Porečanka/Parenzana, zgodovina
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4475
Pozdravljeni,
nadaljujem podnevi, da ne bi naredil zopet kakšne napake
Poglejmo si fotografije postaje Lucija po zaključku obratovanja Porečanke.
Fotografija je iz knjige Giulio Roselli: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo,1972
Postajo lucija je posnel leta 1972 tudi akademski slikar Stane Kumar:
iz arhiva Železniškega muzeja Ljubljana
Na razpolago je fotografija iz Rosellijeve knjige: Cara Prenzana, za katero vemo, da je posneta pred letom 1987 (če je bila v prvi izdaji te knjige, kar pa nisem preveril):
Še ena fotografija, da se vidi, da je bila v zgradbi postaje včasih mesnica...pa ribarnica (Agraria Koper), pa trgovina s prehrambenimi izdelki "Nanos":
Na razpolago imamo celo filmček iz leta 1966, ki ga je dodal v svoj blog fazan: Stare fotografije in razglednice Lucije:
http://lucija-fazan.blogspot.si/2014/09 ... -1966.html
Fotka iz filmčka...
Leta 1995 pa je vanjo zagrizel bager...
In kaj je sedaj na tem mestu ?
Odgovor nam poda fazan v svojem blogu:
pod fotografijo razglednice železniške postaje...
je dodal sedanje stanje...
link do bloga: http://lucija-fazan.blogspot.si/2009/04 ... _7617.html
V Slovenskem utripu lahko preberemo o predlogu Giulia Ruzzierja o spomeniku Porečanki/Prarenzani vv Luciji:
Slovenski utrip
19 January 2016 ·
Predlog Giulia Ruzzierja iz Parecaga:
V Luciji postavimo spomenik Parenzani!
Se še spomnite nekdanje železniške postaje v Luciji, Obala 125? Giulio Ruzzier iz Parecaga je eden tistih ljubiteljev nekdanje Parenzane, ki je pred leti izdal tudi knjižico s slikami postaj, sedaj pa je Slovenskemu utripu predlagal naj sprožimo akcijo, da bi v Luciji, kjer je nekoč stala železniška postaja, na trati v spomin nanjo postavili primeren spomenik. Ideja je odlična in jo kaže podpreti, saj bi tako tudi v Luciji, kjer se je stara železniška postaja morala umakniti stanovanjskemu stolpiču, nastalo nekaj zanimivega. Obljuba takratne Komunale, da bodo zgradili novo postajo ni bila nikoli uresničena, neznano kam pa so izginili tudi (oštevilčeni?) kamniti bloki.
Parenzana ali Porenčanka je dobila vzdevek Pot zdravja in prijateljstva, sredstva pa je prispevala tudi EU. Velja kot odlična sprehajalna ali kolesarska pot. Da sedaj postaje kot zgodovinske (in tudi turistične) znamenitosti ni več, gre zasluga slovenski (beri piranski) slabi pretehtanosti kaj je vredno ohraniti za bodoče rodove!
link: https://www.facebook.com/permalink.php? ... 4065433816
In res, Giulio Ruzzier je speljal postavitev spomenika. Seveda je lokomotivo izdelal sam
Lokomotiva je postavljena na mestu, kjer je bila nekoč postaja Lucija.
Ni pa mi jasno, zakaj so na tablo zapisali: Železniška postaja Lucija 1904 - 1995
Ja, leta 1995 so jo podrli, da bi jo postavili drugje
Ampak zakaj 1904 ?
Vsi vemo, da je postaja S.Lucia ob otvoritvi Porečanke/Parenzane že obratovala.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujem podnevi, da ne bi naredil zopet kakšne napake
Poglejmo si fotografije postaje Lucija po zaključku obratovanja Porečanke.
Fotografija je iz knjige Giulio Roselli: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo,1972
Postajo lucija je posnel leta 1972 tudi akademski slikar Stane Kumar:
iz arhiva Železniškega muzeja Ljubljana
Na razpolago je fotografija iz Rosellijeve knjige: Cara Prenzana, za katero vemo, da je posneta pred letom 1987 (če je bila v prvi izdaji te knjige, kar pa nisem preveril):
Še ena fotografija, da se vidi, da je bila v zgradbi postaje včasih mesnica...pa ribarnica (Agraria Koper), pa trgovina s prehrambenimi izdelki "Nanos":
Na razpolago imamo celo filmček iz leta 1966, ki ga je dodal v svoj blog fazan: Stare fotografije in razglednice Lucije:
http://lucija-fazan.blogspot.si/2014/09 ... -1966.html
Fotka iz filmčka...
Leta 1995 pa je vanjo zagrizel bager...
