Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:166900
Prevod se je zaustavil že pri naslovu oz. pri "tacah"
Vsak izgovor pride prav
Iščemo boljši naziv za te medvedje šape (Tatzenbauart, Tatzenlager)...
Objemno oležajenje motorja na pogonski gredi?
pozdrav
Darko
Prevod se je zaustavil že pri naslovu oz. pri "tacah"
Vsak izgovor pride prav
Iščemo boljši naziv za te medvedje šape (Tatzenbauart, Tatzenlager)...
Objemno oležajenje motorja na pogonski gredi?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdrav
Tale "šapa" bo (IMHO) kar v redu. Sem večkje zalsedil, da se Tatzenlager prevaja kot šapasti ležaj. Je pa zanimivo, da je ta način prigradnje elektromotrja k vlečni osi bil najprej izveden pri tramvajih, šele precej kasneje se je razširil tudi na "ta veliko železnico".
LP
Jože
Tale "šapa" bo (IMHO) kar v redu. Sem večkje zalsedil, da se Tatzenlager prevaja kot šapasti ležaj. Je pa zanimivo, da je ta način prigradnje elektromotrja k vlečni osi bil najprej izveden pri tramvajih, šele precej kasneje se je razširil tudi na "ta veliko železnico".
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Potem pa naj bo "šapasti ležaj"...
Tudi v BiH je "šapasti"...
NABAVKA USLUGA REPARACIJE (NALIJEVANJA) KLIZNOG SLOJA NA DVODIJELNI KLIZNI (ŠAPASTI) LEŽAJ OVJESA VUČNOG MOTORA EMV-A 411/415-16 KOMADA LEŽAJEVA - JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo
Kontakt osoba: Dženeta Pašić-Hubjer
Tudi na Hrvaškem...
Krađu 10-ak šapastih ležaja od bronce vrijednih više od 50 tisuća kuna radnici Ranžirnog kolodvora Zagreb uočili su nakon mjesec dana.
Kontakt osoba: u bijegstvu
pozdrav
Darko
Tudi v BiH je "šapasti"...
NABAVKA USLUGA REPARACIJE (NALIJEVANJA) KLIZNOG SLOJA NA DVODIJELNI KLIZNI (ŠAPASTI) LEŽAJ OVJESA VUČNOG MOTORA EMV-A 411/415-16 KOMADA LEŽAJEVA - JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo
Kontakt osoba: Dženeta Pašić-Hubjer
Tudi na Hrvaškem...
Krađu 10-ak šapastih ležaja od bronce vrijednih više od 50 tisuća kuna radnici Ranžirnog kolodvora Zagreb uočili su nakon mjesec dana.
Kontakt osoba: u bijegstvu
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:167000
Ja, seveda, Siemens-Schuckertov motor sem pa pozabil "obesiti" na šapasti ležaj
Torej...
pozdrav
Darko
Ja, seveda, Siemens-Schuckertov motor sem pa pozabil "obesiti" na šapasti ležaj
Torej...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Fotografija načrta ni najboljše kvalitete
Poskusimo še per partes...
Naris:
Tloris:
Stranski ris:
Položaj šapastih ležajev na pogonski gredi:
Ne smemo pa dati predobrih fotografij načrtov, da ne bi kdo doma sam začel delati teh motorjev
pozdrav
Darko
Poskusimo še per partes...
Naris:
Tloris:
Stranski ris:
Položaj šapastih ležajev na pogonski gredi:
Ne smemo pa dati predobrih fotografij načrtov, da ne bi kdo doma sam začel delati teh motorjev
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdrav
@ŽC, nič se ne boj. Manjka še en ključen del dokumentacije za elektomotor, da bi ga lahko skopirali. Potrebuješ še ti. "navijalne podatke", da boš lahko pravilno navil stator in rotor, potem boš komaj imel elektromotor ...
LP
Jože
@ŽC, nič se ne boj. Manjka še en ključen del dokumentacije za elektomotor, da bi ga lahko skopirali. Potrebuješ še ti. "navijalne podatke", da boš lahko pravilno navil stator in rotor, potem boš komaj imel elektromotor ...
LP
Jože
Re: Ljubljanski tramvaj
Te izračune bi pa lahko naredil jaz. Sicer poenostavljen model ampak izračunam lahko, celo za trifazni transformator.Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
@ŽC, nič se ne boj. Manjka še en ključen del dokumentacije za elektomotor, da bi ga lahko skopirali. Potrebuješ še ti. "navijalne podatke", da boš lahko pravilno navil stator in rotor, potem boš komaj imel elektromotor ...
LP
Jože
Kako bi jih dobil? Tja... Izobraževanje...
Upam, da sedaj ŽC res ne bo v dvomih.
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Re: Ljubljanski tramvaj
UUU Re4/4, huda, huda. Nimaš niti podane zračne reže ne materiala iz katerega je izdelan stator.
Ko pa se boš odločeval za tip in korak navitja rotorja, da boš imel čim manjšo med lamelno napetost, se ti bo zdelo preračunavanje trifaznih naprav pravi dopustni užitek Tja do 110kV se razume. Potem je važen vsak lasek.....
Me pa firbec matra. Kakšna je razlika med nekdajnimi usmerjenci in novimi BolonVanDem študenti.
LP
Ko pa se boš odločeval za tip in korak navitja rotorja, da boš imel čim manjšo med lamelno napetost, se ti bo zdelo preračunavanje trifaznih naprav pravi dopustni užitek Tja do 110kV se razume. Potem je važen vsak lasek.....
Me pa firbec matra. Kakšna je razlika med nekdajnimi usmerjenci in novimi BolonVanDem študenti.
LP
Re: Ljubljanski tramvaj
Čakaj a ni minimalna zračna reža velikosti 0.75 mm? Tip navitja? Katero pa: Dvohodno nekrižano navitje ali enohodno križasto-zankasto navitje? Zmanjšati za utor pa ni problemTERMINATOR napisal/-a:UUU Re4/4, huda, huda. Nimaš niti podane zračne reže ne materiala iz katerega je izdelan stator.
Ko pa se boš odločeval za tip in korak navitja rotorja, da boš imel čim manjšo med lamelno napetost, se ti bo zdelo preračunavanje trifaznih naprav pravi dopustni užitek Tja do 110kV se razume. Potem je važen vsak lasek.....
Me pa firbec matra. Kakšna je razlika med nekdajnimi usmerjenci in novimi BolonVanDem študenti.
LP
Rabim samo zu kar pomeni kolikor palic navitij je v posameznem utor. in pa inducirano napoetost v posamezni palici navijta.
Aja pa še število utorov, pomik tuljav, njeno širino, ter vezalno širino.
Potem pa preverim simetričnost, električni kot med utori, postavim ščetke za določeno širino pola (utorna delitev). Širina pola bp je jasna 0,65-0,75 tau p. Izračunaš geometrijski kot, električni kot, minimalno in maksimalno napetost na ščetkah... Potem pa se šele začne z ostalim. Tako, da sem rekel "poenostavljen", s pomočjo milimeterskega papirja, svinčnika; Vektorska zvezda in mnogokotnik paličnih induciranih napetosti.
Ti bom dal trifazno dopust užitek Je*al sem se z pasovnim faktorjem na asinhorncih pa tetivni pa faktor navitja. Pri trafotu pa konstrukcija navitja enakomerno na steber in priti znotraj predpisanih izgub.
Pa ne spominjaj me na 220+ kV Me v Etri niso spustili na ogled le tega, čeprav sem 2x bil noter. Biti moraš zaščiten kot, da greš v reaktor. Kura no, a generator v tešu sem pa lahko gledal na par centimetrov, čeprav je lahko max. tok, ki lahko teče po pločevini kar nekaj amperov. Pa izoliranost gor in dol.
Razlika med starim in novim programom? Pri starem si bil frajer, ko si naredil. Pri novem pa veljaš, če se učiš stvari, ki jih na fakultetah ne učijo.
MMG: ŽC bo hud, da smetima po temi
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Sedaj se mi že zdi, da so bili ti Siemens-Schuckertovi motorji poceni
Izkoristila sta malo časa, ko smo čakali na oglede in še kakšen predlog za prevod.
Se je pa pokazalo, da na internetu tudi ni takšnih stvari, ki jih sedaj tu lepimo.
Še dobro, da so kakšne stare knjige digitalizirane...
pozdrav
Darko
Izkoristila sta malo časa, ko smo čakali na oglede in še kakšen predlog za prevod.
Se je pa pokazalo, da na internetu tudi ni takšnih stvari, ki jih sedaj tu lepimo.
Še dobro, da so kakšne stare knjige digitalizirane...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Apropos Lampensucher: v Mixnitzu na ozkotirnici vozita dva pegaljzna (po slovensko: elektro lokomotivi v obliki likalnika). V voznem vodu imajo 800 V enosmerne. Zanimiva je čelna razsvetljava mašin: štiri v serijo vezane 230 V žarnice, fasunge so zmontirane na lesenih ploščah. Vse skupaj tehnika anno 1913. Lampensuherja sicer nisem videl, sem pa sam pri sebi dejal, da v primeru menjave žarnic sploh ni neumno spustiti pantografa. Aja, spust panografa poteka preko štrika, ki se ga priveže za kljuko Megageil bi rekli nemško govoreči
Lp,
Tono
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Re: Ljubljanski tramvaj
Re4/4 še,še manjka
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
TERMINATOR, v temi Potopljen Vlak v Bohinjskem jezeru je tudi en stikalni načrt, čeprav ga ne bi pričakoval.
Daj ga poglej in komentiraj. Ali pa kdo drug
pozdrav
Darko
Daj ga poglej in komentiraj. Ali pa kdo drug
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Re: Ljubljanski tramvaj
ŽC, Jaz sploh nisem dvomil v Re4/4. Njegovi opisi so tako slikoviti, da jih prav z užitkom preberem. Sploh ko napiše Torej: Prva naprava je vzbujalni dinamo ali alternator, v pasji lopi zadaj je pa Hg usmernik, ker selenskega še niso poznali. Pol pa računa na sinhroncu vse harmonike, cosinuse, sinuse. . Jaz sem bolj "asocialec", moj opis bi bil bolj v stilu: vhod, glavni trafo Dd, merilni ta pa ta, pa prenapetostna. NEzanimivo za večino. Škoda, da ne komentirajo še ostali. Saj nobeden ne ve vse. Strojnikov ni. Kot da ne obstajajo. Pa bi se mi štromarji radi marsikaj naučili. Dobra volja je najbolja in brez mladine, njihove zagnanosti, trme, znanja, ega jo skoraj ni. Zato so neprecenljivi.
Pa brez skrbi. Zgodovinske teme vse prečekiram. Kadar gem po Julijcih se velikokrat sprašujem, kako jim je hudiča uspelo izpeljati vso logistiko. In če bi Avstro-ogrska vso to iznajdljivost svojih prebivalcev vpela v industrijo, bi bila danes druga Amerika.
Odlična tema.
LP
Pa brez skrbi. Zgodovinske teme vse prečekiram. Kadar gem po Julijcih se velikokrat sprašujem, kako jim je hudiča uspelo izpeljati vso logistiko. In če bi Avstro-ogrska vso to iznajdljivost svojih prebivalcev vpela v industrijo, bi bila danes druga Amerika.
Odlična tema.
LP
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, sem tudi jaz mislil, da se bo več forumašev oglasilo, glede na to, da takšnih načrtov ne vidiš vsak dan.
Tudi na svetovnem spletu je število takšnih načrtov omejeno.
Sem pa pričakoval, da se bo oglasil kak strojnik s vprašanjem v katerem kurniku pa je regulator
Sem pa padel v OT. Bo treba čez vikend spet tramvaj malo "zalaufat"...
Pravzaprav je najbolje da kar takoj, sicer me zopet kam "odnese"..
Poglejmo si torej shemo napajanja novih prog do Viča in Šiške in povezavo s starim napajanjem starih prog kot si ga je zamislil Jugoslavensko Siemens dne 18.1.1928...
še povečava...
Mislim, da je napočil čas, da izvemo, kaj je nazadnje Jugoslavensko Siemens sploh dobavil
pozdrav
Darko
Tudi na svetovnem spletu je število takšnih načrtov omejeno.
Sem pa pričakoval, da se bo oglasil kak strojnik s vprašanjem v katerem kurniku pa je regulator
Sem pa padel v OT. Bo treba čez vikend spet tramvaj malo "zalaufat"...
Pravzaprav je najbolje da kar takoj, sicer me zopet kam "odnese"..
Poglejmo si torej shemo napajanja novih prog do Viča in Šiške in povezavo s starim napajanjem starih prog kot si ga je zamislil Jugoslavensko Siemens dne 18.1.1928...
še povečava...
Mislim, da je napočil čas, da izvemo, kaj je nazadnje Jugoslavensko Siemens sploh dobavil
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers