Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Ali je to OT razprava [-X Kaj počne v temi o tramvaju v Piranu ? @IDUR o tramvaju v Gorici je že odprta tema, je pa dobrodošel vsak prispevek.

Poglejte še ta članek avtorja Staša Zgonika "Elektrorevolucija" (Mladina, 20.10.2017):

http://www.mladina.si/182424/elektrorevolucija/

Opozoril bi na ta odstavek:
V nemškem Spieglu navajajo izračun, po katerem bi 28 avtomobilov, priključenih na superhitre polnilnice, ki bi avtomobilske baterije zadovoljivo napolnile v 15 minutah, električno omrežje obremenjevalo enako kot hitri nemški vlak ICE z 830 potniki pri polni hitrosti.


LP Igor
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a: in dobimo konično moč 1600 MW, ali celotno slovenska instalirana moč.
3000 MW je približno inštalirana moč vseh elektrarn (za NEK se mora upoštevati celotna moč). Konična poraba pozimi je že danes 1900 MW. Ravno zaradi dobre hidrologije je Slovenija po močni odjugi pred "garancijskim remontom" šestega bloka, dosegla približno 2300 MW konične proizvodnje, ki jo je držala čez cel dan, ker je bilo potrebno prazniti Dravski bazen pred Mariborom.
tango napisal/-a:
mkx napisal/-a:... od tega NEK dnevno proizvede 16,6GWh ... vir podatkov: ELES.
Od tega je samo polovica našega. Ostalo gre direktno na Hrvaško.
Ko bo prišlo do spajanja trgov med SLO in HR, tega več ne bo in se bo lahko kupovalo po mili volji.
tango napisal/-a:
Jaz, ti, mi vsi. Počakaj da politika ugotovi, da je projekt NEK2 v osnovi vreden med 5 do 6 milijard €. Najprej drugi tir, potem še kakšen mali projekt vmes, da se dokončno pozabi TEŠ6, potem pa bo tu že NEK.
NEK 2 je trenutno na trhlih nogah. Če se razvoj v energetiki ustavi, ga potrebujemo takoj, po izteku prvega bloka. Je pa cena električne energije tako nizka, da bi bila izguba še večja, kot v zvlčanem tešu, kjer se trend izgube obrača v dobiček, ker so začeli remont bloka 5, ki bo zamenjal blok 4. Pa še enkrat. Slovenski davkoplačevalec v blok 6 ni vrgel niti centa. Izgubo krije HSE s kratkoročnimi krediti. Treba je še poudariti, da se HSE, kljub izgubi teša razdolžuje. Letos je imel blok 6, 23 % proizvodnjo v celotni Sloveniji, kar dokazuje, da z izjemo vodenja investicije ni zgrešen projekt (pozablja se, da kuri domači energent in ni odvisen od borznih cen), ker še vsaj 10-20 let ne bo nobene alternative.
.V nemškem Spieglu navajajo izračun, po katerem bi 28 avtomobilov, priključenih na superhitre polnilnice, ki bi avtomobilske baterije zadovoljivo napolnile v 15 minutah, električno omrežje obremenjevalo enako kot hitri nemški vlak ICE z 830 potniki pri polni hitrosti.
Torej bo imela vsaka pumpa svojo trafo postajo. Govora je o rangu MW. Polnilci za AAA in AA baterije imajo 6 W porabe.
železocestnik napisal/-a:.
Je pa res, da vlada za to področje nima strokovnjakov, pa tudi v industriji in ustanovah je velika žalost :(

Še vedno se postavlja vprašanje, kdo bo plačal nove TEŠ-e in NEK-e :?:
@ŽC, ni čisto tako. Strokovnjaki na ELES-u in HSE-ju so. ;) In se trudijo, tudi z izmenjavo mnenj in sodelovanj z Avstrijci (so HSE-jevci šli spraševati za nasvete o črpalnih elektrarnah, predvsem Kozjak je na tnalu) in celo Japonci. Žal pa jih mediji ne "povohajo", ker ne bo kaj veliko klikov in se raje držijo svojih krogov, kjer se lahko umiru pogovorijo, brez razlaganja, da energetski obrat ni obdobje 5 let, ampak 30-40 let.

Elektrarno pa (od)plača tisti, ki kupuje proizvedeno elekteično energijo. Jasno v ceni so zajeti fiksni in variabilni stroški, ki jih ima elektrarna.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

res smo zapeljali temo v OT. Se moramo spraviti razpravljati o temi baterijskih pogonov v novo temo. Kdor želi, jo lahko odpre na primernem mestu. Tukaj je diskusija zaključena na temo baterijskih pogonov. #-o



Da se vrnemo nazaj na Piranski tramvaj.

