Pozdravljeni,
res smo zapeljali temo v OT. Se moramo spraviti razpravljati o temi baterijskih pogonov v novo temo. Kdor želi, jo lahko odpre na primernem mestu. Tukaj je diskusija zaključena na temo baterijskih pogonov.
Da se vrnemo nazaj na Piranski tramvaj.
Leta 1900 so videli v Piranu možnost, povezati se s Porečanko z ozkotirno železnico s parno lokomotivo.
Cena: 4,9 km =
270.000 kron
Leta 1904 so izdelali projekt, da bi izvedli normalnotirno povezavo s Porečanko...s konjskim "pogonom"
Cena:
186.000 kron
Seveda pa je župan začel vihati nos, saj naj bi mu konji srali na začetni postaji ravno pred magistratom
Leta 1905 so izdelali nov projekt s pogonom na bencin.
cena:
1,4 milijona kron
Leta 1906 so videli, da je zgornji projekt predrag, država ga pa ni hotela dofinancirati, in izdelali so novega:
tramvaj s parnim pogonskim vozom, ki pa ne bi pripeljal v čisti center na Tartinijev trg.
cena:
185.000 kron
Komarek je že izdelal voz za to progo in so ga nekako potem "vrinili" na Porečanko, kjer pa se ni izkazal.
Po vseh teh projektih pa so zapustili projekt prevoza po tirih in se odločili za...električni avtobus.
Namesto tramvaja...trolejbus!
Odločili so se za avtobus z zgornjim vodom "sistem Schiemann".
Prevzem je bil 24. oktobra 1909.
Napajanje: 450 V (enosmerna)
V začetku so postavili dve lokomobili, ki sta poganjali dinamo stroj.
Vozilo:
teža: 2,8 tone
sedežev: 15
stojišč: 10
max. hitrost: 15 km/h
moč elektropogona: 15 KM (konjskih moči)
posebnost: polne gume (brez zračnic)
Še "oskubljen", samo šasija: na zadnji osi je potrebno dorisati polne gume in drug sistem zavor
Vozilo je dobavilo podjetje: Max Schiemann & Co, Wurzen na Saškem
Pogonski motor: Siemens & Halske
Vir podatkov: Egbert Peinhof:Eisenbahnen in Istrien,, bahnmedien.at
pozdrav
Darko