Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
casar
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 40
Pridružen: 01.06.2016, 11:01

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a casar »

Ljubitelj napisal/-a:Zanimivo, miljarde za 3. os pa nikogar ne motijo, in pomislite, Korošci so oni dan obdelodanili, da se na njihovi ceste dnevno pelje preko 5000 oseb (avtov ali avtomobilov se ne spomnim?). Saj jih kaj dosti več ne more bit, ker jih je vseh Korošcev v RS za eno KS v Ljubljani. Ampak AC je pa bojda nujna.
V takšnih primerih je kapaciteta irelevanta, pomembna je hitrost. Tudi, če bi tam bilo samo pet avtomobilov na dan, je tistim petim potrebno omogočiti hitro vožnjo. In po navadni cesti se pač ne da voziti tako hitro kot po avtocesti. Kapaciteta pride v igro, ko se zaradi prevelikega števila vozil tudi po avtocesti ne da več voziti hitro in je potrebno avtoceste širiti ali graditi vzporedne. Kot recimo na relaciji Lukovica - Ljubljana, kjer bi že zdavnaj potrebovali vsaj 3. pas.

Meni se tako 3. os kot 2. tir (proga) zdita nujna, me pa pri obeh zelo motijo milijarde, ki bodo šle za to. Vse skupaj bi se dalo zgraditi tudi veliko ceneje z bolj optimalno gradnjo, če ne bi zraven več pokradli kot bo šlo za samo gradnjo in če bi za gradnjo šlo samo tistim, ki bodo res gradili.

Aleš
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Meni se tako 3. os kot 2. tir (proga) zdita nujna, me pa pri obeh zelo motijo milijarde, ki bodo šle za to. Vse skupaj bi se dalo zgraditi tudi veliko ceneje z bolj optimalno gradnjo, če ne bi zraven več pokradli kot bo šlo za samo gradnjo in če bi za gradnjo šlo samo tistim, ki bodo res gradili.
Pa imaš kakšen dokaz da se krade v več 100 milijonskih zneskih in bi takjo šlo več v žepe posameznikov kot z gradnjo? Jaz ga še nisem videl, pa bi ga prav rad. Verjamem pa, da se marsikdo omasti, predvsem kot sodelavec/izvajalec nekega projekta in manj z direktnim denarnim nakazilom... Ni pa izključeno, vendar z dokazi na dan, če ne je vse skupaj blebetanje.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

suha napisal/-a:...To je tudi delni razlog za referendum.

...Tega ne razumem čisto dobro. Bistvo teh pisarij naj bi bilo, da, če mi končamo gradnjo prej, bodo Avstrijci s svojo gradnjo kar odnehali??? Dajte no lepo vas prosim. Interes Avstrijcev je, da imajo čimveč možnosti za prevoz tovora. Njim sta v interesu obe povezavi, kot tudi vsem ostalim narodom. Pomojem jim je Slovenska možnost še bolj povšeči in to zato, ker smo mi bistveno bolj odvisni od tega posla s fjakanjem tovora gor in dol in bomo to bolj vestno opravljali, kot pa Italijanska država in njeno provincialno mesto Trst.
Haha. Eden in edini razlog za referendum je 50 milijonov evrov na kilometer proge in koliko šol bi se lahko zgradilo, kao.... Ampak ti bi jim ponujal ekvivalent Loetschberg predora. Kar pomeni še kakšne 3 milijarde evrov zraven.

Ne razumeš? :lol: Pa je ja logično, da bo državni operater skušal peljati čim dlje po svojem terenu. Pomisli, zakaj SŽ vozijo na Hodoš in ne Koprivnico? ( da ne govorim, da južni sosedje špekulirajo, da bo dvigu osnega pritiska na Štajerskem, RCCS naredil ovinek mimo njih čes Hodoš, saj pravijo, da je čas potovanja približno enak. Pa še odpade ti ena država).

