Moji HO moduli

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Kabliranje modula M2 (1/2)
Sprva sem se po zaključenem testiranju modulov nameraval lotiti avtomatizacije kretnic na M3, vendar sem se odločil, da bom vseeno prej uredil napajanje tirov na modulu M2.

Modul M2 je za potrebe testiranja služil kot prehodni modul (samo tir 4 je bil v uporabi) in tudi instalacije na spodnji strani so bile začasno prilagojene tem potrebam. Še pred tem sem modul uporabljal za testiranje (podaljšek) modula M1, tako da je na modulu že bila narejena polovica povezav na tire, ki so bile zaključene na vrstnih sponkah in povezovalnih konektorjih samo na eni strani.

Ker sem modul med delom obračal je včasih iz fotografij težko razvidno za katero stran modula gre. Na fotografije pri tej objavi sem zato dodal napis, ali gre za stran modula, ki naj bi bila postavljena proti modulu M1 ali M3.
Slika

Najprej sem odprl vse instalacijske kanale in odstranil vse začasne kable in konektorje. Med prvotnim kabliranjem na tej polovici modula, sem večino žic pustil nekaj daljših, prav z namenom lažje izvedbe končnega kabliranja.
Slika

Kmalu sem ugotovil, da bo količina kablov po sredini modula večja, kot sem prvotno predvidel, zato je bilo potrebno zamenjati obstoječi instalacijski kanal z večjim.
Slika

Odločil sem se, da bodo napajalni kabli na vsak tir pritrjeni na dveh mestih, saj bi taka izvedba morala zagotoviti dovolj kakovosten vir napajanja. Enako kot na drugih modulih sem uporabil mehko instalacijsko žico 1,5mm2. Po že ustaljeni metodi sem se lotil priklopa kablov na tire in najprej izvrtal luknje fi 2mm med pragovi.
Slika

Na mestu lotanja sem tire najprej očistil z žično ščetko.
Slika

Iz priklopnih kablov sem odstranil cca. 25mm izolacije in konce polotal.
Slika

Pripravil sem tudi dodatne manjše instalacijske kanale za urejanje kablov na tem delu modula.
Slika

Skozi izvrtane luknje sem potisnil konce žice, jih na polotanem mestu malenkost ukrivil in zalotal na tir.
Slika

Zamislil sem si, da je vsaka žica najprej pritrjena na vrstno sponko na eni strani modula, nato gre do tirov na prvi polovici modula, se nadaljuje do druge polovice modula, kjer je spet priključena na tir in nato še na drugi polovici na vrstno sponko. Za izvedbo take povezavo je bilo potrebno vsako žico 2x razcepiti. Na modulu M1 sem podobno zadevo izvedel kar z vrstno sponko, a mi stvar ni bila všeč, saj je to zavzelo preveč prostora v instalacijskih kanalih. Odločil sem se, da bom žice na teh mestih lotal skupaj. Najprej sem previdno odstranil izolacijo na cca. 1cm dolžine in na to mesto ovil drugo žico.
Slika

Spoj sem nato zalotal.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Kabliranje modula M2 (2/2)
Spoj kablov sem nato zaščitil s termo skrčljivima cevkama. Za vsak spoj sem uporabil dve cevki. Ena se je tesno prilegala na strani, kjer sta dva kabla, druga pa tam, kjer je kabel en sam. Cevki sta na sredini prekriti in tako kakovostno zaščitita mesto spoja. S tem načinom združevanja kablov sem prihranil kar nekaj prostora in povečal preglednost, žal pa je v tem primeru težje delati kakšne kasnejše popravke. Upam, da ne bodo potrebni.
Slika

Ko sem zadevo ponovil na vseh šestih tirih in na obeh tirnicah, sem lahko kable končno pospravil na svoje mesto v kanale.
Slika

