anzovc napisal/-a:Da proizvajalec naredi lokomotivo, ki bo vozila v več državah z različnimi napetostmi, različnimi voznimi vodi, signalizacijo, predpisi...potem pa tako ni čudno, da so el. lokomotive tako drage npr. v primerjavi z dvakrat težjimi ameriškimi lokomotivami.
To, kar si napisal, je držalo pred liberalizacijo. Tam od leta 2000 naprej so lokomotive modularne (zahvala gre DB-ju in razvoju serije 189 za njih, ter OeBB-ju za dokup serije 1116; Rezultat tega pa je 1116+189=541/1216). Kar pomeni, da so razpisi uspešni (lažji nakup tudi samo ene lokomotive), so poceni (od 3 milijone evrov naprej), vgradnja je enostavna (kar potrebuješ), roki dobave krajši, ter imajo podaljšano dobavo rezervnih delov, od tistih, ki so naročene kot primer SŽ 312. Kar pa se tiče primerjave z ameriškimi...Cena na kilo pri evropskih se gleda samo pri transformatorju (tako je približno pravilo, ni pa čisto res
). Veš koliko drugače stane vsa elektronika?
Samo popravilo IGBT modulov staneod več sto tisoč, pa tudi pol milijona evrov in več.
V Ameriki pa je osnova šasija, podstavni vozički ter motor-generator. Oblika in teža pa je stvar naročnika. Lokomotive pa so brez "balasta" elektronskih komponent.
Razlika v ceni med 4 in 6 osno...@mkx je povedal (šest vlečnih motorjev napram štirim) Drugače razlika je 0 €, s tem, da je 4 osna opremljena že s čisto vsem. 6 osno pa dobiš šele osnovo. Veliko k ceni pa da ime firme. Leme iz Romunije so poceni, napram zveri Eurodual od Stadlerja. Stadler pa zahteva 5,5 milijonov evrov za osnovo. Samo ta lokomotiva je velika zver, ter precej draga za vzdrževanje napram kakšni 90 tonski lokomotivi.