Ljubitelj napisal/-a:Po tvoje se zemljišče odkupi skoraj zastonj, po tvoje so številni načrti in vloge za razno razna dovoljenja zastonj.
Pa ne ravno zastonj in skoraj zastonj, zagotovo pa ne desetine milijonov. Sicer si pa sam pokazal, da je za odkupe zemljišč šel zgolj manjši delež porabljenega denarja.
O številnih načrtih in vlogah za razno razna dovoljenja. Nedvomno načrt za gradnjo proge je potreben, ampak zakaj pa potrebujemo številne načrte? In zakaj toliko razno raznih vlog? In zakaj le-te toliko stanejo? Tole me spominja na močno povečane razmere iz ene nekdanjih služb, kjer je precej sodelavcev dobesedno garalo in to celo za razmeroma slabo plačilo, ampak tisto, kar so delali, je bilo popolnoma brez veze, od tistega družba ni imela prav nikakršne koristi. In potem je naša storitev, gledano v celoti, bila pač draga. Pa to niti ne zaradi nesposobnosti in lenobe (čeprav je tudi tega bilo kar nekaj), ampak ker je 90% ljudi (od tistih, ki s(m)o pridno delali) delalo povsem nepotrebne in nekoristne stvari. In bi se šel stavit, da je tukaj isto, le za velikostni razred ali dva večje in dražje je vse skupaj.
Skratka, bodisi je nekdo bil bajno dobro plačan za svoje delo bodisi je nekdo delal nepotrebne in nekoristne stvari. Ali pa kombinacija obojega.
Ljubitelj napisal/-a:Lahko se strinjamo, da je šlo za razno razna dovoljenja zaradi sprememb (1 tir, 2 tira, priključek za Trst...) preveč denarja, toda to je zasluga mečkajoče politike in ne izvajalcev projektov.
Kakopak so glavni krivci za to politiki, ja.
Ljubitelj napisal/-a:Velika stvar pač veliko stane!
Na žalost je navadno nekoliko drugače. Da stvar mora umetno veliko stati, ker samo pri dragih stvareh se veliko da ukrasti. Težko je ukrasti pol milijarde pri zadevi, ki stane 200 milijonov.
Ljubitelj napisal/-a:casar, se mi je zdelo, da s številkami nisi domač. Za 2TDK se je trenutno porabilo skoraj 6x več kot si napisal.
Tako zelo domač s številkami kot kakšen natakar verjetno res nisem. Sem pa povsod napisal bodisi "več 10 milijonov" bodisi "desetine milijonov". A dejanskih(?) 51.852.543,99 ne paše lepo v ta okvir? Ko sem tisti prispevek pisal, sem sicer imel v glavi osem mestno število s 5 na začetku, bolj podrobno pa se nisem spomnil, niti se mi ni zdelo potrebno iti iskat podrobnejšega zneska.
Ljubitelj napisal/-a:Stroški različnih raziskav in študij v okviru priprave projekta 8.412.282,29
Če predpostavimo letno bruto bruto plačo 40.000 EUR, kar je v naših razmerah za raziskovalce na žalost bolj kot ne že bajno visoka plača, to znese več kot 210 človek-let. Recimo 21 ljudi 10 let. Pa kaj le so delali?
Ljubitelj napisal/-a:Stroški izdelave projektne dokumentacije (idejne zasnove, idejni projekti, projekti za gradbeno dovoljenje, projekti za razpis, projekti za izvedbo) 28.039.993,31
Po enakem računu pride tukaj dobrih 700 človek-let. Kaj pri milem bogu so šele tukaj delali s to projektno dokumentacijo?! A so vanjo zapisali vso znanje človeštva?
Ljubitelj napisal/-a:Stroški gradbenih del 657.154,70
Zanimivo, ko pri gradbenem projektu stroški gradbenih del znašajo zgolj slabih 1,27 % stroškov projekta ... :-)
In podobno pri ostalih postavkah.
mkx napisal/-a:Mene zanima za koliko zemljišč gre in kje so? Če predpostavimo celih 10€/m2, to znese skoraj 700.000m2 zemljišč. Tudi če predpostavimo širino pasu 50 metrov, bi to zneslo dobrih 12km pasu.
Vedno sem si predstavljal, da je treba pri viaduktih kupiti samo zemljišče za opornike, pri predorih pa okolico portalov. In trasa tretjega tira naj bi šla večinoma po viaduktih in predorih. Za kaj se torej potrebuje tako veliko zemljišč?
No, evo! Pa kakšna so ta zemjišča? Če gre za zemljišče, kjer nekomu stoji hiša, je to žaljivo nizka cena. Za en običajen travnik ali njivo, je pa to zelo veliko. Za zemljišče, ki je uporabno kvečjemu za to, da na njem raste trnje, je pa to pošastno veliko.
Aleš