Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Nimam volje za kakšna "večja gradbena dela" na diorami in zato se malce posvečam podrobnostim in spremljevalnim objektom ter predmteom.... Na vrsti je bila manjša predelava viličarja, ki bo služboval v kovinarskem obratu. Originalna slika Viking modela je spodaj (cena je bila v trgovini eisenbahnborse le 6 euro):
Sledilo je rzastavljanje viličarja,ki vsebuje 9 sestavnih delov, barvanje v rdečo barvno shemo in ponovno sestavljanje. Še dodatek viličarista in izpušne cevi nad pokrovom motorja. Za izpuh sem uporabil kovinsko votlico za žičke s presekom 0,34 qmm, kateri sem odstranil izoliran rokav. Zunanji premer cevznaša 1,1mm.
viličarski pozdrav!
Sledilo je rzastavljanje viličarja,ki vsebuje 9 sestavnih delov, barvanje v rdečo barvno shemo in ponovno sestavljanje. Še dodatek viličarista in izpušne cevi nad pokrovom motorja. Za izpuh sem uporabil kovinsko votlico za žičke s presekom 0,34 qmm, kateri sem odstranil izoliran rokav. Zunanji premer cevznaša 1,1mm.
viličarski pozdrav!
Re: Diorama 1960a
Vojko,
pridne delavce imaš, da se s kolesom vozijo na delo, potem pa še viličarja vozijo!
Dobro to napreduje!
pridne delavce imaš, da se s kolesom vozijo na delo, potem pa še viličarja vozijo!
Dobro to napreduje!
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
ja hvala za spodbudo Miran, se mi ni dalo v dneh pred odhodom na službeno pot postoriti kakih večjih del, pa sem se lotil malce drobnih stvari in detajlov. Torej tistega, kar maketo napravi "živo".
lp!
lp!
Re: Diorama 1960a
Da lahko položim tire na zahodni segment, ki predstavljajo odprto progo (vezni oval) med zahodnim in vzhodnim segmentom, moram postaviti nosilno ploščo vzhodnega segmenta. Del odprte proge poteka ob skrajnem robu vzhodnega segmenta in s tem so tudi loki - krivine, kritične! Plošča bo topolova debela 15 mm in je že naročena. Med tem pa sem pripravil shemi tirne situacije in progovnih odsekov, ki bodo na stenah, nad obema segmentoma. Prva slika, shema velikosti A3 in seveda plastificirana, pritrjena nad zahodni segment:
Ob straneh so še pomožne listine, ki bodo kasneje odstranjene. Na naslednji sliki je plastificirana shema (prav tako format A3) vzhodnega segmenta, ki je pritrjena na nasprotno steno.
Tudi transportne kartone sem pripravil in jih plastificiral. Za potniške vlake so kartoni sive barve v formatu A5. Kartoni za tovorne in mešane vlake bodo beli.
Začel sem tudi z gradnjo peskovnega bazena. Material je 1 mm balsa in letvice 1,7 x 1,7 mm. V tem bazenu bo pesek namenjen za lokomotive proti zdrsavanju pri vožnji. Deske so široke 2 mm in dolge 50 mm, bočne pa malce krajše, le 22 mm. Spoje desk sem ponazoril kar s svinčnikom, ki lepo zareže v mehko balso.
Napravil sem tudi manjši podest, ki bo prislonjen ob bazen na progovni strani, da lahko "lopatografi" laže sežejo z lopato do peska.
lp
Ob straneh so še pomožne listine, ki bodo kasneje odstranjene. Na naslednji sliki je plastificirana shema (prav tako format A3) vzhodnega segmenta, ki je pritrjena na nasprotno steno.
Tudi transportne kartone sem pripravil in jih plastificiral. Za potniške vlake so kartoni sive barve v formatu A5. Kartoni za tovorne in mešane vlake bodo beli.
