Eh ja...
Torej (prepisano iz razpisa):
Dobava novih dvopodnih EMG (tričlenske enosistemske elektromotorne garniture s 3 kV enosmerne napetosti), Količina: 10
Dobava novih enopodnih EMG (štiričlenske večsistemske elektromotorne garniture s tremi nazivnimi napetostmi 3 kV, 15 kV ter 25 kV), Količina: 10
Dobava 5 novih enopodnih DMG (tričlenske) a) dizel- elektro ali b) dizel-hidravlične motorne garniture (ponudnik označi katero vozilo ponuja), Količina: 5
Seveda sem razočaran nad prvim delom razpisa. In sicer bodo dvonadstropne garniture omejene samo na Slovensko železniško omrežje, ker pač ne bodo večsistemske in ni teorije, da zapeljejo še kam drugam. To verjetno opravičujejo s tem da se bodo vozile samo v okolice Ljubljane (kolikor sem sledil v zadnjih dnevih je tam omrežje najbolj obremenjeno). In Ljubljana je, kot izgleda po njihovo "predaleč" od mejnih območij, da bi kadarkoli sploh imele možnost zapeljati v Avstrijo ali na Hrvaško oz. Madžarsko.
Po mojem mnenju zelo napačna in kratkoročna vizija, ki ne samo da prikrajšuje potnike iz ostalih delov Slovenije in tiste, ki bi se radi zapeljali še kam dlje, ampak tudi Slovenski turizem, ter firmo SŽ, ki si s tem spet omejuje manevrski prostor samo na Slovenijo.
Žalostno je, da bomo morali take vlake gledati še naslednjih 40 let. Glede na moje izkušnje iz tujine se bo že po uvedbi kupovanja spletnih vozovnic potreba po mednarodnih potniških prevozih s sosednjimi mesti bistveno spremenila. In posledično se bo v roku 10 letih pokazala kako napačna je bila ta odločitev. Tako kot se je za napačno odločitev izkazala nabava Siemensovih Desirojev pred 17 leti, ko so jih nabavili premalo.
Število turistov se je tako v Sloveniji v letu 2016 v primerjavi z letom 2015 povečalo za 11 odstotkov. Letos bodo po prvih podatkih rezultati še boljši. Po mojem opažanju je večina turistov mladih z relativno nizkim proračunom. Torej idealna ciljna publika za Slovenske železnice. Najbolj obiskane destinacije v Sloveniji so tako Ljubljana, Bled (Radovljica) in pa Postojnska jama. Torej ravno te tri točke, kjer naj bi delovale dvonadstropne garniture, ki pa ne bodo mogle zapeljati v Avstrijo.
Skratka še enkrat, škoda ker se razmišlja tako kratkoročno in tako ozko v kalupih naše male domovine, čeprav se zadeve, glede na izkušnje kupuje za vsaj 40 let (primer Gomulk).