In kaj je sedaj na tem mestu ?
Odgovor nam poda fazan v svojem blogu:
pod fotografijo razglednice železniške postaje...
je dodal sedanje stanje...
link do bloga: http://lucija-fazan.blogspot.si/2009/04 ... _7617.html
V Slovenskem utripu lahko preberemo o predlogu Giulia Ruzzierja o spomeniku Porečanki/Prarenzani vv Luciji:
Slovenski utrip
19 January 2016 ·
Predlog Giulia Ruzzierja iz Parecaga:
V Luciji postavimo spomenik Parenzani!
Se še spomnite nekdanje železniške postaje v Luciji, Obala 125? Giulio Ruzzier iz Parecaga je eden tistih ljubiteljev nekdanje Parenzane, ki je pred leti izdal tudi knjižico s slikami postaj, sedaj pa je Slovenskemu utripu predlagal naj sprožimo akcijo, da bi v Luciji, kjer je nekoč stala železniška postaja, na trati v spomin nanjo postavili primeren spomenik. Ideja je odlična in jo kaže podpreti, saj bi tako tudi v Luciji, kjer se je stara železniška postaja morala umakniti stanovanjskemu stolpiču, nastalo nekaj zanimivega. Obljuba takratne Komunale, da bodo zgradili novo postajo ni bila nikoli uresničena, neznano kam pa so izginili tudi (oštevilčeni?) kamniti bloki.
Parenzana ali Porenčanka je dobila vzdevek Pot zdravja in prijateljstva, sredstva pa je prispevala tudi EU. Velja kot odlična sprehajalna ali kolesarska pot. Da sedaj postaje kot zgodovinske (in tudi turistične) znamenitosti ni več, gre zasluga slovenski (beri piranski) slabi pretehtanosti kaj je vredno ohraniti za bodoče rodove!
link: https://www.facebook.com/permalink.php? ... 4065433816
In res, Giulio Ruzzier je speljal postavitev spomenika. Seveda je lokomotivo izdelal sam
Lokomotiva je postavljena na mestu, kjer je bila nekoč postaja Lucija.
Ni pa mi jasno, zakaj so na tablo zapisali: Železniška postaja Lucija 1904 - 1995
Ja, leta 1995 so jo podrli, da bi jo postavili drugje
Ampak zakaj 1904 ?
Vsi vemo, da je postaja S.Lucia ob otvoritvi Porečanke/Parenzane že obratovala.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4530
Pozdravljeni,
nadaljujemo pregled postaj na strani Marjana Kralja. Na vrsti je postajališče S. Bortolomeo/Sv. Bartolomej/Jernej, km: 39,50000
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Pri postajališču S. Bortolomeo/Sv. Bartolomej je samo ena fotografija: Most pri S. Bartolomeju
Tudi ta fotografija je v Roselijevi knjigi: Cara Parenzana.
V Rosellijevi knjigi: Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972, je postajališče izgledalo še takole:
Imamo pa v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana še eno fotografijo nadvoza pri postajališču S. Bortolomeo/S.Bartolomej...
...in zgradbo postajališča, ki je sedaj "inkorporirana"* v stanovanjsko hišo...
* = tako piše pri Roselliju: incorporato
Seveda imamo tudi Ruzzierjevo sliko S. Bortolo:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo pregled postaj na strani Marjana Kralja. Na vrsti je postajališče S. Bortolomeo/Sv. Bartolomej/Jernej, km: 39,50000
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Pri postajališču S. Bortolomeo/Sv. Bartolomej je samo ena fotografija: Most pri S. Bartolomeju
Tudi ta fotografija je v Roselijevi knjigi: Cara Parenzana.
V Rosellijevi knjigi: Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972, je postajališče izgledalo še takole:
Imamo pa v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana še eno fotografijo nadvoza pri postajališču S. Bortolomeo/S.Bartolomej...
...in zgradbo postajališča, ki je sedaj "inkorporirana"* v stanovanjsko hišo...
* = tako piše pri Roselliju: incorporato
Seveda imamo tudi Ruzzierjevo sliko S. Bortolo:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Če se za začetek za hip vrnemo v Lucijo, mislim, da je postaja stala tu. Že leta 2013 je pred tem blokom stala informativna tabla. Kar se tiče letnice 1904, pa ŽC najbrž ni edini, ki je to postajo zamešal s portoroško.
Nekje sredi 50. let, ko so oblastem šla svetniška krajevna imena zelo v nos, je Sv. Bartolomej/Jernej dobil današnje ime Seča. Ravno tam je kolesarska pot speljana po neki čisto drugi trasi. Tudi tisti nadvoz je omenjen v registru kulturne dedišine. S pomočjo tega zapisa sem ga uspel locirati in bi moral biti tu. V StreetView-u si lahko ogledamo samo vozišče. Proti severu se še dokaj dobro vidi železniški vkop (tista škarpa na Z strani je verjetno tudi še original????), proti jugu pa sama goščava, tako da mi nekako ne uspe najti ne stopnic ne vkorporiranega postajališča, če sploh še stoji. Je pa očitno, da so mesta, od koder so nastajale zgodovinske fotke, danes privat lastnina.
Nekje sredi 50. let, ko so oblastem šla svetniška krajevna imena zelo v nos, je Sv. Bartolomej/Jernej dobil današnje ime Seča. Ravno tam je kolesarska pot speljana po neki čisto drugi trasi. Tudi tisti nadvoz je omenjen v registru kulturne dedišine. S pomočjo tega zapisa sem ga uspel locirati in bi moral biti tu. V StreetView-u si lahko ogledamo samo vozišče. Proti severu se še dokaj dobro vidi železniški vkop (tista škarpa na Z strani je verjetno tudi še original????), proti jugu pa sama goščava, tako da mi nekako ne uspe najti ne stopnic ne vkorporiranega postajališča, če sploh še stoji. Je pa očitno, da so mesta, od koder so nastajale zgodovinske fotke, danes privat lastnina.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ja, na železniški postaji je bila hišna tabla Lucija, Obala 125. Sedaj je to številko dobil eden izmed blokov.
Kdor želi izvedeti kaj več o "prestavljanju" železniške postaje Lucija, si lahko to prebere v odličnem članku prof. Mladena Bogića, ravnatelja železniškega muzeja v Ljubljani.
link do članka: http://www.delo.si/znanje/izobrazevanje ... scine.html
Zgradba postajališča S.Bortolo pa je po mojem mnenju hiša Seča 82. Iz regionalne ceste Lucija-Sečovlje se vidi "vkorporirani" del železniške postaje v nadgrajeno zgradbo.
Da bo malo jasneje. Na fotografiji spodaj je gostilna Fontanot v S. Bortolomeu (seča 81) in za njo v smeri Sečovelj železniška postaja S. Bortolomeo (Seča 82):
vir: http://digilander.libero.it/adesonline/ ... olomeo.jpg
Na Streetwiew pa si lahko pogledamo in gostilno in bivšo železniško postajo, ki je "vkorporirana" v nadgrajeno hišo...
link: https://www.google.si/maps/@45.4956005, ... 312!8i6656
Za postajališče S. Bortolomeo pa nam manjka še vris v kataster, da vidimo, katere poti je presekala železnica Trst-Poreč...
pozdrav
Darko
Kdor želi izvedeti kaj več o "prestavljanju" železniške postaje Lucija, si lahko to prebere v odličnem članku prof. Mladena Bogića, ravnatelja železniškega muzeja v Ljubljani.
link do članka: http://www.delo.si/znanje/izobrazevanje ... scine.html
Zgradba postajališča S.Bortolo pa je po mojem mnenju hiša Seča 82. Iz regionalne ceste Lucija-Sečovlje se vidi "vkorporirani" del železniške postaje v nadgrajeno zgradbo.
Da bo malo jasneje. Na fotografiji spodaj je gostilna Fontanot v S. Bortolomeu (seča 81) in za njo v smeri Sečovelj železniška postaja S. Bortolomeo (Seča 82):
vir: http://digilander.libero.it/adesonline/ ... olomeo.jpg
Na Streetwiew pa si lahko pogledamo in gostilno in bivšo železniško postajo, ki je "vkorporirana" v nadgrajeno hišo...
link: https://www.google.si/maps/@45.4956005, ... 312!8i6656
Za postajališče S. Bortolomeo pa nam manjka še vris v kataster, da vidimo, katere poti je presekala železnica Trst-Poreč...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2018, 15:52, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4600
Pozdravljeni,
na strani Marjana Kralja je zadnja postaja v smeri proti Poreču Sečovlje/Sicciole: km: 42.13879
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Na voljo sta dve fotografiji.
Fotografija št.1: Strojevodja,kurjač, kontrolor in postajonačelnik, pred odhodom Parencane proti Poreču
Tudi ta fotografija je pri Roselliju. Zraven pa piše kdo so ti "Ferrovieri". Ne piše pa, da bi bila ta fotografija posneta na postaji Sečovlje.
Železničarje navajamo po vrsti.
Spodaj desno: kontrolor Someraro
spodaj levo: vodja vlaka: Cozzi
zgoraj pa sta strojevodja Sinigoi (Šinigoj) in kurjač Pozzar (Požar)
Fotografija št. 2: Most čez reko Dragonjo. NAPAKA
Tudi ta fotografija je pri Roselliju v knjigi Cara Parenzana. Vendar pri fotografiji piše, da je to most preko potoka S. Bortolomeo/Sv. Jernej in da ima svetlo dolžino 15 metrov.
Most preko Dragonje je imel svetlo dolžino 25 metrov. Vsekakor je izgledal popolnoma drugače...
To razglednico je imel pri roki tudi Giulio Ruzzier, ko je risal tole risbo Sečovelj...
Takoj dodajam vris v kataster, da se čisto zgoraj vidi most čez potok Sv. Jernej in spodaj v Sečovljah preko Dragonje...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani Marjana Kralja je zadnja postaja v smeri proti Poreču Sečovlje/Sicciole: km: 42.13879
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Na voljo sta dve fotografiji.
Fotografija št.1: Strojevodja,kurjač, kontrolor in postajonačelnik, pred odhodom Parencane proti Poreču
Tudi ta fotografija je pri Roselliju. Zraven pa piše kdo so ti "Ferrovieri". Ne piše pa, da bi bila ta fotografija posneta na postaji Sečovlje.
Železničarje navajamo po vrsti.
Spodaj desno: kontrolor Someraro
spodaj levo: vodja vlaka: Cozzi
zgoraj pa sta strojevodja Sinigoi (Šinigoj) in kurjač Pozzar (Požar)
Fotografija št. 2: Most čez reko Dragonjo. NAPAKA
Tudi ta fotografija je pri Roselliju v knjigi Cara Parenzana. Vendar pri fotografiji piše, da je to most preko potoka S. Bortolomeo/Sv. Jernej in da ima svetlo dolžino 15 metrov.
Most preko Dragonje je imel svetlo dolžino 25 metrov. Vsekakor je izgledal popolnoma drugače...
To razglednico je imel pri roki tudi Giulio Ruzzier, ko je risal tole risbo Sečovelj...
Takoj dodajam vris v kataster, da se čisto zgoraj vidi most čez potok Sv. Jernej in spodaj v Sečovljah preko Dragonje...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2018, 13:56, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4700
Pozdravljeni,
poglejmo, kaj še lahko dodamo k postaji Sečovlje...
Tirno shemo:
Pri Roselliju (1972) je tudi shema postaje Sečovlje...
Na razpolago je še en načrt postaje Sečovlje, ko so morali urediti prehod preko proge na km: 42.19360
Še povečava vrisa v kataster...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
poglejmo, kaj še lahko dodamo k postaji Sečovlje...
Tirno shemo:
Pri Roselliju (1972) je tudi shema postaje Sečovlje...
Na razpolago je še en načrt postaje Sečovlje, ko so morali urediti prehod preko proge na km: 42.19360
Še povečava vrisa v kataster...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2018, 19:34, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4750
"Globalni" pogled na "cestno stran" železniške postaje Sečovlje na mapio.net
Na razpolago imamo še Streetwiew.
Pogled s parkirišča oz. od tam, kamor so nekoč prestavili potok Sv. Jerneja...
link: https://www.google.si/maps/@45.4765903, ... 312!8i6656
...in še en pogled z dostopne ceste do postaje Sečovlje, vendar samo do vrat v ograji...
link: https://www.google.si/maps/@45.4764823, ... 312!8i6656
Vprašanje nastopi, kdo si upa splezati preko ograje
Odgovor sledi
pozdrav
Darko
"Globalni" pogled na "cestno stran" železniške postaje Sečovlje na mapio.net
Na razpolago imamo še Streetwiew.
Pogled s parkirišča oz. od tam, kamor so nekoč prestavili potok Sv. Jerneja...
link: https://www.google.si/maps/@45.4765903, ... 312!8i6656
...in še en pogled z dostopne ceste do postaje Sečovlje, vendar samo do vrat v ograji...
link: https://www.google.si/maps/@45.4764823, ... 312!8i6656
Vprašanje nastopi, kdo si upa splezati preko ograje
Odgovor sledi
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Dokler ne najdemo junaka, ki bi preskočil ograjo, si bomo pomagali z risbo postaje Sečovlje, ki jo je narisal Giulio Ruzzier
Izgleda, da tudi drugi niso preskakovali ograj in so preko ograje slikali zunanjo (cestno) stran postaje Sečovlje.
Tako imamo tudi pri Roselliju (Cara Parenzana) na razpolago samo zunanje pročelje postaje Sečovlje...
pozdrav
Darko
Izgleda, da tudi drugi niso preskakovali ograj in so preko ograje slikali zunanjo (cestno) stran postaje Sečovlje.
Tako imamo tudi pri Roselliju (Cara Parenzana) na razpolago samo zunanje pročelje postaje Sečovlje...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4750
Sploh ni bilo potrebno skakati preko ograje.
Odprem vrata...
...in malo počakam, ali bo okoli vogala pritekel pes, ki je narisan na ograji
Streha je začela propadati...
Zunanja fasada sprejemne postaje Sečovlje. Izgleda, da je zgradba obljudena...
Na prehodu na sprednjo stran železniške postaje pa so še ena vrata...
Približam se še malo in opazim oznako za tehnično dediščino...
Le kaj piše na tablici
Sedaj pa, ali odpreti vrata na nekdanji peron ali ne Ali je za temi vrati pes, ki je narisan na prvih vratih ?
Odločim se, da najprej malo odprem vrata, pa počakam, če bo prišel pes, ko ga ni, odprem vrata do konca
Najprej si pogledam to pomožno zgradbo, ki ima razpadajočo streho...
Takole se vidi, da je začela "pokati po šivih/fugah"...
Detajl...
Pogled proti sprejemni zgradbi postaje...vrata so odprta, da zbežim, če priteče pes...
pozdrav
Darko
Sploh ni bilo potrebno skakati preko ograje.
Odprem vrata...
...in malo počakam, ali bo okoli vogala pritekel pes, ki je narisan na ograji
Streha je začela propadati...
Zunanja fasada sprejemne postaje Sečovlje. Izgleda, da je zgradba obljudena...
Na prehodu na sprednjo stran železniške postaje pa so še ena vrata...
Približam se še malo in opazim oznako za tehnično dediščino...
Le kaj piše na tablici
Sedaj pa, ali odpreti vrata na nekdanji peron ali ne Ali je za temi vrati pes, ki je narisan na prvih vratih ?
Odločim se, da najprej malo odprem vrata, pa počakam, če bo prišel pes, ko ga ni, odprem vrata do konca
Najprej si pogledam to pomožno zgradbo, ki ima razpadajočo streho...
Takole se vidi, da je začela "pokati po šivih/fugah"...
Detajl...
Pogled proti sprejemni zgradbi postaje...vrata so odprta, da zbežim, če priteče pes...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Najprej si poglejmo nekdanje tovorno skladišče...
"globalni pogled" na postajo Sečovlje...
Sprejemna zgradba...
Še enkrat...
Pogled po dvorišču seže do opuščenega rudnika premoga...
Seveda je včasih izgledal drugače...narisal ga je Giulio Ruzzier...
Verjetno po tej fotografiji...
Logo rudnika...
NB = Narodna banka, ko je bilo še vse "naše"
Najpomembnejšo Sečoveljsko ploščo pa sem našel v blogu
pozdrav
Darko
"globalni pogled" na postajo Sečovlje...
Sprejemna zgradba...
Še enkrat...
Pogled po dvorišču seže do opuščenega rudnika premoga...
Seveda je včasih izgledal drugače...narisal ga je Giulio Ruzzier...
Verjetno po tej fotografiji...
Logo rudnika...
NB = Narodna banka, ko je bilo še vse "naše"
Najpomembnejšo Sečoveljsko ploščo pa sem našel v blogu
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2018, 23:37, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4825
Marjan Kralj s postajo Sečovlje zaključi spremljanje poteka Porečanke...
Načrt je samo še do prehoda (mosta) preko kanala Sv. Odorika, potem pa Porečanka zavije proti zahodu...
Mi si bomo vseno pogledali nslednjo postajališče: Salvore/Savudija.
Pravzaprav si bomo pogledali vso progo, dokler je bila v območju katastrskih občin, ki so spadale pod sodno območje/distrikt Piran v okrožju Koper.
Nadaljevanje načrta bomo poiskali pri Roselliju, tako kot ga vseskozi uporablja Marjan Kralj na svoji spletni strani.
Vendar POZOR
Načrt ni pod pravim kotom. Progo so vrisali skoraj vodoravno zato, da so privarčevali na prostoru in celotno traso "stisnili" na en list.
Povečava za raziskovalne namene...
Naslednje postajališče je Salvore/Savudrija, km: 47.86022
Tirna shema:
Postajališče Savudrija je na višini 101 meter nad morskim nivojem, kar pomeni, kar precejšen vzpon (do 26 promilov).
Na km: 45,0 se proga vzpne že toliko, da dobro vidimo soline...
Poglejmo si prečni profil proge:
V knjigi Giulio Roselli: La Ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972 je fotografija postajališča Savudrija:
Kako igleda danes (prevzeto iz Panoramio)...
pozdrav
Darko
Marjan Kralj s postajo Sečovlje zaključi spremljanje poteka Porečanke...
Načrt je samo še do prehoda (mosta) preko kanala Sv. Odorika, potem pa Porečanka zavije proti zahodu...
Mi si bomo vseno pogledali nslednjo postajališče: Salvore/Savudija.
Pravzaprav si bomo pogledali vso progo, dokler je bila v območju katastrskih občin, ki so spadale pod sodno območje/distrikt Piran v okrožju Koper.
Nadaljevanje načrta bomo poiskali pri Roselliju, tako kot ga vseskozi uporablja Marjan Kralj na svoji spletni strani.
Vendar POZOR
Načrt ni pod pravim kotom. Progo so vrisali skoraj vodoravno zato, da so privarčevali na prostoru in celotno traso "stisnili" na en list.
Povečava za raziskovalne namene...
Naslednje postajališče je Salvore/Savudrija, km: 47.86022
Tirna shema:
Postajališče Savudrija je na višini 101 meter nad morskim nivojem, kar pomeni, kar precejšen vzpon (do 26 promilov).
Na km: 45,0 se proga vzpne že toliko, da dobro vidimo soline...
Poglejmo si prečni profil proge:
V knjigi Giulio Roselli: La Ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972 je fotografija postajališča Savudrija:
Kako igleda danes (prevzeto iz Panoramio)...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4925
Pozdravljeni,
jaz sem ta del Porečanke prehodil pred več kot 50 leti z očetom. Od Portoroža mimo Sečovelj, preko solin in potem do Savudrije. Nazaj sva se peljala do Pirana z Burjo.
Edina fotografija, ki mi je ostala od tega "raziskovalnega izleta" je tale...
Približno pred letom sem se zapeljal pri Mulinu desno in sem mislil, da bom z avtom prišel do trase Porečanke. Zavil sem na makadamsko cesto, ki se je začela vzpenjati in nazadnje sem prišel nekam, kjer je izgledalo približno takole...
prevzeto iz: https://en.wikipedia.org/wiki/Parenzana ... enzana.jpg
Odpeljem se še malo dalje do asfaltne ceste in do odcepa navzdol.
V roke vzamem avtomobilsko karto, da bi se orientiral, takrat pa se ob meni zaustavi terenec, za volanom pa policaj. Hrvaški seveda. Vpraša me, če mi lahko kaj pomaga.
Rekel sem, da iščem železniško postajo Savudrija/Salvore. Lepo mi razloži, da tukaj ni železniške postaje, pove mi, kje se pelje v Savudrijo, pa tudi to, da v Savudriji ni železniške postaje.
Razložim mu, da iščem postajo Porečanke, ki se je imenovala Savudrija, da pa ni bila v Savudriji. Takoj mi razloži, da je v bližini dostop za kolesarje na Porečanko, da pa postaje na Porečanki ni.
Ker sem ravno ta dan kupil Roselijevo knjigo Cara Parenzana, sem rekel, da mu lahko pokažem na načrtu v knjigi, kje bi morala biti ta postaja.
Nejeverno je vzel v roke knjigo, pogledal načrt, pokazal sem mu fotografijo postaje in takoj je ustrelil kot iz topa:
"Pa to hišo poznam. Poznam ves okoliš, nisem pa vedel, da je to bila postaja. Hvala za informacijo."
Seveda mi je lepo razložil, kako pridem do postaje in prav prijazno se je poslovil.
Po "policijskih " navodilih zapeljem do križišča...
Približam si tablo vasi....Valica/Valizza... ja, to je pravo križišče
Pripeljal sem se iz strani mejnega prehoda Sečovlje:
Poglejmo, kaj piše na tabli...
Ja, to je trasa Porečanke proti Kaldaniji!
V nasprotni smeri se cesta nadaljuje proti Savudriji...
In kje je sedaj postaja Savudrija ? Policaj mi je rekel, da je točno v bližini križišča.
In res, naredim nekak korakov po cesti proti Savudriji in zagledam postajo...
Približam napisno tablo...
Še malo, da vidim, koliko se "iztegne" objektiv...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
jaz sem ta del Porečanke prehodil pred več kot 50 leti z očetom. Od Portoroža mimo Sečovelj, preko solin in potem do Savudrije. Nazaj sva se peljala do Pirana z Burjo.
Edina fotografija, ki mi je ostala od tega "raziskovalnega izleta" je tale...
Približno pred letom sem se zapeljal pri Mulinu desno in sem mislil, da bom z avtom prišel do trase Porečanke. Zavil sem na makadamsko cesto, ki se je začela vzpenjati in nazadnje sem prišel nekam, kjer je izgledalo približno takole...
prevzeto iz: https://en.wikipedia.org/wiki/Parenzana ... enzana.jpg
Odpeljem se še malo dalje do asfaltne ceste in do odcepa navzdol.
V roke vzamem avtomobilsko karto, da bi se orientiral, takrat pa se ob meni zaustavi terenec, za volanom pa policaj. Hrvaški seveda. Vpraša me, če mi lahko kaj pomaga.
Rekel sem, da iščem železniško postajo Savudrija/Salvore. Lepo mi razloži, da tukaj ni železniške postaje, pove mi, kje se pelje v Savudrijo, pa tudi to, da v Savudriji ni železniške postaje.
Razložim mu, da iščem postajo Porečanke, ki se je imenovala Savudrija, da pa ni bila v Savudriji. Takoj mi razloži, da je v bližini dostop za kolesarje na Porečanko, da pa postaje na Porečanki ni.
Ker sem ravno ta dan kupil Roselijevo knjigo Cara Parenzana, sem rekel, da mu lahko pokažem na načrtu v knjigi, kje bi morala biti ta postaja.
Nejeverno je vzel v roke knjigo, pogledal načrt, pokazal sem mu fotografijo postaje in takoj je ustrelil kot iz topa:
"Pa to hišo poznam. Poznam ves okoliš, nisem pa vedel, da je to bila postaja. Hvala za informacijo."
Seveda mi je lepo razložil, kako pridem do postaje in prav prijazno se je poslovil.
Po "policijskih " navodilih zapeljem do križišča...
Približam si tablo vasi....Valica/Valizza... ja, to je pravo križišče
Pripeljal sem se iz strani mejnega prehoda Sečovlje:
Poglejmo, kaj piše na tabli...
Ja, to je trasa Porečanke proti Kaldaniji!
V nasprotni smeri se cesta nadaljuje proti Savudriji...
In kje je sedaj postaja Savudrija ? Policaj mi je rekel, da je točno v bližini križišča.
In res, naredim nekak korakov po cesti proti Savudriji in zagledam postajo...
Približam napisno tablo...
Še malo, da vidim, koliko se "iztegne" objektiv...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Nadaljevanje...
Grem naokoli bivše zgradbe postajališča Salvore/Savudrija, saj ne vem, ali je obljudena ali ne, predvsem pa ne vem, ali imajo pri hiši hudega psa
Še ena iz primerne razdalje...seveda z velikim zumom
Poglejmo si to pridobivanje višine (101 m pri postajališču Savudrija) malo bližje.
Rekli smo že, da načrt proge pro Roselliju ni pravilno umeščen, ker so želeli spravit progo na en list...
S pomočjo katastra bomo ugotovili, za koliko je potrebno zavrteti ta načrt
Takole, za ene 35 stopinj...
Kaj je še posebnega pri tem postajališču ?
Seveda želja Savudrije, da se podaljša proga do Savudrije.
Seveda želja Umaga, da se poveže z železnico s svetom.
Če že ne z normalnotirno, pa ozkotirno.
Leta 1910 je Umag šel v ofenzivo za "svojo" povezovalno progo.
Ena od možnosti je bila povezava s postajališčem Salvore/Savudrija:
Temu primerno so predvideli tudi predelavo postajališča Salvore/Savudrija...
Začeli so risati, kakšna bo postaja Umag...
Vir: Roselli, 1972
Zaradi prve svetovne vojne so načrti padli v vodo...
pozdrav
Darko
Grem naokoli bivše zgradbe postajališča Salvore/Savudrija, saj ne vem, ali je obljudena ali ne, predvsem pa ne vem, ali imajo pri hiši hudega psa
Še ena iz primerne razdalje...seveda z velikim zumom
Poglejmo si to pridobivanje višine (101 m pri postajališču Savudrija) malo bližje.
Rekli smo že, da načrt proge pro Roselliju ni pravilno umeščen, ker so želeli spravit progo na en list...
S pomočjo katastra bomo ugotovili, za koliko je potrebno zavrteti ta načrt
Takole, za ene 35 stopinj...
Kaj je še posebnega pri tem postajališču ?
Seveda želja Savudrije, da se podaljša proga do Savudrije.
Seveda želja Umaga, da se poveže z železnico s svetom.
Če že ne z normalnotirno, pa ozkotirno.
Leta 1910 je Umag šel v ofenzivo za "svojo" povezovalno progo.
Ena od možnosti je bila povezava s postajališčem Salvore/Savudrija:
Temu primerno so predvideli tudi predelavo postajališča Salvore/Savudrija...
Začeli so risati, kakšna bo postaja Umag...
Vir: Roselli, 1972
Zaradi prve svetovne vojne so načrti padli v vodo...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:5035
Pozdravljeni,
do Buj sta še dve postajališči, Markovaz/Markovac in Caldania/Kaldanija.
Italijani so Markovac preimenovali v Mazzoria...
Smo še vedno v jurisdikciji Pirana in v katastrski občini Salvore/Savudrija, tako da si lahko ogledamo, kje je postajališče Markovac, km: 52,09768
Vidimo, da je bila v Markovcu samo ena hiša. V času, ko je po Porečanki potoval Roselli so bile tri hiše.
Vidimo pa, da tudi Mazuria ni preveč obljudena...
Naslednje postajališče je Kaldanija, km: 53,90370
Tukaj imamo na voljo vsaj eno fotografijo...
Nadaljujemo proti Bujam, smo še vedno v jurisdikciji Pirana, v katastrski občini Castelvenere/Kaštel...
Porečanka se vije mimo Volpije...
...sledimo ji lahko do neposredne bližine železniške postaje Buje, kjer pa se neha jurisdikcija Pirana (in katastrska občina Kaštel) in začne katastrska občina Buje...
Poglejmo še, za koliko moramo zavrteti Rosellijev načrt iz knjige...približno za 35 stopinj, točne primerjave nisem delal (samo za orientacijo).
Naslednja postaja je Buje.
Se nadaljuje
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
do Buj sta še dve postajališči, Markovaz/Markovac in Caldania/Kaldanija.
Italijani so Markovac preimenovali v Mazzoria...
Smo še vedno v jurisdikciji Pirana in v katastrski občini Salvore/Savudrija, tako da si lahko ogledamo, kje je postajališče Markovac, km: 52,09768
Vidimo, da je bila v Markovcu samo ena hiša. V času, ko je po Porečanki potoval Roselli so bile tri hiše.
Vidimo pa, da tudi Mazuria ni preveč obljudena...
Naslednje postajališče je Kaldanija, km: 53,90370
Tukaj imamo na voljo vsaj eno fotografijo...
Nadaljujemo proti Bujam, smo še vedno v jurisdikciji Pirana, v katastrski občini Castelvenere/Kaštel...
Porečanka se vije mimo Volpije...
...sledimo ji lahko do neposredne bližine železniške postaje Buje, kjer pa se neha jurisdikcija Pirana (in katastrska občina Kaštel) in začne katastrska občina Buje...
Poglejmo še, za koliko moramo zavrteti Rosellijev načrt iz knjige...približno za 35 stopinj, točne primerjave nisem delal (samo za orientacijo).
Naslednja postaja je Buje.
Se nadaljuje
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Postaja Buje se nahaja tu. Očitno delana po istem tipu kot izolska. Na nižjem "prizidku" je opaziti tudi dvojezični krajevni napis, ki pa najbrž nima zveze s Porečanko.
Tisti predel je na Google Maps, milo rečeno, slabo skartiran. Nekoliko bolje so svoje delo opravili prostovoljci na OpenStreetMap ("Wikipedija za zemljevide"). Tam je razvidno, da se ta predel Buj imenuje Stanica in da postaja pomenljivo leži na Stanični ulici.
Glede na vozni red, ki je bil objavljen nekje bolj pri začetku teme, je v začetnem obdobju Porečanke, ko so vozili trije pari vlakov na dan, ravno ta postaja bila nekakšno logistično središče te proge. Navsezgodaj zjutraj sta po en vlak odšla iz Buj proti Trstu oz. Poreču, pribl. sredi dopoldneva sta tam obrnila in odpeljala celotno traso v drugo smer, kjer sta se srečala ravno v Bujah. Proti večeru pa sta se s končnih postaj vrnila na prenočevanje v Buje. Torej bi pričakovali, da je bila po površini kar velika, da so tam bile kurilnice in vse ostalo, kar spada zraven...
Tisti predel je na Google Maps, milo rečeno, slabo skartiran. Nekoliko bolje so svoje delo opravili prostovoljci na OpenStreetMap ("Wikipedija za zemljevide"). Tam je razvidno, da se ta predel Buj imenuje Stanica in da postaja pomenljivo leži na Stanični ulici.
Glede na vozni red, ki je bil objavljen nekje bolj pri začetku teme, je v začetnem obdobju Porečanke, ko so vozili trije pari vlakov na dan, ravno ta postaja bila nekakšno logistično središče te proge. Navsezgodaj zjutraj sta po en vlak odšla iz Buj proti Trstu oz. Poreču, pribl. sredi dopoldneva sta tam obrnila in odpeljala celotno traso v drugo smer, kjer sta se srečala ravno v Bujah. Proti večeru pa sta se s končnih postaj vrnila na prenočevanje v Buje. Torej bi pričakovali, da je bila po površini kar velika, da so tam bile kurilnice in vse ostalo, kar spada zraven...