Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a dare20 »

draganm napisal/-a:A se eni trudijo al ne morejo razumet,vlaki dvojniki LAHKO vozijo v razmiku 12 minut glede na napetost ,ti si pa kar ugotovil da ne rabimo drugega tira...pa še tako lepo ti je Igor72 napisal ,da vozijo vlaki tudi v Koper.Ne vem kje ti Dare20 preverjaš stvari....ne piši pa da drugi objavljajo neresnične podatke....lp
POglej kaj si napisal in potem meni nekaj očitaš. Ponovno preberi kaj si napisal in prosim ne zavajaj javnosti. Z takšno matematiko, kot si jo prikazal je res fiktivno možno voziti na 12 minut. Očitno nekaj ne razumeš, da fiktivne verzije nemore biti. Če gledaš poročila iz dveh strani hkrati vidiš, da se ne potrebuje drugi tir in ponovno je matematično iz tvoje navedbe razvidno to. Zato res ne vem ali se delamo norca ali res nekdo nekaj ne razume, da je eno fiktivna vožnja drugo pa je dejansko stanje, katero pa negira tvoje pisanje.

Že vidim, da se drugega tira ne potrebuje in so poročila sfrizirana. Ko boš to razumel se javi ti bom z veseljem natančno pojasnil.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Meni se zdi takšna polemika brezpredmetna, vlaki iz Kopra in obratno lahko vozijo tudi na 5 minut, a na koncu koncev se zadeva ustavi od Divače naprej, saj od tam pač zaradi kapacitete proge ter drugih tehničnih zadržkov ne gre drugače kot gre. Če bi na celotno trasi lahko vzpostavili enovite razmere bi se kaj dalo urediti drugače, a temu žal ni tako in pri nas še dolgo ne bo, če sploh kdaj bo. Saj veste, kje živimo a ne?
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pri vsej tej debati mi ni jasno nič drugega, kot da lahko vozita 2 (po neki drugi navedbi 4) dvojniki v razmiku 12 ali 16 minut. To je začetni podatek za izračun kapacitete, vlaki vozijo namreč tudi v nasprotni smeri (kakšen sicer manj) toda po Rodiku napajanje ni več omejevalni dejavnik. Točnega podatka ni navedel nihče. Iz preprostih formul iz kakšne diplomske naloge višje ali visokošolskega študija na recimo BB Kranj se lahko izračuna teoretična prepustnost. Pri tem močno pomaga vožnja v snopih, ki pa so pogojeni s tirnimi kapaciteta začetnih, končnih in vmesnih postaj/izogibališč kritičnega odseka. Z ne preveč matematike se tako dobi optimalni razpored vlakov glede na vhodne podatke. Toda pozor, to je teoretična prepustnost, v praksi pa se ji lahko samo bolj ali manj približujemo, odvisno od motenj, kot so neuravnoteženost prometa v smereh, dnevno in sezonsko nihanje frekvence vlakov vse do rednih in izrednih vzdrževanj in nebodiga treba izrednih dogodkov.
Govoriti, da je drugi tir nepotreben, ker je (teoretična) prepustnostIn prvega dovoljšna, je neumnost brez primere, vredna slovenskih politikov in gospodarstvenikov. Vsaka večja motnja namreč povzroči zastoj, ki se širi po omrežju.... Lep primer je bil ob remontu. Verjamem, da so po remontu speljali ne vem koliko vlakov iz Luke, toda v njo niso prihajali vagoni, in spet je bil špetir. Edina stvar, ki zagotovi redunanco v delovanju prevoza je še en tir in največja redunanca se doseže z ločenim tirom, kar je sicer najdražja rešitev.
In naloga države je, poleg skrbi za ugodno gospodarsko okolje tudi ta, da skrbi za ustrezno infrastrukturo in ne da se vtika v poslovanje gospodarskih subjektov.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Vsaj trasa in tuneli naj bi bili prilagojeni za kasnejšo dograditev drugega tira. Odpadli bi servisni tuneli, investicija na bi bila toliko dražja. Pa še staro progo bi potem lahko ukinili.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a:Pa še staro progo bi potem lahko ukinili.
Teoretično ja, praktično pa s takimi izjavami ne hodi v Istro (našo in sosednjo). Za obratovanje proge Pula - Divača se potrebuje vsaj "originalni" odsek Koprčanke od Divače do Prešnice (od oka približno 1/3 cele Koprčanke), prav tako bi se obstoječi tir nujno rabil za lokalne potniške vlake.

