Porečanka/Parenzana, zgodovina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:9800

Pozdravljeni,

nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...

Postajališče Tribano/Triban, km: 61,96068

Slika

Poglejmo kilometražo čakalnice (a) po načrtu iz leta 1902: km: 65,4450

Slika

Zopet imamo razliko v kilometraži:

61,96068 - 65,4450 = 3,48432 km


Tirna shema za postajališče Triban:

Slika

Kako izgleda danes ?

Slika
Ostanek nakladalne rampe

(iz wikipedije)


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:10000

Pozdravljeni,

uspelo nam je spraviti "skupaj" v 2 mesecih in pol 10.000 ogledov zgodovine Porečanke.

Nekaj je starih stvari, nekaj pa novosti, važno pa je, da je vse skupaj na kupu in ni potrebno brskati ure in ure, če potrebuješ en podatek.
Moram pohvaliti vse forumaše (tudi sebe !), da nismo "zahajali" v OT...

Nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...

Postaja Grisignana/Grožnjan, km: 65,13160

Slika


vris v vojaško specialko...
Slika


Načrt iz leta 1902...kilometraža ne odgovarja!

Slika

detajl s kilometražo: 68,6145

Slika


Takoj preverimo razliko: 68,6145 - 65,13160 = 3,4829 km...torej tistih 3,5 km, ki so jih "prišparali", da proga ni šla do Pirana/Bernardina.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:10100

Pozdravljeni,

nadaljujemo...

Takoj za postajo Bagni S. Stefano-Levade/Livada je most preko reke Mirne, s sredino na km: 85,37109.
Dolžina mostu je 20,0 metrov, izveden je naravnost.

Naslednja postaja je Montona/Motovun na km: 89,69459.

Cestna stran je izgleda takole (v knjigi Giulio Roselli iz leta 1972)...

Slika


Vris Porečanke v vojaško specialko:

Slika

Postaja je v spodnjem delu zemljevida: E.St.


Še dovozna pot do postaje Motovun:

Slika

Ne vidimo pa točno kilometraže sprejemne zgradbe na načrtu iz leta 1902 :(

Vidimo le, da je kilometraža: 93,2???

Je pa vsekakor razlika tistih 3,5 km, ki so šli na račun skrajšanja proge proti Piranu/Bernardinu.

V primeru Motovuna imamo na razpolago načrt dovozne ceste, široke 5 metrov...

Slika

Dovozna pot se konča na kilometru Porečanke: 93,2770.

Na načrtu pa "ulovimo" celo potek proge v predor :lol:
POZOR: kilometraža ni pravilna (za tiste 3,5 km)

Imamo pa na voljo celo vzpon dovozne ceste do postaje Motovun :shock:

Slika

Dovozna cesta ima vzpon od 7,4 do 7,7 %.



...in celo tipski most na dovozni cesti, široki 5 metrov...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:10200

Pozdravljeni,

nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...

Postajališče Raccotole/Rakotule na km: 96,95002

Fotografij ni narazpolago.

Vris proge v vojaško specialko...

Slika



Načrt postajališča Rakotule iz leta 1902: kilometraža sprejemne zgradbe: 100,5590

Slika


Dovozna pot na načrtu 27.7.1902. Tehniški oddelek Istrskega zbora v Poreču je še vedno uporabljal načrte s kilometražo. kot da bo proga šla proti Piranu/Bernardinu.

Slika


Izračun razlike: 100,5590 - 96,95002 = 3,609 km

Da, to je tisti "okoli" 3,5 km zaradi skrajšanja proge, ki je bila v začetku zamišljena, da bo imela postajo v Piranu/Bernardinu.


Domačini pravijo, da bodo rekonstruirali nekdanjo postajo, saj so dobili načrte iz arhiva na Dunaju.

Kako je torej postaja izgledala ?

Slika

a...Wächterhaus = čuvajnica

b... Wartehalle = čakalnica

c...Cisterne = rezervoar


Na postaji je bila torej tipska čuvajnica, majhna čakalnica in cisterna.

Če so dobili na Dunaju tale načrt, potem je vse v redu:

Slika

Če pa ne, se bo vedno našel kdo, ki bo rekel, da pač zgradba ni zgledala tako in tako...

Starih fotografij postajne zgradbe zaenkrat ni na voljo :(


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:10300

Pozdravljeni,

naslednja postaja je Visinada/Vižinada, km: 102,04360

vris v vojaško specialko...

Slika


Dovozna pot do postaje po načrtu iz leta 1902...

Slika

Kilometraža sprejemne zgradbe: 105,608

Zopet imamo razliko: 105,608 - 102,04360 = 3,244 km

Razlika je "okoli" 3,5 km, kolikor so skrajšali traso, ker ni zavila proti Piranu/Brenardinu.


Pogled na postajo Vižinada...

Slika

Fotografija je iz leta 1930. Na desni je cesta proti Poreču (iz Rosellijeve knjige iz leta 1972).


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:10400

Pozdravljeni,

naslednja postaja je S. Domenica-Villa San Marco/Labinci-Markovac na km: 108,45640 in nadmorski višini 201,32 metra

vris v vojaško specialko...

Slika


Načrt dovozne poti iz leta 1902:

Slika

Kilometraža sprejemne zgradbe: 112,0947

Razlika: 112,0947 - 108,45640 = 3,6383 km

To je tistih "okoli" 3,5 km zaradi krajšanja Porečanke, ker se je opustilo zasuk do Pirana/Bernardina.


Sedanje stanje sprejemne zgradbe...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:10550

Pozdravljeni,

naslednja postaja je Višnjan/Visignano na km: 110,98667 in nadmorski višini: 175,04 metra

vris v vojaško specialko:

Slika


Dovozna pot na načrtu iz leta 1902...

Slika

Kilometraža sprejemne zgradbe na načrtu iz leta 1902 je napačna: 114,5550

Razlika: 114,5550 - 110,98667 = 3,56833 km

Torej razlika tistih "okoli" 3,5 km zaradi skrajšanje Porečanke, ker ni zavila proti Piranu/Bernardinu.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:10700

Pozdravljeni,

počasi mi zmanjkuje načrtov dovoznih csest do postajališč in postaj iz leta 1902 z napačno kilometražo.

Na vrsti je postajališče Villanova/Nova vas na km: 115,22126

Smo pa že tudi blizu morja: nadmorska višina je samo še 130,42 metra

Vris v vojaško specialko...

Slika


Načrt dovozne poti do postajališča Nova vas iz leta 1902...

Slika


Kilometraža nadstrešnice na postajališču: 118,955 ...zopet napačno...


Razlika v kilometraži: 118,955 - 115,22126 = 3,33374 km

Torej "okoli" 3, 5 km (tistih, ki so jih privarčevali, ker Porečanka ni šla do Pirana/Bernardina).

Nadstrešnica je izgledala takole...kot v Strunjanu in Semedeli v začetku...

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

poglejmo, ali moramo res za vsak podatek v arhiv na Dunaj, ali se da najti podatke kje v bližini :-k


O:10850

Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?

Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili zamenjavo imena postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.


V kolikor bi imeli na razpolago načrte iz leta 1902 in starejše, nam tega sploh ne bi bilo potrebno ugotavljati, ker bi bilo popolnoma jasno.

V primerih pa, ko ni ohranjenega gradiva ali pa je hranjen v oddaljenih krajih (recimo Dunaj), potem smo si pač prisiljeni pomagati z vsemi najmanjšimi detajli.

Ali pa se odpeljati na Dunaj...in tam brskati po arhivih. Prvi dan naročiš gradivo, drugi dan ti ga prineseje, če ni tisto, kar iščeš, zopet naročiš, dobiš naslednji dan in to lahko ponaviš kolikokrat hočeš... :wink:

pozdrav
Darko

Ena od možnosti, ki se ponuja zadnje čase je potovanje Ljubljana-Reka/Rijeka za 9 € v eno smer, torej skupaj 18 €. Poceni, vendar gre cel dan v maloro, v arhivu pa lahko delaš le 3 ure. Če se spoznaš in naročiš prave stvari, si lahko uspešen. Si pa lahko ogledaš še kakšne muzeje, pregledaš antikvariate, pa še kaj...

Sploh se nam ne bi bilo potrebno toliko truditi z izračunavanjem pravih in nepravih kilometrov, da smo se "prebili" do formule:

postajališče Chervar/Krvar = Caroiba/Karojba

V Državnem arhivu na Reki/Rijeki (DARI) so dopisi železniškega ministrstva z Dunaja, ki nam točno prikazujejo situacijo.

Dne 11.6.1901 je Ministrstvo za železnice odobrilo novo postajališče Chervar/Krvar na km: 97. 6/7

Slika

Vidimo, da je takrat bilo predvideno postajališče na km: 97. 6/7, torej za okoli 3,5 km več, kot je bilo potem v resnici ob otvoritvi. Seveda zaradi krajšanje Porečanke, ki ni zavila proti Piranu/Bernardinu.


Drugi dokument pa potrjuje našo ugotovitev o preimenovanju postajališča Krvar v: Caroiba/ Karojba z dne 24.9.1901:

Slika

Sedaj nam je vse jasno, načrt je moral biti izdelan leta 1901, leta 1902 pa je prišel do "uporabnikov", ki pa verjetno niso imeli dopisa o spremembi imena ostajališča.

Se pravi, da mi vemo več kot takratni projektanti dovoznih poti k postajališčem in postajam :wink: :lol:

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 07.06.2018, 22:13, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

zapozneli odgovor, kako se imenujejo Dekani "od pamtiveka" :wink: :lol:

Dopis župana Dekanov iz leta 1904 v zvezi z imenom železniške postaje:

Slika
iz arhiva na Reki/Rijeki: DARI

povečava...

Slika

Še zapis, naj bi imela familija De Cane/De Cani posestva v Istri že okoli leta 1300:

Slika

Mimogrede izvemo še za narodnostno sestavo vasi okoli Kopra...

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:11050

Pozdravljeni,
"ujel" sem se pri popravljanje zgornjega posta o postajališču Kervar/Karojba, tako, da mi je zmanjkalo časa...

Še enkrat poudarjam dosežke:


Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?

Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili preimenovanje postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.

Zgoraj sem dodal dva dokumenta Ministrstva za železnice, ki točno določata, kdaj je bila dovoljena izgradnja postajališča Chervar/Krvar (11.6.1901) in kdaj je bilo to postajališče preimenovano v Caroiba/Karojba (24.9.1901).


Sedaj nam je vse jasno, načrti so morali biti izdelani leta 1901, leta 1902 pa so prišli do "uporabnikov", ki pa verjetno niso imeli dopisa o spremembi imena ostajališča.

Se pravi, da mi vemo več kot takratni projektanti dovoznih poti k postajališčem in postajam :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

šele sedaj vidim, da sem izbrisal pri urejanju posta skoraj cel post o dovozni poti do postajališča Chervar/Krvar :roll: :roll:

Seveda potem marsikaj ni bilo jasno...

Sedaj moram rekonstruirati, kako sem "pogruntal", da je postaja Chervar/Krvar pravzaprav Caroiba/Karojba.

To semi zdi sedaj prav nepotrebno delo, ko imamo sedaj črno na belem s strani Ministrstva za železnice to pojasnjeno.

Se opravičujem in bom dodal načrte brez večjih pametovanj...

železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,

poglejmo, ali moramo res za vsak podatek v arhiv na Dunaj, ali se da najti podatke kje v bližini :-k


O:10850

Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?

Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili zamenjavo imena postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.


V kolikor bi imeli na razpolago načrte iz leta 1902 in starejše, nam tega sploh ne bi bilo potrebno ugotavljati, ker bi bilo popolnoma jasno.

V primerih pa, ko ni ohranjenega gradiva ali pa je hranjen v oddaljenih krajih (recimo Dunaj), potem smo si pač prisiljeni pomagati z vsemi najmanjšimi detajli.

Ali pa se odpeljati na Dunaj...in tam brskati po arhivih. Prvi dan naročiš gradivo, drugi dan ti ga prineseje, če ni tisto, kar iščeš, zopet naročiš, dobiš naslednji dan in to lahko ponaviš kolikokrat hočeš... :wink:

pozdrav
Darko

....

pozdrav
Darko
Torej rekonstrukcija posta, ki je šel v maloro...

Dovozna pot do postaje Chervar/Krvar, km: 97,6534

Slika

detajl: sedaj se vidi kilometraža

Slika


Na voljo imamo še vzdolžni profil dovozne poti...

Slika


Postajališča Chervar/Krvar ni v voznem redu za leto 1902.

Preračunajmo "tapravo" kilometražo, glede na to, da je bila "Porečanka" skrajšana za "okoli" 3,5 km:

97,6534 - 3,5 = 94,1534 km

Vidimo, da je to kilometraža postajališča Caroiba/Karojba :!:

Kilometraža postajališča Caroiba/Karojba je natančno: 94,10335

Torej drži "skrajšanje" proge za "okoli" 3,5 km


Slika


Slika

Tako sem se torej "prebil" do enačbe: Chervar/Krvar = Caroiba/Karojba :lol:

Če bi prej našel dokumente Ministrstva za železnice iz Dunaja mi ne bi bilo potrebno preračunavati :roll: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:11850


Pozdravljeni,

poglejmo si italijanski zemljevid z vrisano "Porečanko" v celotni veličini...

Slika

Še povečava...

Slika

Možna je dodatna počava z dvoklikom.

Lep pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a mkx »

Kdaj pa so italijanski "turisti" izdali tole karto? Takoj po 2. svetovni vojni in je vrisana meja STO (skupaj z mejo med obema conama)?
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Metod, pozdravljen,

jaz bi rekel, da takoj leta 1947.

Morda je to tale: Carta stradale d'Italia e zone confinanti / Touring club italiano. 1947

Ima pa vrisano "Porečanko", kljub temu da je ni bilo več. Zato je zanimiva.

Prikazuje pa stanje https://sl.wikipedia.org/wiki/Svobodno_ ... ko_ozemlje
Slika

vzeto iz wikipedije.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori