Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Narobe svet, v normalnih državah so strateški partnerji in soinvestitorji zaželeni, ne v Sloveniji.
Have a nice day!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Zaželeni bi bili pod pogojem, da jim ne podarimo pravic, koncesij in da se v njihove žepe ne preliva dobiček na račun javnega. V danem primeru pa obstaja sum, da bodo naši oblastniki zaradi svojih koristi naredili vse, da bi naslednjih nekaj desetletij prelivali slovenski javni denar v madžarske (zasebne) žepe. Kot sem že zapisal na tem forumu, pri nas (pa tudi drugje) javno zasebno partnerstvo razumejo kot bogatenje zasebnega na račun siromašenja javnega. S poštenim in racionalnim pristopom pa bi konkretno 2. tir zlahka financirali iz državnega proračuna, ker bi ob primernem deležu EU sredstev v 6 do 7 letih njegove izvedbe porabili kvečjemu 1% vsakoletnega državnega proračuna. Problem oblastnikov je le, da se pri takem načinu ne bi omastil nobeden od njih ali njihovih prijateljev.Narobe svet, v normalnih državah so strateški partnerji in soinvestitorji zaželeni, ne v Sloveniji.
lp
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
To je vsa poanta slovenceljstva. Mi bi tuje partnerje, verjetno so bili Madžari koristni pri iskanju denarja v EU. Ampak dobiček, to jim pa ne damo.Zaželeni bi bili pod pogojem, da jim ne podarimo pravic, koncesij in da se v njihove žepe ne preliva dobiček na račun javnega.
V danem primeru pa obstaja sum, da bodo naši oblastniki zaradi svojih koristi naredili vse, da bi naslednjih nekaj desetletij prelivali slovenski javni denar v madžarske (zasebne) žepe.
Če kaj vem je partner madžarska država ne privatniki.
Splošno mnenje, se težko oporeka.Kot sem že zapisal na tem forumu, pri nas (pa tudi drugje) javno zasebno partnerstvo razumejo kot bogatenje zasebnega na račun siromašenja javnega.
Slab si v matematiki ni kaj. 1% državnega proračuna je kakšnih 97 miljonov€. Za 600 miljonov se tir ne da zgraditi, primer podaljšanje letališke steze v MB za 1500m in še nekaj del na letališču bi Kitajci opravili za 660M€ (recimo da verjamete). Karavanški tunel bo stal za 3,5 km okoli 150 M€, pa nihče ne protestira.S poštenim in racionalnim pristopom pa bi konkretno 2. tir zlahka financirali iz državnega proračuna, ker bi ob primernem deležu EU sredstev v 6 do 7 letih njegove izvedbe porabili kvečjemu 1% vsakoletnega državnega proračuna. Problem oblastnikov je le, da se pri takem načinu ne bi omastil nobeden od njih ali njihovih prijateljev.
Bodimo srečni, da sosednja država kaže interes in da bomo v tej povezavo dobivali sredstva EU. Če pa nekdo vloži 200M€ se pa razumljivo pričakuje nekakšna povračila. vsekakor bi pa tudi meni bilo ljubše, če bi bila RS in njeni prebivalci taki modri, da bi projekt financirali brez španovije s sosedi.
LPL
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Jaz teh 200 mio € smatram kot strateški obrat Madžarske proti luki Koper. Vedeti je treba, da so Madžari zmeraj gravitirali proti Reki. In to je vredno veliko več kot tistih 200 milijončkov. Vendar to raji razložiti je umetnost.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
TEŠ6 je bil projekt ki ga je v celoti financirala država oz. davkoplačevalci. Pri drugem tiru pa bi očitno nekateri želeli ponoviti to "uspešno" zgodbo ter se znebiti tujcev oz. nadzora iz tujine. A niso še pred kratkim govorili kako se drugi tir ne splača in bo prinašal izgube, zdaj pa vidijo bajne zaslužke Madžarske. Pa kdo jim še verjame?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
trocken, pozdravljen,
Pravega odgovora ne dobiš v slovenski wikipediji ampak v hrvaški:
"... te je hrvatsko-mađarska borba za Rijeku unutar Monarhije završena 1868. kada je dodatkom na Hrvatsko-ugarsku nagodbu, tzv. Riječkom krpicom, Rijeka kao corpus separatum, tj. izdvojeno tijelo, došla pod izravnu upravu mađarske vlade. Rijeka je 1870. godine u potpunosti pripojena Mađarskoj. Mađarska ubrzano razvija Rijeku u svoj najveći pomorsko-lučki centar, te se razvija određeno suparništvo između dvije najveće luke u Monarhiji, Rijeke pod mađarskom i Trsta koji je bio pod austrijskom upravom."
