jurij napisal/-a:Na enem odseku proge že poteka reden tovorni promet.
Zelo zanimivo.
Interesnatno je da je to pravzaprav pomikanja meje minimalne širine tira na 127mm....
Namreč v Veliki Britaniji je postavljena širina tira 350mm kot administrativna meja, kjer se začne prava železnica. To pomeni da željeznica za iste in širše tirne širine od 350mm so pod nadzorom železniškem inspekcijskem ter se na ta način smatrajo kot prava železnica.
https://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_gauge_railway
https://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Heywood
Vendar že kar precej let (cca 40-50) v Angliji postoji želja da se tirna širina 7 1/4" (184mm) dokaže da lahko funkcionira kot prava železnica oziroma da na takšni vrtni železnici ne vozijo modeli ampak ozkotirna vozila prilagojena za to širino tira. Več o tem je tukaj:
http://forum.malezeljeznice.net/index.p ... nici.7923/
Torej to je princip da se vrtna železnica tretira kot ozkotirna oziroma nekakšen feldbahn in vozila na takšni železnici niso modeli ampok so namenski narjena za to širino.
Postoji tudi izraz The Narrower Gauge Railway ( OZKOTIRNEJŠA ŽELJEZNICA )
https://www.flickr.com/photos/trainsand ... 040443205/
Gorička železnica je zato nekaj posebnega.
Nestrpno pričakujem spomlad in da vidmo kakšna bo lokomotiva na Goriči železnici.