Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Tiri so postarani - in tudi jaz malce, ob tem delu, ki vzame precej časa in pridoda nekaj bolečin v križu... :?
Sledila je poskusna vožnja lokomotive po postaranih tirih, saj lahko barva zaide, kamor ni treba. Vse je šlo, kot po tirih :D, torej brez težav

Lahko nadaljujem in sicer s krmilnim delom - zahtevno in po možnosti opravljeno brez napak:
1. montaža premikalnih mehanizmov za kretnice
2. žične povezave od elemetov na maketi do sponk in med sponkami samimi
3. preskus delovanja krmiljenja - električnih povezav
V ta namen sem na steno nad dioramo začasno prilepil vse sheme in načrte, ki jih trenutno potrebujem in kar na njih označim, kar je že opravljeno:
Slika

To bo vzelo kar nekaj časa, saj je na diorami 1960a kar 257 žičk, ki jih je treba označiti in pravilno povezati. Sedaj se vidi prednost točnega načrtovanja, saj po elketričnem načrtu najprej žičko označim na obeh koncih in nato priključim v za to namenjeno sponko - enostavni in hitro :D
Je pa potrebno nekaj posebnega orodja, za lažje in zanesljivo delo z žičkami (spodnja slika).
Slika
Od leve proti desni: vrečka z votlicami za finožične vodnike preseka 0,34 qmm; kretniški mehanizem MP1 z uvezanimi žičkami; snemalke izolacije z žičk; klešča za stiskanje votlic na žičke; mali ploščat izvijač; koničasta klešča - mala; ščipalke - male in na vrhu olfa nož.
In veselo na delo, ožičevanje......

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

MTB - MP1
Najprej sem razstavil enega od premikalnih mehanizmov; enostavna montaža / demontaža sestavnih delov (pohvalno). Centriranje premikalnega vzvoda možno z dvema vijakoma, ki držita čelno rdečo ploščo - hod je dovolj velik, kar pomaga pri montaži mehanizma pod maketo in lahko kasneje točno s čelno ploščo določimo položaj vzvoda (levo / desno) :D . Možnost nastavitve hoda vzvoda v treh položajih: 3, 6 in 9 mm. S poskusom sem določil hod 3 mm in vseh šest mehanizmov enako nastavil.
Testni premik kretnice z mehanizmom: najprej žična povezava mehanizma s sponkami. Praktično sem uporabil tri različne barvne žičke (masa kretnice, položaj naravnost, položaj v odklon) preseka 0,34 qmm. S pomočjo majhnih spon in koščkom lesa, sem začasno pritrdil mehanizem pod kretnico in namestil premikalni vzvod (spodnja slika).
Slika

Sledil je poskusni premik kretnice:
- pomik je lepo počasen in enakomeren, brez "šklocanja" ( :) )
- ni impulznega pomika, kar pomeni, da moramo tipkalo držati v vklopljenem položaju, dokler ostrica ne pride v skrajni položaj ( :( )
- enostavna nastavitev točnega položaja premikalnega vzvoda ( :) )
- velik razpon napajalne napetosti ( :) )
- majhne dimenzije mehanizma ( :D )
Zaključek: z mehanizmom sem zelo zadovoljen!
Seveda sem opravil še poskusno lokomotivsko vožnjo prek kretnice - BP!

Med obema segmentoma (vzhod / zahod) bo tudi žični 10 polni konektor (krmilna napetost, vozna napetost in programirni tir). In ker bo možnost priklopa multimaus (MM) krmilnika na enem ali drugem segmentu, ali pa na obeh hkrati, sem nabavil še vmesni UTP konektor. MM uporablja RJ12 konektor, jaz pa sem se poigral z vmesnim konektorjem RJ45 (8 polni)... In špila :D Zame zelo pomebnem podatek, saj je precej laže in za vsakim vogalom dobiti RJ45 sklope, kot pa RJ12, naslednja slika:
Slika

