Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

železocestnik napisal/-a:jž 363 se je že sprijaznil, da načrtov od km 2.9 dalje ni več...
Ne, seveda nisem :D. Le kdo bi verjel da bo v enem dnevu toliko novih objav, načrtov... Z veseljem pričakujem novosti.
Ko spet ogledam načrte, pa ugotovim da je šentviška tramvajska proga v času gradnje (morda celo v času ukinitve?) pravzaprav bila medmestna (če sem dobro prebral, je Št. Vid imel lastnega župana?).
železocestnik napisal/-a:Je pa tudi res, da smo obravnavo teme o ljubljanskem tramvaju z leti pripeljali do točke, ko je postala izredno zanimiva.
Temo je začel STIB leta 2007, jaz sem se vključil v temo resno šele leta 2010.
Tak trud bi se moral splačat - še vedno upam na eno novo knjigo o LJ tramvaju! :thumbupl
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:179500

Pozdravljeni,

samo toliko, da ne izpade neresno v zvezi z načrti. Dne 30.12.2015 sem posnel 373 fotk v času od pol treh do štirih. Seveda to ni cel tisti neoštevilčeni fascikel, fotografiral pa sem na hitro tisto, kar se mi je zdelo pomembno, tako na hitro. Seveda sem fotografiral tudi kakšen dvojnik, ker so dokumenti pomešani, kakšen je celo v treh izvodih.
Šele sedaj doma počasi pregledujem fotografije. Kakšna fotografija je tudi slabe kvalitete, ker imam nastavitev vedno na avtomatsko, pa morda nima fotoaparat niti časa, da se avtomatsko nastavi na različne kvalitete papirja (eni so bleščeči, gladki), na belino papirja ali pa na zelo blede kopije.


Mi pa gremo sedaj z načrti naprej, remizo bomo obdelovali kasneje.

Danes si bomo ogledali cel kilometer proge...

od km 2.8 do km 3.1:

Slika


povečava:

Slika


Zanimivo, da tukaj še ni vrisana upravna zgradba ECŽ.



od km 3.1 do km 3.6: smo že v Dravljah

Slika


povečava:

Slika



od km 3.6 do km 4.0:

Slika


povečava:

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

V zgornjem levem vogalu prvega načrta je v cirilici natisnjeno "poništeno" (preklicano). Ali to kaj pomeni?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Če pogledaš naslovno stran teh načrtov na prejšnji strani, vidiš, daje uradnik "poništio" kolek v levem vogalu.
Ker pa je ta naslovna stran prilepljena na načrt, je prebodel kolek in s tem tudi spodnji list, ki pa je že začetek načrta.

Tega uničevanja kolekov niso imeli v slovenščini na banovini v Ljubljani. V Beogradu pa sploh ne.
Če bi ga imeli, bi pisalo "UNIČENO".

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:179600

Pozdravljeni,

za tiste, kine vedo točno, kje je stara zgradba tramvajske remize na Celovški, imamo na volje pogled iz višine...

Tramvajska remiza je ta zelena zgradba:

Slika
Foto: M. Prelc, Panoramio

Če pa pogledamo, kje je potekala tramvajska proga pri izgradnji proge, nasproti remize, pri hiši št 99:

Slika


Vidimo, da je bilo dovolj prostora med cesto in upravno zgradbo ter remizo, saj jih sploh niso vrisali.

Ko pa so širili Celovško, pa so itak podrli hišo št.99.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

železocestnik napisal/-a:za tiste, kine vedo točno, kje je stara zgradba tramvajske remize na Celovški, imamo na volje pogled iz višine...
...,v spodnjem desnem vogalu fotografije pa lahko opazimo med drevesi skrit psevdotramvaj. Št. 39, če se prav spomnim?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, res je.

Tisto "sr...e" so res zadnji čas umaknili ispred upravne zgradbe in si nehali delati sramoto.

Imajo pa ob remizi parkiran motorni voz in dve prikolici. V remizi ni prostora, pa so jih "ruknili" na plano. Sicer naj bi bili pokriti s polivinilom ali ceradami.

Vsi vemo, kaj to pomeni.

Seveda se jih pa noben direktor ne upa odpeljati na Jesenice :-$

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

Ena od prikolic naj bi bila tista obnovljena - št. 127, kajne?
V kakšnem stanju sta motorni voz in druga prikolica?
železocestnik napisal/-a:Seveda se jih pa noben direktor ne upa odpeljati na Jesenice
Ali niso vsa ta vozila na nek način muzejsko zaščitena?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ne vem, kako so ohranjena ta vozila na dvorišču.

Tudi če so muzejsko zaščitena, enkrat prerjavijo in potem komisija ugotovi, da jihni več možno obnoviti.

Tako kot muzejsko zaščitene zgradbe po Ljubljani in drugod po Sloveniji. Počakajo, da začne streha puščati, potem paitak gre vse v maloro. Če ne veš ali nočeš vedeti, da brez strehe ne moreš zaščititi objekta, te bi mogli zamenjati.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:180.000


Pozdravljeni,

tudi danes bomo zavlačevali in bomo obdelali zopet cel kilometer proge do Šentvida...

Od km 4.0 do km 4.4:

Slika

povečava:

Slika


od km 4. do km 4.8:

Slika


povečava:

Slika



od km 4.8 do km 5.2:

Slika


povečava:

Slika


Ostalo nam je manj kot kilometer proge...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:180300

Pozdravljeni,

mirno smo šli preko 180.000 ogledov.
Cilj 200.000 ogledov ni tako daleč :lol: :lol: :lol:

Slika




Danes zaključujemo objavo še zadnjih 700 m proge proti Šentvidu:

Od km 5.2 do km 5.7:

Slika


povečava:

Slika


...in še zadnji odsek proge do Šentvida od km 5.7 do km 5.9:

Slika


povečava:

Slika



Tako, prispeli smo na zadnjo postajo v Šentvidu, pri km 5.787 in do konca proge pri km 5.917.

Sedaj je pa na vrsti Igor s časopisnimi novicami, da vidimo, kako se je odvijala priprava za gradnjo in sama gradnja proge proti Šentvidu.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Točno pri Mrežarju konec štreke. :berr :D

Lp
Tomaž
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Ako boste "občudovalci" teme o tramvaju v Ljubljani sledili zapisom, boste ugotovili, da so prvotni načrt malce "oklestili". V prvi vrsti so ta glavni od železnice zaterjevali, da se tramvaj preveč približuje železniški postaji (konkurenca :lol: ). Sprva so postavili omejitev pri gostilni Cebav (modre barva), kasneje pa so malce omilili zadevo. Zatorej se je tramvajska proga zaustavila pri hiši št. 6 (Kremžar) (rdeča barva) , malce pred šolo (zelena barva). Za lažje razumevanje sem dodal "prirojeno" varianto načrta. Dodal sem še fotografijo, ki jo je Darko objavil (stran 73 te teme). Vidna sta gostilna in izogibališče. So pa tudi dejali, da ko se bodo dogovorili z železnico, odstranili hišo št. 6 ter pri šoli naredili ograjo, lahko progo podaljšajo.

Slika

Slika

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:180800

Pozdravljeni,

Igor nas je rešil iz zagate =D> =D>

Zavedati se moramo, da smo na spolzkem terenu.

Po eni strani sploh nimamo načrtov, potem pa najdemo osnutke, projekt proge, načrta izvedbe pa nimamo. Poleg tega nimamo niti kolavdacijskega zapisnika.

Pomagamo si lahko s kakšnimi drugimi zapiski ali časopisnimi vestičkami. Vsak detajl je "zlata vreden" pri razčiščevanju dejanskega stanja.

Sem na hitro malo pogledal po zapisnikih in zapiskih iz 25.8.1931. Še vedno govorijo o progi v Šiško od km 1+940 do 5+867 (torej 3.927 km dolgi progi).


Dne 10.5.1933 je situacija drugačna. Govori se o dovoljenju za progo od km 1.93 do km 5.56. To pa je "kilometraža", ki nam jo je Igor označil pri hiši št. 6 (pri Kremžar) z rdečo barvo.
Torej konec proge.

Izgleda, da bo potrebno pozorno brati zapisnike in iskati vestičke po časopisih še bolj pazljivo :idea:


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 14.01.2016, 1:16, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:180800

Pozdravljeni,

Situacija pri hiši št. 6 pa je izgledala takole...

Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori