Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a grega »

zelencek napisal/-a:Naslov članka je malo zgrešen, je pa članek dober.
http://siol.net/siol-plus/kolumne/bodo- ... aki-450172

kateri del?? tam kjer napiše, da ne gre za muzejski vlak, ampak ekološko vprašanje? tam kjer piše o tem kaj se govori po sž :D ali o izletu na Nizozemsko?
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a zelencek »

grega napisal/-a:
zelencek napisal/-a:Naslov članka je malo zgrešen, je pa članek dober.
http://siol.net/siol-plus/kolumne/bodo- ... aki-450172

kateri del?? tam kjer napiše, da ne gre za muzejski vlak, ampak ekološko vprašanje? tam kjer piše o tem kaj se govori po sž :D ali o izletu na Nizozemsko?
Dobro prikazuje tegobe turista, ki želi potovati z vlakom in kolesom ter pomanjkanje vizije na tem področju.
Je pa to kolumna, ne pa strokovni članek in za kolumno se mi zdi zelo kvalitetna.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zelencek napisal/-a:
Dobro prikazuje tegobe turista, ki želi potovati z vlakom in kolesom ter pomanjkanje vizije na tem področju.
Je pa to kolumna, ne pa strokovni članek in za kolumno se mi zdi zelo kvalitetna.
A veš, da mi to tečnarjenje s kolesom sedaj pa že res dviguje pritisk, da glava boli. Vsi vemo, da je bil zadnji nakup česa novega še ob koncu prejšnjega stoletja. Kolo na vlak pa je sedaj moderno šele par let, kot zvončki spomladi. Ne moreš na glavnih progah sedaj jemat sedeže ven, da dobiš prostor za kolesa, če pa se potniki že brez koles stiskajo ko sardelice. Počakati bo potrebno na nakup česa novega. Za v tujino pa nimajo SŽ kaj veliko vpliva, ker je to dogovor večih strani. Ta kolumna pa je za mene za en d*ek. Brez prestopa v tujino, pa ne Beljak? Ja se opravičujem. Na Turski je sedaj moda RailJet, ki ima samo do 5 mest za kolesa (novi ICE 8 mest) in so Avstrijci alergični na priklapljanje dodatnih vagonov tujih družb na RailJet-a. Pa naj gre k njim jamrat ta YugoSlowen, kakor nam bi najraje rekli.

Je pa @suha v drugi temi omenjal Nemške "fahrradwagen", ampak ti so (bili) ali na klasiki, push-pull ali pa imajo en del dvonadstropne garniture prilagojeno. Ampak tam vozijo dooolge kompozicije, ki pri nas zaradi dolžin peronov ne morejo. Zato kalkulirajte. Ali več koles in manj potnikov ali obratno. Oboje povečevati na lokalnih vlakih ne moreš. Bom še enkrat povedal. Na Nemških s-bahn-ih je prostor za do deset mest, s prepovedjo nošenja koles na vlak nekje od 7-9 in 16-18 ure.

Z Nizozemsko pa ne primerjave več prosim. [-o< Tisti, ki jih poznam, da so živeli nekaj časa.... Eh, ni in ne bo Slovenija enaka. Ne bo! Pika. Tako kot je Švica samo ena, tako bodo tudi Hollandci (kolesarski narod!) samo eni.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Re 4/4, imaš kar prav, ta kolumna ni vredna počenega groša. Namigovati, da se normalna vleka na SŽ vrši s parnimi lokomotivami in jamranje s kolesi na vlaku. Če hočeš v Nemčijo, Avstrijo za Beljakom pač moraš prestopiti, razen na Mimari. Ampak vsaj v poletnih mesecih je na Mimari misija nemogoče dobiti rezervacijo za kolo, kakor je problem tudi na ostalih dveh vlakih s prestopom v Beljaku, po mojih izkušnjah vsaj čez vikende (recimo EC115 iz Munstra za Celovec ima pol vagona za kolesa, pa ne dobiš prostora brez vnaprejšne rezervacije, še v ponedeljek je bil poln.) In nenazadnje prestop v beljaku je sila težaven, iz vagona dol in na sosednji vagon gor. Baš težko za kolesarja, razen če ne jamraš kot naš vrli b....

O tem, da pa so kolesa moda zadnja leta se pa ne strinjam povsem. Vsi ostali prevozniki v okolici omogočajo že dolgo čas omejen prvoz (ampak pošteno piše koliko koles, ne glede na vlak) pelje posamezna garnitura. So pa na OBB strašno ustrelili mimo z RJ. Prevoz kolesarjev je na namreč zelo zanimiv komercialno, to so namreč potniki, ki se običajno ne bi peljali z vlakom. In glej zgago, na relaciji kolesarske poti Alpe-Adria, Gsteinska dolina, se tako rekoč ne moreš vsesti na vlak brez rezervacije, še dobro da je skozi tunel avtvlak, o prevozu koles na njem pa raje ne bi, vrži ga po tleh in mirna Bosna. Ni čuda, da cvetijo taksi prevozi onemoglih ali "defektnih" kolesarjev. Ampak, problem je šele Italija, tam pa vse Strele in IC zavračajo kolesarje in je potrebna vožnja z regionalnimi. Recimo TS-FI 3 prestopi in 7 ur vožnje....

LPL
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Kako pa potem v tujini izgleda v praksi kolesa na vlaku? Mislim predvsem za koliko se podaljša postanek?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kako pa potem v tujini izgleda v praksi kolesa na vlaku? Mislim predvsem za koliko se podaljša postanek?
. Kot običajno, včasih je pač malo zamude, recimo če se nalaga 50 koles v Pušji vasi..... Sicer imajo pa vsi IC/EC in RJ v Avstriji na vsaki postaji vsaj 2min postanek.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

anzovc napisal/-a:Kako pa potem v tujini izgleda v praksi kolesa na vlaku? Mislim predvsem za koliko se podaljša postanek?
0 sekund. 2 minutni postanki so na večini večjih postaj. Na manjših minuta. V tujini (govorim za klasične garniture, po spominu iz Berlina) imajo dvonadstropni stadlerji, tam ko sta krmilna dela lepo stopiš noter s kolesom (nizkopodni vhod), potem pa desno oziroma na levo stran "zahaklaš" kolo na primerno mesto, ostala dva člena pa je en rezerivran tudi za invalide, en pa je klasični. Na ostalih garniturah in push-pull-ih ni nič drugače. V Švici pa na BLS push-pull ga prepustiš sprevodniku, ki ga zahakla na "obešalnik". Ozkotirne pa imajo na vlaku posebni vagon s človekom.

Za mednarodne vlake, pa kot je @Ljubitelj povedal.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Re 4/4 napisal/-a:
zelencek napisal/-a:
Dobro prikazuje tegobe turista, ki želi potovati z vlakom in kolesom ter pomanjkanje vizije na tem področju.
Je pa to kolumna, ne pa strokovni članek in za kolumno se mi zdi zelo kvalitetna.
A veš, da mi to tečnarjenje s kolesom sedaj pa že res dviguje pritisk, da glava boli. Vsi vemo, da je bil zadnji nakup česa novega še ob koncu prejšnjega stoletja. Kolo na vlak pa je sedaj moderno šele par let, kot zvončki spomladi. Ne moreš na glavnih progah sedaj jemat sedeže ven, da dobiš prostor za kolesa, če pa se potniki že brez koles stiskajo ko sardelice. Počakati bo potrebno na nakup česa novega. Za v tujino pa nimajo SŽ kaj veliko vpliva, ker je to dogovor večih strani. Ta kolumna pa je za mene za en d*ek. Brez prestopa v tujino, pa ne Beljak? Ja se opravičujem. Na Turski je sedaj moda RailJet, ki ima samo do 5 mest za kolesa (novi ICE 8 mest) in so Avstrijci alergični na priklapljanje dodatnih vagonov tujih družb na RailJet-a. Pa naj gre k njim jamrat ta YugoSlowen, kakor nam bi najraje rekli.