Začel sem tudi z gradnjo peskovnega bazena. Material je 1 mm balsa in letvice 1,7 x 1,7 mm. V tem bazenu bo pesek namenjen za lokomotive proti zdrsavanju pri vožnji. Deske so široke 2 mm in dolge 50 mm, bočne pa malce krajše, le 22 mm. Spoje desk sem ponazoril kar s svinčnikom, ki lepo zareže v mehko balso.
Napravil sem tudi manjši podest, ki bo prislonjen ob bazen na progovni strani, da lahko "lopatografi" laže sežejo z lopato do peska.
lp
Zadnjič spremenil volkun, dne 03.04.2018, 16:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Diorama 1960a
vse sestavne dele sem med sabo zlepil z lepilom Mekol in namestil na dioramo poleg tira 3c, v depoju. Seveda bo tudi dovozna deska za "šajtrgo", ki je prislonjena na desno bočno strani bazena.
Še ptičja perspektiva na peskovni bazen, ki pa še ni obarvan in nasut s peskom. stranice so visoke 6 mm, količki za pritrditev desk pa od 7,5 do 9 mm:
Še z drugega zornega kota . . .
lp Vojko
Še ptičja perspektiva na peskovni bazen, ki pa še ni obarvan in nasut s peskom. stranice so visoke 6 mm, količki za pritrditev desk pa od 7,5 do 9 mm:
Še z drugega zornega kota . . .
lp Vojko
Re: Diorama 1960a
Sledi nadaljevanje gradnje objektov v lokomotivskem depoju. Tokrat je na vrsti premogovni bazen, zgrajen iz balse in smrekovih letvic, stirodura in imitacije premoga. Stranice so precej višje, kot pri peskovnem bazenu in tudi stebri, na katere so pritrjene deske stranic, so debelejši.
Bazen je sestavljen in pripravljen za namestitev v depo.
Pogled na še nedokončane objekte v depoju. Premogovni bazen še moram obarvati, postarati, napolniti s premogom in "urediti okolico" - posipni material, trava, . . .
lp
Bazen je sestavljen in pripravljen za namestitev v depo.
Pogled na še nedokončane objekte v depoju. Premogovni bazen še moram obarvati, postarati, napolniti s premogom in "urediti okolico" - posipni material, trava, . . .
lp
Re: Diorama 1960a
Obarvan in postaran objekt za hrambo premoga: t.i. premogovni bazen. Tudi neposredna okolica je malce temnejša, saj bo tam razsutega nekaj premoga...
Za "kup premoga", ki bo v notranjosti premogovnega bazena, tik ob stenah, sem oblikoval ustrezen stožec iz stirodura, ga na tanko premazal z mizarskim lepilom
Mekol in čez čas posipal s premogovo imitacijo. Kasneje, ko bo stožec nameščen v notranjosti bazena, bo tudi premog lažje posipati povsod, kjer še manjka.
Za "kup premoga", ki bo v notranjosti premogovnega bazena, tik ob stenah, sem oblikoval ustrezen stožec iz stirodura, ga na tanko premazal z mizarskim lepilom
Mekol in čez čas posipal s premogovo imitacijo. Kasneje, ko bo stožec nameščen v notranjosti bazena, bo tudi premog lažje posipati povsod, kjer še manjka.
Re: Diorama 1960a
Premog je naložen v "bazen", tudi okrog se ga je nekaj porazgubilo. Košček balze v odprtini za dvigalo - nakladalni voziček, pa je namenjen proti izlivu lepila v jašek. 5 ml premoga je bilo potrebnega, za imitiranje v bazenu in neposredni okolici.
5 ml premoga je bilo potrebnega, za imitiranje v bazenu in neposredni okolici. Za hrambo zelo malih količin imitacijskega materiala uporabljam PVC prozorne steklenke z Alu pokrovčkom z navojem. Te steklenke držijo 15 ml (mililitrov), nabavil sem jih v neki kamniški firmi...
Še premogovni bazen z drugega zornega kota:
lp
5 ml premoga je bilo potrebnega, za imitiranje v bazenu in neposredni okolici. Za hrambo zelo malih količin imitacijskega materiala uporabljam PVC prozorne steklenke z Alu pokrovčkom z navojem. Te steklenke držijo 15 ml (mililitrov), nabavil sem jih v neki kamniški firmi...
Še premogovni bazen z drugega zornega kota:
lp
Re: Diorama 1960a
Zelo lepo napreduješ!
Morda nasvet za barvanje lesenih delov; dobro je pobarvati ali zlužiti lesene dele pred lepljenjem. S tem se izogneš morebitnim madežem, ko se barva na mestih, kjer je lepilo, ne vpije enako kot drugod.
Kar tako naprej
Lp,matej
Morda nasvet za barvanje lesenih delov; dobro je pobarvati ali zlužiti lesene dele pred lepljenjem. S tem se izogneš morebitnim madežem, ko se barva na mestih, kjer je lepilo, ne vpije enako kot drugod.
Kar tako naprej
Lp,matej
Re: Diorama 1960a
Hi vsem železniškim modelarjem, po daljšem premoru....
Malce napredka na diorami: sestavljanje malega poslopja avtobusne čakalnice. To lahko imenujem samo sestavljanje, ker "pravega" dela res ni nič - razen izrezovanja in leplenja. Kasneje pa pride na vrsto še malce staranja, da bo stvar "sedla" v okolje in čas. Sestavni deli so res dobro pripravljeni in stiskani, ter reliefno obdelani, kot je treba. Za poslopje sem uporabil NOCH-ov izdelek, s serijsko številko 14389. Cena je sicer precej visoka: nekaj čez 16 euro, ko pa je izdelek sestavljen in na svojem mestu, pa mislim, da to odtehta naložbo....
V škatlici je seveda dodana shema sestavljanja in seznam delov sestavljanke:
S tem objektom ni dela več kot 1 uro. Lepila sva s hladnim lepilom za les MEKOL, saj so vsi deli v osnovi kartonski. In za rezanje sva uporabila kratko rezilo (kot je na sliki), ki omogoča res natančen odrez nakazanih delov.
In čez približno 1 uro dobimo izdelek, kot je prikazan na spodnji sliki. Moram omeniti, da je 90% rezanja in sestavljanja opravil moj vnuk, kar je vsekakor spodbudno in mislim, da predvsem koristno zanj, ko lahko pridobi še kakšno izkušnjo dela z različnimi materiali, se spozna z branjem shem in načrtov, poskusi tehnike nanašanja lepila (čopič, zobotrebec, mezinec, bucike,....) in seveda potrpežljivost, ki je eden poglavitnih dejavnikov pri našem hobiju.
Lp, do prihodnjič!
Malce napredka na diorami: sestavljanje malega poslopja avtobusne čakalnice. To lahko imenujem samo sestavljanje, ker "pravega" dela res ni nič - razen izrezovanja in leplenja. Kasneje pa pride na vrsto še malce staranja, da bo stvar "sedla" v okolje in čas. Sestavni deli so res dobro pripravljeni in stiskani, ter reliefno obdelani, kot je treba. Za poslopje sem uporabil NOCH-ov izdelek, s serijsko številko 14389. Cena je sicer precej visoka: nekaj čez 16 euro, ko pa je izdelek sestavljen in na svojem mestu, pa mislim, da to odtehta naložbo....
V škatlici je seveda dodana shema sestavljanja in seznam delov sestavljanke:
S tem objektom ni dela več kot 1 uro. Lepila sva s hladnim lepilom za les MEKOL, saj so vsi deli v osnovi kartonski. In za rezanje sva uporabila kratko rezilo (kot je na sliki), ki omogoča res natančen odrez nakazanih delov.
In čez približno 1 uro dobimo izdelek, kot je prikazan na spodnji sliki. Moram omeniti, da je 90% rezanja in sestavljanja opravil moj vnuk, kar je vsekakor spodbudno in mislim, da predvsem koristno zanj, ko lahko pridobi še kakšno izkušnjo dela z različnimi materiali, se spozna z branjem shem in načrtov, poskusi tehnike nanašanja lepila (čopič, zobotrebec, mezinec, bucike,....) in seveda potrpežljivost, ki je eden poglavitnih dejavnikov pri našem hobiju.
Lp, do prihodnjič!
Re: Diorama 1960a
še nekaj malega dela na ozkotirnici: priprava vagončkov / prekucnikov na staranje. Nabavil sem dva kompleta ozkotirnih vagončkov firme ROCO, art. 34498. Vagončki so lepo izdelani, kolesa tečejo, spenjajo se enostavno in zanesljivo, le zeloooo lahki so.
Z enega od vagončkov sem odstranil keson in spenjače. Ta vagon bo kasneje na koncu ozkotirne proge, iztirjen in zelo postaran, praktično neuporaben.
Tako sem si zamislil položaj starega prekucnika, ki bo seveda obdan še z nekaj razsutega premoga, zemljo, travo, peskom,.... In keson je seveda preluknjan od pretirane uporabe.
Z enega od vagončkov sem odstranil keson in spenjače. Ta vagon bo kasneje na koncu ozkotirne proge, iztirjen in zelo postaran, praktično neuporaben.
Tako sem si zamislil položaj starega prekucnika, ki bo seveda obdan še z nekaj razsutega premoga, zemljo, travo, peskom,.... In keson je seveda preluknjan od pretirane uporabe.
Re: Diorama 1960a
Pripravil sem komplet za staranje ozkotirnih vagončkov in potem sem se lotil še uzdelave ograje, ki bo postavljena med stanovanjsko stavbo in avtobusnim postajališčem. Za ograjo sem uporabil 1 mm balso, ki sem jo narezal na 2 do 2,5 mm široke trakove. Le te pa sem prirezal na dolžino cca. 15 mm, kar bo višina ograje.
Ograja ima seveda z notranje strani vezne letve in je obarvana v umazano bledo zeleno barvo:
In še sestavljena ograja v obliki črke L.
Ograja ima seveda z notranje strani vezne letve in je obarvana v umazano bledo zeleno barvo:
In še sestavljena ograja v obliki črke L.
Re: Diorama 1960a
Pred postavljanjem ograje sem na svoje mesto prilepil še stanovanjsko zgradbo in sicer samo na podlago - na ozadje je stavba samo naslonjena, pač zaradi morebitnih del in začasnih demontaž ozadja... Ograja je prislonjena na severni kot bloka. Slabe pol metra (1:1) od ograje pa je avtobusno postajališče, kateremu sem odstranil podstavek, ki nikakor ne paše na dioramo 1960a!
Še pogled od severa, vzdolž kolodvorske ulice:
In takole je videti iz depoja:
lp, Vojko
Še pogled od severa, vzdolž kolodvorske ulice:
In takole je videti iz depoja:
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Material za staranje H0e prekucnika, od leve proti desni: temeljna temno rjava barva, kapalka z vodo za redčenje, imitacija premoga, imitacija rje v prahu (narejeno doma).
Spredaj: slikarska paleta s čopičem št. 3, šilo, modelarski skalpel, podvozje in keson vagončka, ki je za lažje barvanje nataknjen na zobotrebec.
Obarvani in posipani deli vagončka. Ko bo barva suha, sledi "lakiranje" z lakom za lase in "osoljevanje". Staral bom s solno tehniko, ki je še nisem poskusil; pa da vidimo....
Barva je suha, sledi lak za lase in malce za tem posipanje s soljo:
Spredaj: slikarska paleta s čopičem št. 3, šilo, modelarski skalpel, podvozje in keson vagončka, ki je za lažje barvanje nataknjen na zobotrebec.
Obarvani in posipani deli vagončka. Ko bo barva suha, sledi "lakiranje" z lakom za lase in "osoljevanje". Staral bom s solno tehniko, ki je še nisem poskusil; pa da vidimo....
Barva je suha, sledi lak za lase in malce za tem posipanje s soljo: