Da zaključimo debato o tem, kaj je potrebno za hitrosti med 160 km/h in 200 km/h samo to:
Pred 60 leti so Francozi imeli kar nekaj (118 km) ”navadnih” prog za hitrosti med 160 in 200 km/h z običajno blokovno signalizacijo razmika 1500m ali več. Do leta 1985 (LGV Paris-Lyon leta 1981) so planirali 1900 km prog s hitrostmi 160-200 km/h in obstoječim signalnim sistemom (nekabinski). Vir:J. Meunier
”On the Fast Track, French Railway Modernization and the Origins of TGV from 1944-1983”, stran 93.
Razlog zakaj so pa Nemci, naš nepotreben pravzor v vsem, omejili svoj signalni sistem PZB na 160 km/h je premajhen razmik med bloki, vlak s hitrostjo 200 km/h in uporabo elektromagnetne zavore s pojemkom 1 m/s2 ne ustavi prej kot na 1543 m. Zato so pač poiskali neko rešitev, ki vidi v sosednji blok, in zako je nastal LBZ sistem, prvič predstavljen leta 1965 na sejmu Transporta v Műnchnu. Sistem je nato prihajal v uporabo v 80-letih. Vir:
https://en.wikipedia.org/wiki/Punktf%C3 ... influssung,
https://en.wikipedia.org/wiki/Linienzugbeeinflussung.
Da pa sistem PZB ni nujno omejen na 160 km/h pričajo podatki iz Španije, kjer je hitrost omejena na 200 km/h
”
Linienzugbeeinflussung (or LZB) is a cab signalling and train protection system used on selected German and Austrian railway lines as well as the AVE in Spain. In Germany, the system is mandatory on all lines where trains exceed speeds of 160 km/h (99 mph) (200 km/h or 120 mph in Spain)”, vir prej navedena stran o LBZ.
Torej vidimo, da načelno PZB sistem lahko obratuje z 200 km/h, saj so na novo obnovljenih progah večji razmiki med prostorskimi signali. In vsem porabnikom PZB sistema polagam na srce, uporaba nekega sistema, še ne pomeni razumeti bistvo njegovih lastnosti. Sistem je omejen na 160 km/h izključno zaradi lastnosti infrastrukture (1000 m odseki, krajši od zavorne razdalje) in ne zato, ker je to nek ”standard”, ki ga sicer nihče ni navedel. Navajanje nekih obskurnih spletnih strani je pa sploh mešanje megle, še bolj navajanje trditev, da strjevodja nima časa videti signala in ukrepati. Med 160 km/h in 200 km/h s stališča strojevodje in opazovanja signalov ni neke posebne razlike. Pri srednji hitrosti 180 km/h vlak prepotuje 50 m/s in prava figa je ali je to 45 ali 55 m, dokler je minimalna zavorna razdalja 1543 m.
LP in konec debate L