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Malce sem se ukvarjal z minstrstvom za okolje in prostor: prilepil sem vse tri (3 mm) izoflor plošče, ki bodo podlaga za mestne stavbe, cesto in poslopje železniške postaje, spodnja slika. Lepilo je seveda Mekol.
Slika

Pred tem sem tudi zarisal položaje kilometrskih kamnov, ki bodo razporejeni na 810 mm, začenši na južnem robu zahodnega segmenta (Km 0.0). Na sliki je položaj drugega kamna z numeracijo 0.2.
Slika

Za kilometrske kamne sem uporabil smrekove letvice 5 x 2 mm in jih obrezal ter pobrusil na mere 3,5 x 1,7 mm. Višina kamnov bo 10 mm, kajti 4 mm bodo segali v pluto.
Slika

In še barvanje letvic z belo akril barvo; levi dve sta namenjeni "kamnom" desna pa bo za pokončne oznake mejnega profila. Seveda je potrebno vse letvice še razrezati na ustrezno dolžino - ampak šele, ko bo barva suha ...
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Letvice so suhe in sledi označevanje km razdalj...
"izkopal" sem pravokotno luknjo v pluti vlil nekaj mizarskega lepila vanjo in čez 5 minut postavil prvi kamen z oznako 0.0 :D
Številke sem na kamen napisal kar s permanentnim flomastrom, vrste F, ki ima dovolj tanko špico za drobno pisanje in seveda obstojnost tudi na vodo-vlago.
Slika

Na zahodnem segmentu bo tako postavljenih še sedem kilometrskih kamnov, od tega trije ob odprti progi.
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a mmatja »

Vojko pozdravljen,
Kakšen posip za tire pa imaš namen uporabiti? Najboljši približek pravemu, ki ga uporablja SŽ, je tale:
Slika

Meni ga bo verjetno kar precej ostalo (verjetno ena polna takšna "flaša"...), tako da je mogoč dogovor...Sicer pa če se dobro spomnim, si obljubil, da se kaj oglasiš pri meni...
L.P.
Mišo
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hoj Mišo!
Najprej pohvale za tvoje pogozdovanje - zgleda super :D In kot vidim po materialu, si potreboval ogromno dela, saj se število drevja sploh ne konča.....
Za tirni posip uporabljam dve vrsti granulata: eden je Rokotov posip, ki gre med tire in tik obnje, drugi je Vudlandov, ki gre med progami na postaji, v depoju, okoli industrijskega tira,.... Vudlandov posip pa je tale (enak kot tvoj :D ), ki me je čez lužo stal $10:
Slika

Kar se tiče obiska pri tebi, se bova dogovorila za poletni čas, če boš za, sedaj sem z delom v DE polno zaseden :?

In še slika že postavljenih kilometrskih kamnov (majhne bele "štange", ki štrlijo iz plute):
Slika

Pa še kamen KM 0.2 od blizu:
Slika

lp, Vojko
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a mmatja »

volkun napisal/-a:...ki gre med progami na postaji, v depoju, okoli industrijskega tira,....
Jaz pa sem za ta namen uporabil tegale:
Slika
L.P.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

In še obod, na katerega bodo pritrjene aluminjaste plošče s stikali, tipkali, diodami ipd....
Obod je iz 4 mm vezane plošče in pravokotno odprtino sem izrezal kar z ostrim olfa nožem ob kovinskem merilu :D
Enostavno in zelo točno, ter gladko, kar je zelo pomembno. Z obeh strani sem točno zarisal identično odprtino in z obeh strani tudi zarezal mehak les z nožem. Kasneje sledi seveda še zaščita - barvanje, ko bo obod pritrjen na osnovno ploščo diorame.
Slika

To bo za te praznike vse, saj spet potujem na delo čez Alpe :?
Pozdrav vsem!
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

... med tem, ko službujem, pa sem malce spet "okrepil" vozni park:
- še dva Gdvg tovorna pokrita vagona - Dunaube Train Models
- parna lokomotiva OBB 156.3417 - Kleinbahn, DCC ready, ki bo predelana v JŽ 26-018 (slika)
Slika

- parna lokomotiva OBB 93.1359 - Liliput, DCC ready, ki bo predelana v JŽ 53-21 (spodnja slika)
Slika

Večer pred odhodom sem spet poskusno postavil okretnico, tokrat med tire, kjer bo dejansko stala. Lepo sede kamor mora, le višino tirov moram še izravnati - Fleischmann-ovi so malce višji (2,5 mm).
Slika

Še pogled z drugega zornega kota; skrajno leva tirnica je postavljena začasno in bo kasneje primerno zavita v depo ob premogovnem in peskovnem bazenu.
Slika


PS: iščem ustrezne vagone cisterne iz III. obdobja.....
ima kdo kaj na voljo ali pa idejo, kateri tip vagonov bi lahko bili - hvala za namig.

Lp, Vojko
Tjan70
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 29.04.2013, 17:37
Kraj: Murska Sobota
Kontakt:

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a Tjan70 »

Pozdravljen, Vojko.

Lepo opravljeno delo do sedaj.

Vidim, da si za lokomotivo JŽ53 izbral Liliputovo lokomotivo. Tudi sam jo imam, predelal sem jo v JŽ 53-017, katera stoji na postaji v MS, službovala je tudi na onem koncu.
Če boš v lokomotivo vgradil zvočni dekoder, potem ti priporočam, da ga nabaviš pri Leosound Lab na Dunaju http://www.leosoundlab.at/product/rh-93 ... 8-bb%C3%B6
Jaz sem za dekoder kupljen pri Leosund plačal okoli 150 EUR. Uporabljajo ESU-jeve dekoderje.
Sam imam vgrajenega v lokomotivo in moram reči, da je zvok super... Več o moji predelavi si lahko prebereš na moji spletni strani https://www.potepanja.eu/modelarstvo/jz-53-017-mariska/

Glede na to, da sva skoraj soseda, se lahko dogovoriva, da vidiš in slišiš lokomotivo v živo, več pa preko PP.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

@Tjan70....
Ja odločil sem se za Liliputovo BR 93. In še ena je v isti seriji (JŽ 53) in sicer Kleinbahn OBB 378. Ko bo čas, bom obe predelal in preštevilčil. Bom pa moral naročiti nova sprednja in zadnja kolesa za Liliput mašino, ker so na modelu drugačna, kot bi moral biti. Sicer pa hvala za povezavo do tvoje strani, se bom povezal z LeoSound in naročil zvočni dekoder.
Žal pa imam res zelo malo časa za delo na/ob maketi, ker sem službeno v tujini. Tako da bodo lokomotive na predelavo še nekaj časa čakale.... :?
Si omenil da sva skoraj soseda: a nisi iz Murske Sobote? To je cca. 130 km od mene....

Lp, Vojko
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Vojko,
evo ene cisterne:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html
Po naše J(D)Ž Rdv.
Pa sorodnica zgornje
http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html
Po naše J(D)Ž Rd

Potem nekaj podobnega kot je tale:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html
stoji v muzeju. Poudarek je na podobno, nekaj malega predelav vseeno nucaš.

Kaj več pa ne bi vedu z glave...
Goran
Tjan70
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 29.04.2013, 17:37
Kraj: Murska Sobota
Kontakt:

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a Tjan70 »

@Vojko...

Pred kratkim sem se preselil nazaj v Velenje, tako da ne bo problema okoli testa...

Lp,
Sebastjan
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

@Gorchi .....
Hvala za povezave in namige seveda. Bom oba malce "prešpekuliral" in se odločil za kakega izmed njih , morda tudi oba...
Za pravo tovorno garnituro bo treba verjetno kar nekaj cistern, iščem slike kompozicij na int. :)

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

@Tjan70 ....
Ja to pa je povsem druga pesem! Torej sva dobesedno someščana :D
Na ZS mi pošlji svoj GSM in te pokličem, ko bom doma, če velja, seveda.

lp, Vojko
Odgovori