Pri lokalnih potniških vlakih me pravzaprav zanima naslednje: koliko je bilo pred žledom potnikov, ki so potovali s postajališč Črnotiče in Hrastovlje? Sedaj menda ni nobenega (avtobusi ne vozijo tam mimo) ... Ostale postaje in postajališča bi teoretično lahko pokrivali iz Divaške strani z vlaki proti Rakitovcu, bi pa bilo potovanje recimo iz Prešnice proti Kopru precej sitno. No, sicer je pa tudi potovanje iz Podgorja v Koper precej sitno, v Kozini se na prestop čaka vsaj pol ure :wink:
LP, Metod
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Ljubitelj napisal/-a:Pri vsej tej debati mi ni jasno nič drugega, kot da lahko vozita 2 (po neki drugi navedbi 4) dvojniki v razmiku 12 ali 16 minut. To je začetni podatek za izračun kapacitete, vlaki vozijo namreč tudi v nasprotni smeri (kakšen sicer manj) toda po Rodiku napajanje ni več omejevalni dejavnik. Točnega podatka ni navedel nihče. Iz preprostih formul iz kakšne diplomske naloge višje ali visokošolskega študija na recimo BB Kranj se lahko izračuna teoretična prepustnost. Pri tem močno pomaga vožnja v snopih, ki pa so pogojeni s tirnimi kapaciteta začetnih, končnih in vmesnih postaj/izogibališč kritičnega odseka. Z ne preveč matematike se tako dobi optimalni razpored vlakov glede na vhodne podatke. Toda pozor, to je teoretična prepustnost, v praksi pa se ji lahko samo bolj ali manj približujemo, odvisno od motenj, kot so neuravnoteženost prometa v smereh, dnevno in sezonsko nihanje frekvence vlakov vse do rednih in izrednih vzdrževanj in nebodiga treba izrednih dogodkov.
Govoriti, da je drugi tir nepotreben, ker je (teoretična) prepustnostIn prvega dovoljšna, je neumnost brez primere, vredna slovenskih politikov in gospodarstvenikov. Vsaka večja motnja namreč povzroči zastoj, ki se širi po omrežju.... Lep primer je bil ob remontu. Verjamem, da so po remontu speljali ne vem koliko vlakov iz Luke, toda v njo niso prihajali vagoni, in spet je bil špetir. Edina stvar, ki zagotovi redunanco v delovanju prevoza je še en tir in največja redunanca se doseže z ločenim tirom, kar je sicer najdražja rešitev.
In naloga države je, poleg skrbi za ugodno gospodarsko okolje tudi ta, da skrbi za ustrezno infrastrukturo in ne da se vtika v poslovanje gospodarskih subjektov.
Ja teorija je res fajn, sploh če kaj rata. Je pa na Koprčanki seveda sočasna vožnja dveh nasproti si vozečih vlakov energetsko vzdržna, če se tisti, ki vozi dol proti KP gre drčo (bremza) in z generatorjem brezplačno dodatno napaja omrežje. :wink: Vidiš vse se da. :D
Simpl je tanartabul.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 419
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a urban120 »

mkx napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Pa še staro progo bi potem lahko ukinili.
Teoretično ja, praktično pa s takimi izjavami ne hodi v Istro (našo in sosednjo). Za obratovanje proge Pula - Divača se potrebuje vsaj "originalni" odsek Koprčanke od Divače do Prešnice (od oka približno 1/3 cele Koprčanke), prav tako bi se obstoječi tir nujno rabil za lokalne potniške vlake.

Pri lokalnih potniških vlakih me pravzaprav zanima naslednje: koliko je bilo pred žledom potnikov, ki so potovali s postajališč Črnotiče in Hrastovlje? Sedaj menda ni nobenega (avtobusi ne vozijo tam mimo) ... Ostale postaje in postajališča bi teoretično lahko pokrivali iz Divaške strani z vlaki proti Rakitovcu, bi pa bilo potovanje recimo iz Prešnice proti Kopru precej sitno. No, sicer je pa tudi potovanje iz Podgorja v Koper precej sitno, v Kozini se na prestop čaka vsaj pol ure :wink:
Iz postaje Črnotiče sva se, za vikend v obdobju od 2005 do 2010, vozila dva potnika iz LJ v Črnotiče in ista dva sva se vozila tudi nazaj. To sva bila jaz in moja babica. :mrgreen:
Po tem sva še midva čedalje manj vozila s vlakom, ker so UKINILI VSE VLAKE IZ LJ V ČRNOTIČE. Po tem sva se vozila s avtobusom tja in nazaj z vlakom. Zadnja leta, ko grem tja sam pa se vozim prevozi.org in sem za 5€ v eni uri tam.

Če so podobne razmere tudi na postajah Hrastovlje in Prešnica lahko sklepam, da lokalnih potnikov na Koprčanki NI. Na edinem vlaku, ki se je vstavil v vasi pa so ponavadi bili samo študentje, ki so vozili iz Kopra v Ljubljano.
senitel
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 146
Pridružen: 02.08.2013, 13:15

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a senitel »

preglednik napisal/-a:Vsaj trasa in tuneli naj bi bili prilagojeni za kasnejšo dograditev drugega tira. Odpadli bi servisni tuneli, investicija na bi bila toliko dražja. Pa še staro progo bi potem lahko ukinili.
Vir za tole? Ker kolikor jaz vem to ni res.. mišljeno je enotirni tunel + servisni tuneli(manjših dimenzij), žal.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Samo moje mišljenje kako bi moralo biti. Nobenega vira.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a:Vsaj trasa in tuneli naj bi bili prilagojeni za kasnejšo dograditev drugega tira. Odpadli bi servisni tuneli, investicija na bi bila toliko dražja.
Glede na to, da bo [*] večina trase v predorih ali po viaduktih, bi najbrž z izgradnjo teh objektov za dvotirno progo opravili že vsaj 95% celotne investicije za dvotirno progo ... in bi bilo potem smiselno vso stvar že takoj kot dvotirno tudi dokončati.

[*] Zanalašč sem napisal "bo" in ne "naj bi bilo" ... ker pač verjamem v izvrševanje strategij :wink:
LP, Metod
ExpressTrain
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 02.01.2015, 14:02

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ExpressTrain »

Če bo kdaj 2 tirna, potem zna biti kot Gotthard. Dva predora in en servisni.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ni nujno, na Pontebani so vsi tuneli enocevni.
preglednik
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ali kdo pozna predpise za gradnjo novih prog v predorih/tunelih v EU?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Po moje je razlika pri normalnih progah do 200 km/h (Pontebana), ali pa pri hitrih progah (>200 km/h). V Koper se bo gradila proga do 160 km/h, tuneli pa tudi niso ekstremnih dolžin.
preglednik
senitel
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 146
Pridružen: 02.08.2013, 13:15

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a senitel »

železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,

ali kdo pozna predpise za gradnjo novih prog v predorih/tunelih v EU?

pozdrav
Darko
Enlink. Predpisi so podobni tem za cestne predore. Če bi drugi tir delali za 2 tira bi šla cena gor za cca. 1/4 cene trenutnega obsega (1 tira + servisne cevi). Verjetno lihk razlika, ki je šla v zadnjih parih letih v obstoječo progo.
Odgovori