN Uredba, sprejeta konec leta 2013, s katero so na t.i. celovitem omrežju dopustne tudi manjše hitrosti od 160 km/h (kot je bilo to sicer določeno predhodno v Projektni nalogi, ki je bila pripravljena pred sprejetjem te TEN Uredbe). Predlog je bil s strani naročnika podprt že predhodno, in sicer na 73. rednem koordinacijskem sestanku v zvezi s pripravo državnih prostorskih načrtov (DPN) za železniško infrastrukturo, ki je bil 18.2.2015 na MOP DzPGS (zabeležka MOP št. 35008-3/2012-38/01011352 z dne 2.3.2015). Dne 12.3.2015 je bil na DzPGS skupni sestanek med koordinatorjem postopka, naročnikom in inženirjem v zvezi z možnostjo in načinom nadaljevanja postopka. Sledil je še sestanek na DzPGS 3.7.2015, na katerem so bili predstavljeni zaključki izdelanih gradiv in dorečen način nadaljnje priprave ŠV oz. DPN.
Glede na zgoraj navedene okoliščine, ki jih v času priprave ponudbe oz. sklenitve pogodbe ni bilo možno predvideti, je bila sprejeta končna odločitev, da je smiselno preučiti tudi variante v koridorju obstoječe proge, pri čemer je koordinator opozoril na nujnost dopolnitve Pobude zaradi nekaterih nekoliko spremenjenih izhodišč načrtovanja, ter nujne pridobitve dodatnih smernic. Pojasnjeno je bilo tudi, da je bila gorenjska proga v času oddaje ŠV in OP del X. panevropskega koridorja, za katerega so bile s strani EU priporočene višje hitrosti, medtem ko zdaj nova TEN uredba iz leta 2013 za celovito omrežje dopušča manjše hitrosti (100 km/h), dopustna pa so tudi odstopanja ob ustreznih utemeljitvah. S tem so se ponovno odprle možnosti načrtovanja v koridorju obstoječe proge z namenom doseganja dvotirnosti, kar še vedno izpolnjuje osnovni cilj iz sprejete Pobude.

Za nadaljevanje postopka umeščanja predmetne železniške povezave je nujno potrebno zagotoviti:
- dopolnitev Pobude z analizo dodatnih smernic,
- strokovne podlage za študijo variant (ŠV) vključno z idejno zasnovo (IDZ) za varianto v obstoječem koridorju,
- dopolnitev oz. Okoljsko poročilo (OP) za varianto v obstoječem koridorju,
- vrednotenje dodatne variante z vseh vidikov (prostorski, varstveni, funkcionalni in ekonomski).

Sestavni del pogodbe o izvedbi javnega naročila št. 2430-14-371015 je tudi projektna naloga (PN) za izdelavo študije variant. Ta v točki 3.4.2. Način vrednotenja v drugem odstavku zadnje alineje določa: »V vsaki izmed strokovnih podlag za vrednotenje je potrebno pripraviti predlog optimizacij: na območju ureditev se s prostorskega, varstvenega in funkcionalnega vidika pregleda vse obravnavane variante ter predlaga morebitne optimizacije izdelanih variant, opustitev variant ali nove variante. Na podlagi tehničnih preveritev podanih predlogov za optimizacije se izdelane variante ponovno pregleda in potrdi z vidika izpolnjevanja opredeljenih ciljev prostorskega razvoja.«

Glede na dejstvo, da na podlagi vseh do sedaj izvedenih optimizacij variant nimamo niti ene okoljsko sprejemljive variante, je izvajalec skladno s točko 3.4.2. projektne naloge predlagal preveritev edine možne nove variante – variante v koridorju obstoječe proge. Pri tem je potrebno poudariti, da se je novo predlagana varianta izkazala kot možna za preveritev in vključitev v študijo šele po objavi javnega razpisa za izbor izvajalca za izdelavo ŠV in OP, oz. po oddaji ponudbe izvajalca, zato izvajalec v času priprave ponudbe, ob upoštevanju točke 3.4.2. projektne naloge (drugi odstavek zadnje alineje), možnosti vključitve nove variante v Študijo variant (ŠV) in okoljsko poročilo (OP) za novo železniško progo Ljubljana-Kranj-Jesenice-državna meja z navezavo na letališče Jožeta Pučnika Ljubljana ni mogel predvideti in upoštevati pri vrednotenju ponudbe!
Z vključitvijo nove, dodatne variante v študijo je potrebno posamezne aktivnosti znotraj že pogodbeno definiranih faz izvesti ponovno, zaradi česar se poveča obseg aktivnosti v okviru posameznih faz naloge. Gre torej za aktivnosti, ki so bile po vsebini že definirane s pogodbeno dokumentacijo in jih je izvajalec prevzel v izvedbo, zato kot takšne ne predstavljajo dodatnih storitev, ki s pogodbo niso bile dogovorjene.
Ker ima vključitev nove variante za posledico povečan obseg aktivnosti znotraj posameznih faz študije, česar izvajalec ni mogel upoštevati pri pripravi ponudbe, je izvajalec upravičen do dodatnega plačila.
Pri povečanemu obsegu aktivnosti gre torej za dopolnitev naloge po osnovni pogodbi za izdelavo ŠV in OP, ki se nanaša predvsem na dopolnitve izdelave IDZ in strokovnih podlag, študije variant in okoljskega poročila za varianto v koridorju obstoječe proge kot je to določeno v Dodatku k projektni nalogi št. 37500-2/2015/33-1808, ki ga je naročnik posredoval izvajalcu skupaj s pozivom za pripravo predloga za aneks (DRSI, Dopis št. 37500-2/2015/52-1808).

Vse ostale faze se bodo lahko v nadaljevanju izdelale po Pogodbi kot zaključek t.i. drugega kroga vrednotenja variant, saj se bo vrednotenje (t.i. prvi krog vrednotenja) na podlagi zaključkov OP (okoljska nesprejemljivost variant) predčasno zaključil.
Predpogoj za vključitev nove variante v študijo pa je izdelava dopolnitve osnovne Pobude DPN z analizo dodatnih smernic, ki z osnovno pogodbo ni bila predvidena.
Odgovori