Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
ExpressTrain
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 02.01.2015, 14:02

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ExpressTrain »

Regan 664 napisal/-a:
gorican napisal/-a:Izvedba del na projektu se bo začela takoj po uvedbi izvajalca v delo, predvidoma pa zaključila v drugi polovici leta 2018, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
Za gradnjo izvlečnega tira in remont obstoječega tira - skupaj torej cca 2,5 km bomo potrebovali dve leti. Sedaj pa si predstavljajte še 26 km novega tira v predorih in viaduktih. Koliko časa bomo pa to gradili?
Novi tir bo grajen s TBM. medtem ko tu bodo samo lopatke pele enkrat levo, enkrat desno. TBM ima odprti sistem, ki gradi 10x hitreje kot bager s svedrom.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

Napisal/-a preglednik

Se že ve "zagvišno", bo šel naprej paralelno ob obstoječem, ali pa jo bo zavil malo po svoje?
Izvlečni gre paralelno. V negotovi prihodnosti pa bo pri ENP Dekani zavil na levo, stran od obstoječe proge.
Napisal/-a ExpressTrain » 10.06.2016, 23:48:52

Novi tir bo grajen s TBM. medtem ko tu bodo samo lopatke pele enkrat levo, enkrat desno. TBM ima odprti sistem, ki gradi 10x hitreje kot bager s svedrom.
Glede na kraški teren bo TBM bolj malo opravil. Kaj pa če naleti na podzemno jamo? Bolj verjetno bodo tuneli grajeni klasično.

Lp
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trocken »

Ne vem kako se bo (bi) gradilo, vem pa, da je podzemlje izredno dobro raziskano in da dobro vedo, na kaj naj bi pri gradnji naleteli. Geologi ki so tam raziskovali so mi povedali, da so naredili izredno natančno geološko karto podzemlja na tistem območju, saj je bilo dela za kar nekaj let.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ne vem kako se bo (bi) gradilo, vem pa, da je podzemlje izredno dobro raziskano in da dobro vedo, na kaj naj bi pri gradnji naleteli. Geologi ki so tam raziskovali so mi povedali, da so naredili izredno natančno geološko karto podzemlja na tistem območju, saj je bilo dela za kar nekaj let.
Tako zelo dobro je raziskano, da so pri kopanju AC predora Črni Kal, kljub vsekakor dobri preiskanosti našli eno večjih slovenskih jam, pa predor so morali pokriti s streho, ker so prišli na dan..... Seveda so marsikaj preiskali, marsikaj so pa tudi spregledali in nikoli niso izključena presenečenja.

LPL
Čufarca
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 02.11.2009, 15:56

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Čufarca »

(Ko je že @Ljubitelj začel, bom dodal malo OFFa...)

V predoru Kastelec so našli 67 jam, od teh je bila največja neznana jama LC-S647, ki so jo našli v 2320 m dolgi levi cevi predora.

Več informacij:
https://www.geocaching.com/geocache/GC4 ... a52328d7c7
http://www.drc.si/Portals/1/Referati/T1-Knez.pdf
http://www.e-fotografija.com/forum/view ... =31&t=3371
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trocken »

Saj so jih tudi na trasi drugega tira našli, jim izmerili dimenzije, lego. In to veliko jam. Glede Ljubiteljevega odgovora bi navedel le dejstvo, da se je avtocestni program izvajal zelo na hitro in da tudi raziskave niso bile tako temeljite, kot so bile pri raziskavah drugega tira. Tu je bilo časa dovolj, poskusnih vrtin veliko več in dokumentacija (PZI, PGD... ) se meri v metrih.
fsoba
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 21.03.2013, 15:38

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a fsoba »

ko bo (če bo) zgrajen drugi tir, bo vožnja tovornih vlakov potekala samo iz smeri Kopra proti Divači. Torej po obstoječem tiru v obratni smeri. Torej dobimo za 1,3 mrd eur le polovično rešitev??
edina logika je, da se zgradita dva tira, vsak za svojo smer!!
kako je z štromom na sedanji progi? zakaj ne morejo izkoristiti ABP-ja? lahko bi vlaki vozili na 10 minut, ne pa da na 16 minut. Zakaj štroma ne pripeljejo do lokomotiv?? A kdo ve?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

ko bo (če bo) zgrajen drugi tir, bo vožnja tovornih vlakov potekala samo iz smeri Kopra proti Divači. Torej po obstoječem tiru v obratni smeri. Torej dobimo za 1,3 mrd eur le polovično rešitev??
edina logika je, da se zgradita dva tira, vsak za svojo smer!!
kako je z štromom na sedanji progi? zakaj ne morejo izkoristiti ABP-ja? lahko bi vlaki vozili na 10 minut, ne pa da na 16 minut. Zakaj štroma ne pripeljejo do lokomotiv?? A kdo ve?
Spet eden zelen, pa preveč pameten.

Štroma se ne da pripeljat do lokomotiv, preprosto se ga ne da naložiit na prikolico in pripeljat.

Vlaki vozijo na 16 minut (pa saj to je super, če je res, teoretično bi to bilo preko 80 (=1440min/16min/vlak) vlakov v isto smer dnevo, ker preprosto napajalno omrežje ne prenese večjih obremenitev. Ne pozabi v klanec vlečeta/porivata vlak dve lokomotivi z skupno instalirano močjo okoli 12 MW, med brati nekoliko manj kot je moč hidroelektrarne na Savi ali Soči, oziroma teče po voznem vodu 4000 A. Napajalne postaje so na tem odseku moči reda 10 MW in ni možnosti vožnje vlakov v manjšem razmiku.
Zakaj je napajanje tako omejeno si preberi na straneh tega foruma.

Ali je nov tir polovična rešitev je stvar debate. Mnogim se zdi še ta rešitev nepotrebna in si želijo zaprtje ali vsaj neperspektivno stagniranjeLuke ob obstoječem tiru.

LPL
fsoba
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 21.03.2013, 15:38

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a fsoba »

@Ljubitelj:
prosim pojasni, zakaj ne moremo dograditi sistema VM tako, da bi lahko vlaki ne glede na maso vozili na 10 minut? APB omogoča vožnjo vsaj na 7 minut. Kakšne so omejitve in kakšni ukrepi bi bili potrebni, da bi bilo to mogoče?
Stvar debate, da je drugi tir le polovična rešitev, je res lahko, a malo prepozno, vsaj po mojem mnenju. Kdo je ukinil dva tira oz. spremenil projektne rešitve?
Stvar je v tem, da je stroka zlorabljena s strani politike (vseh barv in vrst), hkrati pa se stroka za drobtinice prodaja lastnikom in zagovarja zgrešene rešitve, ki ne vodijo nikamor. Samo poglej, kakšne projekte načrtujemo in za kakšen denar. Npr. Pragersko-Hodoš, Zidani most-Celje, vozlišče Pragersko, itd. Med Borovnico in Logatcem ni dovolj električne energije, itd.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Kakor jaz vem...
Je problem na koprčanki zaradi neustreznega načina napajanja. Že sedaj pri 3kV je napajalna postaja na vsaki postaji (oz. Hrastovje jo dobi kmalu). Večje gostote proprosto ni mogoče oz. zelo težko mogoče dosežti. Mogoče je za preostanek slovenije 3KV napajanje zadovoljivo. Samo na koprčanki je gostota napajalnih postaj že smešna.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

.....Samo poglej, kakšne projekte načrtujemo in za kakšen denar. Npr. Pragersko-Hodoš, Zidani most-Celje, vozlišče Pragersko, itd. Med Borovnico in Logatcem ni dovolj električne energije, itd.
In kaj je narobe z nadgradnjo proge Pr-Hodoš? Daj prosim razsvetli me. Isto velja za načrtovane nadgradnje na relaciji ZM-Celje, vozlišče Pragersko, in očevidno smatraš še kar nekaj projektov za potratne. Kakšni so pa po tvoje nepotratni?

Med Borovnico in Logatcem res ni dovolj elektrike, če pa kot zunanji opazovalec kaj vem se dela na dodatni napajalni postaji v Borovnici ali na Verdu. Razdalja med Vičom in Logatcem je definitivno predolga, kaj hočemo, včasih so bili mopedi močne mašine.

LPL
fsoba
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 21.03.2013, 15:38

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a fsoba »

Ljubitelj,

midva nisva na nasprotnih straneh, samo dejstva so pomembna: nisem rekel, da naštetih projektov ne rabimo, temveč da so ukrepi znotraj projekta neracionalni in posledično zelo dragi. Samo postajo Pragersko poglej. Kaj je problem, kaj je ukrep in koliko ukrep stane v evrih. Rešitev je v tem, da odpravimo dejanske probleme, ne pa da zidamo spomenike in se bojimo nekih lobijev itd.

Bolje ENP na vsaki postaji, kot pa da vlaki ne morejo prepeljati tovora. Če bi 1 mio ton tovora prepeljali preko Kopra do osrednje Evrope, namesto preko Rotterdama, bi vsi skupaj prihranili veliko, več kot 10 mio eur.
Železnico je treba uredit, tako infrastrukturo kot eksploatacijo (tovorni, potniški promet). Samo način, postopki in projekti morajo izvirati iz stroke, ne pa iz širšega družbenega okolja.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

fsoba napisal/-a:@Ljubitelj:
prosim pojasni, zakaj ne moremo dograditi sistema VM tako...
Stvar debate, da je drugi tir le polovična rešitev, je res lahko, a malo prepozno, vsaj po mojem mnenju. Kdo je ukinil dva tira oz. spremenil projektne rešitve? Samo poglej, kakšne projekte načrtujemo in za kakšen denar. Npr. Pragersko-Hodoš, Zidani most-Celje, vozlišče Pragersko, itd. Med Borovnico in Logatcem ni dovolj električne energije, itd.
Dograditi sistem? @Cokla je par mesecev dejal: Napajanje je top...še previsoko za Brižite[i/]. Debata je potem brezpredmetna in tvoje dograjevanje je stran vržen denar. Edina rešitev je 25 kV. Ampak, čez noč to ne gre. Ti lahko povem iz izkušenj. Samo sprememba napetosti na istem daljnovodu, rabiš ogromno prilog, papirjev... Skratka čas je tisti.

Kar pa se tiče, dveh novih tirov. Ja kje boš pa dobil denar? Že za edinega novega ni denarja in se "muti" kako ga najti. Pa še vse je pogojeno s pretovorom iz luke.

In kakšni projekti so to? Ja takšni, da bo proga končno dosegla evropski standard.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

midva nisva na nasprotnih straneh, samo dejstva so pomembna: nisem rekel, da naštetih projektov ne rabimo, temveč da so ukrepi znotraj projekta neracionalni in posledično zelo dragi. Samo postajo Pragersko poglej. Kaj je problem, kaj je ukrep in koliko ukrep stane v evrih. Rešitev je v tem, da odpravimo dejanske probleme, ne pa da zidamo spomenike in se bojimo nekih lobijev itd.
Vidim, da si strokovnjak za projektiranje železnic. Me prav veseli, ker sem bil do sedaj mnenja, da je na naših tleh to dokaj pozabljena tehnična veščina. Sam sem totalni amater, toda kakor pravi moj predhodnik, čas je, da se ujamejo minimalni evropski standardi za koridorske proge, to je 22,5 t/os (sam sem že 1001x na tem forumu napisal, da je to polovičarstvo) in po možnosti doseže neka spodobna hitrost za običajne železnice ob elektrifikaciji. Način napajanja pa ni nikjer predpisan, obstajajo 4 sistemi, od tega so trije bolj ali manj zgodovinsko pogojeni. In glede na to, da prog za visoke hitrosti skorajda verjetno v RS ne bomo imeli, bomo pač z 3 kVDC nekako shajali.
Bolje ENP na vsaki postaji, kot pa da vlaki ne morejo prepeljati tovora. Če bi 1 mio ton tovora prepeljali preko Kopra do osrednje Evrope, namesto preko Rotterdama, bi vsi skupaj prihranili veliko, več kot 10 mio eur.
Železnico je treba uredit, tako infrastrukturo kot eksploatacijo (tovorni, potniški promet). Samo način, postopki in projekti morajo izvirati iz stroke, ne pa iz širšega družbenega okolja.
Prvič slišim, da načrte nadgradenj dela širše družbeno okolje in ne neka stroka. Zanimivo stališče od strokovnjaka za projektiranje prog. 1M ton dodatnega tovora iz Kp letno ne bi smel biti problem, se bojim da je že trenutna rast tega reda. Da bi pa mi kaj prihranili, če bi prepeljali tovor v srednjo Evropo iz Kopra namesto Rotterdama mi ni jasno. Mi bi kvečjemu kaj zaslužili, neposredno prevozniki in posredno davkoplačevalci preko dodatnih davkov. Seveda bi pa bili transportni strošpki nekoliko nižji, toda to je stvar špediterja in lastnika tovora.
Na vsak način ima pa 1-tirna proga omejitve in te bodo slej ko prej dosežene, pa če napajamo lokomotive direktno iz 110 kV omrežja. Edina rešitev je tako dodatni tir, toda ti jamraš nad potratnostjo nadgradenj, pomislite, urediti hočejo celo vozlišče Pragersko, torej sklepam, da se zavzemaš za bosansko širiio prog, 760 mm. Tako je namreč AO šparala v Bosni, gradili so izključno ozkotirnice.

LPL
fsoba
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 21.03.2013, 15:38

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a fsoba »

Ljubitelj,

sva že razrešila stališča. Le glede potratnosti projektov žal ne. Če izpolnimo potrebe TEN-T uredbe, to ne pomeni "ozkotirno" progo. Veliko stvari je v DPNje obešeno, ki jih nihče ne rabi, zraven pa še napihnjeno do konca.

Skozi Pragersko ima danes železnica dobre elemente. Problem so posamezni radiji in "košaraste" krivine. Nadvišanj tira praktično ni, le na 200 m. Radiji v povprečju nad 2700 m. Rešitev po DPN pa prinaša spremembe: nadvišanje tira in radije 1600 m, kar zahteva zamik osi tirov itd. Zakaj je krivinska kretnica z ustreznimi elementi in brez nadvišanja lahko problem, da se ne sme vgrajevati na glavne prevozne tire???
Obstoječa proga ima v območju obdelave preko 20 km tirov. Če na vsak tir postavimo osebne avtomobile dolžine po 5 m en za drugim, to pomeni 4.000 osebnih vozil po 20.000 eur ... znese kar nekaj milijonov. Projekt bo "požrl" 4.000 novih osebnih vozil. Učinek??

PS: S tem zaključujem debato, če ima kdo željo, lahko preko zasebnih sporočil. Hvala.
Odgovori