Tisto po tvoje pa kar pozabi. Ker očitno misliš, da gre vse po Pontebbani v Trst. Pa ti povem, da ne.
Avstricem je v interesu, da ne postanejo talec ene luke. Italijane pa predstavljaš, kot da liberalizacije prometa sploh ni. So privatniki gonilo prevozov. Pa še Taljanski TXL se spet pobira. Ampak zate se vse poti kočajo v Trstu. #-o

Me pa vso tvoje mišljenje spominja na to, kako so govorili, da smo križišče V. in X. koridorja. Ko so givirili, so drugi gradili in sta koridorja se zamaknila vzhodno oziroma severneje. In bo glavno križišče Dunaj, ki pospešeno gradi. Ni treba dvakrat reči, kaj se lahko zgodi s Koprom...
casar
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 40
Pridružen: 01.06.2016, 11:01

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a casar »

Ljubitelj napisal/-a:Pa imaš kakšen dokaz da se krade v več 100 milijonskih zneskih in bi takjo šlo več v žepe posameznikov kot z gradnjo? Jaz ga še nisem videl, pa bi ga prav rad. Verjamem pa, da se marsikdo omasti, predvsem kot sodelavec/izvajalec nekega projekta in manj z direktnim denarnim nakazilom... Ni pa izključeno, vendar z dokazi na dan, če ne je vse skupaj blebetanje.
Nimam dokazov, verjamem pa isto kot ti. In nedvomno jih je velika večina, nemara celo vsi, dobila manj kot 100 milijonov. Ampak skupaj se pa nabere. Menda ja ne pričakuješ, da se bo nekje našlo 100 milijonsko nakazilo z opisom "kraja"? Tako naivni lopovi pač niso.

Veliko pove že to, da doslej od 2. tira ni narejenega še popolnoma nič, porabljeno je pa že več 10 milijonov. Seveda je marsikaj potrebno urediti pred začetkom gradnje, kar ni zastonj, ampak desetine milijonov?!

Aleš
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Veliko pove že to, da doslej od 2. tira ni narejenega še popolnoma nič, porabljeno je pa že več 10 milijonov. Seveda je marsikaj potrebno urediti pred začetkom gradnje, kar ni zastonj, ampak desetine milijonov?!
Govoriš tja v en dan. Po tvoje se zemljišče odkupi skoraj zastonj, po tvoje so številni načrti in vloge za razno razna dovoljenja zastonj. Škoda debate v to smer. Lahko se strinjamo, da je šlo za razno razna dovoljenja zaradi sprememb (1 tir, 2 tira, priključek za Trst...) preveč denarja, toda to je zasluga mečkajoče politike in ne izvajalcev projektov. Velika stvar pač veliko stane!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

casar, se mi je zdelo, da s številkami nisi domač. Za 2TDK se je trenutno porabilo skoraj 6x več kot si napisal. Po podatkih na http://www.drugitir.si/vprasanja-in-odgovori se je za 2. tir do 1.1.2017 porabilo
Do 1. 1. 2017 je bilo za projektno in investicijsko dokumentacijo, geološko-geomehanske, hidrološke, krasoslovne, arheološke in druge raziskave, odkupe zemljišč in odškodnine, spremembe namembnosti, zunanjo kontrolo kakovosti, revizije, recenzije, nadzor … vloženih 51,8 mio EUR.

Podrobnejši prikaz vloženih sredstev je razviden iz spodnje razpredelnice:
Tip stroška V EUR (z DDV)*
Stroški različnih raziskav in študij v okviru priprave projekta 8.412.282,29
Stroški arheoloških raziskav 346.408,71
Stroški izdelave projektne dokumentacije (idejne zasnove, idejni projekti, projekti za gradbeno dovoljenje, projekti za razpis, projekti za izvedbo) 28.039.993,31
Stroški pridobivanja zemljišč 6.975.280,02
Stroški gradbenih del 657.154,70
Ostali stroški (inženiring storitve, revizije in recenzije projektne dokumentacije, investicijska dokumentacija, pravne storitve,
pregledi in verifikacije skladnosti s TSI, …) 7.421.424,96
SKUPAJ: 51.852.543,99
Zdaj šele lahko začneš noret!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:
...
Stroški pridobivanja zemljišč 6.975.280,02
Mene zanima za koliko zemljišč gre in kje so? Če predpostavimo celih 10€/m2, to znese skoraj 700.000m2 zemljišč. Tudi če predpostavimo širino pasu 50 metrov, bi to zneslo dobrih 12km pasu.

Vedno sem si predstavljal, da je treba pri viaduktih kupiti samo zemljišče za opornike, pri predorih pa okolico portalov. In trasa tretjega tira naj bi šla večinoma po viaduktih in predorih. Za kaj se torej potrebuje tako veliko zemljišč?
LP, Metod
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

Pri odkupu zemljišč je treba upoštevati še 20 km dostopnih cest, ki bodo pozneje servisne ceste do tunelov (in viaduktov). Te najbrž zasedajo več terena kot vsa nadzemna trasa proge.

Lp
casar
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 40
Pridružen: 01.06.2016, 11:01

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a casar »

Ljubitelj napisal/-a:Po tvoje se zemljišče odkupi skoraj zastonj, po tvoje so številni načrti in vloge za razno razna dovoljenja zastonj.
Pa ne ravno zastonj in skoraj zastonj, zagotovo pa ne desetine milijonov. Sicer si pa sam pokazal, da je za odkupe zemljišč šel zgolj manjši delež porabljenega denarja.

O številnih načrtih in vlogah za razno razna dovoljenja. Nedvomno načrt za gradnjo proge je potreben, ampak zakaj pa potrebujemo številne načrte? In zakaj toliko razno raznih vlog? In zakaj le-te toliko stanejo? Tole me spominja na močno povečane razmere iz ene nekdanjih služb, kjer je precej sodelavcev dobesedno garalo in to celo za razmeroma slabo plačilo, ampak tisto, kar so delali, je bilo popolnoma brez veze, od tistega družba ni imela prav nikakršne koristi. In potem je naša storitev, gledano v celoti, bila pač draga. Pa to niti ne zaradi nesposobnosti in lenobe (čeprav je tudi tega bilo kar nekaj), ampak ker je 90% ljudi (od tistih, ki s(m)o pridno delali) delalo povsem nepotrebne in nekoristne stvari. In bi se šel stavit, da je tukaj isto, le za velikostni razred ali dva večje in dražje je vse skupaj.

Skratka, bodisi je nekdo bil bajno dobro plačan za svoje delo bodisi je nekdo delal nepotrebne in nekoristne stvari. Ali pa kombinacija obojega.
Ljubitelj napisal/-a:Lahko se strinjamo, da je šlo za razno razna dovoljenja zaradi sprememb (1 tir, 2 tira, priključek za Trst...) preveč denarja, toda to je zasluga mečkajoče politike in ne izvajalcev projektov.
Kakopak so glavni krivci za to politiki, ja.
Ljubitelj napisal/-a:Velika stvar pač veliko stane!
Na žalost je navadno nekoliko drugače. Da stvar mora umetno veliko stati, ker samo pri dragih stvareh se veliko da ukrasti. Težko je ukrasti pol milijarde pri zadevi, ki stane 200 milijonov.
Ljubitelj napisal/-a:casar, se mi je zdelo, da s številkami nisi domač. Za 2TDK se je trenutno porabilo skoraj 6x več kot si napisal.
Tako zelo domač s številkami kot kakšen natakar verjetno res nisem. Sem pa povsod napisal bodisi "več 10 milijonov" bodisi "desetine milijonov". A dejanskih(?) 51.852.543,99 ne paše lepo v ta okvir? Ko sem tisti prispevek pisal, sem sicer imel v glavi osem mestno število s 5 na začetku, bolj podrobno pa se nisem spomnil, niti se mi ni zdelo potrebno iti iskat podrobnejšega zneska.
Ljubitelj napisal/-a:Stroški različnih raziskav in študij v okviru priprave projekta 8.412.282,29
Če predpostavimo letno bruto bruto plačo 40.000 EUR, kar je v naših razmerah za raziskovalce na žalost bolj kot ne že bajno visoka plača, to znese več kot 210 človek-let. Recimo 21 ljudi 10 let. Pa kaj le so delali?
Ljubitelj napisal/-a:Stroški izdelave projektne dokumentacije (idejne zasnove, idejni projekti, projekti za gradbeno dovoljenje, projekti za razpis, projekti za izvedbo) 28.039.993,31
Po enakem računu pride tukaj dobrih 700 človek-let. Kaj pri milem bogu so šele tukaj delali s to projektno dokumentacijo?! A so vanjo zapisali vso znanje človeštva?
Ljubitelj napisal/-a:Stroški gradbenih del 657.154,70
Zanimivo, ko pri gradbenem projektu stroški gradbenih del znašajo zgolj slabih 1,27 % stroškov projekta ... :-)

In podobno pri ostalih postavkah.
mkx napisal/-a:Mene zanima za koliko zemljišč gre in kje so? Če predpostavimo celih 10€/m2, to znese skoraj 700.000m2 zemljišč. Tudi če predpostavimo širino pasu 50 metrov, bi to zneslo dobrih 12km pasu.

Vedno sem si predstavljal, da je treba pri viaduktih kupiti samo zemljišče za opornike, pri predorih pa okolico portalov. In trasa tretjega tira naj bi šla večinoma po viaduktih in predorih. Za kaj se torej potrebuje tako veliko zemljišč?
No, evo! Pa kakšna so ta zemjišča? Če gre za zemljišče, kjer nekomu stoji hiša, je to žaljivo nizka cena. Za en običajen travnik ali njivo, je pa to zelo veliko. Za zemljišče, ki je uporabno kvečjemu za to, da na njem raste trnje, je pa to pošastno veliko.

Aleš
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zdaj ti bom pa še samo to zaupal, da je bil veliki izvajalec "nepotrebnih" projektov vseskozi Prometni inštitut pod vodstvom znamenitega člana SDS, in tudi večinoma v času vlade SDS, sedanji župan Grosuplja dr. Peter Verlič. Obrni se na njega, jaz pa ne mislim več debatirat. Vem samo to, da noben raziskovalec ali projektant ne preživi pri 40.000€ letno. Pozabljaš, da je plača samo kakšna 1/2 stroškov zaposlenega.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

casar napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:Stroški različnih raziskav in študij v okviru priprave projekta 8.412.282,29
Če predpostavimo letno bruto bruto plačo 40.000 EUR, kar je v naših razmerah za raziskovalce na žalost bolj kot ne že bajno visoka plača, to znese več kot 210 človek-let. Recimo 21 ljudi 10 let. Pa kaj le so delali?
Ljubitelj napisal/-a:Stroški izdelave projektne dokumentacije (idejne zasnove, idejni projekti, projekti za gradbeno dovoljenje, projekti za razpis, projekti za izvedbo) 28.039.993,31
Po enakem računu pride tukaj dobrih 700 človek-let. Kaj pri milem bogu so šele tukaj delali s to projektno dokumentacijo?! A so vanjo zapisali vso znanje človeštva?

Zaboga si kdaj že naročeval, kot navadni smrtnik projektno dokumentacijo? Al pa naročeval projektanta za rušenje? Ker se čudiš tem številkam. Mimogrede kakšna tuja firma zaračuna samo za osnovno stvar 250.000 evrov.

http://www.podsvojostreho.net/forum/vie ... hp?p=69874

Malo za predstavo za navadne smrtnike.

Pa logično razmisli: Hiša versus drugi tir z 20 km predorov.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Re 4/4, debata o cenah, oziroma denarju uporabljenem za pripravo dokumentacije za 2 TDK me spominja na moja dolgoletna leta udejstvovanja v NO stanovanjske hiše. Vsako leto so eni in isti ljudje na zboru morili v stilu:

Zakaj je zamenjava pipe v toplotni postaji (oskrbuje sicer samo 65 stanovanj) recimo 5x dražja kot meni računa vodovodar za zamenjavo moje pipe v kopalnici......
Na zadnje sem imel dovolj razlaganja neukim babam.

In debata casarja je močno v tem stilu neukih bab, saj po njegovem mnenju 40.000€ zadošča za 1 letno delovanja projektanta.

LPL
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Metodu Dragonji so iz avta ukradli med drugim tudi tri USB ključke z dokumentacijo o 2. tiru.

Upam, da je obstajal kakšen backup, sicer bo treba kupovati še bitcoine za plačilo odkupnine...
Uporabniški avatar
CC 6500
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 23.08.2007, 19:18
Kraj: nekje v giru

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a CC 6500 »

Malo bom skočil Igorju v zelje :D

Po končani zapori sta obe kretnici na svojem mestu

Slika

Slika
Brižita je mašina, ki ji ni para

Lp Kristjan
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a tango »

V čem je finta kretnice na drugi sliki, ko pa je malo naprej identična kretnica že v uporabi?
Odgovori