Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:39570

Pozdravljeni,

prehajamo na najpomembnejši del pedloga o Piranskem tramvaju, izračun predvidene ekonomske rente/dobička.
Ker ne poznam točnih sedaj uporabljenih slovenskih besed iz ekonomske teorije, bomo morali očakati na kakšnega strokovnjaka s tega področja.

Najprej je bilo potrebno določiti ceno vozovnice, da se ahko začne preračunavati :beg

IV. Predvidena ekonomska renta/dobiček

Slika

Sedaj pa je potrebno ugotoviti, koliko voženj bo po posameznih odsekih in kdaj. Ni lahka naloga :hmm

Celotno progo so rezdelili na tri odseke. Če bi se peljal več odsekov, so bili predvideni popusti...
Podali pa so povprečno ceno vozovnice 20 vinarjev.
Pripisali so tudi, da so predvidene tudi abonentske vozovnice po znižani ceni za prebivalce in delavce. Ta izračun se bo naredil kasneje, ko bo približno znano število potnikov po posameznih odsekih proge v različnih obdobjih.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:39700

Pozdravljeni,

ugotavljanju števila potnikov in s tem števila voženj sta v študiji posvečeni dve strani.

Mi si bomo samo v povzetku pogledali, kako so Pirančani predvideli dohodek od prodanih vozovnic.

I. Prevoz turistov poleti v zdravilišču Portorož
Podatek, da se je leta 1907 zadrževalo v Portorožu okoli 2000 turistov, smo že predstavili.
Računa se, da bo v prihodnje 3200 gostov. Turisti se pripeljejo ali v Piran ali do Sv. Lucije in potem nadaljujejo s tramvajem do Portoroža.
3200 oseb x 20 cent = 640 kron
Večina teh potnikov ima tudi prtljago: 2000 oseb x 20 cent = 400 kron
Izkušnje kažejo, da se turisti, ki se nastanijo v Portorožu stalno prevažajo iz Portoroža do zdravilišča in glede na to, da se povprečen turist zadržuje 20 dni, lahko računamo pri 64.000 vožnjah po 20 centov = 12.800 kron

II. Prevoz enodnevnih turistov
To so turisti, ki se pripeljejo zjutraj iz Trsta v zdravilišče na kopanje in odidejo popoldne, ter tudi vsi tisti, ki pridejo obiskati svoje družine v zdravilišču.
Poleg tega obstajalo tudi vožnje za veselje. Turisti se pripljejo iz Grada ob Jadranskem morju tudi samo za nekaj ur.
Vseh teh voženj naj bi bilo 7200 x 20 cent = 1440 kron

II. Prevoz turistov ob praznikih
Turisti, ki prihajajo ob praznikih v Piran ali Portorož z rednimi vožnjami za veselje, se pripeljejo s parnikom v Piran ali Portorož in vsi gredo potem v Portorož ali Piran.
Računa se na 100 oseb x 30 praznikov = 3000 voženj x 20 cent = 600 kron

IV. Prevoz turistov, ki prebivajo poleti v zdravilišču, v Portorožu ali na deželi
To število je težko določiti, računa se , da bi bilo takšnih oseb 500 v celotni sezoni.
Torej 10.000 voženj x 20 cent = 2000 kron

V. Prevoz Pirančanov med prazniki in na dneve koncertov
Poleg prevoza Pirančanov do Portoroža se računa tudi na prevoz glasbenikov: 12.000 voženj x 20 cent = 2400 kron

VI: Prevoz potnikov na ali iz postaje Sv. Lucija in postajališča Portorož
Leta 1905 je bilo na postaji Sv. Lucija in postajališču Portorož plačano za vozovnice 12.000 kron.
Glede na različne dolžine voženj lahko predvidimo, da je bilo okoli 8.000 potnikov. Računamo tudi, da se jih 4.000 vrača.
Veliko Pirančanov gre v Trst s parnikom, vrača pa se z železnico. Računamo, da je takih potnikov okoli 3.000.
Torej vse skupaj 15.000 oseb prihaja in odhaja z železnico. Računamo, da se jih bo 10.000 vozilo s tramvajem x 30 centov = 3.000 kron.
Če pogledamo, koliko Piranskega prebivalstva bi se vozilo vsak dan: 50 voženj, torej skupaj 18.000 voženj x 20 cent = 3.600 kron.
Potrebno je samo še ugotoviti, koliko delavcev in prebivalcev bi se vozilo z abonmajskimi znižanimi vozovnicami.
Računamo na okoli 50 takšnih oseb dnevno, kar znaša 36.500 voženj po 10 cent = 3.650 kron

VII. Prevoz tovora
Leta 1905 je železniška postaja Sv. Lucija odposlala tovora za okoli 7.600 kron.
Računa se, da bi lahko dohodki od prevoza tovora znašali 100 kron.

VIII. Prevoz pošte
Za prevoz pošte se sedaj porabi okoli 2.000 kron.
V naprej se računa prihodek 2.500 kron.

Slika


Vidimo, da je skupni prihodek od prodanih vozovnic in prevoza prtljage in tovora; 34.030 kron

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tako, pa smo se "prebili" do konca izračuna rentabilnosti.

Primerjati moramo samo še dohodke s stroški obratovanja in stroški kapitala.

Skupni prihodek od prodanih vozovnic in prevoza prtljage in tovora; 34.030 kron

Stroški so nam ostali na prejšnji strani, in jih prenesemo:

Slika

Celotne stroške obratovanja (III. poglavje): 23.100 kron


dohodki:34.030 kron - stroški: 23.100 kron = ostanek dohodka/običek 10.930 kron


Izkaže se, da poleg 4 1/2 % obresti na kapital doprinese ta dobiček še 6% dodatnih obresti na kapital, kar znaša skupno 10 1/2 % obresti.

Seveda, če se nismo zakalkulirali in če bo naprava delovala tako kot je treba :-k :beg


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:39850


Pozdravljeni,

hitro se približujemo koncu opisa projekta Piranski tramvaj.

Giuseppe Anthoine, predsednik Piranskega mestnega administrativnega odbora, ki je sestavil/podpisal to poročilo za Istrski deželni zbor, je prepričan, da je Piranski tramvaj izvrsten posel, saj bi vozil v okolju, v katerem obstajajo velike možnosti za povečanje prometa.
Seveda ni pozabil napisati tega svojega mnenja v poročilu (la scrivente = Giuseppe Anthoine).
Vsekako pa mu je žal, da verjetno občina Piran ne bo udeležena pri tako izvrstnem poslu, saj v Piranu ni dovolj korajže niti ustreznega okolja, da bi lahko občina izpeljala posel za svoj račun.

Slika


In že smo pri naslednjem poglavju o cesiji koncesije v korist tretjega...
(to je napoved nadaljevanja v maniri (dobre) kriminalke :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tale saga je napeta kot štrumpantel :thumbupl
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, se trudim, da držim nivo....napetosti :wink: :lol: :lol:

Danes smo dosegli 40.000 ogledov, kar je za lokalno zadevo na obrobju Slovenije veliko, zelo veliko.

Seveda se ne moremo primerjati z ljubljanskim tramvajem, kljub temu da tam sedaj ni kaj dosti novih prispevkov.

V temi Piranski tramvaj smo recimo dosegli v zadnjih dveh mesecih 10.000 ogledov, v temi o Ljubljanskem tramvaju pa okoli 15.000. Seveda bi bila razlika veliko večja, če bi bili tudi v Ljubljanskem tramvaju redni novi prispevki, tako kot pri Piranskem zadnja dva meseca.

Se pa vidi, da se mi mudi končati zadevo o Piranskem tramvaju in trolejbusu, zato tako redni prispevki.

Zanimivo je tudi to, da pravzaprav tudi jaz ne vem, kako se bo katera stvar iztekla in sem ravno tako presenečen, kot ostali, ki spremljate sago/ (dobro) kriminalko :wink: :lol:

Kljub temu, da imam možnost pogledati nekaj strani naprej, tega ne delam.
Nekako sem se navadil delati po vrsti, kot so hiše v Trsti...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

odločitev Pirančanov je jasna: občina ne bo gradila tramvaja na svoj račun...

Slika

Občina je majhna in si ne upa iti v investicijo 180.000 kron, bojii se krize, ki lahko pride.

Išče se druge možnosti soinvestitorjev, tudi cesije (prenosa) koncesije na tretjo osebo (vlagatelja v tramvaj).



Dokopali smo se do zadnje točke poročila o Piranskem tramvaju.

V naslednjem poglavju pa so samo še predlogi Pirančanov, kako prepričati Istrski deželni zbor, da se vključi v projekt Piranskega tramvaja kot soinvestitor...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:40150

Pozdravljeni,

sledi poglavje VI, ki je bistveno pri vsej akciji Pirančanov za zgraditev tramvaja.
Je pa to poglavje za mene pretrd oreh, ker premalo poznam razmerja, ki so takrat vladala med občinami in deželo Istro. Drug problem je nepoznavanje italijanskega jezika, ki je verjetno pred 100 leti uporabljal druge izraze za ekonomski del projekta, tako da si z Google prevodi ne moreš kaj preveč pomagati.

To poglavje sem si po svoje prevedel kot:
Sodelovanje dežele Istre pri pridobitvi možnosti posla

V bistvu je še enkrat poudarjeno, da občina Piran nima možnosti, da bi na svoj račun izvedla investicijo v tramvaj (in po mnenju Giuseppa Anthoina, predsednika Piranskega mestnega administrativnega odbora, "pobrala" profit/se okoristila). Piranska občina je mnogo let poskušala zbrati kapital, pa se ni izšlo.
Sedaj Pirančani vidijo možnost, da bi se kapital zbral v okviru dežele Istre.

Slika

Aja, to zgoraj je samo en stavek :roll:
Z ne vem kolikimi odvisnimi stavki #-o
Nazadnje sploh ne veš, kaj se nanaša na kaj :lol:


Predloge, kako zbrati kapital, bomo izvedeli v naslednji nadaljevanki... :wink:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:40200

Pozdravljeni,

poročilo je potrebno predčasno končati :wink:

Nas preveč matra firbec, kako se bo končalo :lol:


Torej, istrski deželni zbor oz. odbor se morata odločiti o dveh možnostih, ki so jih pripravili Pirančani.

a) dežela Istra bo sodelovala pri zbiranju kapitala za zgraditev tramvaja Piran-Portorož-Sv. Lucija tako, da bi zbral tretjino potrebnega zneska za ustanovitev Družbe
b) v primeru izgube v prvih 15-tih letih ali če se ne more pokriti izguba v tekočem letu z z dobičkom prejšnjih let, dežela Istra "pokrije" možno izgubo do maksimalne vote 10.000 kron pod naslednjimi pogoji:

1) tretjino vloži občina Piran in jo vplača na račun dežele Istre in prejema letne obresti, ki jih vsako leto določiIstrski deželni zbor

2) ti vložki se smatrajo kot navadni vložki brez obresti Družbe in se povrnejo v letih velikih dobičkov (potem ko se odštejejo stroški obratovanja, obresti in amortizacija).

Slika

Slika

Ostane nam samo še poudariti, da predloga ni pripravil Piranski župan, temveč...

Slika

...predsednik Piranskega mestnega administrativnega odbora Giuseppe Anthoine.

Podpisal pa se je takole...

Slika





Sedaj pa je potrebno le še počakati, kakšna bo odločitev Istrskega deželnega zbora :-k

In zopet nas "matra firbec" :wink: :lol:

Ja, kaj čmo, skrbeti je potrebno za ...napetost :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:40300

Pozdravljeni,

s pogledom "za zavese" smo ugotovili, da je imela Piranska občina izdelan izračun rentabilnosti že 20. 8.1907.

Kaj jih je gnalo, da niso v vlogi z dne 16.9.1907 na Istrski deželni odbor poslali teh izračunov, ne bomo nikoli izvedeli. Poslali so samo povzetke iz tega opisa projekta, tako da so jim jim prošnjo vrnili v obravnavo na Istrski deželni zbor.