Ves denar se je "zlival" v Budimpešto
Madžarske železnice so imele dva računa za železnice na območju sedanje hrvaške: enega so kazali Hrvatom, drugega so imeli zase, da so lahko "odlivali" denar v center.
Iz zgodovine se lahko naučimo, da je močnejši ali tisti, ki je bil bolj pregnan, nategnil šibkejšega oziroma naivneža/neznalca
pozdrav
Darko
ne gravitirala, Reka je bila "njihova".trocken napisal/-a: Vedeti je treba, da so Madžari zmeraj gravitirali proti Reki. In to je vredno veliko več kot tistih 200 milijončkov. Vendar to raji razložiti je umetnost.
Pravega odgovora ne dobiš v slovenski wikipediji ampak v hrvaški:
"... te je hrvatsko-mađarska borba za Rijeku unutar Monarhije završena 1868. kada je dodatkom na Hrvatsko-ugarsku nagodbu, tzv. Riječkom krpicom, Rijeka kao corpus separatum, tj. izdvojeno tijelo, došla pod izravnu upravu mađarske vlade. Rijeka je 1870. godine u potpunosti pripojena Mađarskoj. Mađarska ubrzano razvija Rijeku u svoj najveći pomorsko-lučki centar, te se razvija određeno suparništvo između dvije najveće luke u Monarhiji, Rijeke pod mađarskom i Trsta koji je bio pod austrijskom upravom."
Ves denar se je "zlival" v Budimpešto
Madžarske železnice so imele dva računa za železnice na območju sedanje hrvaške: enega so kazali Hrvatom, drugega so imeli zase, da so lahko "odlivali" denar v center.
Iz zgodovine se lahko naučimo, da je močnejši ali tisti, ki je bil bolj pregnan, nategnil šibkejšega oziroma naivneža/neznalca
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Skratka na 2.tiru nič novega....
že od lanskega leta zapuščeno gradbišče, kot da bi imeli teh tirov viška, na pretek, sploh se ne mudi....da se vsem enostavno je*e, je še predpisana hitrost tod mimo 30km/h, neumnost, katero nikakor ne morem požret....
Ta teden je delovišče tudi mimo Tivolija v Ljubljani, kjer je med tiroma veliiiiiko manj prostora kot tukaj, in kjer dejansko menjujejo pragove, hitrost po voznem tiru je 100km/h!!!
Edino sprehajalcev je vedno več...ko bo nekoč tir ponovno na svojem mestu, kje mislite da bojo ti isti ljudje hodili????
že od lanskega leta zapuščeno gradbišče, kot da bi imeli teh tirov viška, na pretek, sploh se ne mudi....da se vsem enostavno je*e, je še predpisana hitrost tod mimo 30km/h, neumnost, katero nikakor ne morem požret....
Ta teden je delovišče tudi mimo Tivolija v Ljubljani, kjer je med tiroma veliiiiiko manj prostora kot tukaj, in kjer dejansko menjujejo pragove, hitrost po voznem tiru je 100km/h!!!
Edino sprehajalcev je vedno več...ko bo nekoč tir ponovno na svojem mestu, kje mislite da bojo ti isti ljudje hodili????
LEP DAN
Igor
Igor
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ljubitelj,Slab si v matematiki ni kaj. 1% državnega proračuna je kakšnih 97 miljonov€. Za 600 miljonov se tir ne da zgraditi, primer podaljšanje letališke steze v MB za 1500m in še nekaj del na letališču bi Kitajci opravili za 660M€ (recimo da verjamete). Karavanški tunel bo stal za 3,5 km okoli 150 M€, pa nihče ne protestira.
