Re 4/4 napisal/-a:zelencek napisal/-a:
Dobro prikazuje tegobe turista, ki želi potovati z vlakom in kolesom ter pomanjkanje vizije na tem področju.
Je pa to kolumna, ne pa strokovni članek in za kolumno se mi zdi zelo kvalitetna.
A veš, da mi to tečnarjenje s kolesom sedaj pa že res dviguje pritisk, da glava boli. Vsi vemo, da je bil zadnji nakup česa novega še ob koncu prejšnjega stoletja. Kolo na vlak pa je sedaj moderno šele par let, kot zvončki spomladi. Ne moreš na glavnih progah sedaj jemat sedeže ven, da dobiš prostor za kolesa, če pa se potniki že brez koles stiskajo ko sardelice. Počakati bo potrebno na nakup česa novega. Za v tujino pa nimajo SŽ kaj veliko vpliva, ker je to dogovor večih strani. Ta kolumna pa je za mene za en d*ek. Brez prestopa v tujino, pa ne Beljak? Ja se opravičujem. Na Turski je sedaj moda RailJet, ki ima samo do 5 mest za kolesa (novi ICE 8 mest) in so Avstrijci alergični na priklapljanje dodatnih vagonov tujih družb na RailJet-a. Pa naj gre k njim jamrat ta YugoSlowen, kakor nam bi najraje rekli.
Je pa @suha v drugi temi omenjal Nemške "fahrradwagen", ampak ti so (bili) ali na klasiki, push-pull ali pa imajo en del dvonadstropne garniture prilagojeno. Ampak tam vozijo dooolge kompozicije, ki pri nas zaradi dolžin peronov ne morejo. Zato kalkulirajte. Ali več koles in manj potnikov ali obratno. Oboje povečevati na lokalnih vlakih ne moreš. Bom še enkrat povedal. Na Nemških s-bahn-ih je prostor za do deset mest, s prepovedjo nošenja koles na vlak nekje od 7-9 in 16-18 ure.
Z Nizozemsko pa ne primerjave več prosim.
Tisti, ki jih poznam, da so živeli nekaj časa.... Eh, ni in ne bo Slovenija enaka. Ne bo! Pika. Tako kot je Švica samo ena, tako bodo tudi Hollandci (kolesarski narod!) samo eni.
Lej, saj te razumem, ti si zgleda bolj zaljubljen v tovorce pa so ti potniki tretja liga. A z nečem se zagotovo ne morem strinjati, da se zmrduješ nad razmerami in zagovarjaš pišmeuhovski odnos do kolesarjev. Pa kaj, če imamo stara vozna sredstva, pa kaj, če bi recimo iz katerega od njih sneli sedeže? Nizozemci so svojo kulturo potniškega prometa in posledično kolesarjem prijazno železnico razvijali desetletja, ko je bil pri nas bicikl še statusni simbol. V istem člasu, ko smo mi (tako kot oni) imeli podobne vlake, podobne starosti oz. "mladosti". Torej me tvoje pisanje ne prepriča. Sicer pa nič čudnega da je z našimi železnicami tako kot je, če si tam zaposlen, potem boš vsak mesec dobil plačo, če prevažaš stoku, ali pa potnike, boli tebe zanje, gedaš zgolj na lastno korist. Se motim?
Sicer pa se naša svetovljanska omejenost izraža na vseh področjih, zato pa smo tam kjer smo. Grem pa staviti, da bi v primeru, če bi denimo pri sosedih (A,I,HU,D in po drugih evropskih državah) postalo moderno množičneje prevažati kolesa na vlakih, bi tudi pri nas zelo hitro pričeli s podobnim "športom", ker sami nismo sposobni kar koli storiti prvi oz. samoinicijativno, ampak vedno čakamo na druge in potem iz tega naredimo medijski cirkus, kot bi si zadevo sami izmislili.
Tisti razgedni stolp blizi Lendave je že en tak primer. Ko je nek politik hotel postaviti piramido z izjemnim razgedom čez Prekmurje, so naredili tak hudič kot bi šlo za jedtrsko elektrarno. Svoje nasprotovanje so največkrat utemeljevali z izgovori na negativne vplive na okolje, da bo preveč turistov, onesnaženja itd. Sedaj jih pa tisti stolp nič ne moti, še hvalijo se s povečanim obiskom, načrtujejo celo nove naložbe ter povečanje števila turistov. Podobno je bilo z ljubljansko vzepnjačo, danes se pa hvalijo z njeno množično rabo, nasprotniki so seveda tiho ko riti. Le zakaj smo Slovencelnji tako zabit, zahojen narod?
Simpl je tanartabul.