Vagoni SŽ

Debata okoli voznega parka
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a nik » 17.01.2017, 22:25

B iz prve serije (ali već sa naknadno ugrađenim toplozračnim grijanjem); vidi se lijevo kako na ćošku nema 'nišu' za kabel grijanja.
Slika
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... /?p=337030
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a nik » 17.01.2017, 22:34

B iz prve serije (ali ovaj je nepregrađen); fino se vidi oštar brid na prelazu sa stranica/krova u čelo.
Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1526
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 18.01.2017, 12:25

Opala, zdaj mi je pa še nekaj več stvari jasnih. :D
Ali drži, da so vagoni, ki imajo po celotni dolžini strehe izbokline (=zračnike?), starejši z električnim gretjem? Torej bi bilo možno že na prvi pogled ločiti vagon s "staro" notranjostjo od tistega z "novo/običajno" notranjostjo.



Kaj pa se skriva za tistim drugim malim oknom? Vagon mi deluje nekako tako, kot da ima oba WCja (ali WC + umivalnica?) na enem koncu vagona, na drugem pa so kupeji vse do vrat.

nik napisal/-a:B iz prve serije (ali već sa naknadno ugrađenim toplozračnim grijanjem); vidi se lijevo kako na ćošku nema 'nišu' za kabel grijanja.


Kje pa se nahaja kabel pri teh vagonih?
Se pravi, 1. serijo se najlažje prepozna po tem kablu? Odslej bom moral biti zelo pozoren na podrobnosti :D
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 18.01.2017, 13:45

Kabel je še vedno na čelu vagona samo ne v vogalu ampak zamaknjen proti mehu tako da je med bokom vagona in kablom še nekaj malega pleha.
Pri nas takih vagonov ni več na tirih, zdej ali so jih predelali ali so jih razrezali ali pa (Z)ŽTP Ljubljana sploh ni imela v lasti vagonov prve serije, tega pa ne vem. Mogoče ima @ŽAT32 kakšen podatek ali pa nik.
Sedeži v kupeju s prostorom za 8 sedežev so zgledali podobno kot v onih X vagonih (PafaWagovih oz. licenčnih Gošinih), torej 2 sedeža za dve riti skupaj postavljena, vsak sedež je imel svoja "ušesa", tako da se je potnik lahko naslanjal na ušesa le na eno stran. Pri 6 sedežnih kupejih pa ima vsak potnik po dve "ušesi".
Kaj je za onim malim okencem pa ne vem, nimam tlorisa teh vagonov, žal.

Še okoli zračnikov. Kako je bilo originalno ne morem reči dokler ne pogledam na fotografije teh vagonov. Dejstvo pa je, da vagon, s katerim si začel to debato, t.j. -037 nima niti enega zračnika na strehi. Če pogledaš na te vagone, boš videl da so lahko brez zračnikov, imajo zračnike samo nad prostorom za vhod, 4 zračnike na sredi, 8 zračnikov na sredi pa mislim da je možna kombinacija še 2+8 (vhod + sredina). Boš pa na starih slikah teh starih serij vagonov (1., 2. in verjetno še 3. serija) opazil še eno malenkost in to je žleb na robu strehe, ki poteka nad kupeji po celi dolžini vagona, ne pa tudi nad vrati. Tam je malce drugače rešeno. Vagoni, ki so bili dostavljeni s podstavnimi vozički z disk zavorami (Goša/Wegmann in Goša/MD52) tega žleba nimajo.
Goran
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 18.01.2017, 13:54

TGVLyria, še ena malenkost okoli one slike vagona iz 1. serije. Če dobro pogledaš, gre tu za zares zeeeelo stari vagon saj nima niti preklopnih vhodnih vrat, teh vagonov pa po moje ni bilo veliko. Če se spomniš, smo par strani nazaj debatirali o onih mariborskih, ki v začetku tudi niso imeli preklopnih vrat ampak enojna, kot so jih imeli X-i ampak so jih potem predelali.

Še ena malenkost, čisto prvi Y vagoni niso imeli Wegmanovih podstavnih vozičkov ampak nekaj bolj Görlitzovim podobne. Nekaj časa so rabili, da so standardizirali Wegmannove podstavne vozičke...

Nik, vprašanje zate. Kdaj se pojavila ona velika rešetka za zračenje? Namreč nekaj sedanjih vagonov na SŽ te rešetke sploh nima, ne velike, ne male, mislim pa da so vsi 50 79 20-00, t.j. omejeni tudi na 120 km/h in če se ne motim imajo Wegmanove podstavne vozičke z zavornjaki.
Goran
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1705
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a Tomaž97 » 18.01.2017, 14:32

5 let stara slika 2. razreda v vagonu ABlm, 1. razred v istem vagonu je bil vsaj takrat v klasični izvedbi, se pravi 6 sedežev/mest na kupe - kot pri ABl-jih.

Slika
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a nik » 18.01.2017, 22:20

TGV Lyria napisal/-a:Opala, zdaj mi je pa še nekaj več stvari jasnih. :D
Ali drži, da so vagoni, ki imajo po celotni dolžini strehe izbokline (=zračnike?), starejši z električnim gretjem? Torej bi bilo možno že na prvi pogled ločiti vagon s "staro" notranjostjo od tistega z "novo/običajno" notranjostjo.



Kaj pa se skriva za tistim drugim malim oknom? Vagon mi deluje nekako tako, kot da ima oba WCja (ali WC + umivalnica?) na enem koncu vagona, na drugem pa so kupeji vse do vrat.

nik napisal/-a:B iz prve serije (ali već sa naknadno ugrađenim toplozračnim grijanjem); vidi se lijevo kako na ćošku nema 'nišu' za kabel grijanja.


Kje pa se nahaja kabel pri teh vagonih?
Se pravi, 1. serijo se najlažje prepozna po tem kablu? Odslej bom moral biti zelo pozoren na podrobnosti :D

Da, vagoni koji imaju odzračnike duž cijelog krova imaju i stari interijer, staro grijanje i kočione papuče.
Na slici olupine AB vagona prve serije desno su dva mala prozora (umivaonik i WC) a lijevo jedan mali prozor (WC) ali fale vrata lijevo jer je vagon damo sudaren/odrezan pa mu nedostaje metar duljine.
Kabel je iza poklopca nešto niže od završnog svjetla.
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a nik » 18.01.2017, 22:25

Gorchi napisal/-a:TGVLyria, še ena malenkost okoli one slike vagona iz 1. serije. Če dobro pogledaš, gre tu za zares zeeeelo stari vagon saj nima niti preklopnih vhodnih vrat, teh vagonov pa po moje ni bilo veliko. Če se spomniš, smo par strani nazaj debatirali o onih mariborskih, ki v začetku tudi niso imeli preklopnih vrat ampak enojna, kot so jih imeli X-i ampak so jih potem predelali.

Še ena malenkost, čisto prvi Y vagoni niso imeli Wegmanovih podstavnih vozičkov ampak nekaj bolj Görlitzovim podobne. Nekaj časa so rabili, da so standardizirali Wegmannove podstavne vozičke...

Nik, vprašanje zate. Kdaj se pojavila ona velika rešetka za zračenje? Namreč nekaj sedanjih vagonov na SŽ te rešetke sploh nima, ne velike, ne male, mislim pa da so vsi 50 79 20-00, t.j. omejeni tudi na 120 km/h in če se ne motim imajo Wegmanove podstavne vozičke z zavornjaki.

Svi Goša Y vagoni imaju preklopna vrata.
Na slici AB olupine vrata desno kompletno fale a lijevo nemaju ni gdje biti jer je taj dio vagona odrezan.
Görlitz postolja (odnosno njihovu modifikaciju proizvedenu u Gredelju) su imala tzv. 'mariborska kola' odnosno mala serija od 8 vagona sličnih tipu Y građena u TVT-u (ti vagoni nisu imali preklopna vrata).
Velika (visoka) rešetka je od naknadno ugrađenog toplozračnog grijanja. Na Zagrebačkim vagonima je ona nešto veća i pojavila se sredinom 80-ih a na Ljubljanskim vagonima je nešto manja i pojavila se kasnije (valjda početkom 90-ih). Na Zagrebačkim vagonima koji su toplozračno grijanje dobili 90-ih rešetka je niska kao originalna od Goše (a ona se na novograđenim vagonima pojavila sredinom 70-ih kao uglata i početkom 80-ih kao zaobljena).
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a nik » 18.01.2017, 22:35