Sledila je povezava tirov na konektorje za premostitev med moduli. Na vsaki strani modula imam na voljo 2 konektorja z 8 poli. Za potrebe napajanja tirov mi zaenkrat zadošča 8 polov, tako da sem vse povezave (tudi maso) lahko spravil na en sam konektor.
Slika

Povezavo iz vrstnih spojk do premostitvenih konketorjev je bilo potrebno ponovno izvesti tudi na strani modula m1.
Slika

Na mojih modulih sta obe tirnici ločeno povezani do vrstnih spojk. Za analogni DC sistem krmiljenja je potrebno ene tirnice vseh odsekov električno povezati skupaj. Jaz to naredim z "mostičkom" na vsakem modulu. Na vsakem modulu bi zadoščal en tak mostiček, a sem se zaradi zanesljivosti odločil, da na modulu m2 izdelam dva - na vsaki strani enega. Mostiček je izdelan iz trde žice 1,5mm2.
Slika

Ker nameravam modul M2 občasno uporabljati tudi kot prehodni modul (samo tir 4) sem ta tir dodatno opremil s standardnimi 4 mm banana konektorji na kablih. Namestil sem tudi krajši del instalacijskega kanala v katerega lahko pospravim te kable s konektorji, ko jih ne potrebujem.
Slika

Enako je bilo potrebno narediti tudi na drugi strani modula.
Slika

Pred časom smo v tej temi že diskutirali o prednostih in slabostih lotanja tirov na tirnih spojkah. Sam sem se na modulu m2 odločil za kompromisno rešitev. Večino spojk sem zalotal, na sredini modula pa sem pustil en par spojk na vsakem tiru ne-zalotan. Da jih med delom ne bi po pomoti zalotal sem jih predhodno prekril z zaščitnim trakom. Upam, da bo to zadostovalo za preprečitev težav v primeru večjega raztezanja in krčenja lesa. Najdaljši zalotan odsek je sedaj dolg nekaj več kot pol metra, kar je še vedno manj, kot je dolg standardni fleksibilini tir.
Slika

Ker sem imel modul že na mizi, sem situacijo izkoristil in zunanjost še na hitro pokital z akrilnim kitom za les.
Slika

Končni (zaenkrat) izdelek....
Slika

Dela se spet selijo na modul M3, kjer sledi elektrifikacija premika kretnic. Seveda bo potrebno pred tem še marsikaj postoriti.
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Barvanje tirov na M3 (1/2)

Kot že omenjeno v eni izmed prejšnjih objav, sem si za naslednji cilj zastavil avtomatizacijo vseh kretnic na modulu M3. Za dosego tega cilja je bilo potrebnih kar nekaj aktivnosti. Ena izmed prvih je bila barvanje (staranje) tirov.

Ker sem na forumu prejel upravičene kritike na slabo izvedeno lotanje tirov na prehodih med moduli, sem najprej pobrusil vse "ocvirke" na pragovih. Fotografija tirov na prehodu med moduli pred čiščenjem "ocvirkov".
Slika

Zamudno opravilo, ki sem ga na koncu že kar dobro izpilil. Tudi z rezultati sem bil zadovoljen in ni mi bilo žal vloženega časa.
Slika

Sledilo je ponovno barvanje pragov s črno akrilno barvo.
Slika

Po nasvetu na forumu sem poskusil namestiti tudi tirne spone iz starih tirov, a se mi zadeva ni pretirano posrečila, tako da sem to idejo opustil.
Slika

Tire na prvih dveh modulih (m1 in mA) sem barval z domačo mešanico barve. Uporabil sem akrilne barve, ki sem jih dobil zraven Airbrusha, kupljenega v ta namen v Lidlu. Pri barvanju tirov sem si zapisal recepturo za barvo, ostalo pa mi je tudi nekaj stare barve. Po prvem poskusi se mi je barva zelo hitro oluščila, zato sem se odločil, da bom po nasvetu Nejca (gcn64) uporabil Revell barve. Odločil sem se za vodne barve Revell Aqua 83 in 84.
Slika

Po nekaj poskušanja sem barvo za tire zmešal v razmerju 3x Revell 83, 1x Revell 84 in 2x destilirana voda.
Slika

Vse tire na modulu sem najprej temeljito očistil z alkoholom (Izopropanol) pri čemer sem si pomagal s staro krpo in odsluženo zobno ščetko.
Slika

Pred barvanjem z Airbrushem sem okolico tirov zaščitil s pleskarskim zaščitnim trakom.
Slika

Posebno pozornost pri zaščiti sem namenil premičnim delom kretnic, ki sem jih še dodatno zaščitil, da se med barvanjem ne bi poškodovale.
Slika

Samo barvanje je potekalo hitro in brez težav. Takoj sem opazil, da je nova barvna mešanica Revell barv precej bolj pokrivna, kot barve, ki sem jih uporabljal doslej. Predvsem se je ta razlika opazila na pragovih, ki so dobili čisto drugačen izgled, kot na modulu m1.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Barvanje tirov na M3 (2/2)

Po barvanju tirov na modulu m1 se je skozi nanos barve na pragovih videlo precej črne barve, medtem kot je Revell mešanica popolnoma prekrila osnovno barvo pragov na m3. FR4 pritrdila so se že precej zlila z ostalimi pragovi.
Slika

Po odstranjeni zaščiti je modul izgledal takole...
Slika

Sledilo je ročno barvanje tirov s tankim čopičem v okolici kretnic, pri katerem je bilo potrebno paziti, da barva ne bi ovirala električnega kontakta ali gibanja kretnice.
Slika

Pobarvani tiri na področju kretnice.
Slika

Modul m3 s pobarvanimi tiri - osnovni nanos rjave barve.
Izgled tirov sem poskusil dopolniti še tako, da sem najprej na pragove nanesel precej razredčeno sivo barvo, nato pa na določenih mestih in po sponah tirov še malce temnejšo rjavo.
Slika

Primerjava med tiri na modulu m1 in m3.
Barva tirov na m1 je nekaj temnejša, pragovi pa imajo tudi drugačen izgled. Da bi dosegel bolj enoten videz sem se odločil tudi pragove na tiru m1 obdelati na podoben način kot na m3.
Slika

Končni izgled tirov in pragov na m3.
Slika

Še malce bolj od daleč.
Slika

In še pogled na (skoraj) celotni modul po staranju tirov.
Slika

Da bom imel pri staranju tirov na m2 nekoliko lažje delo, sem si uporabljeno proceduro tudi zapisal.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Montaža senzorjev na M3

Podobno kot modul m1, sem se tudi m3 odločil opremiti s točkovno detekcijo vozil s senzorji LDR (Light Dependent Resistor = foto upor). Najbolj primeren čas za montažo senzorjev je po staranju tirov in pred polaganjem tolčenca.
Na mestu, kjer sem predvidel lokacijo senzorja, sem med pragovi izvrtal dve luknjici cca 1mm.
Slika

Skozi luknjici sem potisnil obe nogici senzorja LDR.
Slika

Na spodnjo stran senzorja in na pluto pod senzor sem nanesel nekaj Neostik lepila, malce počakal, nato pa senzor potisnil na nivo pragov.
Slika

Vsaka kretnica na modulu je opremljena s tremi senzorji.
Slika

Nogice senzorjev na spodnji strani modula.
Slika

Pregled vseh 16 senzorjev nameščenih na modul m3.
Slika

Na načrtu modula sem si predhodno skiciral potek povezav od posameznega senzorja, do krmilnega vezja.
Slika

Zaradi velikega števila senzorjev in omejenega števila vhodov na Arduinu sem si pomagal z dvema analognima multiplekserjema (4051N) ki signale iz 8 senzorjev spravi v en signal (s časovnim zamikom). Vezje z multiplekserjema je enako, kot na modulu m1.
Slika

Za pritrditev vezij na spodnjo stran modula sem navadno uporabljal plastične distančnike (cevke) ki so bile izdelane iz različnih materialov. Tokrat sem se odločil, da za prvi preizkus 3d tiskalnika izdelam plastične "podložke" za namestitev vezij na modulu m3.
Slika

Glede na razporeditev ostalih elementov na m3 sem predvidel tudi postavitev krmilnega vezja, kamor bo potrebno speljati signale iz vsakega posameznega senzorja.
Slika
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Matej,

odlično napreduješ! Tudi umeščanje elektronike in električne povezave so videti super!
LP, Miran
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Povezava kretnic na krmilnik
Tudi na modulu m3 imam nameščeno enako kombinacijo petih kretnic (2 elektro-magnetni in 3 servo) kot na modulu m1. To mi omogoča, da sem uporabil tudi enako, preizkušeno, vezje za nadzor kretnic.

Samo vezje sem podrobno opisal že pri nameščanju na m1, tokrat le ponovim nekaj ključnih lastnosti:
- krmiljenje dveh elektro-magnetnih kretnic z 2x po dvema tranzistorjema, ki za kratek čas spustita tok skozi eno ali drugo tuljavo kretnice
- napetostni regulator 7805 poskrbi za pretvorbo iz 12v na 5v za pogon servo motorjev
- trije tranzistorji odklopijo napajanje servo motorjem, ko ti niso v uporabi
- krmiljenje izhodov s pomočjo shift registra 74HC595N (še manjka na tej fotografiji) - varčevanje izhodov na Arduinu in manjše število povezav
- ločeno napajanje za močnostni del in za shift register omogoča vklop močnostnega dela šele, ko so vrednosti v shift registru že postavljene na osnovno vrednost
Slika

Pred montažo in priklopom sem vezje v celoti preizkusil z dodatnim Arduinom.
Slika

Spet sem moral obnoviti kako je potrebno nastaviti kakšen bit v shift registru, da pridem do želenega rezultata. V takih primerih pride prav stara dokumentacija.
Slika

Kar nekaj časa sem iskal najbolj primerno mesto in orientacijo za vezje. Na koncu sem vezje umestil v srednji prekat modula, kjer sem imel najmanj dela s predelavo povezav do kretnic. Z modro sta označeni elektro-magnetni kretnici, z zeleno trije servo pogoni, z rdečo pa lokacija krmilnika.
Slika

Vezje sem na les pritrdil s pomočjo samoreznih vijakov, med vezje in podlago sem vstavil 3d natisnjene distančnike.
Slika

Najprej sem se lotil povezave obeh elektro-magnetnih kretnic. Oba kabla sta bila dovolj dolga, tako da je bil priklop enostaven.
Slika

Položaj elektro-magnetnih kretnic glede na krmilnik
Slika

Vsi trije servo pogoni kretnic so bili ravno toliko oddaljeni od krmilnika, da je bilo potrebno podaljšati originalne kable. Na konec kablov sem pritrdil molex konektorje.
Slika

Priklop servo kretnic na krmilnik.
Slika

Še izgled celotne spodnje strani modula po povezavi vseh petih kretnic na krmilnik.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Testiranje krmilnika kretnic

Delovanje krmilnika kretnic in pravilnost priklopa na modulu m3 sem preizkusil z dodatnim Arduinom in ločenim začasnim napajanjem (12v).
Slika

Izdelal sem testni program, ki je periodično premikal vse tri servo motorje in obe elektro-magnetni kretnici. Iz video posnetka je razvidno gibanje servo motorjev, medtem ko se elektro-magnetne kretnice le sliši. Kontrolne led-ice na vezju se prižgejo/ugasnejo, ko se aktivira katera izmed kretnic.

Povezava na video

matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Povezava senzorjev LDR na krmilnik

Zadnjih nekaj mojih objav je že bilo na temo povezovanja električnih elementov na modulih. Tudi ta in še nekaj naslednjih (žal) še bo drugačnih. Upam, da ne "morim" preveč s tem področjem modelarstva in da bo kdo našel kakšno idejo za svoje izdelke tudi v teh objavah. Seveda bom vesel tudi kakšne kritike oz. predloga za izboljšave. Priznam pa, da je zame to področje v katerem kar precej uživam.

V tokratni objavi predstavljam kako sem povezal vseh 16 LDR senzorjev na modulu m3 na krmilnik (vezje z dvema multiplekserjema). Za izvedbo povezav sem uporabil mehko žico 0,25mm2. Dela sem se lotil v "prekatu" modula, ki je najbolj oddaljen od vezja in na katerem so montirani trije senzorji. Na fotografiji so označeni trije senzorji in predvideno mesto krmilnika.
Slika

Na vse senzorje (na eno izmed dveh nogic) je potrebno pripeljati skupni + (Vcc) za kar sem uporabljal zeleno žico. Rumena žica (druga nogica senzorja) je "signal" iz senzorja, ki jo je potrebno, ločeno za vsak senzor, pripeljati do vezja. Z zeleno žico sem poskusil zajeti kar čim več senzorjev hkrati, ko sem z žico prišel do sredinskega instalacijskega kanala, sem jo združil (lotanje in termo-skrčljive cevke) z žico iz prejšnjih prekatov. Na ta način sem nekoliko zmanjšal količino žic in si tudi olajšal priklop na vezje.
Slika

Vse žice sem že med delom razporejal v instalacijske kanale. Sproti sem jih tudi spenjal z krajšimi termo-skrčljivimi cevkami, ki jih nisem stisnil, temveč sem pustil, da so nekoliko ohlapne. Na ta način je ostal snop žic lepo gibljiv. Na mestu, kjer je predvideno vezje se je kmalu nabral lep šop žic.
Slika

Ko so bile vse žice pripeljane do vezja, sem jih odrezal na končno dolžino in se lotil montaže dveh "krimp" konektorjev.
Slika

Na modul sem pritrdil tudi vezje in nanj priključil senzorje.
Slika

Še pogled na vezje iz druge strani.
Slika


Nato sem se lotil testiranja. Podobno kot vezje za kretnice sem tudi senzorje najprej priključil na ločen Arduino in začel z neodvisnim testiranjem tega sklopa.
Slika

V prvi fazi testiranja sem s programom najprej bral vrednosti vseh 16 senzorjev in preveril, če od vseh dobim primerljive rezultate.
Slika

V drugi fazi testiranja sem identificiral in točno določil kateri senzor berem na kakšnem naslovu. Med samo vezavo nisem nič pazil kam sem kakšen senzor priključil, tako da sem ta del izvedel v programu. Na skici je s prvo številko (0 ali 1) označeno ali je senzor priključen na multiplekser A ali B, druga številka (od 0 do 7) pove s katero kombinacijo treh bitov lahko preberem vrednost tega senzorja.
Slika

Še pogled na spodnjo stran modula po zaključenem testiranju.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Povezava vezij na modulu m3 do Arduina (1/2)

Ko sta bili vezji za krmiljenje kretnic in LDR senzorjev na modulu M3 nameščeni in preizkušeni, ju je bilo potrebno povezati do mikrokrmilnika Arduino, ki je postavljen na modul m1. Za povezavo med moduli sem se odločil, da bom uporabil standardne mrežne patch kable in za to sem tudi že predhodno izdelal tiskanine, ki mi omogočajo prehod iz navadnih kablov (konektorji za vijačenje) na mrežne kable 4x2 - UTP (RJ45).

Za ureditev kablov pri tiskanini, sem si na 3d tiskalniku izdelal "urejevalnike kablov" ki preprečujejo, da bi kabli prosto plesali naokoli po modulu.
Slika

Razvod kablov iz vezja za krmiljenje LDR senzorjev do prehodnih konektorjev RJ-45.
Slika

Elektromagnetne in servo kretnice porabijo nekaj več toka in zato sem se odločil, da za povezavo napajanja modula kretnic ne uporabim mrežnih patch kablov. Izkoristil sem višek povezav med moduli, ki so mi ostale od napajanja tirov.
Slika

Priklop povezav na krmilnik kretnic.
Slika

Dokončane povezave na modulu m3.
Slika

Še pogled na celotni modul M3 z vso, do sedaj izdelano elektroniko.
Slika

Dela so se nadaljevala na modulu m1, kjer je bilo potrebnih kar nekaj posegov. Med vzpostavljanjem sistema na M1 sem veliko stvari izdelal začasno, z mislijo, da jih bom kasneje nekoliko lepše uredil. Sedaj je bil pravi trenutek za to. Začasne povezave signalov na Arduino.
Slika

Tudi začasni razvod napajanja iz Arduina je bilo potrebno lepše urediti.
Slika

Najprej je bilo potrebno odstraniti precej obstoječih instalacij, dodati pa je bilo potrebno vse povezave do modula m3. Za priklop na Arduino sem uporabil vrstno letvico pinov (ne vem, kako se tej stvari pravilno reče - "Male Header Connector Strip"), na katero sem prilotal ustrezne žice. Letvice sem pustil daljše, da je zanesljivost priklopa nekoliko večja.
Slika

Dela na modulu so v polnem teku...
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Povezava vezij na modulu m3 do Arduina (2/2)

Podobno kot na modulu m3, se je velik snop žic kmalu nabral okoli tiskanine namenjene prehodu signalov na druge module.
Slika

Na novo urejeni priklopi signalov na Arduino. Žice so lepše urejene, bolj stabilno pritrjene, hkrati pa še vedno omogočajo enostaven odklop/priklop in dodajanje dodatnih signalov.
Slika

Še pogled na Arduino iz druge strani.
Slika

Večino povezav med Arduinom in ostalimi vezji na M1 je bilo potrebno izdelati na novo. Na fotografiji je v teku prenova povezave na LDR multiplekser.
Slika

Nove povezave na krmilnik kretnic...
Slika

...in tudi na napajalni modul (krmiljenje releja za zakasnjen vklop napajanja). Tudi napajanje kretnic je bilo potrebno iz tega modula na novo speljati do modula M3.
Slika

Priklop žic na tiskanino za prehod na RJ45. Ker so žice precej tanke (mislim, da 0.25mm2) sem izolacijo odstranil na dolžini cca 4 cm in jih zvil v tako zanko. Debelejši srednji del sem pocinil in nato odščipnil višek bakra. Kabel je na koncu tako postal nekoliko debelejši in ga je bilo lažje pritrditi v konektorje za vijačenje.
Slika

Priklop podatkovnih signalov na konektorje.
Slika

Tudi kable v okolici Arduina sem ponovno pospravil v instalacijske kanale.
Slika

Za konec te objave še pogled na zaključek modula od kjer gredo vse povezave na sosednje modula in na zunanji krmilnik.
Slika

Vse te povezave so bile potrebne, da sem se lahko lotil nadgradenj programa za električno krmiljenje kretnic na modulu m3. Več o tem pa v eni izmed naslednjih objav.
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Nadgradnja programa in testiranje vezij na modulu m3

Kar nekaj žic je bilo potrebno povezati, da sem končno prišel do trenutka, ko lahko vse novosti na modulu m3 spravim v pogon. Vse z namenom električnega premika kretnic in zaznavanja vozil na tirih. Najprej sem se lotil nadgradnje uporabniškega vmesnika. Zadeva je zastavljena kot preprosta HTML tabela v katero sem postavil ikone, ki služijo (nekatere) kot gumbi in kot indikacija zasedenosti odsekov. Dodati je bilo potrebno desno polovico sheme in vmesnika za postajo.
Slika

Ugotovil sem, da so originalni napajalni kabli za povezavo med moduli za potrebe testiranja prekratki, zato sem na hitro izdelal en daljši kabel s samo dvema vodnikoma.
Slika

Čisto nova postavitev modulov m1 in m3. Modul m3 (zgoraj) sem z mizarsko spono pritrdil na začasne "noge" modula m1. Na ta način sem imel hkrati dostopna oba modula iz spodnje strani.
Slika

Če sem potreboval modul m3 iz zgornje strani sem ga samo zvrnil na modul m1. To postavitev sem uporabil za testiranje kretnic in senzorjev LDR.
Slika

Modula sem med seboj povezal z dvema standardnima UTP mrežnima kabloma (rumen in črn na levi strani), dodatno pa še z dvema vodnikoma za napajanje. Zadeva deluje odlično!
Slika

Izgled razširjenega uporabniškega vmesnika na tablici.
Slika

Še postavitev modulov pri kateri sem hkrati potreboval še dostop do Arduina.
Slika

Sledila je nadgradnja programske kode v Arduinu in dokumentacija vseh sprememb.
Slika

Ker so bile posamezne komponente stestirane že prej, sem imel tokrat precej manj dela in je večina stvari delovala takoj. Prilagoditev programa tudi ni bilo pretirano veliko, saj sem velik del te nadgradnje že pričakoval in sem tudi programsko kodo predhodno že pripravil na te spremembe. Edina stvar, ki je v tej fazi še nisem preizkusil je sam premik servo kretnic. Preizkusil sem delovanje servo pogonov (v prazno), vendar nisem še dodal jeklene žice za premik kretnice. Premiki servo motorjev in elektro-magnetnih kretnic delujejo po pričakovanjih.

S to objavo za nekaj časa zaključujem "elektro" obarvana dela na mojih modulih in sem bom počasi posvetil izgledu samih modulov. V mislih imam še nekaj elektro projektov na mojih modulih, ki pa bodo zaenkrat dobili status "on-hold".
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Tolčenec na modulu m3 (1/2)

Kot sem že omenil v prejšnji objavi sem za nekaj časa zaključil z elektro opravilih na modulih in sem se počasi lotil izdelave različnih scenskih elementov. Za začetek nič presenetljivo novega - polaganje tolčenca. Ker sem bil z rezultati na modulu M1 zadovoljen nisem ničesar bistveno spreminjal. Najprej je bilo potrebno pripraviti vse orodje in zaščititi del modula, ki ni bil "v obdelavi".
Slika

Začel sem čisto počasi in sicer na najbolj občutljivih mestih - pri gibljivih delih kretnic. Na tem delu sem podlago najprej namazal z nerazredčenim lesnim lepilom, položil tolčenec, nato pa (brez pršenja z "mehko vodo") previdno zalil z razredčenim lepilom. Po končanem zalivanju sem kamenčke, ki so med procesom kam pobegnili, popravil na njim predvideno mesto.
Slika

Položen in prilepljen tolčenec na najbolj občutljivem mestu kretnice. Na en večer sem naredil največ 3 kretnice.
Slika

Štiri od petih kretnic so že "pošodrane".
Slika

Pogled na modul v delu "iz zraka".
Slika

Nato sem se lotil polaganja tolčenca po straneh tirov.
Slika

Vedno večji delež modula je prekrit s tolčencem.
Slika

Počasi so na vrsto prišli deli med tiri, kjer sem uporabil bolj droben pesek. Izdelati je bilo potrebno tudi ločnice.
Slika

Kot osnovo za ločnice sem uporabil plastično maso, ki je podobna stirenu (plošča kupljena v Bauhausu v LJ). Najprej sem bodoče ločnice odrezal na primerno mero.
Slika

Nato sem jih do končne oblike obdelal z brusnim papirjem.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Tolčenec na modulu m3 (2/2)

Pripravljene ločnice sem najprej v celoti prebarval z belo akrilno barvo in počakal, da se ta posuši.
Slika

Za barvanje črnih delov sem si pripravil šablono na katero sem položil ločnice in črno barvo najprej nanesel na eno polovico. Ko je bila barva na eni strani suha, sem postopek ponovil še na drugi strani.
Slika

Montaža prve ločnice med tire z lepilom za les.
Slika

Vseh pet ločnic na modulu m3 je na svojem mestu in polaganje tolčenca se lahko nadaljuje.
Slika

Na vrsto je prišel tudi del tira na koncu modula. Le zelo pozorno oko bo opazilo, da prvih šest pragov ni "originalnih". Tudi LDR senzor se lepo skrije med tolčencem in ne moti izgleda.
Slika

Polaganje bolj drobnega peska (na fotografiji je še moker) okoli ločnic in med tiri.
Slika

Drobni pesek med tiri v mokrem stanju izgleda precej temnejši, a ko se posuši je skoraj enake barve, kot tolčenec med pragovi.
Slika

Počasi se bližamo koncu. Zaenkrat bo neprekrit ostal le še del med tiroma 4 in 5, kjer še nimam čisto dokončno določenega izgleda in morebitne dodatne opreme.
Slika

Zadnji del modula, ki je dobil nov izgled.
Slika

Za konec še pogled na modul m3, kot izgleda danes.
Slika

Kot zanimivost: za proces ki sem ga prikazal v zadnjih dveh objavah sem porabil 12 večerov. Naslednji scenski element, ki pride na vrsto je nakladalna rampa na modulu m1.
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Nakladalna rampa (#2)

Tisti, ki bolj pozorno spremljate dogajanje na mojih modulih, se boste mogoče spomnili, da sem o nakladalni rampi na modulu M1 že pisal v eni izmed mojih objav konec leta 2015. Ker so se stvari na tem področju premaknile, začenjam serijo objav o dodelavi nakladalne rampe.

Sama rampa je bila načrtovana hkrati z idejo o izdelavi modulov. Točna izvedba ni bila določena in se je sproti razvijala. Od idejne zasnove sem rampo najprej izdelal iz kock, nato iz stirodurja (za lažjo predstavo) in konec leta 2015 pripravil material za rampo iz vezane plošče. Delov nisem zlepil skupaj, ampak sem jih samo položil enega na drugega. Sestani deli so se tako nekaj let pokladali iz enega vogala v drugega, občasno pa sem jih uporabil med testnimi vožnjami, da pobegli vagoni ali lokomotive na teh tirih niso prehitro doživeli srečanja s parketom :)

Slika

Pred sestavljanjem rampe sem se odločil, da sestavnim delom nekoliko zmanjšam težo. Vse se začelo s tehtanjem "surovih" elementov. Tehtnica se je ustavila pri 427,4g.
Slika

Težo sem poskusil zmanjšati tako, da nisem vplival na zunanji izgled, hkrati pa tudi nisem želel preveč oslabiti same konstrukcije. V Vezano ploščo sem začel vrtati luknje, nato pa z ročnim rezkarjem počasi odstranjevati odvečni les.
Slika

Teža ene izmed deščic je že precej zmanjšana.
Slika

Na podoben način sem obdelal vse sestavne dele.
Slika

Po nekaj urah (in veliko prahu :roll: ) je zadeva izgledala takole - pripravljeno za sestavljanje. Skupna teža se je zmanjšala na 235,4g - odstranil sem 45% lesa.
Slika

Nato je sledilo lepljenje sestavnih delov skupaj.
Slika

Rampa je bila v osnovi sestavljena iz šestih kosov lesa. Po zaključku postopka sem jo pustil v dveh delih, saj sem si želel pustiti odprto možnost prilagajanja širine odprtine med tiri.
Slika

Iz zgornje strani je videz rampe ostal nespremenjen.
Slika

Od spodaj pa je bila rampa precej bol votla in zaradi tega tudi lažja.
Slika
Odgovori