Bodimo srečni, da sosednja država kaže interes in da bomo v tej povezavo dobivali sredstva EU. Če pa nekdo vloži 200M€ se pa razumljivo pričakuje nekakšna povračila. vsekakor bi pa tudi meni bilo ljubše, če bi bila RS in njeni prebivalci taki modri, da bi projekt financirali brez španovije s sosedi.
Pozabil si na EU sredstva, kakih 300 M€, kar bi moralo pokriti investicijo, ki bi jih že zdavnaj lahko zagotovili, če bi se stvari lotili kot je treba. Tistih 600 do 700 M€ lastnega vložka pa tudi ni nujno potegniti iz žepa, temveč se lahko zadolžiš, in to ceneje kot Madžari.
Ne vem kdo in kako je računal investicijo na MB letališču in kaj vse je zajeto. Če bi vseh 660 M€ želeli porabiti za podaljšanje piste, bi lahko npr cel podaljšek pokrili s 100 evrskimi bankovci, sicer pa kvečjemu desetino tega, vključno z obnovo navigacijske opreme letališča. Tudi ne vem zakaj jo bi podaljševali na 4 km. Lj in Zg imata 3,3 km, Dunaj 3,6, le Munchen ima 2 pisti dolžine 4,2 km.
Glede druge cevi Karavank si poglej članek v torkovih Financah. Verjamem pa da imaš dostop tudi do boljših informacij. Geologija je izjemno zahtevna, izkopni prerez je vsaj 50% večji kot v tunelih Kp-Di. Dodaj še dostopni viadukt in nekaj ceste. Res je še vedno precej draga investicija, ne vem pa ali je v njej zajeta tudi obnova obstoječe cevi.
Kar pa se tiče španovije bom skušal povzeti vladno logiko na poenostavljenem primeru: Zgraditi želiš zmogljivejšo dostopno cesto do tvojega logističnega centra. Zato najprej parcelo poleg njega podariš sosedu, da si bo še on lahko zgradil svojega. Potem ima interes po boljšem dostopu, zato mu za 20% vložka v gradnjo dostopne ceste prepustiš polovično lastništvo te poti. Sosed itak nima denarja za cesto, zato si ga sposodi za 4% obresti, ti pa mu zagotoviš še vračanje kredita, čeprav ga sam lahko najameš za 2% obresti.
Selitev madžarskega interesa iz Reke v Koper je komentiral Železocestnik. Dodal bi še, da je ta selitev razumljiva tako zaradi omejenih kapacitet reškega pristanišča, kot tudi zaradi boljše dostopnosti po železnici. Med Reko in madžarsko mejo je 330 km enotirne proge, ki je v večjem delu slabo prepustna in bo kljub vlaganjem v nižinskem delu na 180 km odseku Reka - Karlovac taka še dolgo. Alternativen dostop do RI preko SLO pa ima podobne težave vsaj na 55 km od Pivke do RI, pa tudi ni v interesu Slovenije niti Hrvaške.Napisal/-a trocken
Jaz teh 200 mio € smatram kot strateški obrat Madžarske proti luki Koper. Vedeti je treba, da so Madžari zmeraj gravitirali proti Reki. In to je vredno veliko več kot tistih 200 milijončkov. Vendar to raji razložiti je umetnost.
lp
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Omejenost reškega pristanišča predvsem izvira iz dejstva, da Slovenija ne dovoli niti izgradnjo avtocestne povezave med Rupo in Postojno oz. Divačo niti posodabljanje železniške povezave med Šapjanama in Pivko. Zakaj Slovenija ne dovoli vpis te železniške proge na seznam evropskih koridorjev in zvišanje osne obremenitve z 22.5 na 25 t/os? Kajti od Šapjanah do Botovega je zdaj 25 t/os. Zdi se da je na Hrvaškem, kljub recimo sploh nerazvitejši železniški infrastrukturji več konkurence v teretnem železniškem prevozu kot na slovenskih progah. Se pravi, ko bo gotova Zagrebška obala čez 2 ali 3 leta, v začetko globlja kot Koper, bo ovirana z tonažo proge od Šapjan do Pivke?
Madžari so skusili in vspeli, naj bi Reško pristanišče bil madžarski monopol od l. 1870 do l. 1918, kot je lepo povedal Železocestnik. Če Slovenija hoče, da bo luka Koper čez 5 ali 10 let madžarski monopol, samo naprej.
In ne vem, zakaj povezava med Reko in Avstrijo skozi Pivko ni v interesu Hrvaške? Glih je resnica da ni v slovenskem intereso, kajti vsaka tona od Pivke na Reko pomeni tono manj za Koper.
Madžari so skusili in vspeli, naj bi Reško pristanišče bil madžarski monopol od l. 1870 do l. 1918, kot je lepo povedal Železocestnik. Če Slovenija hoče, da bo luka Koper čez 5 ali 10 let madžarski monopol, samo naprej.
In ne vem, zakaj povezava med Reko in Avstrijo skozi Pivko ni v interesu Hrvaške? Glih je resnica da ni v slovenskem intereso, kajti vsaka tona od Pivke na Reko pomeni tono manj za Koper.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ah nehajte nakladat o Reki in Kopru. Mislim, da Slovenijo en k... briga, kako se razvija Reka, niti je nima namena kakorkoli ovirat, ker Hrvatje sami sebe zadosti ovirajo, tako kot mi Koper.
Kar se pa tovora tiče - ga je zadosti za vsa 4 severnojadranska pristanišča, ki po pretovoru še zdaleč ne dosežejo Hamburga ali Roterdama..... torej posla je za vse dovolj, Jadran pa lahko le skupaj konkurira Severu Nemčije in nizozemske....
Kar se pa tovora tiče - ga je zadosti za vsa 4 severnojadranska pristanišča, ki po pretovoru še zdaleč ne dosežejo Hamburga ali Roterdama..... torej posla je za vse dovolj, Jadran pa lahko le skupaj konkurira Severu Nemčije in nizozemske....
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
...Madžarski monopol?.. Nekateri še vedno ne vidite, da se je od liberalizacije vse spremenilo na glavo in vlečete zgodovino ven. Teh stvari ni več.
Čehi so objavili tender za 10 + dodatnih do 50 lokomotiv s D,SK,PL,AT,HU paketom in dodatno opcijo HR/SI. Že vedo zakaj 50 dodatnih in SI paket poleg (glej ga zlomka, vsi vedo o tem podzemnem izvlečnem tiru. Samo mi ne vemo, kaj bi...) Mimogrede @darko06, si že videl, kakšen tovor gre čez Madžarsko? West<->east coast, veš to je tisti X. koridor, ki ga HŽ infra ne zna vzdrževati (saj veš nižanje hitrosti v Vinkovcih). Ne potem pisati o Šapjanah in Pivki, ter oviranju Rijeke, če je dosti za pobrisat pred lastnim pragom Samo, če ima Šapjane 25 t/os, zakaj hudiča morejo SŽ rezati vlake na 400 metrov? In zakaj ruda vozi v dveh delih? Kje so CO CO lokomotive? A imaš mogoče samega sebe na norca? Ali so za vse težave pri vas krivi Slovenci?
@Regan664, tega združevanja ne boš videl. Mogoče bo novi solastnik TP-ja (če bo) bolj zaropotal, kot naša diplomacija. Vladna je...vemo kakšna...
Čehi so objavili tender za 10 + dodatnih do 50 lokomotiv s D,SK,PL,AT,HU paketom in dodatno opcijo HR/SI. Že vedo zakaj 50 dodatnih in SI paket poleg (glej ga zlomka, vsi vedo o tem podzemnem izvlečnem tiru. Samo mi ne vemo, kaj bi...) Mimogrede @darko06, si že videl, kakšen tovor gre čez Madžarsko? West<->east coast, veš to je tisti X. koridor, ki ga HŽ infra ne zna vzdrževati (saj veš nižanje hitrosti v Vinkovcih). Ne potem pisati o Šapjanah in Pivki, ter oviranju Rijeke, če je dosti za pobrisat pred lastnim pragom Samo, če ima Šapjane 25 t/os, zakaj hudiča morejo SŽ rezati vlake na 400 metrov? In zakaj ruda vozi v dveh delih? Kje so CO CO lokomotive? A imaš mogoče samega sebe na norca? Ali so za vse težave pri vas krivi Slovenci?
@Regan664, tega združevanja ne boš videl. Mogoče bo novi solastnik TP-ja (če bo) bolj zaropotal, kot naša diplomacija. Vladna je...vemo kakšna...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Preden bo drugi tir zgrajen, bo teh 50 dodatnih lokomotiv že zrelih za odpad...
Ali ima odsek Šapjane - Reka res 25 t osno obremenitev, prvič slišim za takšen podatek, pri nas se še zmeraj trudimo z za 22,5 t/os. Zmeraj, ko sem se vozil iz Reke proti Pivki z vlakom, se je namreč cincalo 50 km/h.
Ali ima odsek Šapjane - Reka res 25 t osno obremenitev, prvič slišim za takšen podatek, pri nas se še zmeraj trudimo z za 22,5 t/os. Zmeraj, ko sem se vozil iz Reke proti Pivki z vlakom, se je namreč cincalo 50 km/h.
preglednik
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Omejenost reškega pristanišča izhaja iz slabe pristaniške infrastrukture, ki ne omogoča večje konkurenčnosti. Širitev je omejena. Tudi na Zagrebški obali bodo najdaljši tiri dolgi le 479 m, medtem ko so tiri v Kopru 750 m. Poleg tega se projekt Zagrebške obale odmika na leto 2021.darko06 napisal/-a:Omejenost reškega pristanišča predvsem izvira iz dejstva, da Slovenija ne dovoli niti izgradnjo avtocestne povezave med Rupo in Postojno oz. Divačo niti posodabljanje železniške povezave med Šapjanama in Pivko. Zakaj Slovenija ne dovoli vpis te železniške proge na seznam evropskih koridorjev in zvišanje osne obremenitve z 22.5 na 25 t/os? Kajti od Šapjanah do Botovega je zdaj 25 t/os. Zdi se da je na Hrvaškem, kljub recimo sploh nerazvitejši železniški infrastrukturji več konkurence v teretnem železniškem prevozu kot na slovenskih progah. Se pravi, ko bo gotova Zagrebška obala čez 2 ali 3 leta, v začetko globlja kot Koper, bo ovirana z tonažo proge od Šapjan do Pivke?
Madžari so skusili in vspeli, naj bi Reško pristanišče bil madžarski monopol od l. 1870 do l. 1918, kot je lepo povedal Železocestnik. Če Slovenija hoče, da bo luka Koper čez 5 ali 10 let madžarski monopol, samo naprej.
In ne vem, zakaj povezava med Reko in Avstrijo skozi Pivko ni v interesu Hrvaške? Glih je resnica da ni v slovenskem intereso, kajti vsaka tona od Pivke na Reko pomeni tono manj za Koper.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska ... ni-razlozi
http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/R ... 21.-godine
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Pri vsem tem nakladanje o Luki RI mi ni jasno od kod podatek o osni obremenitvi 25t/os na Hrvaški prgi proti Madžarski. Za takšno revolucuionarno trditev bi vsekakor bil potreben navedek vira. Pri čemer se ve iz zadnjih linkov, da iz Luke RI vozijo vlakci z skupno dolžino vagonov 380 m ali do 18 4-osnih vagonov za kontejnerje in ostaja luka nadalje nekonkurenčna.
LP in brez zamere L
LP in brez zamere L
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Če sem prav razumel, nekatere tukaj moti "sofinanciranje" Madžarov v 2.T oz Luko KP. Zanimivo, da nikogar ne moti, da smo Hrvatom prodali Mercator, Drogo Portorož, Žito in še kaj. Gre za selektivni spomin, ali kaj globjega?
Simpl je tanartabul.