Videli smo, da so se Pirančani potem potrudili in dali vsa poročila in zapisnike, vključno z opisom projekta in izračunom rentabilnosti tiskati v tiskarno v Trst (Stabilimento tipografico, Werk Trieste).

Obenem pa so izgleda tudi lobirali po Poreških uradih, tako, da jim je uspelo dokaj hitro spraviti poročilo o projektu izgradnje tramvaja skozi strokovne službe Istrskega deželnega odbora.

Izgleda, da je zaradi zahtevnosti odločitve padla potem odločitev, da se obravnava to poročilo kar direktno zopet na Istrskem deželnem odboru, da se ne podaljšuje zadev z obravnavo na Istrskem deželnem odboru.


Da je poslovanje deželnih organov potekalo zelo hitro po vlogi Pirančanov z dne 19.1.1908, si lahko pogledamo kronološko:

- vloga (tipkana) je prispela v Poreč na Istrski deželni zbor dne 24.1.1908

- dne 25.1.1908 je šla vloga v obravnavo v strokovne službe: najvažnejše je bilo mnenje financarja; skozi "računovodstvo" (Dr.Pogatschnig/Pogačnik) je šla vloga 8.2.1908

Slika

Zadnje mnenje je bilo napisano 24.2.1908 in takrat je bilo verjetno odločeno, da gre poročilo direktno na sejo Istrskega deželnega odbora.
Prva naslednja seja je bila 14.3.1908 (XV. seja), vendar je bil dnevni red že zaseden ali pa so se zmenili s Pirančani, da bi radi dali poročilo tiskati.

Piranska vloga se je tako znašla na XVI. seji Istrskega deželnega odbora z dne 21.3.1908.

Kakorkoli, Pirančani so dali vse gradivo tiskati dne 29.2.1908 s posebnim nagovorom za delegate Istrskega deželnega odbora.

Imamo možnost, da si pogledamo ta nagovor...

Slika

Čisto drugače se odločaš, če si delegat, če dobiš na mizo tiskano gradivo, s tvojim imenom na njem :wink: :lol:

"Onorevole Signore Deputato"...častivreden gospod poslanec

Posebej pred 100 leti :old

Danes ni z našimi delegati nič bolje :roll:


Vendar to še ni bilo vse.
Dne 9.3.1908 je iz Pirana v Poreč romal še telegram...

Le kaj je pisalo v njem ?

...to je napoved za naslednjo epizodo nanizanke :wink:


Da ne pozabimo zgodovinskih dejstev:
Pirančani še vedno stavijo na tramvaj s parno vleko (sistem Komarek).
Izgleda, da vest o trolejbusu iz Gmündna (12.7.1907) še ni prispela do Pirančanov :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:40450

Pozdravljeni,

tudi mene je matral firbec, pa sem se zagnal v branje telegrama...in obupal :roll:

Sem že pozabil, kako je bilo s tistim, ki je bil obsojen na smrt in je čakal na odločitev o pomilostitvi.

Ko je prišla, se je upravnik zapora odločil po svoje, saj se je glasil telegram:

usmrtiti ne pomilostiti

Problem je namreč v tem, kje si je upravnik zamislil piko #-o


Telegram so Pirančani naslovili na:
Presvetli Dr.Lodovico Rizzi, deželni glavar (capitano provinciale).
Telegram je bil poslan iz Pirana, dne 9.3.1908 ob 12.20.

Jaz sem postavil nekaj pik po svoje, morda tudi narobe :roll:
Nekatere besede nisem znal niti razbrati :roll:

Seveda bo tistemu, ki zna dobro italijansko, takoj vse jasno, kaj piše v telegramu in kje morajo biti pike.

Jaz sem iz vsega tega zaključil le, da so sporočili v Poreč, da je komunalni odbor prezaseden, da bi radi, da odločitev sprejme še ta Istrski deželni odbor, predvsem pa to, da bodo dali tiskati vse dosedanje zapisnike in dopise, da bo vsak delegat dobil popoln vpogled v zadevo.

