Ljubljana - skozi čas
Re: Ljubljana - skozi čas
Pozdravljeni pozitivno misleči.
"Nabral" sem nekaj, pa mojem mišljenju, zanimivih člankov in ...
Za naslednji "foto članek" imam "teorijo", ampak zanimivo bi bilo slišati še "drugo mnenje"
Pred parimi leti je bil ta ovinek lahko še posebej "trd" (betonski steber).
in danes ...
https://www.google.si/maps/@46.0826697, ... 6656?hl=sl
LP Igor
"Nabral" sem nekaj, pa mojem mišljenju, zanimivih člankov in ...
Za naslednji "foto članek" imam "teorijo", ampak zanimivo bi bilo slišati še "drugo mnenje"
Pred parimi leti je bil ta ovinek lahko še posebej "trd" (betonski steber).
in danes ...
https://www.google.si/maps/@46.0826697, ... 6656?hl=sl
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljana - skozi čas
Igor, jaz se spomnim samo še podstavka stebra.
Zakaj je bil ta steber ?
Ali je bil res kdaj tam industrijski tir ?
Ali imamo kakšno shemo industrijskih tirov Litostroja ?
Jaz se spomnim samo načrtov priključka povezovalne proge iz prve svetovne vojne (Šentvid-Dolenjska proga), ki se je priključil ravno na Litostrojski.
Vprašanje, če niso del te proge uporabljali tudi za industrijski tir pri gradnji Litostroja.
Pozdrav
Darko
Zakaj je bil ta steber ?
Ali je bil res kdaj tam industrijski tir ?
Ali imamo kakšno shemo industrijskih tirov Litostroja ?
Jaz se spomnim samo načrtov priključka povezovalne proge iz prve svetovne vojne (Šentvid-Dolenjska proga), ki se je priključil ravno na Litostrojski.
Vprašanje, če niso del te proge uporabljali tudi za industrijski tir pri gradnji Litostroja.
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljana - skozi čas
Igor je verjetno mislil kot betonski steber tiste betonske ograje, ki so bile kaksne 10 let nazaj se na zunanji strani tega ovinka. Taksne, kot jih vidimo na avtocesti. Ob izgradnji industrijskega tira (preko vozisca je bil samo se stuc) pa so rekonstruirali tudi ovinek.železocestnik napisal/-a: Ali je bil res kdaj tam industrijski tir ?
Ali imamo kakšno shemo industrijskih tirov Litostroja ?
Jaz se spomnim samo načrtov priključka povezovalne proge iz prve svetovne vojne (Šentvid-Dolenjska proga), ki se je priključil ravno na Litostrojski.
Kar se tice obvozne oz. povezovalne proge - nekje sem ze napisal, da sem imel v spominu odstavljene vagone na industrijskem tiru v litostroju skorajda vzporedno pri zel. postaji Litostroj. Tam je industrijski tir prihajal pocasi proti gorenjski progi, koncal se je nekje kaksnih 15m za trafiko, ki je sedaj pri postajaliscu. Nacrtov pa zal nisem videl nikjer, spominjam se jih iz otrostva, nekje med l. 88 - 92.
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljana - skozi čas
Ja, wikipedija ima opis tega dela Litostrojske ceste:
"Drugi del, ki se nahaja med železniško progo Ljubljana-Jesenice in danes opuščeno Litostrojsko industrijsko progo, je najbolj naseljen del Litostrojske ceste. Tu se tako nahajajo Srednja šola tehniških strok Šiška (Litostrojska cesta 51), Srednja frizerska šola Ljubljana (Litostrojska cesta 53), Študentski dom Litostroj (Litostrojska cesta 55), industrijski kompleks Litostroj, več manjših podjetij,... Na ta del ulice se navezujejo Strugarska, Korotanska, Marušičeva in Kovinarska ulica.
Tretji del, med opuščeno Litostrojsko industrijsko progo in Verovškovo ulico, je najbolj neraven in najbolj opustel del celotne ulice. Takoj po prečkanju Litostrojske industrijske proge se nahaja skoraj 90º zavoj v desno, nato pa po nekaj 100 m še en zavoj v levo in še en zavoj na desno, nakar se konča pri Verovškovi ulici, nadaljuje pa v dovozu na severno obvoznico. Med prvim in drugim zavojem poteka vzporedno s cesto (vzhodno od ceste) del Poti ob žici, nakar pa po drugem zavoju Pot prečka cesto. V tem delu je na zahodni strani ceste kompleks Litostroj, medtem ko se vzhodno od ceste nahaja manjše vrtičkarsko naselje. Ta del ceste je trenutno v fazi načrtovanja preoblikovanja; zgradili naj bi novo cesto z manj zavoji.
Vzdolž celotne ceste ni vzpostavljena kolesarska steza (le-ta se nahaja le na delu, kjer poteka Pot ob žici), medtem ko sta na prvih dveh delih prisotna pločnika na obeh straneh. Na prvem delu ceste je med pločniki in bloki tudi obsežnejši drevored z večjo travnato površino."
Litostroj-gradnja...od okoli 1946 do 1948:
Verjetno se bi dalo najti tudi kakšne fotografije, kjer bi bil industrijski tir.
Jaz sem si od vsega o Litostroju zapomnil le to: v Škofji Loki je imel inž. Schneiter tovarno vodnih turbin in okoli 100 strokovnjakov za izdelavo vodnih turbin.
Seveda so mu po drugi vojni odvzeli tovarno, strokovnjake za izdelavo turbin in načrte pa odpeljali v Litostroj.
So pa se zafrknili. Schneiter je bil švicarski državljan, odšel je na ambasado in izplačati so mu morali tovarno. Brez besed. Moral pa je oditi v Švico.
In rodil se je Litostroj...
pozdrav
Darko
"Drugi del, ki se nahaja med železniško progo Ljubljana-Jesenice in danes opuščeno Litostrojsko industrijsko progo, je najbolj naseljen del Litostrojske ceste. Tu se tako nahajajo Srednja šola tehniških strok Šiška (Litostrojska cesta 51), Srednja frizerska šola Ljubljana (Litostrojska cesta 53), Študentski dom Litostroj (Litostrojska cesta 55), industrijski kompleks Litostroj, več manjših podjetij,... Na ta del ulice se navezujejo Strugarska, Korotanska, Marušičeva in Kovinarska ulica.
Tretji del, med opuščeno Litostrojsko industrijsko progo in Verovškovo ulico, je najbolj neraven in najbolj opustel del celotne ulice. Takoj po prečkanju Litostrojske industrijske proge se nahaja skoraj 90º zavoj v desno, nato pa po nekaj 100 m še en zavoj v levo in še en zavoj na desno, nakar se konča pri Verovškovi ulici, nadaljuje pa v dovozu na severno obvoznico. Med prvim in drugim zavojem poteka vzporedno s cesto (vzhodno od ceste) del Poti ob žici, nakar pa po drugem zavoju Pot prečka cesto. V tem delu je na zahodni strani ceste kompleks Litostroj, medtem ko se vzhodno od ceste nahaja manjše vrtičkarsko naselje. Ta del ceste je trenutno v fazi načrtovanja preoblikovanja; zgradili naj bi novo cesto z manj zavoji.
Vzdolž celotne ceste ni vzpostavljena kolesarska steza (le-ta se nahaja le na delu, kjer poteka Pot ob žici), medtem ko sta na prvih dveh delih prisotna pločnika na obeh straneh. Na prvem delu ceste je med pločniki in bloki tudi obsežnejši drevored z večjo travnato površino."
Litostroj-gradnja...od okoli 1946 do 1948:
Verjetno se bi dalo najti tudi kakšne fotografije, kjer bi bil industrijski tir.
Jaz sem si od vsega o Litostroju zapomnil le to: v Škofji Loki je imel inž. Schneiter tovarno vodnih turbin in okoli 100 strokovnjakov za izdelavo vodnih turbin.
Seveda so mu po drugi vojni odvzeli tovarno, strokovnjake za izdelavo turbin in načrte pa odpeljali v Litostroj.
So pa se zafrknili. Schneiter je bil švicarski državljan, odšel je na ambasado in izplačati so mu morali tovarno. Brez besed. Moral pa je oditi v Švico.
In rodil se je Litostroj...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 16.04.2017, 0:44, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljana - skozi čas
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Bom poskušal odgovoriti. V knjigi "Ljubljana skozi stoletja" (Branko Korošec,ML, 1990) je na straneh 226,227 karta Ljubljane iz leta 1976. Vrisan je industrijski tir, ki na tem ovinku "preseka" cesto in se nato kmalu konča (prvi krak). Lahko, da se je drugi krak zaključil pred današnjo Litostrojsko cesto.
Na spletni strani Digitalne knjižnice Slovenije je karta iz leta 1956 (1:50.000)
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:IMG-VCVCIKV2
Zanimivo je, da naj bi bil industrijski tir povezan z gorenjsko progo in sicer na dveh mestih. Viden je tudi še nasip "obvozne proge".
LP Igor
Bom poskušal odgovoriti. V knjigi "Ljubljana skozi stoletja" (Branko Korošec,ML, 1990) je na straneh 226,227 karta Ljubljane iz leta 1976. Vrisan je industrijski tir, ki na tem ovinku "preseka" cesto in se nato kmalu konča (prvi krak). Lahko, da se je drugi krak zaključil pred današnjo Litostrojsko cesto.
Na spletni strani Digitalne knjižnice Slovenije je karta iz leta 1956 (1:50.000)
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:IMG-VCVCIKV2
Zanimivo je, da naj bi bil industrijski tir povezan z gorenjsko progo in sicer na dveh mestih. Viden je tudi še nasip "obvozne proge".
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljana - skozi čas
Sem podcenjeval mestnre načrte...
Dodajam enega iz leta 1984:
pa še ena specialka...brez letnice, dodajam pa večji izrez, da se vidi nemška proga z Ježice v Vižmarje:
pozdrav
Darko
Dodajam enega iz leta 1984:
pa še ena specialka...brez letnice, dodajam pa večji izrez, da se vidi nemška proga z Ježice v Vižmarje:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljana - skozi čas
Odkar je Ljubljana na Google maps na novo poslikana v višji kvaliteti, se da poteku tira s prve slike (EMBA - mimo Leka - Diakovičeva) še kar dobro slediti. Praznine in ostanki tira so še kar vidni.železocestnik napisal/-a:Sem podcenjeval mestnre načrte...
Dodajam enega iz leta 1984:
(slika 1)
pozdrav
Darko
LP, odbijac
Re: Ljubljana - skozi čas
Jaz na zelo natančnih posnetkh geodetske uprave kaj dosti ne vidim. Vidi se samo ostanek bivšega trikotnika južno od Plinarne. Ostalo pa si lahko domišljaš, če veš da je tam bil tir, recimo na sever proti nekdanji peskalnici po sedanji cesti. 3. krak trikotnika je pa povsem povožen z novogradnjami, le na poarkingu skrajno levo zgoraj se rob parkinga ujema s potekom tira. Poglej na Geopedio in primerja z načrtom.
LPL
LPL
Re: Ljubljana - skozi čas
Zdravo,
tistega industrijskega tira ob Litostroju se pa jaz spomnim, celo videl sem ga v uporabi. Resda sem bil še osnovnošolec ampak ja, ob hali so v 80-tih stali vagoni, mel pa sem celo priliko 1x ali 2x videti Jembaha v akciji. Tir je bil ob hali in pred cesto je bila kretnica, nato tir čez cesto pa še par metrov v štuc. Toliko, da je Jembah lahko vagon po vagon prestavljal iz tira ob hali na pomembnejši vzporedni tir, ki je bil ob žičnati ograji in nato so vagone odpeljali proti kamniški progi.
Tore od ceste, ki še danes stoji in je nekoliko v boljšem stanju kot nekoč, je bil ozek pas trave, žičnata ograja, dva tira in potem hala Litostroja. Cesta čez progo je bila varovana s STOP znakom in napisom PAZI VLAK! (mislim, da je bil tudi enojen Andrejev križ). Ovinek pa je bil tam resnično oster, 90°, kar mislim, da je še danes. Okoli stebrov pa ne morem nič reči, žal.
tistega industrijskega tira ob Litostroju se pa jaz spomnim, celo videl sem ga v uporabi. Resda sem bil še osnovnošolec ampak ja, ob hali so v 80-tih stali vagoni, mel pa sem celo priliko 1x ali 2x videti Jembaha v akciji. Tir je bil ob hali in pred cesto je bila kretnica, nato tir čez cesto pa še par metrov v štuc. Toliko, da je Jembah lahko vagon po vagon prestavljal iz tira ob hali na pomembnejši vzporedni tir, ki je bil ob žičnati ograji in nato so vagone odpeljali proti kamniški progi.
Tore od ceste, ki še danes stoji in je nekoliko v boljšem stanju kot nekoč, je bil ozek pas trave, žičnata ograja, dva tira in potem hala Litostroja. Cesta čez progo je bila varovana s STOP znakom in napisom PAZI VLAK! (mislim, da je bil tudi enojen Andrejev križ). Ovinek pa je bil tam resnično oster, 90°, kar mislim, da je še danes. Okoli stebrov pa ne morem nič reči, žal.
Goran
Re: Ljubljana - skozi čas
Pozdravljeni pozitivno misleči
Sem upal, da bo kdo podal komentar na spodnji članek, pa
Njega dni ( ne vem kako je sedaj) so vagone transportirani po Ljubljani na posebni prikolici. Verjetno je bilo tako najlažje za železnico in naslovnika. V Draveljski gmajni so si tako omislili priročno skladišče pri izgradnji stanovanjskega naselja.
LP Igor
Sem upal, da bo kdo podal komentar na spodnji članek, pa
Njega dni ( ne vem kako je sedaj) so vagone transportirani po Ljubljani na posebni prikolici. Verjetno je bilo tako najlažje za železnico in naslovnika. V Draveljski gmajni so si tako omislili priročno skladišče pri izgradnji stanovanjskega naselja.
LP Igor
Re: Ljubljana - skozi čas
... in z, za takratne čase ne ravno običajnim, vlečnim "konjem" v obliki 6x4 kamiona Magirus-Deutz, model mislim da je bil 310FL.trackpan napisal/-a:Njega dni ( ne vem kako je sedaj) so vagone transportirani po Ljubljani na posebni prikolici...
LP, Metod
Re: Ljubljana - skozi čas
V poznih 70-tih sem tu in tam videl transport kakšnega Gbs-ja po Linhartovi cesti mimo Astre na posebni nizki rumeni prikolici in ja, Magirus-Deutz jo je transportiral. Tu je ena tema, kjer smo o tem pred leti nekaj rekli saj so v Slovenski Bistrici (se mi zdi) še vozili cisterne z melaso ali nekaj takega...
Goran
Re: Ljubljana - skozi čas
V teh Gbs-ih so prevažali gradbeni material kot so cement in apno v skladišče Gramexa na Kurilniški ulici (zahodno od Tiskarne Delo je bilo leseno skladišče).
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 118
- Pridružen: 23.11.2014, 9:13
Re: Ljubljana - skozi čas
Pa na dvoriscu LJUBLJANSKIH MLEKARN smo jih v mesecu juniju 1973 tudi nakladali z alpskim mlekom se v tetrabrik embalazi. Tu sem kot gimnazijec koncem drugega letnika opravljal obvezno enomesecno delovno prakso. Vagon je bil potem prepeljan na prikolici z magirusom na tovorno postajo Moste, kjer so jih vtirili na obicajno progo.Vagoni so bili namenjeni v juzne republike in ker niso bili hlajeni je bilo vcasih potrebno vrnjene vagone najprej razloziti z poceno tetrabrik embalazo. Pri procesu kisanja in pregrevanja embalaze v vrocih vagonih je prihajalo najprej do napihnitve in kasneje do razpoka embalaze. Mleko skisano, tudi crvov ni manjkalo. Predstavljajte si smrad v takem neznosno pregretem vagonu v poletnih mesecih. Redno zaposleni so za to delo najraje uporabili nas.