O 'mariborskim kolima' detaljno piše ovdje, u mojoj temi TŽV Boris Kidrič Y vagoni (tri strane).
http://forum.malezeljeznice.net/index.php?threads/t%C5%BDv-boris-kidri%C4%8D-y-vagoni.8702/
Zadnjič spremenil nik, dne 18.01.2017, 22:50, skupaj popravljeno 1 krat.
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a nik » 18.01.2017, 22:47

Goša Y vagoni dosta detaljno su objašnjeni u odgovarajućim temama na forumu malezeljeznice.
Tema GOŠA Y: A, AB i B vagoni (28 stranica).
http://forum.malezeljeznice.net/index.php?threads/go%C5%A0a-y-a-ab-i-b-vagoni.1085/
Tema Goša Y: AR, BR, WR i SR vagoni (tri stranice).
http://forum.malezeljeznice.net/index.php?threads/go%C5%A1a-y-ar-br-wr-i-sr-vagoni.3321/
Tema GOŠA Y kola sa ležajima (14 stranica).
http://forum.malezeljeznice.net/index.php?threads/go%C5%A0a-y-kola-sa-le%C5%BEajima.3320/
Tema GOŠA Y kola za spavanje (22 stranice).
http://forum.malezeljeznice.net/index.php?threads/go%C5%A0a-y-kola-za-spavanje.3313/
Tema GOŠA Y: D i Post vagoni (jedna stranica).
http://forum.malezeljeznice.net/index.php?threads/go%C5%A0a-y-d-i-post-vagoni.7421/
Da bi se vidjele sve slike u punoj veličini potrebno se registrirati na forum.
Neke spoznaje su evoluirale tokom godina rasprava u temama pa u ranijim postovima ima nedorečenosti i grešaka tako da je potrebno pročitati sve do kraja.
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a nik » 18.01.2017, 23:02

Vagoni prve serije.
Slika
Slika

Vagon druge serije.
Slika

Sva tri Y vagona na ovim slikama su u prvobitnoj 'tri zelene' shemi bojenja.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1526
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 19.01.2017, 16:16

nik napisal/-a:Da, vagoni koji imaju odzračnike duž cijelog krova imaju i stari interijer, staro grijanje i kočione papuče.


Hmmm... Priznam, da strehe pri -037 nisem pogledal, ampak:

Gorchi napisal/-a:Še okoli zračnikov. Kako je bilo originalno ne morem reči dokler ne pogledam na fotografije teh vagonov. Dejstvo pa je, da vagon, s katerim si začel to debato, t.j. -037 nima niti enega zračnika na strehi.


Dejstvo je, da ima staro notranjost z električnimi grelci, a je očitno brez teh zračnikov.
Očitno je bilo s predelavami ustvarjeno še veliko novih primerkov. Recimo: obstajajo tudi vagoni s staro notranjostjo in starim gretjem, ki pa so že dobili disk zavore in vozijo v mednarodnem prometu v RIC režimu.

Tomaž97 napisal/-a:5 let stara slika 2. razreda v vagonu ABlm, 1. razred v istem vagonu je bil vsaj takrat v klasični izvedbi, se pravi 6 sedežev/mest na kupe - kot pri ABl-jih.
http://shrani.si/f/5/zF/1KBlC1m1/dsc0076--kopija.jpg


Škoda da jih ni več v prometu...
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 19.01.2017, 21:32

Oj, ta slika, ki jo je Tomaz97 poslal je iz ABlm-ja, torej X vagona (oz. Poljaka) in kupe na sliki je drugi razred z 8 sedeži.
Goran
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1526
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 19.01.2017, 22:10

Gorchi napisal/-a:Oj, ta slika, ki jo je Tomaz97 poslal je iz ABlm-ja, torej X vagona (oz. Poljaka) in kupe na sliki je drugi razred z 8 sedeži.


To ja, ampak kolikor vem trenutno ni noben aktiven - bili so 2x ABlm in 1x Blm. Ali se morda motim...?
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1091
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Vagoni SŽ

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 20.01.2017, 20:39

No, pa ste dočakali :D

Seznam vagonov v PTN iz leta 1990

Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika

Obilo veselja z iskanjem :thumbupl

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov