Mogoče bi naredili kompromis, ko bi se uradni vozni redi spreminjali enako kot zdaj, na spletni strani pa bi bili začasni vozni redi z upoštevanimi počasnimi vožnjami, nadomestnimi garniturami in vsem ostalim. Da ko nek povprečni potnik planira svojo pot, ve kdaj bo prišel na cilj, razen če se zgodi nekaj nepredvidenega. Ne pa tako kot sedaj, ko vsi železničarji vedo koliko zamude bo imel določen vlak, na spletni strani pa lepo piše popolnoma nerealen vozni red.
Saj nismo v Nemčiji, kjer pogled na Zugbegleiter odkrije variacije na voznem redu vsled obvozov in ostalih motenj zaradi planiranih del na dan natančno. Problem je s tiskanimi etc na postaji. Sam sem imel lani neprijetno izkušnjo pri vračanju iz Nemčije. Iz Leipziga smo prispeli v Munchen do minute natančno, toda kaj ko je ta vozni red veljal le tisti dan in smo prišli v MU 30 minut kasneje kot normalno. Seveda je šla povezava v maloro, sicer je sprevodnik prijazno povprašal kaj bo z najino zvezo. Toda nisem hotel komplicirat, sem pač počakal na naslenji vlak proti Ljubljani. K sreči samo 2 uri, me je usoda že poučila, da je potrebno imeti rezervne variante, zlasti v primeru kratkega prestopnega časa. (se bom pohvalil, najkrajši planirani prestopni čas 1 minuta na Češkem ni delal nobenega problema, kljub zamenjavi perona). Podobno imajo urejeno tudi Avstrijci, v primeru planiranega nadomestnega prevoza so pač vozni redi ustrezno prirejeni, iz Beljaka so vlaki recimo odpeljali prej, in v Salzburgu smo bili po voznem redu.
Je pa stvar vseeno neudobna, o čemer priča moj dogodek iz Nemčije. Zlasti svobodni popotniki se usedejo na vlak na dan, ki jim pač ustreza in mislim, da se nobenemu ne da preverjat, kako pa vozi vlak prav tisti dan. Se okvirno pozanima že na začetku potovanja, kako se bo vrnil.
Toda, kot sem napisal, nismo v Nemčiji ali Avstriji in šele letos se je v voznem redu Potniškega prometa SŽprvič pojavilo, da namesto ICS vozijo IC z ustreznimi voznimi časi.
LPL