Konec parne vleke na Slovenskem
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljeni,
na forumu je kar nekaj prispevkov o zaključku parne vleke na Slovenskem.
Parno vleko na Slovenskem je obdelal Verij Švajgar (1893-1980). Rokopis je bil zaključen leta 1979, v avtorjevem 87. letu.
Verjetno so popravke in morda tudi napake dodali tudi uredniki izdaje knjige Parna vleka na Slovenskem, Ljubljana 1984. Kje je ohranjen rokopis ne vem.
Pogledali si bomo v knjigi samo del, ki obravnava konec parne vleke v Sloveniji.
Katere lokomotive so preživele do konca
V knjigi si bomo pogledali tabelo, ki prikazuje upad števila lokomotiv po letih...
Švajgarjev podpis pod tabelo:
Vidimo, da je bilo parnih lokomotiv leta:
1975: 49
1978: 4
Na razpolago imamo dokument, ki prikazuje stanje sredi leta 1977:
povečava...
Ta dokument je osnova za zbiranje gradiva, fotografij itd. Dokument je v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani. Na žalost sedaj ne morem povedati v kateri škatlji, ker so mi bili zapisi že pred leti odtujeni (= ukradeni).
Na forumu je precej fotografij "zadnjih voženj" in prvih voženj muzejskega vlaka.
Jaz po forumu nimam časa brskati.
Če se komu da, naj doda tukaj kratek povzetek katerekoli teme s foruma in fotko, če pa se mu ne da, pa vsaj link do teme, ki obravnava lokomotive, ki so doživele konec parne vleke na Slovenskem.
Seveda pa je tu tudi mesto za novosti.
Namen teme je, da bi imeli vse podatke na kupu.
pozdrav
Darko
na forumu je kar nekaj prispevkov o zaključku parne vleke na Slovenskem.
Parno vleko na Slovenskem je obdelal Verij Švajgar (1893-1980). Rokopis je bil zaključen leta 1979, v avtorjevem 87. letu.
Verjetno so popravke in morda tudi napake dodali tudi uredniki izdaje knjige Parna vleka na Slovenskem, Ljubljana 1984. Kje je ohranjen rokopis ne vem.
Pogledali si bomo v knjigi samo del, ki obravnava konec parne vleke v Sloveniji.
Katere lokomotive so preživele do konca
V knjigi si bomo pogledali tabelo, ki prikazuje upad števila lokomotiv po letih...
Švajgarjev podpis pod tabelo:
Vidimo, da je bilo parnih lokomotiv leta:
1975: 49
1978: 4
Na razpolago imamo dokument, ki prikazuje stanje sredi leta 1977:
povečava...
Ta dokument je osnova za zbiranje gradiva, fotografij itd. Dokument je v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani. Na žalost sedaj ne morem povedati v kateri škatlji, ker so mi bili zapisi že pred leti odtujeni (= ukradeni).
Na forumu je precej fotografij "zadnjih voženj" in prvih voženj muzejskega vlaka.
Jaz po forumu nimam časa brskati.
Če se komu da, naj doda tukaj kratek povzetek katerekoli teme s foruma in fotko, če pa se mu ne da, pa vsaj link do teme, ki obravnava lokomotive, ki so doživele konec parne vleke na Slovenskem.
Seveda pa je tu tudi mesto za novosti.
Namen teme je, da bi imeli vse podatke na kupu.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljeni,
iz zgornjega dokumenta ne izvemo JŽ oznak posameznih lokomotiv.
Edini seznam, ki je dosegljiv na spletu, je Pospichalova statistika za jugoslovanske lokomotive.
link: http://pospichal.net/lokstatistik/yu.htm
Vendar si tudi z njo ne moremo pomagati, saj nima podatka, kdaj je bila katera lokomotiva izločena iz prometa oziroma uničena.
Edino kar izvemo so nekateri podatki (koliko jih je bilo posamezni lokomotiv v seriji in kje so eksponati, za nekatere pa tudi, kje so "služile").
Pri seriji 06 piše da so bile označene od JDŽ 06-001 do JDŽ 06-030.
JŽ 06-013: razstavljena v MB, sedaj Muzej Augsburg
JŽ 06 - 016: Muzej Ljubljana - eksponat v Mostah
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od 12.9.2014 do ?
Pri seriji JDŽ 18 piše, da so bile označene od JDŽ 18 - 001 do JDŽ 18 - 005.
JŽ 18 -005: muzejski eksponat v Dravogradu
Pri seriji JDŽ 25 piše, da so bile označene od JDŽ 25 - 001 do JDŽ 25-035:
JŽ 25-002: muzejski eksponat Celje
JŽ 25-005: Muzej Ljubljana
JŽ 25- 018: muzejski eksponat Črnomelj
JŽ 25- 019: muzejski eksponat NM
JŽ 25 -022: muzejski eksponat Trst
JŽ 25-035: vozna ?
Pri seriji JDŽ 33 piše, da so bile označene od JDŽ 33-001 do JDŽ 33-505:
JŽ 33-037: Ljubljana-vozna?
JŽ 33-053: MB
JŽ 33-062 LJ
JŽ 33-107: Trst eksponat?
JŽ 33-110 NG muzejski eksponat
JŽ 33 -189 NG
JŽ 33-253: LJ muzej
JŽ 33-339: LJ
Sem samo prepisal podatke iz Pospichalove statistike.
Ali lahko kdo preveri, kaj še drži
pozdrav
Darko
iz zgornjega dokumenta ne izvemo JŽ oznak posameznih lokomotiv.
Edini seznam, ki je dosegljiv na spletu, je Pospichalova statistika za jugoslovanske lokomotive.
link: http://pospichal.net/lokstatistik/yu.htm
Vendar si tudi z njo ne moremo pomagati, saj nima podatka, kdaj je bila katera lokomotiva izločena iz prometa oziroma uničena.
Edino kar izvemo so nekateri podatki (koliko jih je bilo posamezni lokomotiv v seriji in kje so eksponati, za nekatere pa tudi, kje so "služile").
Pri seriji 06 piše da so bile označene od JDŽ 06-001 do JDŽ 06-030.
JŽ 06-013: razstavljena v MB, sedaj Muzej Augsburg
JŽ 06 - 016: Muzej Ljubljana - eksponat v Mostah
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od 12.9.2014 do ?
Pri seriji JDŽ 18 piše, da so bile označene od JDŽ 18 - 001 do JDŽ 18 - 005.
JŽ 18 -005: muzejski eksponat v Dravogradu
Pri seriji JDŽ 25 piše, da so bile označene od JDŽ 25 - 001 do JDŽ 25-035:
JŽ 25-002: muzejski eksponat Celje
JŽ 25-005: Muzej Ljubljana
JŽ 25- 018: muzejski eksponat Črnomelj
JŽ 25- 019: muzejski eksponat NM
JŽ 25 -022: muzejski eksponat Trst
JŽ 25-035: vozna ?
Pri seriji JDŽ 33 piše, da so bile označene od JDŽ 33-001 do JDŽ 33-505:
JŽ 33-037: Ljubljana-vozna?
JŽ 33-053: MB
JŽ 33-062 LJ
JŽ 33-107: Trst eksponat?
JŽ 33-110 NG muzejski eksponat
JŽ 33 -189 NG
JŽ 33-253: LJ muzej
JŽ 33-339: LJ
Sem samo prepisal podatke iz Pospichalove statistike.
Ali lahko kdo preveri, kaj še drži
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
K zapisom @ŽC dodal nekaj dopolnitev o trenutnem stanju, ki so označene z rdečo barvo. Vsekakor prosim še ostale forumaše, da seznam natančno pregledajo in me seveda popravijo pri morebitnih napakah.
JŽ 06-013: razstavljena v MB, sedaj Muzej Augsburg Drži, še vedno se nahaja v Bahnpark Augsburg.
JŽ 06 - 016: Muzej Ljubljana - eksponat v Mostah Stoji v Železniškem muzeju Sloveskih železnic v Ljubljani in služi kot vir rezervnih delov za 06-018.
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od 12.9.2014 do ? V sezoni 2016 odpeljala kar nekaj muzejski voženj, kakšni so načrti za 2017, ne bi vedel.
JŽ 18 -005: muzejski eksponat v Dravogradu Drži, lokomotiva nedavno obnovljena.
JŽ 25-002: muzejski eksponat Celje Drži.
JŽ 25-005: Muzej Ljubljana Drži.
JŽ 25- 018: muzejski eksponat Črnomelj Drži.
JŽ 25- 019: muzejski eksponat NM Drži.
JŽ 25 -022: muzejski eksponat Trst Lokomotiva sedaj nosi oznake FS 728.022, je v voznem stanju in sodeluje v vlekah muzejski vlakov po FJK. Edino kar bi bilo še potrebno preverit, je njena trenutna domača postaja/depo. Nisem ravno prepričan, da lokomotivo deponirajo v tržaškem železniškem muzeju. Nedolgo nazaj sem zasledil nekaj njenih fotografij iz depoja, ki se nahaja ob glavni tržaški postaji (Trieste Centrale).
JŽ -> SŽ 25-026: Vsaj do nedavnega v voznem stanju, kakšni so načrti za 2017, ne bi vedel.
JŽ 25-035: vozna ? Pod to oznako naj bi se skrivala italijanska lokomotiva, prvotno označena kot FS 740.086. Po drugi svetovni vojni je ostala na področju Jugoslavije, kjer so ji nadeli oznako JŽ 25-035, vendar so jo kmalu kasirali. Na železniški postaji Postojna stoji kot tehniški spomenik lokomotiva FS 740.121, ki pa, vsaj po vojni, ni nikoli vozila po tirih Jugoslavije (vir: Pospichal; Brate 2004).
JŽ 33-037: Ljubljana-vozna? Drži, še v mesecu decembru 2016 polno zaposlena z božično-novoletnimi vlaki.
JŽ 33-053: MB Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.
JŽ 33-062 LJ Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.
JŽ 33-107: Trst eksponat? Drži, lokomotiva se nahaja v tržaškem železniškem muzeju. Če sem prav obveščen, se na lokomotivi pravkar izvajajo restavratorska dela. Po zaključku del naj bi nosila izgled iz časov druge svetovne vojne (DR).
JŽ 33-110 NG muzejski eksponat V letošnjem letu prepeljana iz Štanjela v Park vojaške zgodovine Pivka, kjer trenutno potekajo obnovitvena dela.
JŽ 33 -189 NG Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.
JŽ 33-253: LJ muzej Drži.
JŽ 33-339: LJ muzej Drži.
JŽ 06-013: razstavljena v MB, sedaj Muzej Augsburg Drži, še vedno se nahaja v Bahnpark Augsburg.
JŽ 06 - 016: Muzej Ljubljana - eksponat v Mostah Stoji v Železniškem muzeju Sloveskih železnic v Ljubljani in služi kot vir rezervnih delov za 06-018.
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od 12.9.2014 do ? V sezoni 2016 odpeljala kar nekaj muzejski voženj, kakšni so načrti za 2017, ne bi vedel.
JŽ 18 -005: muzejski eksponat v Dravogradu Drži, lokomotiva nedavno obnovljena.
JŽ 25-002: muzejski eksponat Celje Drži.
JŽ 25-005: Muzej Ljubljana Drži.
JŽ 25- 018: muzejski eksponat Črnomelj Drži.
JŽ 25- 019: muzejski eksponat NM Drži.
JŽ 25 -022: muzejski eksponat Trst Lokomotiva sedaj nosi oznake FS 728.022, je v voznem stanju in sodeluje v vlekah muzejski vlakov po FJK. Edino kar bi bilo še potrebno preverit, je njena trenutna domača postaja/depo. Nisem ravno prepričan, da lokomotivo deponirajo v tržaškem železniškem muzeju. Nedolgo nazaj sem zasledil nekaj njenih fotografij iz depoja, ki se nahaja ob glavni tržaški postaji (Trieste Centrale).
JŽ -> SŽ 25-026: Vsaj do nedavnega v voznem stanju, kakšni so načrti za 2017, ne bi vedel.
JŽ 25-035: vozna ? Pod to oznako naj bi se skrivala italijanska lokomotiva, prvotno označena kot FS 740.086. Po drugi svetovni vojni je ostala na področju Jugoslavije, kjer so ji nadeli oznako JŽ 25-035, vendar so jo kmalu kasirali. Na železniški postaji Postojna stoji kot tehniški spomenik lokomotiva FS 740.121, ki pa, vsaj po vojni, ni nikoli vozila po tirih Jugoslavije (vir: Pospichal; Brate 2004).
JŽ 33-037: Ljubljana-vozna? Drži, še v mesecu decembru 2016 polno zaposlena z božično-novoletnimi vlaki.
JŽ 33-053: MB Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.
JŽ 33-062 LJ Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.
JŽ 33-107: Trst eksponat? Drži, lokomotiva se nahaja v tržaškem železniškem muzeju. Če sem prav obveščen, se na lokomotivi pravkar izvajajo restavratorska dela. Po zaključku del naj bi nosila izgled iz časov druge svetovne vojne (DR).
JŽ 33-110 NG muzejski eksponat V letošnjem letu prepeljana iz Štanjela v Park vojaške zgodovine Pivka, kjer trenutno potekajo obnovitvena dela.
JŽ 33 -189 NG Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.
JŽ 33-253: LJ muzej Drži.
JŽ 33-339: LJ muzej Drži.
Aljaž
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Aljaž, pozdravljen,
hvala za hiter odziv.
V tej temi bi torej objavljali fotografije in članke o lokomotivah, ki so bile 24.6.1977 še "žive" in nekaj tistih, ki so "preživele" ker so jih dodatno usposobili za vožnjo muzejskega vlaka. Torej ne vse muzejske lokomotive.
Teh 15 lokomotiv je nekako še obvladljiva zadeva, tako da bomo lahko videli, kdaj so jih kasirali (=uničili) ali izločili iz prometa.
Nazadnje so bile leta 1978 po Švajgarjevem seznamu le še 4 v uporabi! Dve JŽ 06 in po ena JŽ 25 in JŽ 33. Seveda je potrebno prišteti še odbrane muzejske lokomotive, za katere pa trenutno nimamo podatkov.
Potrebno je poiskati:
- seznam za kasiranje teh zadnjih lokomotiv
- seznam odbranih muzejskih lokomotiv
pozdrav
Darko
hvala za hiter odziv.
V tej temi bi torej objavljali fotografije in članke o lokomotivah, ki so bile 24.6.1977 še "žive" in nekaj tistih, ki so "preživele" ker so jih dodatno usposobili za vožnjo muzejskega vlaka. Torej ne vse muzejske lokomotive.
Teh 15 lokomotiv je nekako še obvladljiva zadeva, tako da bomo lahko videli, kdaj so jih kasirali (=uničili) ali izločili iz prometa.
Nazadnje so bile leta 1978 po Švajgarjevem seznamu le še 4 v uporabi! Dve JŽ 06 in po ena JŽ 25 in JŽ 33. Seveda je potrebno prišteti še odbrane muzejske lokomotive, za katere pa trenutno nimamo podatkov.
Potrebno je poiskati:
- seznam za kasiranje teh zadnjih lokomotiv
- seznam odbranih muzejskih lokomotiv
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljeni,
da ne bo izpadlo kot samo zbiranje podatkov, bom poskušal pripeti tudi kakšne fotografije delujočih lokomotiv iz leta 1977 in mlajše.
Za muzejske okomotive je poskrbel prof. Stane Kumar in leta 1977 (18.6.) je jubilejni muzejski vlak odpeljala JŽ 25-026 iz Ljubljane na Opčine in v Trst...
Fotografiji sta iz fototeke Železniškega muzeja v Ljubljani (zbirka prof. Kumar).
pozdrav
Darko
da ne bo izpadlo kot samo zbiranje podatkov, bom poskušal pripeti tudi kakšne fotografije delujočih lokomotiv iz leta 1977 in mlajše.
Za muzejske okomotive je poskrbel prof. Stane Kumar in leta 1977 (18.6.) je jubilejni muzejski vlak odpeljala JŽ 25-026 iz Ljubljane na Opčine in v Trst...
Fotografiji sta iz fototeke Železniškega muzeja v Ljubljani (zbirka prof. Kumar).
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Potem pa se je pričelo v letu 1977 s poslednjimi vožnjami vlakov...
Tako:
Maribor - Kidričevo 27.12.1977...JŽ 25-005
Novo Mesto - Semič 13.5.1978...JŽ 25 - 019
Fotografija je iz zbirke prof.Kumarja.
Prof. Kumar je na desni.
Bo pa potrebno preveriti zapiske v Novi progi, da bomo videli, katere lokomotive so kje vozile "zadnje vlake".
pozdrav
Darko
Tako:
Maribor - Kidričevo 27.12.1977...JŽ 25-005
Novo Mesto - Semič 13.5.1978...JŽ 25 - 019
Fotografija je iz zbirke prof.Kumarja.
Prof. Kumar je na desni.
Bo pa potrebno preveriti zapiske v Novi progi, da bomo videli, katere lokomotive so kje vozile "zadnje vlake".
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 26.12.2016, 21:28, skupaj popravljeno 3 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
@ŽC, povsem razumem, kakšen je namen te teme. S predhodnim sporočilom sem zgolj želel osvežiti Pospichalov seznam, ki je žal že nekoliko za časom. Morda nam bo v prihodnje prišla prav kakšna aktualna informacija, ko bomo skušali čim bolj natančno rekonstruirati preteklost.
Za začetek, ali je možno določiti točne številke lokomotiv iz leta 1978?
Literatura si je večinoma enotna. Meseca maja 1978 je med Novim mestom in Semičem uradno peljal zadnji redni vlak s parno vleko na Slovenskem. Vlekla ga je lokomotiva JŽ 25-019. Več virov (naevedni spodaj) sicer dodaja, da je bilo to zgolj uradno dejanje, dejansko pa se je parna vleka zaključila nekaj tednov pozneje. Brate (2006, 23) konkretno navaja, da je prej omenjena 25-019 meseca junija 1978 sodelovala pri gradbenih delih (prevoz tolčenca) na Dolenjskem.
Na žal že ugasli spletni strani v lasti našega forumaša @Tin€-ta je bil objavljen prepis članka iz časnika Delo, ki je izšel 14. maja 1978. K sreči je možno preko spletnih arhivov še dandanes dostopati do omenjenega prepisa: http://archive.is/oVRrk#selection-75.0-105.1
Za vsak slučaj ga kopiram na forum.
Brate, T. 2006, Zadnje parne lokomotive na Slovenskem = The last Steam Locomotives of Slovenia. - Ljubljana, ČZD Kmečki glas.
Rustja, K. 1994, Dolenjske proge. – Tiri in čas, št. 6. – Ljubljana, Slovenske železnice - Železniški muzej. (stran 142)
Rustja, K. 2009, Belokranjska železniška proga. - Knjižna zbirka Belokranjskega muzejskega društva, št. 12. - Metlika, Belokranjsko muzejsko društvo, Belokranjski muzej. (stran 81)
"Čast je biti strojevodja parne lokomotive", 2008. - URL: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 147#p35147
Torej, parna vleka na Slovenskem za redno uporabo se je uradno zaključila 13. maja 1978 z vožnjo lokomotive JŽ 25-019.
Za začetek, ali je možno določiti točne številke lokomotiv iz leta 1978?
Kdaj se je uradno zaključila uporaba parnih lokomotiv za vleko rednih vlakov na območju današnje Slovenije?Dve JŽ 06 in po ena JŽ 25 in JŽ 33.
Literatura si je večinoma enotna. Meseca maja 1978 je med Novim mestom in Semičem uradno peljal zadnji redni vlak s parno vleko na Slovenskem. Vlekla ga je lokomotiva JŽ 25-019. Več virov (naevedni spodaj) sicer dodaja, da je bilo to zgolj uradno dejanje, dejansko pa se je parna vleka zaključila nekaj tednov pozneje. Brate (2006, 23) konkretno navaja, da je prej omenjena 25-019 meseca junija 1978 sodelovala pri gradbenih delih (prevoz tolčenca) na Dolenjskem.
Na žal že ugasli spletni strani v lasti našega forumaša @Tin€-ta je bil objavljen prepis članka iz časnika Delo, ki je izšel 14. maja 1978. K sreči je možno preko spletnih arhivov še dandanes dostopati do omenjenega prepisa: http://archive.is/oVRrk#selection-75.0-105.1
Za vsak slučaj ga kopiram na forum.
Isti dogodek se med drugim omenja tudi v:Zadnja para
Na progi Novo mesto-Semič zadnja vožnja parne lokomotive v Sloveniji.
NOVO MESTO, 14. maja (1978) - S pogrebno žalostinko novomeške godbe na pihala in z besedami: "Adijo, pa zdrava ostani, še enkrat podaj nam roko, nikdar nas ne pozabi, če nafte zmanjkalo nam bo!", so včeraj z novomeške železniške postaje slovesno pospremili v zaslužni "pokoj" zadnjo parno lokomotivo v Sloveniji. Tako je ta končala 85-letnico parne vleke na Dolenjskem, ko je zadnjič številne goste popeljala od Novega mesta do Semiča.
Posadka lokomotive 25-019, ki so jo sestavljali inštruktor lokomotive Jože Cesar iz Trebnjega, strojevodja Branko Ivanež s Trške gore in kurjač Silvo Kovačec iz Straže pri Novem mestu, bo torej zapisana v zgodovino železnic z zlatimi črkami, saj se s tem zaključuje veliko dejanje v našem razvoju, pri katerem so imele precejšen delež tudi železne ceste in hlaponi.
Na slovesnosti pred železniško postajo v Novem mestu, kjer je okrašena lokomotiva še zadnjič pripeljala pred peron, je bila manjša slovesnost, na kateri so podarili nagrado najzaslužnejšim železničarjem. Ob tem pomembnem dogodku naših železnic pa je spregovoril Bogdan Mazovec, ki je opisal težavno pot razvoja železnic na Dolenjskem in poudaril njen delež, ki ga je imela pri preobrazbi pokrajine. Posebej je podčrtal revolucionarno vlogo, ki so jo odigrali napredni železničarji med drugo svetovno vojno na novomeškem železniškem vozlišču. Zahvalil se je tudi vsem tistim, ki so vtkali del sebe, da je železnica lahko sledila hitremu razvoju gospodarstva in vseh drugih dejavnosti na Dolenjskem.
Podobno slavje, kot je bilo v Novem mestu, so pripravili železničarjem tudi na končni postaji lokomotive 25-019 v Semiču kjer so vodilnemu osebju vlaka in vsem tistim, ki so se zadnjič peljali s parno vleko, pripravili lep sprejem, posadko lokomotive pa so nagradili.
Prepis članka iz Dela 14. maj 1978, avtor: Slavko Dokl.
Brate, T. 2006, Zadnje parne lokomotive na Slovenskem = The last Steam Locomotives of Slovenia. - Ljubljana, ČZD Kmečki glas.
Rustja, K. 1994, Dolenjske proge. – Tiri in čas, št. 6. – Ljubljana, Slovenske železnice - Železniški muzej. (stran 142)
Rustja, K. 2009, Belokranjska železniška proga. - Knjižna zbirka Belokranjskega muzejskega društva, št. 12. - Metlika, Belokranjsko muzejsko društvo, Belokranjski muzej. (stran 81)
"Čast je biti strojevodja parne lokomotive", 2008. - URL: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 147#p35147
Torej, parna vleka na Slovenskem za redno uporabo se je uradno zaključila 13. maja 1978 z vožnjo lokomotive JŽ 25-019.
Aljaž
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Aljaž, pozdravljen,
ja, to da si ažuriral stanje je odlično, da bomo imeli na kupu podatke. Verjamem, da bo na koncu, če bomo imeli podprte podatke z dokumenti in slikami tudi g. Pospichal popravil podatke v svoji statistiki.
Sem pa že začel popravljati podatke pri zgornjih fotografijah, ko sem šele videl, da si dodal kar precej novih podatkov. Super!
V Švajgarjevi knjigi: Parna vleka na Slovenske, piše o zadnjih poslovilnih vožnjah:
pozdrav
Darko
ja, to da si ažuriral stanje je odlično, da bomo imeli na kupu podatke. Verjamem, da bo na koncu, če bomo imeli podprte podatke z dokumenti in slikami tudi g. Pospichal popravil podatke v svoji statistiki.
Sem pa že začel popravljati podatke pri zgornjih fotografijah, ko sem šele videl, da si dodal kar precej novih podatkov. Super!
V Švajgarjevi knjigi: Parna vleka na Slovenske, piše o zadnjih poslovilnih vožnjah:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
To,da so 25-019 še enkrat zakurili bi znalo biti res.To mi je povedal Škrbinc,ki naj bi bil zraven takrat.Več ne vem.
LP Miloš
LP Miloš
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Bo vozila, podaljšanje revizije. Morala bi imeti obremenilno že 10.12. v Dobovo, a se je tik pred zdajci nekaj zalomilo.leteči vlak napisal/-a: JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od 12.9.2014 do ? V sezoni 2016 odpeljala kar nekaj muzejski voženj, kakšni so načrti za 2017, ne bi vedel.
Aktivna pa je že od novembra 2012.
Mislim da je stacionirana v muzeju. Občasno pa se najbrž znajde na glavni postaji v depoju, kot recimo letos ob vleki vlaka Barcolana Express, ko so jo ob postanku v Trstu opremili in obrnili (depo Centrale ima okretnico!) kar na glavni postaji.leteči vlak napisal/-a: JŽ 25 -022: muzejski eksponat Trst Lokomotiva sedaj nosi oznake FS 728.022, je v voznem stanju in sodeluje v vlekah muzejski vlakov po FJK. Edino kar bi bilo še potrebno preverit, je njena trenutna domača postaja/depo. Nisem ravno prepričan, da lokomotivo deponirajo v tržaškem železniškem muzeju. Nedolgo nazaj sem zasledil nekaj njenih fotografij iz depoja, ki se nahaja ob glavni tržaški postaji (Trieste Centrale).
Bo vozila, že sedaj je bila rezervna mašina za veseli december.leteči vlak napisal/-a: JŽ -> SŽ 25-026: Vsaj do nedavnega v voznem stanju, kakšni so načrti za 2017, ne bi vedel.
Zakaj pa je na tem seznamu SŽ 33-037, ki nikoli ni bila slovenska lokomotiva in tako nima ničesar opraviti s koncem parne vleke pri nas? Kolikor vemo, je prišla iz vojnih rezerv na Hrvaškem v razrez na Jesenice s še 4 sestrami.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljeni,
tole ne bo čisto enostavna zadeva, pa čeprav želimo "obdelati" pravzaprav samo dve leti in kasiranje ene 10-15 lokomotiv.
Ohranjenega je sicer nekaj gradiva, iz katerega pa ni enostavno točno zaključiti, kdaj je bila katera lokomotiva izločena iz prometa in potem kasirana.
Pri urejanju/prenašanju fotografij iz enega računalnika na drugega sem našel zgornji dokument in si rekel, da bi ga bilo dobro objaviti, sicer ga bom zopet "izgubil" v množici fotografij. Reda nisem imel do sedaj in ga tudi v prihodnje še ne bo tako kmalu.
Vidim pa, da sem sprožil zahtevno nalogo urediti podatke, vsaj tiste, ki obstajajo.
Najprej si poglejmo plane za izločanje parnih lokomotiv ŽG Ljubljana...
Vsi vemo, da so plani eno, dejansko pa se je potrebno prilagajati okoliščinam: nabavi novih strojev, dejanskemu obsegu prometa itd.
Za primer si lahko pogledamo "kartico" za lokomotive serije JŽ 06. Zgoraj vidimo planirano izločevanje lokomotive JŽ 06, na kartici pa dejansko stanje:
povečava za vsak primer...
Kartica se je nastavila leta 1973 (12 lokomotiv, vse "Mariborčanke"), leta 1974 se je začelo izločevati...tako, da je bilo po Švajgarjevi statistiki leta 1974 še 7 voznih lokomotiv, naslednje leto (1975) pa le še 2. Ena od teh je bila JŽ 06-018, za drugo p se ne ve točno. Dne 24.6.1977 naj bi bila vozna v Mariboru le še ena lokomotiva te serije.
Ohranile pa so se 3 lokomotive serije JŽ 03: JŽ 06-013 (izločena 6.1975), JŽ 06-016 in JŽ 06-018, ki je vozna (muzejski vlak)
Še ena kartica, da se vidi, da ni za leto 1975 Švajgar vpisal število voznih lokomotiv: 2 brez dokumentov, ki to potrjujejo.
Dokopali pa smo se do oznak "preživelih" lokomotiv ostalih serij
Morda je za serijo še najlažje ugotoviti, kaj se je dogajalo in kaj se dogaja s "preživelimi" lokomotivami
JŽ 06-013: muzejski eksponat v MB, sedaj Bahnpark Augsburg.
JŽ 06-016: v Železniškem muzeju Slovenskih železnic v Ljubljani in služi kot vir rezervnih delov za 06-018.
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od novembra 2012; v sezoni 2016 odpeljala kar nekaj muzejski voženj, podaljšana revizija
So pa morali na "upravi" ŽG potrditi vsako kasiranje, tako da se da verjetno tudi iz tega gradiva potegniti kakšne informacije.
Za ohranjene lokomotive obstajajo tudi lokomotivske knjige, v katerih pa je točno zapisan datum izločitve. Če ne bo šlo drugače, bomo morali preveriti tudi te podatke. Spomladi
pozdrav
Darko
tole ne bo čisto enostavna zadeva, pa čeprav želimo "obdelati" pravzaprav samo dve leti in kasiranje ene 10-15 lokomotiv.
Ohranjenega je sicer nekaj gradiva, iz katerega pa ni enostavno točno zaključiti, kdaj je bila katera lokomotiva izločena iz prometa in potem kasirana.
Pri urejanju/prenašanju fotografij iz enega računalnika na drugega sem našel zgornji dokument in si rekel, da bi ga bilo dobro objaviti, sicer ga bom zopet "izgubil" v množici fotografij. Reda nisem imel do sedaj in ga tudi v prihodnje še ne bo tako kmalu.
Vidim pa, da sem sprožil zahtevno nalogo urediti podatke, vsaj tiste, ki obstajajo.
Najprej si poglejmo plane za izločanje parnih lokomotiv ŽG Ljubljana...
Vsi vemo, da so plani eno, dejansko pa se je potrebno prilagajati okoliščinam: nabavi novih strojev, dejanskemu obsegu prometa itd.
Za primer si lahko pogledamo "kartico" za lokomotive serije JŽ 06. Zgoraj vidimo planirano izločevanje lokomotive JŽ 06, na kartici pa dejansko stanje:
povečava za vsak primer...
Kartica se je nastavila leta 1973 (12 lokomotiv, vse "Mariborčanke"), leta 1974 se je začelo izločevati...tako, da je bilo po Švajgarjevi statistiki leta 1974 še 7 voznih lokomotiv, naslednje leto (1975) pa le še 2. Ena od teh je bila JŽ 06-018, za drugo p se ne ve točno. Dne 24.6.1977 naj bi bila vozna v Mariboru le še ena lokomotiva te serije.
Ohranile pa so se 3 lokomotive serije JŽ 03: JŽ 06-013 (izločena 6.1975), JŽ 06-016 in JŽ 06-018, ki je vozna (muzejski vlak)
Še ena kartica, da se vidi, da ni za leto 1975 Švajgar vpisal število voznih lokomotiv: 2 brez dokumentov, ki to potrjujejo.
Dokopali pa smo se do oznak "preživelih" lokomotiv ostalih serij
Morda je za serijo še najlažje ugotoviti, kaj se je dogajalo in kaj se dogaja s "preživelimi" lokomotivami
JŽ 06-013: muzejski eksponat v MB, sedaj Bahnpark Augsburg.
JŽ 06-016: v Železniškem muzeju Slovenskih železnic v Ljubljani in služi kot vir rezervnih delov za 06-018.
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od novembra 2012; v sezoni 2016 odpeljala kar nekaj muzejski voženj, podaljšana revizija
So pa morali na "upravi" ŽG potrditi vsako kasiranje, tako da se da verjetno tudi iz tega gradiva potegniti kakšne informacije.
Za ohranjene lokomotive obstajajo tudi lokomotivske knjige, v katerih pa je točno zapisan datum izločitve. Če ne bo šlo drugače, bomo morali preveriti tudi te podatke. Spomladi
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Kurjač
- Prispevkov: 41
- Pridružen: 10.01.2016, 10:13
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljeni "forumaši"
Zanima me,če ima mogoče kdo slikovno gradivo o simbolićni odpravi zadnjega vlaka s parno vleko iz Ljubljane do Postojne dne 11.04.1978 z lokomotivo serije 33-110 ?
Namreč ta vlak sem "odpravil"kot vlakovni odpravnik ŽP Ljubljana prav jaz.
Vesel bom vsake slike v spomin na ta daljni dogodek.
Zanima me,če ima mogoče kdo slikovno gradivo o simbolićni odpravi zadnjega vlaka s parno vleko iz Ljubljane do Postojne dne 11.04.1978 z lokomotivo serije 33-110 ?
Namreč ta vlak sem "odpravil"kot vlakovni odpravnik ŽP Ljubljana prav jaz.
Vesel bom vsake slike v spomin na ta daljni dogodek.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
prometnik 54, pozdravljen,
postajamo interaktivni (sodejni ? - SSKJ ne pozna ne enega, ne drugega izraza, oba pa sta v wikipediji)...
Seveda imamo.
Bi te pa poprej zaprosil, da nekaj napišeš o tem, kako je ta "dogodek" izgledal (napiši malo tudi tvoje občutke).
Torej: kolikor boš napisal, toliko slik in zapisov bomo objavili
Takoj, ko pridem domov, bom pregledal, kaj je v arhivu, potem pa čakal na tvoj sestavek...
Kakršnokoli misel v zvezi z izsiljevanjem je zgolj slučajna
pozdrav
Darko
postajamo interaktivni (sodejni ? - SSKJ ne pozna ne enega, ne drugega izraza, oba pa sta v wikipediji)...
Seveda imamo.
Bi te pa poprej zaprosil, da nekaj napišeš o tem, kako je ta "dogodek" izgledal (napiši malo tudi tvoje občutke).
Torej: kolikor boš napisal, toliko slik in zapisov bomo objavili
Takoj, ko pridem domov, bom pregledal, kaj je v arhivu, potem pa čakal na tvoj sestavek...
Kakršnokoli misel v zvezi z izsiljevanjem je zgolj slučajna
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Mogoče samo nekaj malega o seriji 33, glede na slike, katere je posnel Veno Lang.
JŽ 33-029 je še oktobra 1974 vozila naokoli Ljubljane, vsaj na koncu je imela škatlasti "Streifenrahmen" tender z oznako 33-168
JŽ 33-037 je prišla v Slovenijo konec 80-tih, prej je bila nekje na jugu in preden je bila prepeljana v Slovenijo v kontigentu onih 7 lokomotiv, konzervirana kot vojna rezerva.
JŽ 33-062 je vozila najmanj nazadnje februarja 1977, Veno jo je slikal na mostu čez Drenikovo pod paro. Ena izmed rekdih, ki je imela pod številko na kabini grb.
JŽ 33-108 je 1974 še veselo vozila, Veno jo je 1974 ujel s tenderjem od 33-110, kateri ima podaljšan zalogovnik za premog. Tako kot je napisal Aljaž (leteči vlak), je lokomotiva v muzeju v Trstu Campo Marzio renovirana, črna z rdečim podvozjem, torej izgled DRG.
JŽ 33-110 je bila menda menda 1976 slikana na Orient Expressu v Ljubljani
Tole je iz slikovnega arhiva, katerega sem dobil od Vena Langa. Za ostale slovenske lokomotive serije 33 pa ne vem.
Mogoče še ena okoli oznak 33-k. 33 s številkami nad 300 so bile ruskega izvora in imajo zato drugačna vrata dimnice. Četudi so številke 33-k šle od -001 do 505, to še ne pomeni, da jih je tudi bilo 505 na tirih
Mimogrede... glede na to, da sta 33-107 in 33-110 ostali in nista bili kasirani, je kar malo škoda, da ene izmed njih niso usposobili za nadaljne vožnje, saj ju lahko mirne duše označimo kot "slovenske" in smo za uporabo na muzejcu ponucali neko X lokomotivo. Verjetno pa je bila konzervirana -037 precej bolje ohranjena. Ironija pa je, da bosta obe "Slovenski" lokomotivi sedaj pobarvani v DRG oznake, 33-110 naj bi dobila tovarniške oznake, za 33-107 pa se še odločajo kaj bo.
Še okoli onih lokomotiv peljane na Jesenice za pretopitev. Tole je seznam, ki sem ga nekak skupaj zbral, se pa priporočam za dopolnitev, če kaj ne štima:
JŽ 33-032 -> Muzej v Bratislavi, prišla iz Gračca, Hrvaška
JŽ 33-037 -> SŽ 33-037, prišla iz Gračca, Hrvaška
JŽ 33-044 -> ÖBB 52.100, prišla iz Resavice, Srbije
JŽ 33-138 -> menda ima sedaj oznako 52.7035?
JŽ 33-227 -> ÖGEG 52.4984 iz Kučeva, Srbija
JŽ 33-240? -> iz Vinkovcev, Hrvaška
JŽ 33-253? -> muzej Ljubljana, prišla iz Gračca, Hrvaška
JŽ 33-329 -> Mürzzuschlag, prišla iz Kučevo, Srbija - 52.5422, nevozna v muzeju
JŽ 33-339 -> muzej Ljubljana, prišla iz Smedereva, Srbija
JŽ 33-353 -> Ljubljana, prišla iz Gračca, Hrvaška, za dele
JŽ 33-502 -> KHKD 555.0153 Praga, prišla iz Kreke, BiH
Lokomotive serije DB 50 v SFRJ:
JŽ 33-187 (Ex DBR 50-312. Izrađena u firmi Florisdorf 1940-te godine pod serijskim brojem 3322)
JŽ 33-179 (Ex DBR 50-010. Izrađena u firmi Henschel 1938-me godine pod serijskim brojem 24364)
JŽ 33-230 (Ex DBR 50-2881. Izrađena u firmi Schwarzkopf 1942-ge godine pod serijskim brojem 11937. Kupljena od SSSR)
JŽ 33-029 je še oktobra 1974 vozila naokoli Ljubljane, vsaj na koncu je imela škatlasti "Streifenrahmen" tender z oznako 33-168
JŽ 33-037 je prišla v Slovenijo konec 80-tih, prej je bila nekje na jugu in preden je bila prepeljana v Slovenijo v kontigentu onih 7 lokomotiv, konzervirana kot vojna rezerva.
JŽ 33-062 je vozila najmanj nazadnje februarja 1977, Veno jo je slikal na mostu čez Drenikovo pod paro. Ena izmed rekdih, ki je imela pod številko na kabini grb.
JŽ 33-108 je 1974 še veselo vozila, Veno jo je 1974 ujel s tenderjem od 33-110, kateri ima podaljšan zalogovnik za premog. Tako kot je napisal Aljaž (leteči vlak), je lokomotiva v muzeju v Trstu Campo Marzio renovirana, črna z rdečim podvozjem, torej izgled DRG.
JŽ 33-110 je bila menda menda 1976 slikana na Orient Expressu v Ljubljani
Tole je iz slikovnega arhiva, katerega sem dobil od Vena Langa. Za ostale slovenske lokomotive serije 33 pa ne vem.
Mogoče še ena okoli oznak 33-k. 33 s številkami nad 300 so bile ruskega izvora in imajo zato drugačna vrata dimnice. Četudi so številke 33-k šle od -001 do 505, to še ne pomeni, da jih je tudi bilo 505 na tirih
Mimogrede... glede na to, da sta 33-107 in 33-110 ostali in nista bili kasirani, je kar malo škoda, da ene izmed njih niso usposobili za nadaljne vožnje, saj ju lahko mirne duše označimo kot "slovenske" in smo za uporabo na muzejcu ponucali neko X lokomotivo. Verjetno pa je bila konzervirana -037 precej bolje ohranjena. Ironija pa je, da bosta obe "Slovenski" lokomotivi sedaj pobarvani v DRG oznake, 33-110 naj bi dobila tovarniške oznake, za 33-107 pa se še odločajo kaj bo.
Še okoli onih lokomotiv peljane na Jesenice za pretopitev. Tole je seznam, ki sem ga nekak skupaj zbral, se pa priporočam za dopolnitev, če kaj ne štima:
JŽ 33-032 -> Muzej v Bratislavi, prišla iz Gračca, Hrvaška
JŽ 33-037 -> SŽ 33-037, prišla iz Gračca, Hrvaška
JŽ 33-044 -> ÖBB 52.100, prišla iz Resavice, Srbije
JŽ 33-138 -> menda ima sedaj oznako 52.7035?
JŽ 33-227 -> ÖGEG 52.4984 iz Kučeva, Srbija
JŽ 33-240? -> iz Vinkovcev, Hrvaška
JŽ 33-253? -> muzej Ljubljana, prišla iz Gračca, Hrvaška
JŽ 33-329 -> Mürzzuschlag, prišla iz Kučevo, Srbija - 52.5422, nevozna v muzeju
JŽ 33-339 -> muzej Ljubljana, prišla iz Smedereva, Srbija
JŽ 33-353 -> Ljubljana, prišla iz Gračca, Hrvaška, za dele
JŽ 33-502 -> KHKD 555.0153 Praga, prišla iz Kreke, BiH
Lokomotive serije DB 50 v SFRJ:
JŽ 33-187 (Ex DBR 50-312. Izrađena u firmi Florisdorf 1940-te godine pod serijskim brojem 3322)
JŽ 33-179 (Ex DBR 50-010. Izrađena u firmi Henschel 1938-me godine pod serijskim brojem 24364)
JŽ 33-230 (Ex DBR 50-2881. Izrađena u firmi Schwarzkopf 1942-ge godine pod serijskim brojem 11937. Kupljena od SSSR)
Goran
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Kar se 25-k tiče imam tudi nekaj fotografij iz 70-tih...
25-001 je bila videna še 6. maja 1975 na Šentilju na mednarodnem vlaku. Sliko je posnel Helmut Philipp
25-003 je bila še v akciji 18.6.1977 v Ljubljani, foto Veno Lang
25-005 je bila aktivna še 1996, sicer kot muzejska in videna v Celju.
25-010 je bila zagotovo aktivna še 5.maja 1975 in sicer je bila slikana v Pliberku, sliko je posnel Helmut Philipp
25-011 je slikana kot aktivna v Mariboru 08.09.1972
25-012 je bila videna v Ljubljani avgusta 1971; slika je na Wikipedii, glede na premog v tenderju pa je bila še aktivna
25-018 je vozila tovorni vlak v Kamnik še oktobra 1974, foto Veno Lang
25-020 je Niek Opdam slikal 11.08.1974 v Mariboru, na premiku
25-024 je Keith Taylorson slikal 30.09.1975 kot aktivno v Celju
25-032 je bila aktivna septembra 1974, Veno Lang jo je slikal na postaji Lj-Šiška
25-033 je bila altivna še 18.06.1977, verjetno je odpeljala muzejca proti primorski iz Ljubljane
Mogoče komu koristi pri iskanju datumov zadnjih voženj teh lokomotiv...
25-001 je bila videna še 6. maja 1975 na Šentilju na mednarodnem vlaku. Sliko je posnel Helmut Philipp
25-003 je bila še v akciji 18.6.1977 v Ljubljani, foto Veno Lang
25-005 je bila aktivna še 1996, sicer kot muzejska in videna v Celju.
25-010 je bila zagotovo aktivna še 5.maja 1975 in sicer je bila slikana v Pliberku, sliko je posnel Helmut Philipp
25-011 je slikana kot aktivna v Mariboru 08.09.1972
25-012 je bila videna v Ljubljani avgusta 1971; slika je na Wikipedii, glede na premog v tenderju pa je bila še aktivna
25-018 je vozila tovorni vlak v Kamnik še oktobra 1974, foto Veno Lang
25-020 je Niek Opdam slikal 11.08.1974 v Mariboru, na premiku
25-024 je Keith Taylorson slikal 30.09.1975 kot aktivno v Celju
25-032 je bila aktivna septembra 1974, Veno Lang jo je slikal na postaji Lj-Šiška
25-033 je bila altivna še 18.06.1977, verjetno je odpeljala muzejca proti primorski iz Ljubljane
Mogoče komu koristi pri iskanju datumov zadnjih voženj teh lokomotiv...
Goran