Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

kozorog napisal/-a:Kako daleč je projekt za preklop napetosti v Hodošu?
Datum sklenitve pogodbe: 11.12.2017
Trajanje pogodbe: 9 mesecev.
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

Zadnjih nekaj dni vidim več tovornih vlakov na relaciji Čakovec - Ormož, prej je bilo praktično mrtvilo. A morda kdo ve kaj prevažajo, morda kakšno žito? Je prav lepo videti, da se najde še kaj tovora za to progo.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a 038 »

Vozi se koruza iz Kotoribe, s to razliko da jo vozi regan in osebje SZ-ja.
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

Hvala za info. Kje je pa toliko porabijo? :-)
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Deflektor napisal/-a:Hvala za info. Kje je pa toliko porabijo? :-)
SŽ vozi od aprila naprej sam (brez HŽ pomoči) iz Murakeresztura do Opčin via, Čakovec, do 2x na teden. To so obvozi namesto trase Gyekenes-Dobova, ker tam vlaki predolgo čakajo na prevzem.
22 vagonov, 1467 bruto, 959 ton neto.

https://i.imgur.com/wuoZ9jI.jpg
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

22 vagonov, 1467 bruto, 959 ton neto.
Baš učinkovit prevoz 43,5 tone koruze v vagonu bruto teže kakšnih 25 ton. Ali res ne gre več koruze v vagon, namenjen za prevoz žitaric, kajti iz bruto mase vlaka sledi da je masa vagona 66 ton? Drugače se pa mimo mojega vrta vale vlaki po 26 (28?) vagonov, vsak nosilnosti do okoli 65 ton, dvema lokomotivama, bruto teže 2000 ton bruto ali še kaj več, o čemer je že bilo govora.
Kaj je pravzaprav razlog za prevoz samo do 2/3 napolnjenih vagonov?

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Ali res ne gre več koruze v vagon...

...2000 ton bruto ali še kaj več, o čemer je že bilo govora

LPL
Ječmen se vozi. Je pa zagotovo Ukrajinski, saj EU države odkupijo največ žit iz Ukrajine, nekaj pa še iz JV Evrope.

2200 ton, ker ima dovoljenje RFI-ja v Italiji. Pravzaprav prevoznik LTE (V HR in SI, mu vleko dajeta PPD in Adria) je specializiran tudi za te vlake. 2500-3000 ton vozijo redno iz Madžarske, Slovaške v Nemčijo.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Ljubitelj napisal/-a:
22 vagonov, 1467 bruto, 959 ton neto.
Baš učinkovit prevoz 43,5 tone koruze v vagonu bruto teže kakšnih 25 ton. Ali res ne gre več koruze v vagon, namenjen za prevoz žitaric, kajti iz bruto mase vlaka sledi da je masa vagona 66 ton? Drugače se pa mimo mojega vrta vale vlaki po 26 (28?) vagonov, vsak nosilnosti do okoli 65 ton, dvema lokomotivama, bruto teže 2000 ton bruto ali še kaj več, o čemer je že bilo govora.
Kaj je pravzaprav razlog za prevoz samo do 2/3 napolnjenih vagonov?

LPL
Ječmen ima hektolitersko težo okrog 70 kg, ali pa kakšni 2-3 kg več če je lep. Vagon Tadds (27 ton tara) ima pa prostornino 66 m3...in poln ječmena nanese okrog 46 ton. Pa če ga še ne napolnijo do zadnjega kotička je pa to takoj 2 - 3 tone manj.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ječmen ima hektolitersko težo okrog 70 kg, ali pa kakšni 2-3 kg več če je lep. Vagon Tadds (27 ton tara) ima pa prostornino 66 m3...in poln ječmena nanese okrog 46 ton. Pa če ga še ne napolnijo do zadnjega kotička je pa to takoj 2 - 3 tone manj.
Čisto verjetno, toda kolikor sem jaz videl vagonov za prevoz žitaric niso to Tads vagoni ampak mnogo večji, se pravi večji volumen. Uagps je standardni romunski vagon za prevoz žitaric in ima prostornino 75 m3 pa ni največji, novejši so še krepko večji. Recimo Tagnps (NACCO) ima volumen 101 m3 in nosilnost 69 ton pri tari 21 ton. Za pameten transport so pač potrebni ustrezni vagoni. In vagon za šodr ni enak vagonu za pšenico.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Madžarski Tagps so v tem primeru.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a holding »

...SŽ-TP pač nima takih specialnih vagonov, najem pa stane....
...al' pa nakladaš v svoje vagone, brez plačila najemnine..... :thumbupl ...in voziš nekaj tare več......
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

...SŽ-TP pač nima takih specialnih vagonov, najem pa stane....
...al' pa nakladaš v svoje vagone, brez plačila najemnine..... :thumbupl ...in voziš nekaj tare več......
Verjamem, da je odzadaj ekonomsk računica, ampak imeti vagone s taro 25 ton za prevoz 45 ton pšeničke je pa le malce neracionalno, vsaj iz narodnogospodarskega vidika, če se že firmi splača. Ampak, firme kot so NACCO živijo od najema vagonov, vedno manj prevoznikov je lastnikov železnine.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

Na srednji rok bi se nabava ustreznih vagonov gotovo izplačala tudi SŽ-ju. Problem pa je, da danes dolgoročnih poslov nihče več ne sklepa, za ceno se pogaja stalno ... in investicijo, za katero ni povsem jasno da se izplača, ne dela noben, celo SŽ ne. Zato pa je vse več raznih leasing firm, ki na kratki do srednji rok izposojajo potrebna vozna sredstva operaterjem. Poslovna logika je jasna: če danes vozi žito LTE, jutri pa ga bo recimo RCA, noben pa nima ustreznih vagonov za žito, bo (recimo) v vsakem primeru najel vagone pri Nacco. Potem pa pride zraven "špilferderber" SŽ, ki ima svoje vagone (ne ravno najbolj primerne) ... in za en ali dva kratkoročna posla je na koncu več dobička s temi manj-primernimi vagoni kot pa bi bilo ob najemanju ustreznih vagonov. Seveda, če SŽ ne bi imel nobenih vagonov, bi zagotovo najeli najbolj ustrezne, kar bi jih našli.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

A ste se zapiknali v ceno vagonov. Največji problem železnic so menjave lokomotiv na mejah, kar draži prevoz. Zato pa je najem tako popularen in lahko dostopen. Vse lokomotive so pa koridorske. Tistih nekaj centov več na kilometer za vagone ni ekstra strošek. Se skompenzira s tem, da nimaš servisov in revizij, ampak je vagon vedno na razpolago. Plus tega, da višek vagonov znižuje ceno najema. Enako kot z najetimi lokomotivami. Pa še ne sme se pozabiti, da tenderji za prevoz ti ne zagotavljajo prevoza za desetletje in količina ni konstantna. Je pa prevoz žit dvorezen meč. Količina je odvisna od pridelave na vzhodu (Rusija, Ukrajina, Črnomorski bazen). Če je slaba, se manjko uvozi iz zahoda (Amerika, Argentina, Kanada).

@mkx. RCH ima vagone za žita. Ampak so podedovani od MAV cargo, še iz časov zaprtih trgov. Madžarska pa ima ogromna skladišča žit, dostop do Črnega morja in melodajno borzo za ta del Evrope. Zato pa so jih imeli.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a:@mkx. RCH ima vagone za žita. Ampak so podedovani od MAV cargo, še iz časov zaprtih trgov. Madžarska pa ima ogromna skladišča žit, dostop do Črnega morja in melodajno borzo za ta del Evrope.
Hvala za info. Sem pa svoje napisal bolj kot ilustracijo s čim se sooča prevoznik, ki se za posle bori na odprtem trgu, in pri tem nisem želel ničesar implicirati glede tega, kakšne vagone ima kateri prevoznik in kakšnih ne. V mojem primeru bi lahko pač navedel kakšnega drugega potencialnega prevoznika, recimo Metrans. Nimam pojma, ali Metrans ima vagone za prevoz žit ali ne.
LP, Metod
Odgovori