Leta 1900 so videli v Piranu možnost, povezati se s Porečanko z ozkotirno železnico s parno lokomotivo.
Cena: 4,9 km = 270.000 kron

Leta 1904 so izdelali projekt, da bi izvedli normalnotirno povezavo s Porečanko...s konjskim "pogonom" :lol: :lol:
Cena: 186.000 kron

Seveda pa je župan začel vihati nos, saj naj bi mu konji srali na začetni postaji ravno pred magistratom :roll:

Leta 1905
so izdelali nov projekt s pogonom na bencin.
cena: 1,4 milijona kron

Leta 1906 so videli, da je zgornji projekt predrag, država ga pa ni hotela dofinancirati, in izdelali so novega:
tramvaj s parnim pogonskim vozom, ki pa ne bi pripeljal v čisti center na Tartinijev trg.
cena: 185.000 kron
Komarek je že izdelal voz za to progo in so ga nekako potem "vrinili" na Porečanko, kjer pa se ni izkazal.

Po vseh teh projektih pa so zapustili projekt prevoza po tirih in se odločili za...električni avtobus. Namesto tramvaja...trolejbus!

Odločili so se za avtobus z zgornjim vodom "sistem Schiemann".

Prevzem je bil 24. oktobra 1909.

Napajanje: 450 V (enosmerna)
V začetku so postavili dve lokomobili, ki sta poganjali dinamo stroj.

Vozilo:
teža: 2,8 tone
sedežev: 15
stojišč: 10
max. hitrost: 15 km/h
moč elektropogona: 15 KM (konjskih moči)

posebnost: polne gume (brez zračnic)

Slika

Še "oskubljen", samo šasija: na zadnji osi je potrebno dorisati polne gume in drug sistem zavor :hmm

Slika

Vozilo je dobavilo podjetje: Max Schiemann & Co, Wurzen na Saškem
Pogonski motor: Siemens & Halske

Vir podatkov: Egbert Peinhof:Eisenbahnen in Istrien,, bahnmedien.at

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

3000 MW je približno inštalirana moč vseh elektrarn (za NEK se mora upoštevati celotna moč). Konična poraba pozimi je že danes 1900 MW. Ravno zaradi dobre hidrologije je Slovenija po močni odjugi pred "garancijskim remontom" šestega bloka, dosegla približno 2300 MW konične proizvodnje, ki jo je držala čez cel dan, ker je bilo potrebno prazniti Dravski bazen pred Mariborom.
3000 je zelo napihnjena ocena, Krško je samo polovica v naši lasti, TEŠ navaja Bloke 4,5,6 skupno 1304 MW, vendar je blok 5 (345 MW) trajno ustavljen zaradi preseganja okoljskih obremenitev,...
Dobra hidrologija je pa v tem primeru enkraten dogodek. Gre za višjo silo, ko je potrebno znižati nivo v jezeru za 7 m. Ampak to je trajalo 4 ure in nič več! In od 260 MW sončnih elektrarn no ponoči, ko se polni baterije avtomobilov nobene koristi.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
3000 je zelo napihnjena ocena, Krško je samo polovica v naši lasti, TEŠ navaja Bloke 4,5,6 skupno 1304 MW, vendar je blok 5 (345 MW) trajno ustavljen zaradi preseganja okoljskih obremenitev,....

LPL

Iz poročil, ki jih imam. Konec leta 2015 so proizvodne enote imele skupno moč na pragu 3.605 MW. Lahko pa začnem naštevati. Zato umiri konje.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kakor boš sešteval realne podatke vključno z lastništvom in ne trajno ustavljenih TE (TEŠ5, 345, Trbovlje 125(?)) elektrarn ne boš prišel do 3000 MW.Sem gledal podatke in upošteval da TEŠ5 ne dela in preden sem našel podatke za soške (32+30+40+15+25), toplarne (82) in obeh plinskih, sem nabral po podatkih na spletnih straneh 2400 MW, vključno 260 MW PV. Ampak plinski elektarni sta namenjeni povsem drugačnim namenom kot zagotavljati moč v omrežju, veternih pa je menda za 1,5 MW.

lahko pa narediš eno lepo tabelo s podatki in jo objaviš. na netu je en dobiš.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Res ne gre nadaljevati z elektrarnami v tej temi. To je že tretji tir... :roll:

Kdor od diskutantov je najbolj zagret, naj odpre novo temo (glej že gornji post!)

Trolejbus v Piranu:

Slika

wikipedija: https://sl.wikipedia.org/wiki/Piranski_trolejbus

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Dodajam povezavo na prispevek ob 100. obletnici piranskega tramvaja:

https://issuu.com/sim18na/docs/tramvaj_katalog

Med fotografijami sta tudi dve, kjer vidimo "remizo". In kje je ta bila :?

LP Igor
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Dodajam povezavo na prispevek ob 100. obletnici piranskega tramvaja:

https://issuu.com/sim18na/docs/tramvaj_katalog

Med fotografijami sta tudi dve, kjer vidimo "remizo". In kje je ta bila :?

LP Igor
Lepa majhna foto-publikacija.
Če se ne motim, naj bi tramvajska remiza bila prav na mestu današnje piranske avtobusne postaje?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, so samo omenili trolejbus. Škoda, da niso malo pobrskali po arhivu...
Večino je itak prepisano od znanega avtorja, ki pa tudi ni preveč brskal po arhivih.

Zgoraj sem dodal skico domnevnega trolejbusa v Piranu in tudi fotografijo trolejbusa v Piranu.

Zakaj?

Zato, ker mislim, da je bilo do sedaj napačno interpretirano, da je imel Piranski tramvaj vozila s posamičnim pogonom kolesa z elektromotorjem po sistemu Lohner-Porsche.
To navedbo zasledimo v članku Tadej Brate: Gradnja trolejbusa in tramvaja v Piranu, Kronika, časopis za slovensko zgodovino, št.30, 1982 in se potem ponavlja v Ljubljanskem tramvaju, pa Parenzani, pa še kje, pa se mi ne da iskati.
Takole piše v članku(citat):
"Nabavljena sta bila dva trolejbusa, ki ju je izdelala avstrijska družba Motoren-Daimler. Trolejbusa sta poganjala po dva elektromotorja na istosmerni tok vrste Lohner-Porsche."
link: https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:D ... ed37f4/PDF

Tudi tovarniški posnetek, ki naj bi predstavljal Piranski trolejbus ni pravi (torej Piranski trolejbus) in res predstavlja trolejbus s posamičnim pogonom kolesa z elektromotorjem v pestu kolesa (v "nabi").

Poglejmo sedaj Piranskemu trolejbusu pod "kiklo".

Slika

Jaz ne vidim elektromotorjev v pestu po sistemu Lohner-Porsche ! :s2

Vidim pa silhueto enega elektromotorja in Grissonovega predležja:

Slika

Slika

Podjetje Max Schiemann & Co, Wurzen na Saškem je gradilo kasneje trolejbuse tudi z enim elektromotorjem in polžastim gonilom za zmanjševanje števila vrtljajev.


Se pravi, da je skica Piranskega trolejbusa iz knjige Egbert Peinhof:Eisenbahnen in Istrien, bahnmedien.at kar pravilna.

Trolejbus v Gmündu v Avstriji, ki je imel res pogon z dvema elektromotorjema v pestu kolesa pa je izgledal takole (glej v kolesa :lol:

Slika


Sam nisem opravil nobenega raziskovanja po arhivih, v katerih se bi lahko kaj našlo o Piranskem trolejbusu.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Zanimiva ta fotografija. So imeli, kar nekakšen voziček oz. obtežen drsnik . Tudi pri piranskemu trolejbusu je samo en drog, napajalne žice, pa so seveda dve.

Dodal bi še dve povezavi. Pri prvi je zapis v wikipediji, pri drugi pa so spomini na tramvaj. Pri obeh imamo navedene postaje. Skupaj jih je 26 in na grobo, je na vsakih 220m ena. Morda bi se dalo obnovit (na kakšnem zemljevidu) kje so bile, vključno z remizo.

https://it.wikipedia.org/wiki/Tranvia_Pirano-Portorose

http://www.editfiume.info/archivio/lavo ... ovenia.htm


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

glede na to, da je bila prošnja za "obnovo" naslovljena na pozitivno misleče, je Božiček zapel konje Slika

in "skočil" po originalni načrt v Državni in dvorni arhiv na Dunaju :santa2

Slika

Seveda je poslal načrt preko medijev, tokrat preko bahnmedien.at (avtor: Egbert Peinhopf: Eisenbahnen in Istrien einst und heute) :wink:

MMG sporoča Božiček še to: km 0,81: rimessa = remiza Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

Božiček pošilja še fotografijo remize (km: 0,81 od Tartinijevega trga) :santa2

Pogledal je v knjigo Giulio Roselli: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972...

Slika

Remiza je bila zgrajena že v času piranskega trolejbusa.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Darko, hvala za načrt proge in postajališč ter fotografijo remize. Predvidevam, da je morala stati na mestu (ali v bližini), kjer se danes na Fornačah odcepi obvoznica ( od Pirana k Portorožu). Smo, pa imeli že v neki drugi temi aeroposnetek tega dela Slovenije. Poglejte publikacijo: naslovnica in 38. stran. :!:

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 9&start=84


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

še zadnjo fotografijo, ki jo je včeraj poslal Božiček in jo z zamudo pripenjam je željena oblika tokovnega odjemnika pri piranskem trolejbusu :santa2

Slika

Se pa tokovni odjemniki niso najbolje obnesli. Ko je pihala malo hujša burja, je zaguncalo vozilo in snelo odjemnik z napajalnega voda :roll:

Slika


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 26.12.2017, 14:10, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori