Železnica je najbolj enostavna za avtomatizacijo pa jo nekako vse druge vrste transporta prehitevajo...
Železnica je res najidealnejša za avtomatizacijo, gre za prepost 1-dimenzionalni primer upravljanja in vsaj na metrjoih se ponuja že precej avtonomnih sistemov v zadnjih nekaj desetletjih. Avto je že 2-dimenzionalni problem, letala pa 3-dimenzionalni problem, kar pomenu ustrezno bolj kompleksna za upravljanje.
Sicer pa katere vrste komercialnega transporta so brez upravljalcev in prehitevajo železnico, če štejemo metroje med železnico. Letala so dokaj avtomatizirana, pa nihče niti ne poskuša uveljaviti brezpilotna komercialna letala, ladje vozijo z avtopilotom, tam kjer ni "težavnih" razmer, toda še vedno je nekdo na komandnem mostu, v "težkih" razmerah pa potrebujejo še dodatnega poznavalca, pilot se mu reče. Avtonomni avtomobili bodo pa še rabili kar precej časa za široko komercialno uporabo, kljub obetavnim poskusom. Preprosto vprašanje, ali bi šel na pot z letalom brez pilota, ali z avtobusom brez šoferja?
LPL