Zajla

Humor in bedarije so pol zdravja :)
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Preveč komplicirano, za vleko vlakov so lokomotive in ne zajle.
preglednik
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Hudič je samo, ker gre okoli 75% polnih vlakov navzgor, okoli 25% polnih pa dol, torej bi prihranili zanemarljivo količino energije v primerjavi s tisto, ki bi jo potrošili, saj vleka težkega vlaka v 8% klanec zahteva ogromno energije. Imam prav?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a mkx »

Potrebna energija za izvlek vlaka recimo iz Kopra v Kozino se deli na:
  • energijo za premagovanje višinske razlike. Ta je odvisna od teže in višinske razlike, nič pa od hitrosti (ne mešati energije in moči, to drugo je energija na časovno enoto in je od hitrosti seveda močno odvisna).
  • energijo za premagovanje upora pri vožnji. Ta je deloma neodvisna od hitrosti (trenje koles ob tire, na ovinkih je trenje navadno večje kot v premi) - porabljena energija je tukaj odvisna od prevožene razdalje in je krajša a strmejša proga v tem segmentu bolj ekonomična. Deloma pa se poraba energije povečuje s hitrostjo (zračni upor, krivine z neoptimalnimi nadvišanji), seveda pa je tudi odvisna od prepeljane razdalje
V realnosti je tudi pri segmentih, ki niso odvisni od hitrosti, porabljena energija vendarle odvisna od hitrosti, saj izkoristek strojev (recimo elektromotorjev) ni neodvisen od proizvedene moči. Dostikrat imajo stroji najboljši izkoristek pri delni moči.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 150
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a Tonka »

Saj je vprašanje morda neumno, ampak vseeno. Zakaj pa ne bi drugega tira naredili poleg obstoječega?
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a cokla »

Tonka napisal/-a:Saj je vprašanje morda neumno, ampak vseeno.
Ni neumno....zdaj bi bil že zgrajen.

Tonka napisal/-a:Zakaj pa ne bi drugega tira naredili poleg obstoječega?
Ker sanjajo o progi za 160 km/h....ker so naravovarstveniki proti...ker...ker...ker....ker...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tonka napisal/-a:Saj je vprašanje morda neumno, ampak vseeno. Zakaj pa ne bi drugega tira naredili poleg obstoječega?
Večina ne ve, da je padavinsko območje za reko Rižana, iz katere potem Primorci pijejo, skoraj po celotni trasi obstoječega tira. Res je, da mama zemlja delno sama prečisti to vodo, ampak, če poči ena os... Pol bo pač kurativa. Kot že vsepovsod. :roll:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a preglednik »

To je po moje samo za lase privlečen razlog, da bi bi utišalil edino po kmečko logično varianto drugega tira. Saj je obstoječi tudi speljan po vodovarstvenem območju. Pa ne samo na območju Rižane, tudi na področju Save, da sploh ne govorim o avtocestah in industriji.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a:To je po moje samo za lase privlečen razlog, da bi bi utišalil edino po kmečko logično varianto drugega tira.
http://www.rvk.si/oskrba-z-vodo/vodozbirno-obmocje
.

Upam, da si Kovačiču dal kakšen € za kampanijo, drugače podpis ni vreden počenega groša.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Tonka napisal/-a:Saj je vprašanje morda neumno, ampak vseeno. Zakaj pa ne bi drugega tira naredili poleg obstoječega?
Nekje na sredini obstoječe trase, na Kraškem robu, niti ni prostora za še en tir. Še pomebneje je, da enotirnost še zdaleč ni edini problem sedanje proge. Eden je dolžina (sedaj 44 km proti planiranim 27), najdejo se tudi 180 stopinjski ovinki (pri Zanigradu), kar je sprejemljivo kvečjemu za kakšne turistične vlakce, nadalje je proga z naklonom 26 promilov med najstrmejšimi pri nas, kar je nesprejemljivo zlasti za tovorni promet. Potem imaš še "prelaz" čez Rodik, kakšnih 100 višinskih m nad Divačo. O vodnih virih je že bilo nekaj povedano, domačini ob trasi se usajajo, ker jim iskre neprestano netijo požare, potem tresljaji uničujejo kulturno dediščino v Podpeči. Nenazadnje je vprašanje, koliko je že dotrajan spodnji ustroj proge.
kristko1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 93
Pridružen: 21.10.2008, 16:44

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a kristko1 »

Očitno je za NEKATERE, prevoz blaga po cesti bolj EKOLOŠKI, kot po železnici! Narobe obrnjen svet!!!!!
Uporabniški avatar
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 150
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a Tonka »

Ajznponar napisal/-a: Še pomebneje je, da enotirnost še zdaleč ni edini problem sedanje proge.
Je pa gotovo največji. Zaradi povečanja tovornega prometa predvsem. Da ob neki normalni uri niti ne moreš z vlakom iz Ljubljane v Koper ampak nadomestni avtobus. Dobro, je res, da je naloga Železnic, da organizirajo prevoz do nekega mesta, ne glede na to kakšne vrste, ampak potem naj se pa preimenuje v Slovenki avtobusni prevoz ali pa zrihtajo vlak pa bomo potniki srečni.

Lp, Luka
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Zajla

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Jebiga, pa ne bomo mogli občudovati zajle. Zdaj jo bo nadomestila neka 150tonska amerikanka.
Klinc, jaz sem pa že kupil piknik košarico, da ne bom lačen, ko bom občudoval zajl vlake iz kraškega roba.

V tej državi ni več noben resen :lol:
Odgovori