Je pa @suha v drugi temi omenjal Nemške "fahrradwagen", ampak ti so (bili) ali na klasiki, push-pull ali pa imajo en del dvonadstropne garniture prilagojeno. Ampak tam vozijo dooolge kompozicije, ki pri nas zaradi dolžin peronov ne morejo. Zato kalkulirajte. Ali več koles in manj potnikov ali obratno. Oboje povečevati na lokalnih vlakih ne moreš. Bom še enkrat povedal. Na Nemških s-bahn-ih je prostor za do deset mest, s prepovedjo nošenja koles na vlak nekje od 7-9 in 16-18 ure.

Z Nizozemsko pa ne primerjave več prosim. [-o< Tisti, ki jih poznam, da so živeli nekaj časa.... Eh, ni in ne bo Slovenija enaka. Ne bo! Pika. Tako kot je Švica samo ena, tako bodo tudi Hollandci (kolesarski narod!) samo eni.
Lej, saj te razumem, ti si zgleda bolj zaljubljen v tovorce pa so ti potniki tretja liga. A z nečem se zagotovo ne morem strinjati, da se zmrduješ nad razmerami in zagovarjaš pišmeuhovski odnos do kolesarjev. Pa kaj, če imamo stara vozna sredstva, pa kaj, če bi recimo iz katerega od njih sneli sedeže? Nizozemci so svojo kulturo potniškega prometa in posledično kolesarjem prijazno železnico razvijali desetletja, ko je bil pri nas bicikl še statusni simbol. V istem člasu, ko smo mi (tako kot oni) imeli podobne vlake, podobne starosti oz. "mladosti". Torej me tvoje pisanje ne prepriča. Sicer pa nič čudnega da je z našimi železnicami tako kot je, če si tam zaposlen, potem boš vsak mesec dobil plačo, če prevažaš stoku, ali pa potnike, boli tebe zanje, gedaš zgolj na lastno korist. Se motim?
Sicer pa se naša svetovljanska omejenost izraža na vseh področjih, zato pa smo tam kjer smo. Grem pa staviti, da bi v primeru, če bi denimo pri sosedih (A,I,HU,D in po drugih evropskih državah) postalo moderno množičneje prevažati kolesa na vlakih, bi tudi pri nas zelo hitro pričeli s podobnim "športom", ker sami nismo sposobni kar koli storiti prvi oz. samoinicijativno, ampak vedno čakamo na druge in potem iz tega naredimo medijski cirkus, kot bi si zadevo sami izmislili.
Tisti razgedni stolp blizi Lendave je že en tak primer. Ko je nek politik hotel postaviti piramido z izjemnim razgedom čez Prekmurje, so naredili tak hudič kot bi šlo za jedtrsko elektrarno. Svoje nasprotovanje so največkrat utemeljevali z izgovori na negativne vplive na okolje, da bo preveč turistov, onesnaženja itd. Sedaj jih pa tisti stolp nič ne moti, še hvalijo se s povečanim obiskom, načrtujejo celo nove naložbe ter povečanje števila turistov. Podobno je bilo z ljubljansko vzepnjačo, danes se pa hvalijo z njeno množično rabo, nasprotniki so seveda tiho ko riti. Le zakaj smo Slovencelnji tako zabit, zahojen narod?
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Sicer pa se naša svetovljanska omejenost izraža na vseh področjih, zato pa smo tam kjer smo. Grem pa staviti, da bi v primeru, če bi denimo pri sosedih (A,I,HU,D in po drugih evropskih državah) postalo moderno množičneje prevažati kolesa na vlakih, bi tudi pri nas zelo hitro pričeli s podobnim "športom", ker sami nismo sposobni kar koli storiti prvi oz. samoinicijativno, ampak vedno čakamo na druge in potem iz tega naredimo medijski cirkus, kot bi si zadevo sami izmislili.
Tisti razgedni stolp blizi Lendave je že en tak primer. Ko je nek politik hotel postaviti piramido z izjemnim razgedom čez Prekmurje, so naredili tak hudič kot bi šlo za jedtrsko elektrarno. Svoje nasprotovanje so največkrat utemeljevali z izgovori na negativne vplive na okolje, da bo preveč turistov, onesnaženja itd. Sedaj jih pa tisti stolp nič ne moti, še hvalijo se s povečanim obiskom, načrtujejo celo nove naložbe ter povečanje števila turistov. Podobno je bilo z ljubljansko vzepnjačo, danes se pa hvalijo z njeno množično rabo, nasprotniki so seveda tiho ko riti. Le zakaj smo Slovencelnji tako zabit, zahojen narod?
Enkrat se pa z našim bisabrom strinjam. Zaplankanost, zaplankanost. Stalno cel kup nasprotnikov, od Vinariuma, žičnice na LJ-Grad, pomislite na prenekatero cesto, recimo Barjanko v Ljubljani, trenutno se oglašajo nasprotniki pozidave v okolici Solkana, vsak brani namreč svoj vrtiče (v Trnovem dobesedno), nato pa vsi tiho in Mirna Bosna.
Sicer pa nič novega, ko so izbirali traso Južne železnice so nekatera mesta na Štajerskem ostro nasprotovala (Ptuj, Sl. Bistrica) in reuzultat je pač viden. Povprečna pamet pač ne premika gora....

Tokrat pa en LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

bisabre napisal/-a:
Lej, saj te razumem, ti si zgleda bolj zaljubljen v tovorce pa so ti potniki tretja liga. A z nečem se zagotovo ne morem strinjati, da se zmrduješ nad razmerami in zagovarjaš pišmeuhovski odnos do kolesarjev. Pa kaj, če imamo stara vozna sredstva, pa kaj, če bi recimo iz katerega od njih sneli sedeže? Nizozemci so svojo kulturo potniškega prometa in posledično kolesarjem prijazno železnico razvijali desetletja, ko je bil pri nas bicikl še statusni simbol. V istem člasu, ko smo mi (tako kot oni) imeli podobne vlake, podobne starosti oz. "mladosti". Torej me tvoje pisanje ne prepriča. Sicer pa nič čudnega da je z našimi železnicami tako kot je, če si tam zaposlen, potem boš vsak mesec dobil plačo, če prevažaš stoku, ali pa potnike, boli tebe zanje, gedaš zgolj na lastno korist. Se motim?
Ja se motiš. Nisem od SŽ-ja.
Kot drugo. Tudi ti si Holandce dal za zgled. Zakaj pa ne bi Italijanski model življenja...boli me...(vemo kaj), bo že šlo... Zbrišite si te Nizozemce! Tam je kolesarstvo kutura, stoletna tradicija. Slovenska kultura je življenje na periferiji. Kaj gledate na svojo rit in samo Ljubljano skozi oči kolesarja, če večina Slovenije ni prilagojena in zaradi naravnega terena nikoli ne bo primerna za takšno kolesarsko mrežo kot ravna Nizozemska.
In zadnje. Ko se boš ti enkrat peljal pri 33 stopinjah na gomulki, ki nima prostega sedeža in boš ostal brez vsaj manjšega piša skozi okno, ali jutranji vlaki v Ljubljano, pa da bi še dal sedeže VEN? Tak človek je zrel za psihiatrijo! Pa dnevni potniki za Ljubljano vedo, o čem govorim. Čeprav sem že sedel na stopnicah pri Švicarskih duplo vlakih 2000, pred kupeji na nočnih vlakih pa ne želim nikoli več stati na Slovenskih garniturah, še manj pa na Gomulki.

Opažam, da bi nekateri radi imeli v Ljubljani takšno stanje garnitur, kot da sem sredi turistične Tirolske... #-o
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a trocken »

Ljubitelj napisal/-a:
Sicer pa se naša svetovljanska omejenost izraža na vseh področjih, zato pa smo tam kjer smo. Grem pa staviti, da bi v primeru, če bi denimo pri sosedih (A,I,HU,D in po drugih evropskih državah) postalo moderno množičneje prevažati kolesa na vlakih, bi tudi pri nas zelo hitro pričeli s podobnim "športom", ker sami nismo sposobni kar koli storiti prvi oz. samoinicijativno, ampak vedno čakamo na druge in potem iz tega naredimo medijski cirkus, kot bi si zadevo sami izmislili.
Tisti razgedni stolp blizi Lendave je že en tak primer. Ko je nek politik hotel postaviti piramido z izjemnim razgedom čez Prekmurje, so naredili tak hudič kot bi šlo za jedtrsko elektrarno. Svoje nasprotovanje so največkrat utemeljevali z izgovori na negativne vplive na okolje, da bo preveč turistov, onesnaženja itd. Sedaj jih pa tisti stolp nič ne moti, še hvalijo se s povečanim obiskom, načrtujejo celo nove naložbe ter povečanje števila turistov. Podobno je bilo z ljubljansko vzepnjačo, danes se pa hvalijo z njeno množično rabo, nasprotniki so seveda tiho ko riti. Le zakaj smo Slovencelnji tako zabit, zahojen narod?
Enkrat se pa z našim bisabrom strinjam. Zaplankanost, zaplankanost. Stalno cel kup nasprotnikov, od Vinariuma, žičnice na LJ-Grad, pomislite na prenekatero cesto, recimo Barjanko v Ljubljani, trenutno se oglašajo nasprotniki pozidave v okolici Solkana, vsak brani namreč svoj vrtiče (v Trnovem dobesedno), nato pa vsi tiho in Mirna Bosna.
Sicer pa nič novega, ko so izbirali traso Južne železnice so nekatera mesta na Štajerskem ostro nasprotovala (Ptuj, Sl. Bistrica) in reuzultat je pač viden. Povprečna pamet pač ne premika gora....

Tokrat pa en LPL
Zaplankanost pa tudi 40 let samoupravljanja se pozna. Take zadeve se pokažejo z zamikom...
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Re 4/4 napisal/-a: Zbrišite si te Nizozemce! Tam je kolesarstvo kutura, stoletna tradicija.
To pa ni čisto res... https://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zelencek napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a: Zbrišite si te Nizozemce! Tam je kolesarstvo kutura, stoletna tradicija.
To pa ni čisto res... https://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o
The Netherlands isn’t a country of cyclists, it’s a country where people ride bikes a lot. It’s Europe’s top cycling nation. And it’s been top of the pile since 1911.

http://www.roadswerenotbuiltforcars.com/netherlands/

Tako za info. Poišči si, koliko km kolesarskih stez imajo. Pa prosim ne stat, ko boš bral številko. 32 tisoč kilometrov !

Did you know that every Dutch person owns at least two bikes? That cycle helmets are not compulsory? And that there are 32,000 km of cycle paths?
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Kulturo (katero koli) je treba najprej razviti in jo nato negovati ter jo narediti tradicionalno. Mi ne znamo, ali ne zmoremo ne eno ne drugo. Torej je absurdno pričakovati, da se bo pri nas kaj bistveno spremenilo. Pri nas je statusni simbil parkiran v garaži, ali pred blokom, tam se prične in konča naše pojmovanje kulture. Ko hebe vlake, vsakodnevno gnečo po avtobusih, na vlakih in postajah. Da bo nesreča še večja, so kolesom nenaklonjeni celo sami železničarji, saj jim povzročajo dodatno delo. Oni bi čim manj delali in prejemli čim boljše plače. To je naša realnost.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a mkx »

bisabre napisal/-a:Kulturo (katero koli) je treba najprej razviti in jo nato negovati ter jo narediti tradicionalno. Mi ne znamo, ali ne zmoremo ne eno ne drugo.
Žal je to res. In se kaže tudi skozi neskončno udrihanje čez Jankovičevo izrivanje avtomobilov iz Ljubljanskega mestnega središča (deljene površine na Slovenski cesti, v prihodnje tudi na Gosposvetski) in uvajanje prometnih pasov za javni promet (avtobuse in taksije) na nekaterih vpadnicah.
LP, Metod
Odgovori