Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Med tem, ko čakam še nekaj KIT materiala, sem se podal v 2. fazo gradnje diorame 1960a. Pripravil sem steno za montažo nosilnih konzol osnovne plošče vzhodnega segmenta in zložljivih konzol, za delovno mizico. Seveda najprej zarisovanje "vaginega risa" na steno in določitev položaja konzol. Zadeva je malce zapletena, ker mora biti povezovalni most med vzhodnim in zahodnim segmentom povsem v ravnin....
Pomagal sem si z dolgo smrekovo letvijo na katero sem namestil vodno uravnilovko (vaservaga) in med sabo primerjal, ter uravnovesil diagonale obeh segmentov. Sledilo je vrtanje in namestitev kovinskih "metulj" čepov, ki dobro primejo v mavčno steno:
Slika

Nato sem najprej pritrdil zložljivo konzolo, pač zaradi optične kontrole....
Slika

Takole je videti "iztegnjena roka" zložljive konzole, na katero bo pritrjena delovna mizica:
Slika

In tudi plošča delovne mizice (800 x 400 x 20 mm) je pripravljena - obarvana , ko bo suha, pa jo pritrdim na konzoli in služila bo svojemu namenu.
Slika

S tem bodo od slej naprej vsa modelarska dela potekala na tej mizi - končno :D
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Pritrditev kotne konzole za vzhodni segment je terjala malce predelave in nove izmere....
Pač tla, stene in vse kar je je gradbenega niso povsem v medsebojni ravnini :? . Torej višinski popravki za več kot 10 mm! Ponovno zarisovanje in prenos ravnine 180 cm naprej, proti končni konzoli.
Slika

In še montaža skrajno južne konzole, še brez diagonalne ojačitve. Ta bo sledila, ko bosta vzhodni in zahodni segment povezana z mostom. Je pa konzola že opremljena s podporno letvijo za osnovno ploščo, ki bo nosila tire ranžirne postaje.
Slika

Tudi zložljiva delovna mizica je že na svojem mestu:
Slika

Še ena pridobitev: motor BMW, ki bo stal...... še ne vem kje, vendar nekje v mestu Krnica. Motorist, ki je seveda poleg, pa je med fotografiranjem skočil v drogerijo po tobak za žvečenje.
Slika

Sledila je tudi predelava transformatorske postaje (Noch #14340). Streha originala je prestrma in bom njen naklon zmanjšal za približno polovico. Dofdan bo tudi "cokl" in seveda kovinski nosilec za iolatorje, na katere so pritrjene žice 10kV daljnovoda. Spodnja slika prikazuje sestavne dele:
Slika

Zmanjšan naklon strehe je zarisan na hrbtni strani. Zgoraj, desno, pa so izolatorji.
Slika

Dodatne izvrtine za izolatorje in spodaj črta, ki ponazarja položaj kovinske konzole vertikalnih izolatorjev.
Slika

Slika originala prikazuje konstrukcijo in uvod VN žic v tafo-postajo:
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Lepo je, ko prideš po daljšem času spet domov, med domače in poleg vsega, na mizi čaka nate še manjši paket....
Tokrat je bila vsebina spet vagonska. Torej dva 4-osna tovorna vagona serije Gas-z, z JŽ oznakami. Izdelovalec je L.S. Models in ponudnik pri nas PeGo Model - hvala, Goran, da skrbiš zato, da so naše denarnice še bolj prazne :D (šala....)
Vagon je pakiran v lično in močno kartonsko škatlo, prva slika
Slika

In seveda, kot se spodobi, je vagon ovit v plastično folijo, s katero si pomagamo pri izvlačenju modela iz penaste "postelje", v kateri je tudi majhna ZIP vrečka s spenjačama in še nekaj delčki.
Slika

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

... obvezen večerni sprehod s psom in sedaj nadaljujem.
V škatli je priložena še shema detajla za namestitev delčkov, ki so v ZIP vrečki in seveda podatki o proizvajalcu:
Slika

Pogled na Gas-z vagon s strani. Vagon je lepo izdelan, dobro detajliran, koelsa lepo tečejo in čez odbojnike meri 194 mm.
Slika

Še delno čelni pogled:
Slika

Napisi so izredno jasni in podrobni, tudi mreža na okenskih odprtinah je fina, vzvodi, ročice, stopnice,..... Skratka ne manjka ničesar.
Slika

In še detajl podvozja:
Slika

V moji zbirki sta Gas-z vagona s številčno oznako JŽ 31 72 190 2 820-4 Ljubljana in drugi, popolnoma enak JŽ 31 72 190 3 507-6 Beograd. Mislim, da bosta prav lepo popestrila 2-osne garniture vagonov 8)

lp, Vojko
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Vojko,

čestitke k pridobitvi! Videti je odlično, seveda enako tudi celotna do sedaj predstavljena maketa! :thumbupl :thumbupl
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

hoj Miran!
Spet bo nekaj dni na voljo, da kaj postorim na diorami... Naslednji mesec se lotim dokončanja depoja, kjer manjka premogovni in peskovni bazen, dvigalo za nakladanje premoga na lokomitvske zalogovnike in morda bom ob to dvigalo položil še nekaj "metrov" ozkotirnice z malimi vagončki - prekucniki. Seveda naloženi bodo s premogom. To je seveda šele ideja, ki nastaja v glavi po ogledu fotografije iz tistih časov (dovoli sem si vzeti sliko z medmrežja - vir: žal že nekaj let neaktiven forum http://www.zovs....):
Slika

lp, Vojko
Uporabniški avatar
gcn64
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 391
Pridružen: 09.02.2010, 16:39
Kraj: Maribor

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a gcn64 »

Lepo napreduješ! :wink:

...in moram dodati, da se mi zdi dobra ideja tole z ozkotirnicami :)
lp, NEJC
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Vojko,

zanimiva slika opreme! Je morda znano, v katerem kraju je posneta?
Sam sem želel pred časom pridobiti kakšno fotko kurilnice z opremo v Rogatcu, kjer je lopa z dvema stojiščema, pa mi ni uspelo. Tam sta bili kolikor se spominjam aktivni dve 53-ki. Sicer preveč aktivno tudi nisem iskal!
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

hi Miran.....
Slika je posneta nekje v Srbiji, kolikor se spomnim.
Meni se zdi najbolj zanimiv način potiskanja prekucnikov - ročno! Kar bom seveda s pridom uporabil na diorami, torej brez ozkotirnih lokomotiv. Dvigalo za nakladanje premoga na lokomtive, pa bo malce drugačno, kot je na sliki. Uporabil bom KIT komplet Vollmer #45741 in ga seveda malce predelal (slika originala spodaj).
Slika

lp, vojko
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Vojko, hvala!

Zanimivo in z zanimanjem čakam poročanja!

Podobno dvigalo, kot je na tvoji sliki, so imeli tudi v Velenju oz. v Pesjem, če se ne motim. Model takega pa je imel včasih v ponudbi Ti-Ho iz Avstrije. Sedaj pa mi ni znano, ali ga ima kdo ali ne. Mene zanima bolj kakšna majhna oprema, morda pa si še kdaj omislim tudi kaj drugega!
LP, Miran
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Miran , Ti-Ho model (po sistemu Teudloff) si lahko ogledaš na maketi pri Vikiju. Nekoč ga je tržil tudi Klein Modellbahn. Zdi se mi, da je bil ljubljanski "stolp" takšen ali vsaj podoben. Je pa bolj kompliciran in masiven, kot je Volmerjev model.

LP- Peter
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Malce da popestrim "suhoparno" gradnjo diorame 1960a in zato dodajam nekaj črno belih fotografij. Parna lokomotiva je zapeljala na okretnico v depoju in že ima odstranjene nemško oštevilčenje in namesto tega bodo nameščene JŽ oznake 154-004:
Slika

Lokomotiva pelje po prvem postajnem tiru, proti njegove,mu koncu in trenutno se nahaja v km 0.2:
Slika

Kombinacije ločenih vagonov in lokomotiv na fotografijah so mi bile vedno všeč....
Slika

In še drug vagon Gas-z stoji na industrijskem tiru ob nakladalni rampi kovinarskega obrata, ki je v nastajanju.
Slika

In še trio na postajnih tirh:
Slika

lp Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

In še zelo pomemben pripomoček, ki ne sme manjkati na nobeni železniški maketi. To je t.i. odklopilna palica, ki dobro služi pri razklaplanju spenjač. Je lahko različnih oblik in velikosti. Jaz sem si tokrat pripravil zelo enostavno okroglo paličico, dolžine 11 cm in na koncu ošiljeno. Obarval sem jo radi zaščite in tudi zato, da jo laže vidim, kadar leži nekje na diorami....
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Lopa za orodje in kompresorska postaja ob enem, bo dobila dva kompresorja, ki bosta v notranjosti lope. Sestavni deli so iz sestavljenke Faller B-139.
Slika

Rezervoar in montažna plošča elektromotorja ter dizelskega, so v zeleni barvi. Motorja sta obarvana v kovinsko srebrno barvo.
Slika

Takole zgledajo sestavljeni kompresorji:
Slika

Namestil sem še pogonski jermen, ki je izdelan iz ozkega pasu samolepilne kovinske folije....
Slika

Pogled z zadnje strani v notranjost lope, kjer je že postavljen eden od obeh kompresorjev.
Slika

... in še s prednje, odprte strani:
Slika

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Nameščeni so pogonski jermeni na vse kompresorje in oba kompresorja sta v lopi. Tretji pa bo stal v območju kovinarskega obrata.
Slika

Zgodaj zjutraj Jože odhaja na delo v kovinarski obrat z biciklom, kot je pač to počela večina takrat. Cesta pelje večidel ob progi in do obrata je kakih 20 minut zmerne vožnje s kolesom.
Slika

lep kolesarski pozdrav!
Odgovori