suha napisal/-a:Morda pa se bo ob naslednjem naročilu potniških garnitur s strani SŽ, tehnologija izkazala že za tako učinkovito, da naročilo dodatnih dizelskih garniturh ne bodo več potrebno.
"Bili živi pa videli". Moje mnenje je, da so take garniture najboljša izbira za tam, kjer je samo deloma proga ne-elektrificirana. Tako se polnenje baterij lahko izvede že kar med vožnjo po elektrificiranih odsekih. Problem pri vožnji po večinoma ne-elektrificiranih trasah (kar je večina tras, po katerih danes na JŽI vozijo dizelske garniture) je ta, da je potem potrebno polniti baterije na končnih postajah, za polnenje pa je potreben čas in potem to pomeni zmanjšan obrat garnitur, to pa ni gospodarno.
Pri nas bi, recimo, to prišlo v poštev morda na trasi Celje - Stranje oz. Celje - Rogatec, kjer se od okoli 40 km (38 oziroma 42) v eno smer pod elektriko prepelje 14 kilometrov in v enem turnusu na ne-elektrificiranih progah vlak prepelje okoli 50 km ... torej polnenje v Stranju oz. Rogatcu ne bi bilo potrebno, v Celju pa garnitura pred odhodom lahko stoji na elektrificiranemu tiru. Poleg tega pa se baterije polnijo že med vožnjo od Grobelnega do Celja in obratno. Tudi če bi imeli na tej progi maksimalen obrat vlakov in bi torej garnitura ob povratku v Celje tam stala samo recimo 10 minut, bi to pomenilo da ima v vsakem turnusu garnitura elektriko nad sabo približno 40 minut, kar je verjetno več kot dovolj da se baterije napolnijo za omenjenih 50 km vožnje.
Verjetno bi bila taka garnitura prikladna tudi za krajše vožnje pod drugim električnim sistemom. Tako bi, recimo, enosistemska garnitura lahko peljala do Zagreba. Razdalja od Dobove do Zagreba G.K. je okoli 30km, torej je vožnje v obe smeri približno 60km, potem pa ima garnitura več kot dovolj časa, da napolni baterije. Morda bi znesla celo vožnja po obvozni progi Sevnica-Trebnje-Ljubljana (skupaj slabih 90 km) če bi v pol ure vožnje pod VM šlo do kraja napolniti baterije
Podoben razmislek velja tudi za traso Jesenice - Beljak (in obratno).
Večji problem bi to bilo, recimo, na Kamniški progi. Pod elektriko je samo vožnja od Ljubljane (glavna postaja) do Šiške, kar je okoli 2 minuti vožnje v vsako smer (manj kot 2 km v vsako smer). V Ljubljani garniture stojijo največ 15 minut (če vlak ob prihodu nima zamude, ampak zamujeni so kar pogosto), vožnje do Kamnika in nazaj pa je prav tako približno 50 km. Na končni postaji Kamnik-Graben sicer garniture po voznem redu stojijo približno 18 minut, vendar so tudi pri prihodu v Kamnik-Graben dostikrat zamujene, pa še priklapljanje (in odklapljanje) na polnilno postajo zna trajati par minut ...
Potem pa se pojavi še vprašanje, kdo bi financiral postavitev polnilne postaje. Načeloma je to naloga Infrastrukture, ampak ali bo Infa za to zainteresirana? Tele polnilne postaje najbrž niso trivialna stvar, saj je najbrž potrebna električna moč reda velikosti nekaj 100kW (do 1MW, sicer v 15 minutah ne bi bilo kaj dosti učinka), torej skoraj "normalna" napajalna postaja za VM.