Prepis, če ga bo kdo dopolnil in "vrgel" v Google prevod:

Giunta comunale gravemente preocupata. Ritardo
costruzione Tramvia. Tanto dannoso. Pirano, luogo di cura
prega caldamente vostra Signoria a nome tutto paese ……
perche imminente sessione Dietale tra esaurito argomento
altrimenti andrebbesi (?) avanti chi sa quanto poi incertezza
futura Dieta mentre urge definire scanso rilevanti danni.
Il comune per facilisare trattazione diramesa (?) entro settimana
a tuti deputati copia ultima relazione prodotta alla Giunta
con atti precedenti casicete tutti.
Potrano avere esatta
notizia della cosa e vendere spiccia la trattazione
sperasi Vostra Signoria compresa importanza argomento
vorra pare tutto il possibille per favorire Citta Pirano
che serbera viva gratitudine asequi.

Giunta comunale (Pirano)


Slika

Slika


Potrdilo, da so v Poreču res dobili telegram:

Slika


Pozabil sem najaviti naslednjo epizodo: odločitev Istrskega deželnega odbora na XVI. seji dne 21.3.1908 v Kopru/Capodistria.
Seveda nas matra firbec, kaj so se odločili pred 110-timi leti :-k


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:40600

Pozdravljeni,

Zapisnik XVI. seje Istrskega deželnega odbora z dne 21.3.1908 je tiskan in si lahko podrobno pogledamo, kako je bil projekt o gradnji tramvaja Piran- Sv. Lucija predstavljen delegatom pod točko VI. dnevnega reda.

Slika
Slika

Res je bil predlog predstavljen s strani Istrskega deželnega zbora (proposta giuntale), predstavil pa je predlog prisednik (Assessore) Dr. Vareton, ki je prebral predstavitev:

Spoštovani odbor!

Na seji Istrskega deželnega odbora z dne 10.11.1904 je odbor zagotovil pod določenimi pogoji deželno pomoč v letnem znesku 3000 kron za čas 15 let za zgraditev konjske tramvajske linije med Piranom in Portorožem.
Na današnji seji Istrski deželni zbor odloča ravno tako o državni pomoči za gradnjo tramvaja, ki ga lahko podeli v okviru soglasja Železniškega ministrstva.

Po dopisovanju Istrskega deželnega odbora z deželnim namestništvom v Trstu. Ministrstvom za železnice in Ministrstvom za finance leta 1904 se je ugotovilo, da se državna pomoč za projektirano tramvajsko linijo od Pirana do Sv. Lucije ne more dodeliti podjetju.
Občina Piran je sedaj z dopisom z dne 16.9.1907 ponovno zaprosila Istrski deželni odbor za pomoč, tokrat....


Se nadaljuje...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

morda je prav, da napišem, zakaj včasih prispevki zamujajo.

Sicer poskušam delati vtis, da je vse to zato, da se povečuje napetost med občinstvom...
Res je, da ne poznam zgodbe vnaprej, ker še nisem predelal vsega gradiva in pišem sproti. Se mi zdi to fer, kajti tako nimam nobene prednosti pred forumaši oziroma obiskovalci teme.
Zamujam pa predvsem zaradi ostalih velikih projektov ki jih "peljem" in niso povezani z železnicami.
Tri leta sem raziskoval nemško vojaško pokopališče v Kranju in sproti objavljal (tako kot Piranski tramvaj) na nemškem forumu rezultate raziskave. V treh letih se je nabralo 544 postov in 137.000 ogledov. Rezultat je bil razstava pred leti v Kranju in katalog ob razstavi, ki je pravzaprav knjiga treh avtorjev. Sedaj objavljamo knjigo v nemškem jeziku, dostopna bo na spletu.
Nemško vojaško pokopališče v Celju "obdelujem" bolj počasi, pa ima vseeno že 199 postov in 36.000 ogledov.
Sedaj raziskujem nemško vojaško pokopališče v Ljubljani, resno šele letos, tema ima le 30 postov, ogledov šele 2.600, opravljenega pa imam že 32% dela. K sreči je solidno ohranjen arhiv pokopališča Žale, zato gre delo tako hitro.
Pred mesecem dni smo "odprli" del foruma, ki je bil dosegljiv le za člane foruma. Zatorej je to število ogledov ogromno ."Policijski" del foruma je bil dosegljiv
le za člane foruma, ostalih 10 rubrik je bilo "odprtih".

Pametneje bi bilo, da bi se več ukvarjal z zgodovino tehnike in da bi čimprej zaključil Piranski tramvaj in trolejbus, pa "Porečanko" pa še kaj iz zgodovine železnic.
Človek bi rekel, da je brez veze danes zbirati podatke o padlih med drugo svetovno vojno.
Pa ni čisto tako.
Zgodovinarji v času po drugi vojni niso bili sposobni zbrati števila niti o "naših" padlih oziroma umrlih zaradi druge vojne, kaj šele o nasprotnikih. To vse je omogočilo, da je vsak lahko pisal, kar je hotel, da, tudi na tem področju so se pisale...pravljice za lahko noč. In mi smo jih brali...

Slika

Da se vrnemo nazaj na železnice...in Piranski trolejbus in tramvaj.
V bistvu mi gredo na živce vse pravljice za lahko noč, tudi te s področja železnic, ki jih je v slovenski in jugoslovanski literaturi kolikor hočeš.
Ja, gradivo je malo težje dosegljivo, tudi za strokovnjake...
Je pa res, da večina piscev zgodovine sploh ni prestopila praga arhivov :roll:

Podoben problem je na področju zgodovine papirništva, ne samo na Slovenskem, tudi v tujini.
Štirideset let sem član mednarodnega združenja za raziskavo zgodovine papirja in papirnic. :old
Vsake dve leti imamo kongres v eni izmed evropskih papirnic ali papirniškem muzeju. Sam sem že marsikaj objavil o zgodovini papirnice v Goričanah in Radečah, ogromno gradiva čaka v "bunkerju", nekaj se ravno pripravlja.

Vse to so vzroki, zakaj posti v tej temi o Piranskem trolejbusu oz. trolejbusu zamujajo. Vidi pa se, da poskušam to temo čimprej končati, oziroma "obdelati" vsem pred očem, da ugotovim, kateri dokumenti še manjkajo in jih bo potrebno še poiskati v arhivih v Piranu, Reki/Rijeki, Trstu in Dunaju.

Mislim, da je prav, da sem napisal to zgoraj, da se vidi, da nisem preokupiran samo s Piranskim trolejbusom in tramvajem in le skrbim, da se v temi vzpostavlja "napetost" od enega do drugega posta :lol:
Hočem reči, da takšen tip pisanja "uvajam" na forumu že deset let :old :lol: :lol:

Torej je še veliko dela...
Kot sem že napisal, tema Piranski tramvaj ima potencial 100.000 ogledov :lol: :lol:
Tako kot Ljubljanski tramvaj pol milijona ogledov...

Oboje je res veliko za tako majhno domače okolje. Se vidi, da si ogledujejo temo tudi obiskovalci iz tujine, zato tudi dodajam izseke iz gradiva v italijanščini.
Poleg tega se lahko kontrolira moj oz. Googlov prevod :idea: :wink: :lol:


V bistvu je vse napisano zgoraj OT, po drugi strani pa je prav, da se ve, da je v to temo vloženo kar nekaj dela, ki mora pač včasih počakati, da se odvijajo tudi druge moje raziskave.

P.S.
Če ne bi napisal tega zgoraj, bi lahko bil napisan v tem času že en prispevek nanizanke o Piranskem tramvaju :idea:

:lol: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a: Če ne bi napisal tega zgoraj, bi lahko bil napisan v tem času že en prispevek nanizanke o Piranskem tramvaju :idea:
Skratka: četudi je tale post čisto zanimiv, spada v kategorijo epizod "zaradi povečevanja števila epizod" :mrgreen:

Le tako naprej :thumbupl
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, te mehiške nanizanke imajo svoje zakonitosti :wink: :lol:

Poleg tega jim sedaj konkurirajo turške...

V primeru zgodovine Piranskega tramvaja oz. trolejbusa pa je v bistvu najvažneje to, da se je po vseh nadaljevanjih počasi prikazuje prava slika dogodkov pri gradnji tramvaja oz. trolejbusa, ki se popolnoma razlikuje od do sedaj podanih razlag...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori