Porečanka/Parenzana, zgodovina
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:9800
Pozdravljeni,
nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...
Postajališče Tribano/Triban, km: 61,96068
Poglejmo kilometražo čakalnice (a) po načrtu iz leta 1902: km: 65,4450
Zopet imamo razliko v kilometraži:
61,96068 - 65,4450 = 3,48432 km
Tirna shema za postajališče Triban:
Kako izgleda danes ?
Ostanek nakladalne rampe
(iz wikipedije)
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...
Postajališče Tribano/Triban, km: 61,96068
Poglejmo kilometražo čakalnice (a) po načrtu iz leta 1902: km: 65,4450
Zopet imamo razliko v kilometraži:
61,96068 - 65,4450 = 3,48432 km
Tirna shema za postajališče Triban:
Kako izgleda danes ?
Ostanek nakladalne rampe
(iz wikipedije)
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:10000
Pozdravljeni,
uspelo nam je spraviti "skupaj" v 2 mesecih in pol 10.000 ogledov zgodovine Porečanke.
Nekaj je starih stvari, nekaj pa novosti, važno pa je, da je vse skupaj na kupu in ni potrebno brskati ure in ure, če potrebuješ en podatek.
Moram pohvaliti vse forumaše (tudi sebe !), da nismo "zahajali" v OT...
Nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...
Postaja Grisignana/Grožnjan, km: 65,13160
vris v vojaško specialko...
Načrt iz leta 1902...kilometraža ne odgovarja!
detajl s kilometražo: 68,6145
Takoj preverimo razliko: 68,6145 - 65,13160 = 3,4829 km...torej tistih 3,5 km, ki so jih "prišparali", da proga ni šla do Pirana/Bernardina.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
uspelo nam je spraviti "skupaj" v 2 mesecih in pol 10.000 ogledov zgodovine Porečanke.
Nekaj je starih stvari, nekaj pa novosti, važno pa je, da je vse skupaj na kupu in ni potrebno brskati ure in ure, če potrebuješ en podatek.
Moram pohvaliti vse forumaše (tudi sebe !), da nismo "zahajali" v OT...
Nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...
Postaja Grisignana/Grožnjan, km: 65,13160
vris v vojaško specialko...
Načrt iz leta 1902...kilometraža ne odgovarja!
detajl s kilometražo: 68,6145
Takoj preverimo razliko: 68,6145 - 65,13160 = 3,4829 km...torej tistih 3,5 km, ki so jih "prišparali", da proga ni šla do Pirana/Bernardina.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:10100
Pozdravljeni,
nadaljujemo...
Takoj za postajo Bagni S. Stefano-Levade/Livada je most preko reke Mirne, s sredino na km: 85,37109.
Dolžina mostu je 20,0 metrov, izveden je naravnost.
Naslednja postaja je Montona/Motovun na km: 89,69459.
Cestna stran je izgleda takole (v knjigi Giulio Roselli iz leta 1972)...
Vris Porečanke v vojaško specialko:
Postaja je v spodnjem delu zemljevida: E.St.
Še dovozna pot do postaje Motovun:
Ne vidimo pa točno kilometraže sprejemne zgradbe na načrtu iz leta 1902
Vidimo le, da je kilometraža: 93,2???
Je pa vsekakor razlika tistih 3,5 km, ki so šli na račun skrajšanja proge proti Piranu/Bernardinu.
V primeru Motovuna imamo na razpolago načrt dovozne ceste, široke 5 metrov...
Dovozna pot se konča na kilometru Porečanke: 93,2770.
Na načrtu pa "ulovimo" celo potek proge v predor
POZOR: kilometraža ni pravilna (za tiste 3,5 km)
Imamo pa na voljo celo vzpon dovozne ceste do postaje Motovun
Dovozna cesta ima vzpon od 7,4 do 7,7 %.
...in celo tipski most na dovozni cesti, široki 5 metrov...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo...
Takoj za postajo Bagni S. Stefano-Levade/Livada je most preko reke Mirne, s sredino na km: 85,37109.
Dolžina mostu je 20,0 metrov, izveden je naravnost.
Naslednja postaja je Montona/Motovun na km: 89,69459.
Cestna stran je izgleda takole (v knjigi Giulio Roselli iz leta 1972)...
Vris Porečanke v vojaško specialko:
Postaja je v spodnjem delu zemljevida: E.St.
Še dovozna pot do postaje Motovun:
Ne vidimo pa točno kilometraže sprejemne zgradbe na načrtu iz leta 1902
Vidimo le, da je kilometraža: 93,2???
Je pa vsekakor razlika tistih 3,5 km, ki so šli na račun skrajšanja proge proti Piranu/Bernardinu.
V primeru Motovuna imamo na razpolago načrt dovozne ceste, široke 5 metrov...
Dovozna pot se konča na kilometru Porečanke: 93,2770.
Na načrtu pa "ulovimo" celo potek proge v predor
POZOR: kilometraža ni pravilna (za tiste 3,5 km)
Imamo pa na voljo celo vzpon dovozne ceste do postaje Motovun
Dovozna cesta ima vzpon od 7,4 do 7,7 %.
...in celo tipski most na dovozni cesti, široki 5 metrov...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:10200
Pozdravljeni,
nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...
Postajališče Raccotole/Rakotule na km: 96,95002
Fotografij ni narazpolago.
Vris proge v vojaško specialko...
Načrt postajališča Rakotule iz leta 1902: kilometraža sprejemne zgradbe: 100,5590
Dovozna pot na načrtu 27.7.1902. Tehniški oddelek Istrskega zbora v Poreču je še vedno uporabljal načrte s kilometražo. kot da bo proga šla proti Piranu/Bernardinu.
Izračun razlike: 100,5590 - 96,95002 = 3,609 km
Da, to je tisti "okoli" 3,5 km zaradi skrajšanja proge, ki je bila v začetku zamišljena, da bo imela postajo v Piranu/Bernardinu.
Domačini pravijo, da bodo rekonstruirali nekdanjo postajo, saj so dobili načrte iz arhiva na Dunaju.
Kako je torej postaja izgledala ?
a...Wächterhaus = čuvajnica
b... Wartehalle = čakalnica
c...Cisterne = rezervoar
Na postaji je bila torej tipska čuvajnica, majhna čakalnica in cisterna.
Če so dobili na Dunaju tale načrt, potem je vse v redu:
Če pa ne, se bo vedno našel kdo, ki bo rekel, da pač zgradba ni zgledala tako in tako...
Starih fotografij postajne zgradbe zaenkrat ni na voljo
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo s pregledi načrtov dovoznih poti na postajališča in postaje...
Postajališče Raccotole/Rakotule na km: 96,95002
Fotografij ni narazpolago.
Vris proge v vojaško specialko...
Načrt postajališča Rakotule iz leta 1902: kilometraža sprejemne zgradbe: 100,5590
Dovozna pot na načrtu 27.7.1902. Tehniški oddelek Istrskega zbora v Poreču je še vedno uporabljal načrte s kilometražo. kot da bo proga šla proti Piranu/Bernardinu.
Izračun razlike: 100,5590 - 96,95002 = 3,609 km
Da, to je tisti "okoli" 3,5 km zaradi skrajšanja proge, ki je bila v začetku zamišljena, da bo imela postajo v Piranu/Bernardinu.
Domačini pravijo, da bodo rekonstruirali nekdanjo postajo, saj so dobili načrte iz arhiva na Dunaju.
Kako je torej postaja izgledala ?
a...Wächterhaus = čuvajnica
b... Wartehalle = čakalnica
c...Cisterne = rezervoar
Na postaji je bila torej tipska čuvajnica, majhna čakalnica in cisterna.
Če so dobili na Dunaju tale načrt, potem je vse v redu:
Če pa ne, se bo vedno našel kdo, ki bo rekel, da pač zgradba ni zgledala tako in tako...
Starih fotografij postajne zgradbe zaenkrat ni na voljo
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:10300
Pozdravljeni,
naslednja postaja je Visinada/Vižinada, km: 102,04360
vris v vojaško specialko...
Dovozna pot do postaje po načrtu iz leta 1902...
Kilometraža sprejemne zgradbe: 105,608
Zopet imamo razliko: 105,608 - 102,04360 = 3,244 km
Razlika je "okoli" 3,5 km, kolikor so skrajšali traso, ker ni zavila proti Piranu/Brenardinu.
Pogled na postajo Vižinada...
Fotografija je iz leta 1930. Na desni je cesta proti Poreču (iz Rosellijeve knjige iz leta 1972).
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
naslednja postaja je Visinada/Vižinada, km: 102,04360
vris v vojaško specialko...
Dovozna pot do postaje po načrtu iz leta 1902...
Kilometraža sprejemne zgradbe: 105,608
Zopet imamo razliko: 105,608 - 102,04360 = 3,244 km
Razlika je "okoli" 3,5 km, kolikor so skrajšali traso, ker ni zavila proti Piranu/Brenardinu.
Pogled na postajo Vižinada...
Fotografija je iz leta 1930. Na desni je cesta proti Poreču (iz Rosellijeve knjige iz leta 1972).
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:10400
Pozdravljeni,
naslednja postaja je S. Domenica-Villa San Marco/Labinci-Markovac na km: 108,45640 in nadmorski višini 201,32 metra
vris v vojaško specialko...
Načrt dovozne poti iz leta 1902:
Kilometraža sprejemne zgradbe: 112,0947
Razlika: 112,0947 - 108,45640 = 3,6383 km
To je tistih "okoli" 3,5 km zaradi krajšanja Porečanke, ker se je opustilo zasuk do Pirana/Bernardina.
Sedanje stanje sprejemne zgradbe...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
naslednja postaja je S. Domenica-Villa San Marco/Labinci-Markovac na km: 108,45640 in nadmorski višini 201,32 metra
vris v vojaško specialko...
Načrt dovozne poti iz leta 1902:
Kilometraža sprejemne zgradbe: 112,0947
Razlika: 112,0947 - 108,45640 = 3,6383 km
To je tistih "okoli" 3,5 km zaradi krajšanja Porečanke, ker se je opustilo zasuk do Pirana/Bernardina.
Sedanje stanje sprejemne zgradbe...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:10550
Pozdravljeni,
naslednja postaja je Višnjan/Visignano na km: 110,98667 in nadmorski višini: 175,04 metra
vris v vojaško specialko:
Dovozna pot na načrtu iz leta 1902...
Kilometraža sprejemne zgradbe na načrtu iz leta 1902 je napačna: 114,5550
Razlika: 114,5550 - 110,98667 = 3,56833 km
Torej razlika tistih "okoli" 3,5 km zaradi skrajšanje Porečanke, ker ni zavila proti Piranu/Bernardinu.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
naslednja postaja je Višnjan/Visignano na km: 110,98667 in nadmorski višini: 175,04 metra
vris v vojaško specialko:
Dovozna pot na načrtu iz leta 1902...
Kilometraža sprejemne zgradbe na načrtu iz leta 1902 je napačna: 114,5550
Razlika: 114,5550 - 110,98667 = 3,56833 km
Torej razlika tistih "okoli" 3,5 km zaradi skrajšanje Porečanke, ker ni zavila proti Piranu/Bernardinu.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:10700
Pozdravljeni,
počasi mi zmanjkuje načrtov dovoznih csest do postajališč in postaj iz leta 1902 z napačno kilometražo.
Na vrsti je postajališče Villanova/Nova vas na km: 115,22126
Smo pa že tudi blizu morja: nadmorska višina je samo še 130,42 metra
Vris v vojaško specialko...
Načrt dovozne poti do postajališča Nova vas iz leta 1902...
Kilometraža nadstrešnice na postajališču: 118,955 ...zopet napačno...
Razlika v kilometraži: 118,955 - 115,22126 = 3,33374 km
Torej "okoli" 3, 5 km (tistih, ki so jih privarčevali, ker Porečanka ni šla do Pirana/Bernardina).
Nadstrešnica je izgledala takole...kot v Strunjanu in Semedeli v začetku...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
počasi mi zmanjkuje načrtov dovoznih csest do postajališč in postaj iz leta 1902 z napačno kilometražo.
Na vrsti je postajališče Villanova/Nova vas na km: 115,22126
Smo pa že tudi blizu morja: nadmorska višina je samo še 130,42 metra
Vris v vojaško specialko...
Načrt dovozne poti do postajališča Nova vas iz leta 1902...
Kilometraža nadstrešnice na postajališču: 118,955 ...zopet napačno...
Razlika v kilometraži: 118,955 - 115,22126 = 3,33374 km
Torej "okoli" 3, 5 km (tistih, ki so jih privarčevali, ker Porečanka ni šla do Pirana/Bernardina).
Nadstrešnica je izgledala takole...kot v Strunjanu in Semedeli v začetku...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Pozdravljeni,
poglejmo, ali moramo res za vsak podatek v arhiv na Dunaj, ali se da najti podatke kje v bližini
O:10850
Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?
Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili zamenjavo imena postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.
V kolikor bi imeli na razpolago načrte iz leta 1902 in starejše, nam tega sploh ne bi bilo potrebno ugotavljati, ker bi bilo popolnoma jasno.
V primerih pa, ko ni ohranjenega gradiva ali pa je hranjen v oddaljenih krajih (recimo Dunaj), potem smo si pač prisiljeni pomagati z vsemi najmanjšimi detajli.
Ali pa se odpeljati na Dunaj...in tam brskati po arhivih. Prvi dan naročiš gradivo, drugi dan ti ga prineseje, če ni tisto, kar iščeš, zopet naročiš, dobiš naslednji dan in to lahko ponaviš kolikokrat hočeš...
pozdrav
Darko
Ena od možnosti, ki se ponuja zadnje čase je potovanje Ljubljana-Reka/Rijeka za 9 € v eno smer, torej skupaj 18 €. Poceni, vendar gre cel dan v maloro, v arhivu pa lahko delaš le 3 ure. Če se spoznaš in naročiš prave stvari, si lahko uspešen. Si pa lahko ogledaš še kakšne muzeje, pregledaš antikvariate, pa še kaj...
Sploh se nam ne bi bilo potrebno toliko truditi z izračunavanjem pravih in nepravih kilometrov, da smo se "prebili" do formule:
postajališče Chervar/Krvar = Caroiba/Karojba
V Državnem arhivu na Reki/Rijeki (DARI) so dopisi železniškega ministrstva z Dunaja, ki nam točno prikazujejo situacijo.
Dne 11.6.1901 je Ministrstvo za železnice odobrilo novo postajališče Chervar/Krvar na km: 97. 6/7
Vidimo, da je takrat bilo predvideno postajališče na km: 97. 6/7, torej za okoli 3,5 km več, kot je bilo potem v resnici ob otvoritvi. Seveda zaradi krajšanje Porečanke, ki ni zavila proti Piranu/Bernardinu.
Drugi dokument pa potrjuje našo ugotovitev o preimenovanju postajališča Krvar v: Caroiba/ Karojba z dne 24.9.1901:
Sedaj nam je vse jasno, načrt je moral biti izdelan leta 1901, leta 1902 pa je prišel do "uporabnikov", ki pa verjetno niso imeli dopisa o spremembi imena ostajališča.
Se pravi, da mi vemo več kot takratni projektanti dovoznih poti k postajališčem in postajam
pozdrav
Darko
poglejmo, ali moramo res za vsak podatek v arhiv na Dunaj, ali se da najti podatke kje v bližini
O:10850
Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?
Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili zamenjavo imena postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.
V kolikor bi imeli na razpolago načrte iz leta 1902 in starejše, nam tega sploh ne bi bilo potrebno ugotavljati, ker bi bilo popolnoma jasno.
V primerih pa, ko ni ohranjenega gradiva ali pa je hranjen v oddaljenih krajih (recimo Dunaj), potem smo si pač prisiljeni pomagati z vsemi najmanjšimi detajli.
Ali pa se odpeljati na Dunaj...in tam brskati po arhivih. Prvi dan naročiš gradivo, drugi dan ti ga prineseje, če ni tisto, kar iščeš, zopet naročiš, dobiš naslednji dan in to lahko ponaviš kolikokrat hočeš...
pozdrav
Darko
Ena od možnosti, ki se ponuja zadnje čase je potovanje Ljubljana-Reka/Rijeka za 9 € v eno smer, torej skupaj 18 €. Poceni, vendar gre cel dan v maloro, v arhivu pa lahko delaš le 3 ure. Če se spoznaš in naročiš prave stvari, si lahko uspešen. Si pa lahko ogledaš še kakšne muzeje, pregledaš antikvariate, pa še kaj...
Sploh se nam ne bi bilo potrebno toliko truditi z izračunavanjem pravih in nepravih kilometrov, da smo se "prebili" do formule:
postajališče Chervar/Krvar = Caroiba/Karojba
V Državnem arhivu na Reki/Rijeki (DARI) so dopisi železniškega ministrstva z Dunaja, ki nam točno prikazujejo situacijo.
Dne 11.6.1901 je Ministrstvo za železnice odobrilo novo postajališče Chervar/Krvar na km: 97. 6/7
Vidimo, da je takrat bilo predvideno postajališče na km: 97. 6/7, torej za okoli 3,5 km več, kot je bilo potem v resnici ob otvoritvi. Seveda zaradi krajšanje Porečanke, ki ni zavila proti Piranu/Bernardinu.
Drugi dokument pa potrjuje našo ugotovitev o preimenovanju postajališča Krvar v: Caroiba/ Karojba z dne 24.9.1901:
Sedaj nam je vse jasno, načrt je moral biti izdelan leta 1901, leta 1902 pa je prišel do "uporabnikov", ki pa verjetno niso imeli dopisa o spremembi imena ostajališča.
Se pravi, da mi vemo več kot takratni projektanti dovoznih poti k postajališčem in postajam
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 07.06.2018, 22:13, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Pozdravljeni,
zapozneli odgovor, kako se imenujejo Dekani "od pamtiveka"
Dopis župana Dekanov iz leta 1904 v zvezi z imenom železniške postaje:
iz arhiva na Reki/Rijeki: DARI
povečava...
Še zapis, naj bi imela familija De Cane/De Cani posestva v Istri že okoli leta 1300:
Mimogrede izvemo še za narodnostno sestavo vasi okoli Kopra...
pozdrav
Darko
zapozneli odgovor, kako se imenujejo Dekani "od pamtiveka"
Dopis župana Dekanov iz leta 1904 v zvezi z imenom železniške postaje:
iz arhiva na Reki/Rijeki: DARI
povečava...
Še zapis, naj bi imela familija De Cane/De Cani posestva v Istri že okoli leta 1300:
Mimogrede izvemo še za narodnostno sestavo vasi okoli Kopra...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:11050
Pozdravljeni,
"ujel" sem se pri popravljanje zgornjega posta o postajališču Kervar/Karojba, tako, da mi je zmanjkalo časa...
Še enkrat poudarjam dosežke:
Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?
Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili preimenovanje postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.
Zgoraj sem dodal dva dokumenta Ministrstva za železnice, ki točno določata, kdaj je bila dovoljena izgradnja postajališča Chervar/Krvar (11.6.1901) in kdaj je bilo to postajališče preimenovano v Caroiba/Karojba (24.9.1901).
Sedaj nam je vse jasno, načrti so morali biti izdelani leta 1901, leta 1902 pa so prišli do "uporabnikov", ki pa verjetno niso imeli dopisa o spremembi imena ostajališča.
Se pravi, da mi vemo več kot takratni projektanti dovoznih poti k postajališčem in postajam
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
"ujel" sem se pri popravljanje zgornjega posta o postajališču Kervar/Karojba, tako, da mi je zmanjkalo časa...
Še enkrat poudarjam dosežke:
Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?
Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili preimenovanje postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.
Zgoraj sem dodal dva dokumenta Ministrstva za železnice, ki točno določata, kdaj je bila dovoljena izgradnja postajališča Chervar/Krvar (11.6.1901) in kdaj je bilo to postajališče preimenovano v Caroiba/Karojba (24.9.1901).
Sedaj nam je vse jasno, načrti so morali biti izdelani leta 1901, leta 1902 pa so prišli do "uporabnikov", ki pa verjetno niso imeli dopisa o spremembi imena ostajališča.
Se pravi, da mi vemo več kot takratni projektanti dovoznih poti k postajališčem in postajam
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Pozdravljeni,
šele sedaj vidim, da sem izbrisal pri urejanju posta skoraj cel post o dovozni poti do postajališča Chervar/Krvar
Seveda potem marsikaj ni bilo jasno...
Sedaj moram rekonstruirati, kako sem "pogruntal", da je postaja Chervar/Krvar pravzaprav Caroiba/Karojba.
To semi zdi sedaj prav nepotrebno delo, ko imamo sedaj črno na belem s strani Ministrstva za železnice to pojasnjeno.
Se opravičujem in bom dodal načrte brez večjih pametovanj...
Dovozna pot do postaje Chervar/Krvar, km: 97,6534
detajl: sedaj se vidi kilometraža
Na voljo imamo še vzdolžni profil dovozne poti...
Postajališča Chervar/Krvar ni v voznem redu za leto 1902.
Preračunajmo "tapravo" kilometražo, glede na to, da je bila "Porečanka" skrajšana za "okoli" 3,5 km:
97,6534 - 3,5 = 94,1534 km
Vidimo, da je to kilometraža postajališča Caroiba/Karojba
Kilometraža postajališča Caroiba/Karojba je natančno: 94,10335
Torej drži "skrajšanje" proge za "okoli" 3,5 km
Tako sem se torej "prebil" do enačbe: Chervar/Krvar = Caroiba/Karojba
Če bi prej našel dokumente Ministrstva za železnice iz Dunaja mi ne bi bilo potrebno preračunavati
pozdrav
Darko
šele sedaj vidim, da sem izbrisal pri urejanju posta skoraj cel post o dovozni poti do postajališča Chervar/Krvar
Seveda potem marsikaj ni bilo jasno...
Sedaj moram rekonstruirati, kako sem "pogruntal", da je postaja Chervar/Krvar pravzaprav Caroiba/Karojba.
To semi zdi sedaj prav nepotrebno delo, ko imamo sedaj črno na belem s strani Ministrstva za železnice to pojasnjeno.
Se opravičujem in bom dodal načrte brez večjih pametovanj...
Torej rekonstrukcija posta, ki je šel v maloro...železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
poglejmo, ali moramo res za vsak podatek v arhiv na Dunaj, ali se da najti podatke kje v bližini
O:10850
Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?
Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili zamenjavo imena postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.
V kolikor bi imeli na razpolago načrte iz leta 1902 in starejše, nam tega sploh ne bi bilo potrebno ugotavljati, ker bi bilo popolnoma jasno.
V primerih pa, ko ni ohranjenega gradiva ali pa je hranjen v oddaljenih krajih (recimo Dunaj), potem smo si pač prisiljeni pomagati z vsemi najmanjšimi detajli.
Ali pa se odpeljati na Dunaj...in tam brskati po arhivih. Prvi dan naročiš gradivo, drugi dan ti ga prineseje, če ni tisto, kar iščeš, zopet naročiš, dobiš naslednji dan in to lahko ponaviš kolikokrat hočeš...
pozdrav
Darko
....
pozdrav
Darko
Dovozna pot do postaje Chervar/Krvar, km: 97,6534
detajl: sedaj se vidi kilometraža
Na voljo imamo še vzdolžni profil dovozne poti...
Postajališča Chervar/Krvar ni v voznem redu za leto 1902.
Preračunajmo "tapravo" kilometražo, glede na to, da je bila "Porečanka" skrajšana za "okoli" 3,5 km:
97,6534 - 3,5 = 94,1534 km
Vidimo, da je to kilometraža postajališča Caroiba/Karojba
Kilometraža postajališča Caroiba/Karojba je natančno: 94,10335
Torej drži "skrajšanje" proge za "okoli" 3,5 km
Tako sem se torej "prebil" do enačbe: Chervar/Krvar = Caroiba/Karojba
Če bi prej našel dokumente Ministrstva za železnice iz Dunaja mi ne bi bilo potrebno preračunavati
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:11850
Pozdravljeni,
poglejmo si italijanski zemljevid z vrisano "Porečanko" v celotni veličini...
Še povečava...
Možna je dodatna počava z dvoklikom.
Lep pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
poglejmo si italijanski zemljevid z vrisano "Porečanko" v celotni veličini...
Še povečava...
Možna je dodatna počava z dvoklikom.
Lep pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Kdaj pa so italijanski "turisti" izdali tole karto? Takoj po 2. svetovni vojni in je vrisana meja STO (skupaj z mejo med obema conama)?
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Metod, pozdravljen,
jaz bi rekel, da takoj leta 1947.
Morda je to tale: Carta stradale d'Italia e zone confinanti / Touring club italiano. 1947
Ima pa vrisano "Porečanko", kljub temu da je ni bilo več. Zato je zanimiva.
Prikazuje pa stanje https://sl.wikipedia.org/wiki/Svobodno_ ... ko_ozemlje
vzeto iz wikipedije.
pozdrav
Darko
jaz bi rekel, da takoj leta 1947.
Morda je to tale: Carta stradale d'Italia e zone confinanti / Touring club italiano. 1947
Ima pa vrisano "Porečanko", kljub temu da je ni bilo več. Zato je zanimiva.
Prikazuje pa stanje https://sl.wikipedia.org/wiki/Svobodno_ ... ko_ozemlje
vzeto iz wikipedije.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers